Stok Susu Sentiasa Meriah Dr Afifah Amal Minum Campuran Berries Untuk Aaffan


Bukan senang nak kekalkan bekalan susu yang mencukupi buat bayi kita. Bukan hanya makan makanan sihat dan minum air secukupnya sahaja bahkan kena usaha lebih untuk dapatkan susu yang meriah buat anak kita.
Bagi mama yang baru pertama kali merasa menyusukan anak pasti rasa tertekan untuk hasilkan susu yang banyak dan kalau mengepam rasa puas hati berganda bila lihat hasil susu penuh satu botol. Rasa satu kepuasan dan semangat untuk terus mengepam setiap hari. Tak gitu?

Bagi Dr Afifah Hidayah Tawfek, isteri kepada penyanyi Nubhan, amalan pemakanan yang sihat menjadi amalan sejak dulu lagi. Bukan itu sahaja bahkan dia juga mengamalkan beberapa petua untuk pastikan susunya melimpah ruah buat si comel Aaffan yang kini berusia 3 bulan.
Saya amalkan rebusan berries, kurma merah, herba yok chu, barli, chia seed dan juga longan setiap hari. Saya rebus dan minum setiap hari. Selain itu paling penting kena amalkan makanan sihat dan segar. Saya juga amalkan biskut milk booster yang banyak di pasaran dan banyak minum air mineral.
Rutin pam susu pula, memang kalau boleh saya ikut jadual tepat tapi bergantung pada kesibukkan kerja. Pam susu like my bestfriends.
Alhamdulillah setakat ni stock susu saya cukup sebab anak dah no 2 kan, saya mula start buat stock seawal seminggu lepas beranak demi nak cukupkan stok susu buat Aaffan.

“Vaksin Ni Mesti”
Dalam pada itu, doktor cantik ini juga sempat berkongsi mengenai pengambilan vaksin pada anak-anaknya.Tidak akan melepaskan peluang sebaliknya menjadikan vaksin sebagai aktiviti wajib bukan hanya untuk anak-anaknya, bahkan untuk anak-anak lain juga.
Baru je lepas vaccine baby Aaffan 3 bulan. Bagi saya vaksin ni mesti. Wajib. Sebabnya kita sekarang tak macam dulu, perhubungan kita dengan orang lain meluas, malah kita jumpa macam-macam orang setiap hari.

Kita bawa anak kemana saja kita pergi. Mak-mak sekarang pula suka pergi mall kalau hujung minggu, bawak anak pergi main indoor playground. Not like the old days, main dekat luar, where toys kene panas matahari.
Anak-anak kita bercampur dengan ramai budak lain di sekolah, di taman, di shopping mall, sangat terdedah dengan macam-macam penyakit. Tak kiralah penyakit dalam negeri sendiri atau di luar negara, sekarang pendatang asing pun dah ramai dekat Mall, bukan macam orang dulu-dulu, anak dijaga ibu.. duduk rumah sahaja dan main dengan anak-anak yang duduk sekampung. Jadi, adalah lebih baik cuba vaksinkan anak-anak kecil kita untuk pencegahan.
Anak-anak saya, selain vaksin, Aaffan dan Aafiya juga minum susu ibu. Malah saya pun makan vitamins. Susu ibu antara pelindung terbaik untuk anak. Jadi ibulah kena lebih prihatin tentang pengambilan makanan lebih sihat.
Kalau Aaffan dan Aafiya demam, memang saya akan makan vitamins lebih… selain makan ubat doktor.

Jadi mama papa kena lebih alert mengenai vaksin ini. Jangan terlepas pandang vaksinkan anak-anak kita. Ikut jadual yang ditetapkan oleh klinik kerajaan dan jangan culas untuk mendapatkan rawatan setiap kali tiba waktunya. Jangan jadikan kesibukan sebagai alasan.

Kesian anak-anak kita. Susu ibu pun kena diteruskan dan kalau nak stok cantik dan meriah, bolehlah usahakan cara doktor kita ni. Anak kita juga yang dapat kebaikannya nanti. Vaksin dan susu ibu kena seiring, barulah anak sihat. Hati itu pun makin senang.

Kredit Foto: @nubhan.ahamad & @fia_tawfek
The post Stok Susu Sentiasa Meriah, Dr Afifah Amal Minum Campuran Berries Untuk Aaffan! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/stok-susu-sentiasa-meriah-dr-afifah-amal-minum-campuran-berries-untuk-aaffan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bapa Hisap Dadah Anak Kecil Minum Susu Tanpa Zat

Bapa Hisap Dadah Anak Kecil Minum Susu Tanpa Zat

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 1208 hits
Bapa Hisap Dadah Anak Kecil Minum Susu Tanpa Zat Assalamualaikum dan selamat sejahtera pembaca shalimaryusof com Firman Allah S W T dalam surah Al Baqarah ayat 195 yang bermaksud Jelas di dalam ayat ini Allah S W T melarang kita mendekati p...
Lewatkan Sahur Minum Air Banyak Susu Tak Drop Ibu Bertenaga Puasa Sepanjang Hari

Lewatkan Sahur Minum Air Banyak Susu Tak Drop Ibu Bertenaga Puasa Sepanjang Hari

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 490 hits
Buat ibu ibu menyusu cuba untuk berpuasa tu bukan sekadar cuba tahan lapar dan dahaga sahaja Ibu ibu juga patut cuba buat persiapan Ramai ibu ibu menyusu yang tidak berpuasa kerana rukhsah Ya memang benar rukhsah itu dibenarkan jika ibu bim...
Jualan Amal Dari Penang Route 6

Jualan Amal Dari Penang Route 6

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 211 hits
Yang Ini RM 60 seblum Pos RM 50 Assalamualaikum Penang Route 6 Buat Jualan Amal jualan baju Riding sesuai untuk motosikal kereta dan basikal Berminat Pm 0195776858 10 dari keuntungan saya beri kepada Sekolah Agama Tahfiz
Granny Square Untuk Projek Amal

Granny Square Untuk Projek Amal

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 149 hits
Salam Saya join satu projek amal tau Dorang nak kumpul granny square banyak kemudian cantumkannya jadi selimut lalu disedekahkan kepada refugee untuk musim sejuk nanti Bila tau pasal projek amal tu excited giler nak join Design dorang bagi ...
Baca Doa Agar Selamat Di Hari Perhitungan Amal Di Akhirat Kelak

Baca Doa Agar Selamat Di Hari Perhitungan Amal Di Akhirat Kelak

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 416 hits
Hari perhitungan amal adalah hari dimana Allah mengingatkan dan memberitahukan kepada manusia tentang amalan kebaikan dan keburukan yang pernah dilakukan di alam dunia Pada hari itu akan dibalas setiap amal yang telah diperbuat dalam dunia ...
Anggota Jabatan Amal Pas Kelantan Direman Dua Hari

Anggota Jabatan Amal Pas Kelantan Direman Dua Hari

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 289 hits
Astro Awani Penahanan lelaki berusia 55 tahun itu dikatakan susulan satu posting di Facebooknya yang didakwa memfitnah menteri KOTA BHARU Seorang anggota Jabatan Amal Pas ditahan polis di Kota Bharu pada Selasa bagi membantu siasatan dakwaa...
Polis Reman Anggota Jabatan Amal Pas

Polis Reman Anggota Jabatan Amal Pas

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 392 hits
N Faizal Ghazali Polis menahan seorang lelaki yang juga anggota Jabatan Amal PAS hari ini di Kota Bharu dipercayai bagi membantu siasatan kes dakwaan menyebarkan berita palsu di media sosial Penahanan lelaki berusia 55 tahun itu dikatakan s...
Informasi Anggota Jab Amal Pas Ditahan Adun Nik Amar Ditangkap

Informasi Anggota Jab Amal Pas Ditahan Adun Nik Amar Ditangkap

papar berkaitan - pada 8/5/2019 - jumlah : 330 hits
Anggota Jabatan Amal Pas ditahan bantu siasat fitnah menteriKOTA BHARU 7 Mei Polis menahan seorang lelaki dipercayai anggota Jabatan Amal Pas bagi membantu siasatan dakwaan menyebarkan berita palsu di media sosial Penahan lelaki berusia 55 ...
As Ad Motawh Sering Buat Kerja Amal

As Ad Motawh Sering Buat Kerja Amal

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 723 hits
Penyanyi As ad Motawh mendedahkan dia kerap melakukan aktiviti kebajikan setiap bulan sebagai antara kegiatan ibadah dengan hasil pendapatannya sebagai penyanyi Bagaimanapun As ad 18 tidak mahu mempamerkannya dalam laman sosial dan lebih su...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Unveiling The Efficiency Of Delta 8 Gummies An Extensive Guideline

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats