Suami Sebak Penuhi Hasrat Terakhir Arwah Isteri Bergambar Sedondon Raya


Rindu yang tiada penghujung! Berat ujian ditanggung Mohd Mizi Abu Hasan apabila terpaksa menyambut Aidilfitri beberapa hari lagi tanpa isteri tercinta, Nur Hanis Abd Rahman yang dijemput Ilahi pada 28 Mac lalu.
Nur Hanis meninggal dunia pada usia 33 tahun akibat jangkitan Covid-19 dan barah payudara tahap empat.
Biarpun sudah genap sebulan Nur Hanis pergi, Mohd Mizi, 37, mengakui masih bersedih dan terkenangkan saat indah bersama isterinya itu walaupun semuanya kini tinggal kenangan.

Lebih menyedihkan Mohd Mizi apabila tidak berpeluang berada di sisi sewaktu Nur Hanis menghembuskan nafas terakhir kerana isterinya itu meninggal dunia di wad hospital pesakit Covid-19 yang tidak membenarkan kehadiran pelawat.
“Arwah memang isteri yang terbaik, taat, menghormati saya sebagai suami dan sentiasa uruskan keperluan iaitu makan serta pakai saya.
“Dia juga anak yang baik dan menyayangi keluarganya jadi kami semua terkesan dengan pemergiannya,” katanya.
@fitrinruslee Rindu yg tiada penghujung. potrait raya keluarga Rahman #fyp #fypdongggggggg #studioraya #fitrinruslee ♬ original sound – Fitrin Ruslee Mohd Mizi berkata, dia dan isteri mendirikan rumah tangga pada 13 Disember 2019 dan hidup bahagia walaupun tiada rezeki dikurniakan cahaya mata.
Oktober tahun lalu, Nur Hanis disahkan menghidap barah payudara dan sejak itu tinggal dengan keluarganya di Kampung Selat Pulau, Kampung Gajah, di sini sebelum disahkan positif Covid-19 awal Mac.

“Berikutan keadaan kesihatannya yang semakin merosot, arwah dimasukkan ke Hospital Teluk Intan dan ditidurkan sepanjang dua minggu di wad.
“Arwah ada tersedar beberapa kali dan kami kerap berhubung menerusi panggilan video namun arwah tidak boleh bercakap kerana ada wayar pada mulutnya.

“Kiranya, kali terakhir saya bercakap dengan arwah adalah sebelum dia dimasukkan ke hospital dan arwah sempat berpesan untuk menjaga rumah serta keluarganya,” katanya.
Arwah tunjuk sikap pelik
Katanya, Nur Hanis ada menunjukkan beberapa tanda sebelum meninggal dunia yang disedarinya dan ahli keluarga.

“Antara sikap peliknya adalah bersungguh beri nombor pin kad bank miliknya kepada saya dan adiknya (Nur Nazirah Abd Rahman, 30) selain meminta maaf dengan mak dan ayahnya.
“Dia juga tidak menempah baju raya tahun ini seperti tahun terdahulu sebaliknya hanya ingin membeli pakaian yang sudah siap saja malah memujuk saya serta keluarga memakai pakaian sedondon berwarna kuning cair.
“Ditakdirkan, arwah meninggal dunia jadi tidak sempat bergambar dengan baju raya yang diimpikan dan kami tak sangka sikap aneh ditunjukkan menjadi petanda arwah akan pergi buat selamanya,” katanya.
Berkongsi kisah di sebalik videonya menangis sambil memegang bingkai gambar isteri mendapat perhatian di TikTok, Mohd Mizi mengakui tidak dapat menahan sebak ketika itu.

“Video itu dirakam ketika sesi fotografi saya bersama keluarga isteri di studio pada Ahad lalu.
“Saya jadi sebak kerana melihat ada ahli keluarga isteri yang menangis dan mengenangkan arwah tiada bersama kami ketika itu.
“Terima kasih kepada yang mendoakan walaupun tidak mengenali arwah. Semoga Allah makbulkan doa untuk kami sekeluarga dan beri kebaikan untuk mereka yang mendoakan,” katanya.
Kredit: Metro & fitrinruslee

Jangan abaikan keselamatan si manja ketika berada dalam kereta. Belajar tentang fungsi car seat serta ketahui kecederaan yang akan berlaku kerana impak kemalangan. Ketahui lebih lanjut tentang car seat di E-Workshop Sayangi Nyawa Anak Anak Dalam Kereta, Let’s Buckle Up!
Daftar secara PERCUMA di https://toko.ideaktiv.com/product/sayang-nyawa-anak-dalam-kereta/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
The post Suami Sebak Penuhi Hasrat Terakhir Arwah Isteri Bergambar Sedondon Raya appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-sebak-penuhi-hasrat-terakhir-arwah-isteri-bergambar-sedondon-raya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Shuib Menitis Air Mata Sebak Imbas Kenangan Raya Dengan Arwah Siti Sarah

Shuib Menitis Air Mata Sebak Imbas Kenangan Raya Dengan Arwah Siti Sarah

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 117 hits
Sedang orang bergembira menyiapkan persiapan menyambut ketibaan Syawal yang bakal menjelang dua minggu lagi namun lain pula bagi sesetengah daripada kita kerana kehilangan insan tersayang Ini termasuklah pelawak dan pelakon Shuib Sepahtu ap...
Kembali Bergelar Isteri Syura Beralah Balik Raya Kampung Suami Bimbang Tak Dapat Tandingi Air Tangan Ibu Mentua

Kembali Bergelar Isteri Syura Beralah Balik Raya Kampung Suami Bimbang Tak Dapat Tandingi Air Tangan Ibu Mentua

papar berkaitan - pada 4/5/2022 - jumlah : 362 hits
SAMBUTAN Aidilfitri kali ini sedikit berbeza buat penyanyi Syura apabila dia kembali kembali bergelar isteri Walaupun pernah melalui momen itu pada perkahwinan terdahulu Syura 36 mengakui bimbang juadah dan masakannya tidak menepati citaras...
Perghh Isteri Curang Ketika Suami Solat Tarawih

Perghh Isteri Curang Ketika Suami Solat Tarawih

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 435 hits
Wanita berkenaan menangis dengan sekuat hati dan meminta maaf daripada suaminya Instagram hitzmedsosJAKARTA Seorang lelaki di Lhokseumawe Aceh yang baru pulang daripada menunaikan solat tarawih di masjid terkejut apabila melihat si isteri b...
Suami Isteri Tekad Simpan Rm20 Rm5 Tiap Kali Pecah Tabung Hasilnya Wow

Suami Isteri Tekad Simpan Rm20 Rm5 Tiap Kali Pecah Tabung Hasilnya Wow

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 203 hits
Rezeki itu milik Allah setiap orang rezekinya lain lain Ramai yang menganggap rezeki itu hanya dalam bentuk duit Sebenarnya tidak Bahagia itu juga rezeki hati yang tenang itu rezeki keberkatan masa itu juga rezeki Dapat kawan yang baik juga...
Berkahwin Bukan Untuk Cari Pembantu Tugas Di Rumah Suami Bantulah Isteri

Berkahwin Bukan Untuk Cari Pembantu Tugas Di Rumah Suami Bantulah Isteri

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 131 hits
Bila berkahwin suami dan isteri mempunyai tanggungjawab masing masing terhadap satu sama lain dan rumah tangga mereka Antara tanggungjawab yang sering menjadi pertikaian suami isteri adalah siapa yang bertanggungjawab melakukan kerja rumah ...
6 Generations Of Dukut Maharajo Descendants Gather For Raya

6 Generations Of Dukut Maharajo Descendants Gather For Raya

papar berkaitan - pada 4/5/2022 - jumlah : 284 hits
Descendants of Dukut Maharajo including Ahmad Faizal Azumu at the gathering today IPOH It was a meaningful Raya for the descendants of Dukut Maharajo and Halijah Awang who gathered for a reunion involving six generations of the family in Ka...
10 Malam Terakhir Ramadan Fouziah Gous Suami Berangkat Tunai Umrah

10 Malam Terakhir Ramadan Fouziah Gous Suami Berangkat Tunai Umrah

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 214 hits
Pelakon Datin Fouziah Gous bersama suaminya Datuk Zhaf Yusuf berangkat ke tanah suci Makkah untuk menunaikan ibadah umrah Menerusi video pendek di Instagramnya Fouziah berharap ibadah umrah yang akan dilaksanakan pada 10 malam terakhir Rama...
Nampak Kemas Beg Tu Simple Tapi Mencabar Buat Isteri Suami Jangan Pertikai

Nampak Kemas Beg Tu Simple Tapi Mencabar Buat Isteri Suami Jangan Pertikai

papar berkaitan - pada 22/4/2022 - jumlah : 190 hits
Suami jangan pertikai kalau isteri mengemas beg pakaian sama ada ketika nak pulang ke kampung atau pergi bercuti Nampak je simple tapi hakikatnya bukan mudah ye Jangan ingat kemas beg tu senang Walaupun kemas beg tu like kemas BEG je tapi i...
Kwsp Lulus Suami Isteri Merasa Beli Kancil

Kwsp Lulus Suami Isteri Merasa Beli Kancil

papar berkaitan - pada 22/4/2022 - jumlah : 153 hits
Tangkap layar video yang dikongsikan Atikah ketika dia dan suami menghantar anak sulungnya ke sekolah dengan menaiki kereta baharu mereka Dapatlah anak anak naik kereta yang lain boleh berkongsi buat apa dengan duit KWSP PETALING JAYA Sepas...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja