Suami Menangis Depan Saya Dia Takut Ditinggalkan Saya Mohon Kerajaan Untuk Laksanakan Total Lockdown



Lapor Harian Metro, Pelakon Datin Rebecca Nur Al Islam gagal menahan air mata ketika berkongsi detik paling mencemaskan sewaktu suaminya, Datuk Norazam Sulaiman secara tiba-tiba sesak nafas dan dikejarkan ke hospital, semalam.
Rebecca pada sesi siaran langsung di Instagram berkata, apa yang paling menyedihkan adalah ketika menghubungi lebih 20 hospital ibu kota dan Selangor tiada satu pun mahu menerima suaminya yang memerlukan bantuan oksigen dengan segera susulan kepadatan pesakit positif Covid-19. 
"Saya terpaksa tinggalkan kesemua anak-anak yang positif Covid-19 buat sementara waktu kerana perlu menemani suami yang dalam keadaan kritikal semalam. Sebaik tiba di sebuah hospital swasta, kami diberitahu perlu menunggu giliran kerana jumlah pesakit yang ramai dan padat. 
"Percaya atau tidak, saya dan suami perlu menunggu hampir dua jam di tepi jalan di dalam ambulans. Saya juga akui ada satu kedegilan apabila seboleh mungkin tidak mahu membawa suami ke hospital kerajaan atau Pusat Kuarantin dan Rawatan Covid-19 Bersepadu (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS) Serdang kerana saya amat takut jika keadaan suami akan bertambah teruk selepas melihatkan situasi di hospital swasta yang  cukup menakutkan.  
"Sementara menunggu giliran untuk suami saya menerima rawatan di hospital itu, saya teringat ada sahabat memberitahu terdapat hotel di ibu negara yang menjadi Pusat Kuarantin Risiko Rendah Swasta (PKRCS) kendalian klinik swasta. Jadi saya terus membawa suami untuk mendapat alat bantuan oksigen kerana keadaannya sangat kritikal. Alhamdulillah, suami saya akhirnya menerima bantuan oksigen namun doktor memaklumkan dia kini berada di tahap 4 Covid-19," katanya. 

Menurut Rebecca, suaminya kini menerima rawatan di sebuah pusat perubatan swasta di sini selepas menerima panggilan sekitar jam 10.30 malam, semalam. 
"Ketika mendapat panggilan telefon pusat perubatan di sini yang memaklumkan seorang pesakit Covid-19 dibenarkan pulang selepas keadaanya stabil, saya terus membawa suami ke hospital berkenaan. 
"Ketika berada di wad kecemasan hospital terbabit, saya sangat sedih apabila melihat suami saya buat pertama kali menangis di depan saya. Dia beritahu dia tak sanggup dan minta jangan tinggalkannya. 
"Berkali-kali dia cakap yang dia takut dan mohon saya berada di sampingnya. Namun saya diberitahu yang saya tidak boleh menemani suami di hospital kerana dia akan ditempatkan di wad yang lebih ketat kerana keadaannya yang sudah berada di tahap 4 ke 5. 
"Selepas selesaikan urusan suami, saya tiba di rumah sekitar 5 pagi tadi. Alhamdulillah setakat hari ini anak-anak semua tidak demam cuma dua pembantu saya kini perlu dibawa ke hospital," katanya. 
Tambah Rebecca, selepas menjalani ujian saringan Covid-19 dia mengambil keputusan untuk menjalani kuarintin di rumah berbanding ke pusat kuarintin susulan jumlah pesakit Covid-19 yang semakin ramai dan keadaan pusat kuarintin yang padat. 
"Selepas saya, suami, kesemua anak-anak dan pembantu rumah disahkan positif Covid-19, kami bersepakat untuk menjalani kuarintin di rumah. Saya agak takut untuk membawa anak-anak dan pembantu ke pusat kuarintin kerana setahu saya keadaan di sana sangat padat. 
"Justeru saya mohon kepada kerajaan untuk rasalah apa yang rakyat hadapi sekarang. 'Total lockdown' kena dilaksanakan. Sesungguhnya penyakit ini sangat bahaya dan jahat. Kalau tidak semakin ramai yang akan mati, jatuh sakit serta kehilangan insan tersayang," katanya.
Sebelum ini, Rebecca berkongsi berita mengenai keluarganya termasuk tiga pembantu rumah disahkan positif Covid-19, pada 8 Julai lalu.
Sumber: Harian Metro


from Sehinggit Media https://ift.tt/3i7bq3c
via Merah Hati Cintaku

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://merahhaticintaku.blogspot.com/2021/07/suami-menangis-depan-saya-dia-takut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beberapa Negeri Termasuk Perlis Dijangka Tamatkan Total Lockdown Minggu Depan Beralih Ke Fasa Kedua

Beberapa Negeri Termasuk Perlis Dijangka Tamatkan Total Lockdown Minggu Depan Beralih Ke Fasa Kedua

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 173 hits
Beberapa negeri yang terlibat adalah Perlis Terengganu dan Kelantan dijangka akan beralih ke fasa kedua Pelan Pemulihan Negara pada minggu hadapan Memetik daripada laporan berita keputusan untuk menamatkan total lockdown di negeri yang terl...
Apa Kerajaan Bagi Nak Hadap Lockdown Ini 5 Bantuan Yang Dah Ditambahbaik Korang Kena Tahu

Apa Kerajaan Bagi Nak Hadap Lockdown Ini 5 Bantuan Yang Dah Ditambahbaik Korang Kena Tahu

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 228 hits
Bila baca komen komen kat media sosial ni ramai jugak yang marah bila Perdana Menteri umumkan penutupan penuh sektor ekonomi baru baru ni kan Sebelum kita marah marah tu kita tengok dulu kenapa perlu sekatan penuh sektor ekonomi ni
Kenapa Pkpd Di Kl Dan Selangor Selepas Sebulan Lockdown Adakah Sebab Takut Buka Parlimen

Kenapa Pkpd Di Kl Dan Selangor Selepas Sebulan Lockdown Adakah Sebab Takut Buka Parlimen

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 240 hits
July 2 2021 1 Kenapa PKPD di Lembah Klang Selangor tidak dilaksanakan seawal 1 Jun dalam tempoh kononnya Total Lockdown dilaksanakan Kenapa laksana 1 Julai Mengapa terus mendera Rakyat apakah Bagi mengelakkan pembukaan Parlimen 2 Sudah past...
Kibar Bendera Putih Maknanya Kerajaan Gagal Total

Kibar Bendera Putih Maknanya Kerajaan Gagal Total

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 264 hits
Biar pun beberapa NGO yang menerajui kempen menolong rakyat dihimpit kesukaran ekoran pandemik Covid 19 tidak bersetuju mempolitikkan kempen Kibar Bendera Putih namun hakikatnya kempen itu merupakan kegagalan total kerajaan Perikatan Nasion...
Suami Saya Suami Saya Dibunuh Isteri Berpura Pura Menangis Padahal Dah Rancang Bunuh Suami Untuk Kuasai Hartanya

Suami Saya Suami Saya Dibunuh Isteri Berpura Pura Menangis Padahal Dah Rancang Bunuh Suami Untuk Kuasai Hartanya

papar berkaitan - pada 6/7/2021 - jumlah : 4597 hits
Suami saya Suami saya dibunuh Isteri berpura pura menangis padahal dah rancang bunuh suami untuk kuasai hartanyaSeorang peniaga emas mati dibunuh pada 28 Jun 2021 setelah mangsa dan isterinya dirompak sekumpulan individu dalam kejadian di K...
Kecuali Mageran Elok Tun Jangan Terjebak Dengan Kerajaan Gagal

Kecuali Mageran Elok Tun Jangan Terjebak Dengan Kerajaan Gagal

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 295 hits
Kalau tidak tersepit masakan Tempua bersarang rendah Disahkan palsu PMO
Kerajaan Gagal Gagal Mengurus Kata Prof Agus

Kerajaan Gagal Gagal Mengurus Kata Prof Agus

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 239 hits
FADLI RADZIEkonomi negara ini berada pada tahap teruk biarpun menteri menyatakan semuanya baik tegas Pensyarah kanan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia Profesor Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff Menurutnya kadar pengangguran tinggi wa...
Oooiwehhhh Walauncai Zaman Ph Tak Jadi Lagi Sampai Tahap Ni Kerajaan Melayu Isle Macamana Nih Isle Terancam Ni

Oooiwehhhh Walauncai Zaman Ph Tak Jadi Lagi Sampai Tahap Ni Kerajaan Melayu Isle Macamana Nih Isle Terancam Ni

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 214 hits
Mabuk bogel rempuh sekatan polis lelaki ditahan July 9 2021 Berdasarkan maklumat ahli keluarga suspek mempunyai masalah mental namun polis menunggu laporan perubatan untuk tindakan selanjutnya PETALING JAYA Polis menahan seorang lelaki mabu...
Kerajaan Kelantan Beri Kerjasama Kes Rasuah Projek Aksb

Kerajaan Kelantan Beri Kerjasama Kes Rasuah Projek Aksb

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 290 hits
Kerajaan negeri Kelantan akan memberi sokongan dan kerjasama sepenuhnya kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi membantu siasatan kes rasuah projek RM27 juta melibatkan bekas pengurus besar syarikat Air Kelantan Sdn Bhd Set...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord