Suami Paling Bersyukur Saya Bertudung Dah Tak Tanggung Dosa Saya Dedah Aurat


Penghijrahan Mawar yang kini mula bertudung sepenuhnya sesuatu yang cukup istimewa buatnya selepas bergelar seorang isteri dan ibu. Siapa sangka Allah telah menggerakkan hatinya untuk lebih rasa tenang.
Terbuka hati tanpa dipaksa
Menurut Mawar atau nama sebenarnya Wan Mawar Shaputri Wan Abdul Rashid, 25, dia sudah lama menyimpan impian untuk memakai tudung namun akui hatinya berbolak-balik.
View this post on Instagram
Muharram 2, 1442. Berkat hari Jumaat, penghijrahan Mawar telah pun bermula . Doakan Mawar sentiasa beristiqomah untuk sentiasa mendapat keredhaan Allah SWT. Aamiin .
A post shared by MAWAR RASHID (@mawarashid) on Aug 21, 2020 at 8:13am PDT

Selepas mengikuti kelas pengajian agama di Kelantan baru-baru ini, Mawar akhirnya terbuka hati untuk menutup aurat sepenuhnya.
Bagaimanapun, Mawar menyedari tanggungjawabnya sebagai wanita Islam bukan sahaja perlu sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan tetapi juga melakukan perkara wajib seperti menutup aurat.
“Sebenarnya saya nak tutup aurat dah lama sangat. Sudah tentu sebagai wanita beragama Islam ada impian untuk jadi muslimah yang beriman di hadapan Allah. Dah lama impian ini tersimpan.
=–
“Tapi itulah.. saya pun manusia biasa dan banyak kekurangan. Hati saya pun rasa berbolak-balik, sebab itu masa Ramadan saya cuba untuk berhijab tapi rasa tak bersedia lagi.
“Saya tahu waktu itu hati tak kuat tapi alhamdulillah, saya dapat hidayah selepas masuk kelas agama dan belajar lebih mendalam tentang Islam. Selama ini memang sentiasa ingat Allah tapi lepas masuk kelas, baru saya belajar dan faham.
“Memang daripada dulu saya bersyukur dan setiap kali solat mesti akan menangis..bukan sebab sedih tapi sebab Allah dah beri nikmat terlalu banyak tapi tak boleh tutup aurat. Nak buat perkara wajib ada saja alasan,” katanya kepada mStar.
Mawar memberitahu dia mula berhijab pada Isnin lalu dan memilih hari Jumaat untuk berkongsi berita gembira tersebut sempena Awal Muharam.
View this post on Instagram
BAKAL KETUA BIDADARI SAYA DI SYURGA . Persoalan yang sering timbul daripada golongan2 isteri tentang “Jika suami mereka diganjarkan syurga dan bidadari, maka adakah di syurga kelak mereka tidak akan bersama?” . Menurut jumhur ulama, jika suami dan isteri menjadi penghuni syurga dan diganjarkan bidadari, maka taraf isterinya adalah lebih tinggi, iaitu ketua kepada bidadari syurga tersebut. (Riwayat Imam Al-Qurtubi) . Ada jugak beberapa dalil yang menyebutkan bahawa segala permintaan wanita akan dikurniakan dan taraf mereka adalah lebih tinggi berbanding bidadari. . Pesanan pada para suami, ajaklah isteri, anak-anak dan ahli keluarga untuk sama-sama mengerjakan amalan yang soleh dan mentaati perintah Allah SWT supaya keluarga yang kita bina di dunia ini kekal sehingga ke syurga. Insyaa’Allah. SELF REMINDER FOR ME TOO . Salam Jumaat semua. Semoga kita sentiasa beristiqamah dalam mencari redha Allah Swt. Aamiin Allah Humma Aamiin Ya Mujibassailin
A post shared by Raden Ahmad Faizal Bin Yaakob (@rafyaakob) on Aug 20, 2020 at 10:37pm PDT

=
Suami orang paling gembira
Sebelum ini, pelakon drama Suamiku Paling Sweet itu memakai tudung sepanjang bulan Ramadan namun selepas itu dia kembali dengan penampilan asalnya.
Dalam pada itu, Mawar berkata suaminya iaitu Raf Yaakob antara orang yang paling bahagia dan gembira dengan keputusannya untuk berhijrah.

“Raf orang yang sangat bahagia walaupun dia tak memaksa. Dia banyak bagi hint tapi saya cakap biar benda itu datang daripada diri sendiri. Alhamdulillah saya tak rasa paksa diri tapi memang saya sedar ini tanggungjawab saya.
“Dia sentiasa mendoakan semoga saya terus istiqamah dan paling gembira dia tak tanggung dosa sebab saya tak tutup aurat. Keluarga saya pun bersyukur dengan perubahan ini.

“Sebenarnya saya ada lima orang adik beradik perempuan dan semua kakak serta ibu saya memakai tudung. Sebelum ini, memang saya seorang saja tak berhijab,” katanya.
Mawar yang sedang mengandung anak kedua berharap penghijrahannya ini akan mendapat keredaan Allah dan dia mampu menjadi hamba yang lebih baik dan memperbaiki kesilapannya sebelum ini.
Sumber: mStar; ig Mawar Rashid & Raf Yaakob
**Pa&Ma Musim ke-8 kembali lagi di kaca tv menemani anda! Kali ini, kami membawakan edisi Pa&Ma Journey Bersama JovianNina. Jom kosongkan jadual malam Rabu anda dengan menonton gelagat mereka pada jam 9 malam, hanya di Astro Ria saluran 104 & 124. Set kalendar anda sekarang yaa!

The post “Suami Paling Bersyukur Saya Bertudung. Dah Tak Tanggung Dosa Saya Dedah Aurat” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/suami-paling-bersyukur-saya-bertudung-dah-tak-tanggung-dosa-saya-dedah-aurat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Takut Suami Tanggung Dosa Beri Senarai Sebab Berhijrah Mawar Rashid Terharu Sokongan Peminat

Hiburan Takut Suami Tanggung Dosa Beri Senarai Sebab Berhijrah Mawar Rashid Terharu Sokongan Peminat

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 642 hits
Sementelah mengambil keputusan untuk berhijrah pada Awal Muharam yang lalu pelakon Mawar Rashid dihujani ucapan tahniah oleh peminat dan juga rakan artis Mawar Rashid atau nama sebenarnya Wan Mawar Shahputri baru baru ini telah memuat naik ...
Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 827 hits
Mendedahkan kepada umum bahawa suaminya Amirul Hafiz Mustaffa bukanlah seorang lelaki yang romantik terhadap pasangan pelakon dan pengacara tinggi lampai Ain Edruce akui redha dengan sikap suaminya itu Meskipun begitu sikap tidak romantik s...
Akui Pernah Terdesak Nak Cari Suami Ain Edruce Dedah Pernah Mencari Jodoh Di Laman Sosial Tinder

Akui Pernah Terdesak Nak Cari Suami Ain Edruce Dedah Pernah Mencari Jodoh Di Laman Sosial Tinder

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 659 hits
Kini terdapat pelbagai saluran boleh dikunjungi jika berniat ingin mencari jodoh ataupun teman hidup Seperti contoh media sosial seperti aplikasi Tinder Omi Facebook dan banyak lagi Nampaknya pelakon dan pengacara Ain Edruce juga tidak terk...
Patutlah Cerai Johan Qariah Tilawah Al Quran Sharifah Khasif Dedah Punca Sebenar Dieraikan Suami

Patutlah Cerai Johan Qariah Tilawah Al Quran Sharifah Khasif Dedah Punca Sebenar Dieraikan Suami

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 539 hits
Johan Qariah Tilawah Al Quran 2009 Sharifah Khasif Syed Badiuzzaman 34 mengambil keputusan berpisah dengan suaminya Datuk Seri Mohammad Hizal Othman 44 pada 20 April lalu Rumah tangga yang didirikan pada September 2012 berakhir selepas tala...
Wanita Menyesal Tak Siasat Sejarah Bakal Suami Peguam Ini Dedah Tak Semua Duda Terlajak Laris

Wanita Menyesal Tak Siasat Sejarah Bakal Suami Peguam Ini Dedah Tak Semua Duda Terlajak Laris

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 295 hits
Iktibar dari Mahkamah Syariah Tak semua percintaan seindah telenovela atau berakhir sebahagia Puteri Disney Nona berkongsi pendedahan Peguam Syarie dari Tetuan Khairul Fahmi amp Associates Tuan Fahmi Ramli tentang hakikat bersuamikan duda A...
Hiburan Dia Tak Pernah Paksa Saya Untuk Masak Ain Edruce Dedah Suami Lebih Suka Masuk Dapur

Hiburan Dia Tak Pernah Paksa Saya Untuk Masak Ain Edruce Dedah Suami Lebih Suka Masuk Dapur

papar berkaitan - pada 21/8/2020 - jumlah : 418 hits
Mengakui berasa cukup bertuah apabila dikurniakan seorang suami yang banyak membantunya dalam urusan rumah tangga dan memahami dirinya pelakon dan pengacara Ain Edruce akui ia merupakan sesuatu yang amat bermakna dalam hidupnya Kata Ain per...
Pemimpin Yang Paling Digeruni Di Malaysia Setakat Ini Adalah Anwar Ibrahim Anda Takut Anda Tentu Ambil Rasuah

Pemimpin Yang Paling Digeruni Di Malaysia Setakat Ini Adalah Anwar Ibrahim Anda Takut Anda Tentu Ambil Rasuah

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 235 hits
Pemimpin yang paling digeruni di Malaysia setakat ini adalah Anwar Ibrahim Sejak zaman Mahathir pertama kali jadi perdana menteri pada thn 1981 hingga ke era Najib Razak 9 thn ditampuk kuasa keberadaan sosok bernama Anwar Ibrahim cukup dibi...
Resipi Ayam Masak Mamak Paling Senang Nak Cuba Satu Famili Boleh Layan

Resipi Ayam Masak Mamak Paling Senang Nak Cuba Satu Famili Boleh Layan

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 316 hits
Tercari cari menu yang simple tetapi sedap untuk anak anak dan suami Ayam Masak Mamak yang dikongsikan oleh ini pastinya buat anak dan suami makan tak berhenti Sekali cuba pasti teringat ingat Rupanya cara hendak membuatnya cukuplah mudah M...
Nak Tahu Resipi Sup Tuang Sambal Kicap Paling Power Jom Try Resipi Ini

Nak Tahu Resipi Sup Tuang Sambal Kicap Paling Power Jom Try Resipi Ini

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 384 hits
SuiSan Aliezsha melalui facebook group RASA Share Resipi berkongsi resipi membuat sup tulang dan sambal kicap yang gerenti sedap Sup tulang ni sedap dimakan dengan nasi atau juga mi Tak kisah sama ada mi kuning atau mihun Lagi sedap kalau d...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago