Srikanth Adalah Sebuah Kisah Yang Menginspirasi




Ulasan Srikanth {4.5/5} & Rating Ulasan
Pelakon: Rajkummar Rao, Jyotika, Sharad Kelkar, Alaya F

Pengarah: Tushar Hiranandani
Sinopsis Filem Srikanth:

SRIKANTH adalah kisah perjalanan luar biasa seorang lelaki. Pada 13 Julai 1992, Srikanth (Rajkummar Rao) dilahirkan kepada Damodar Bolla (Srivinas Beesetty) dan Venkatamma Bolla (Anusha Nuthula) di Machilipatnam, Andhra Pradesh. Ibu bapanya terkejut kerana Srikanth dilahirkan buta. Namun, Damodar dan Venkatamma memastikan dia mendapat pendidikan. Dia dimasukkan ke sekolah rendah di kampung mereka. Srikanth bijak dan dapat memahami bahan pelajaran dengan cepat. Menyedari bahawa dia tidak mungkin dapat belajar di sekolah kampung sehingga Darjah 10, dia dimasukkan ke Sekolah Asha untuk Orang Buta, Hyderabad selepas beberapa tahun. Di sini, seorang guru bernama Devika (Jyotika) membantu Srikanth dan memperbaiki prestasinya di sekolah. Selepas lulus Darjah 10, dia memutuskan untuk memilih aliran Sains. Tetapi mengikut peraturan, pelajar buta tidak boleh memilih Sains. Oleh itu, Srikanth membawa kes ini ke mahkamah dan memenanginya, memudahkan ramai pelajar buta lain untuk memilih aliran tersebut. Ketika dia cuba masuk ke IIT, dia sekali lagi menghadapi halangan. Ketika itulah Devika mencadangkan agar dia memohon di luar negara. Srikanth tidak lama kemudian mendapat biasiswa di Massachusetts Institute of Technology yang berprestij di Amerika Syarikat. Dia belajar di sana dan jatuh cinta dengan kehidupan di negara tersebut. Selepas menamatkan pelajaran, dia kembali ke India. Seperti yang dijangkakan, dia mendapati tidak ada pekerjaan untuk orang buta yang berpendidikan dan mahir komputer. Srikanth, oleh itu, memutuskan untuk mencipta sistemnya sendiri daripada mengubah sistem sedia ada. Apa yang berlaku seterusnya membentuk baki filem ini.
Ulasan Kisah Filem Srikanth:

Kisah oleh Jagdeep Siddhu dan Sumit Purohit adalah sangat menarik. Srikanth Bolla telah membuat tanda namun tidak ramai yang tahu tentang dirinya dan perjalanannya. Oleh itu, ia memberi pengalaman yang baru. Skrip oleh Jagdeep Siddhu dan Sumit Purohit menghiburkan dan pantas. Bagaimanapun, ada tempat-tempat di mana ia terasa terlalu terburu-buru. Dialog oleh Jagdeep Siddhu dan Sumit Purohit (dialog tambahan oleh K K Binojee) adalah biasa dan tajam. Tetapi ia boleh menjadi lebih baik di kemuncaknya.
Arah oleh Tushar Hiranandani cukup sederhana. Pencapaian terbesarnya adalah dia tidak menjadikan filem ini sedih atau terlalu berat. Nadanya ringan dan oleh itu, ia mempunyai daya tarikan komersial. Juga, menyegarkan untuk melihat biopik di India di mana sisi kelemahan protagonis juga ditunjukkan. Beberapa babak yang terbaik adalah Srikanth diusir dari sekolah buta, urutan di mahkamah, rungutan Srikanth bahawa India tidak memerlukannya dan pertemuan Srikanth dengan A P J Abdul Kalam (Jameel Khan). Babak di lapangan terbang adalah bahagian terbaik dari filem ini kerana ia adalah inovatif dan kita tidak dapat meneka ke mana arah babak tersebut.
Di sisi keburukan, filem ini merosot di separuh kedua, terutama apabila naratifnya berubah apabila Srikanth menjadi sombong. Naratifnya terlalu cepat dan seseorang berharap pembuatnya menggambarkan aspek-aspek tertentu dengan lebih baik. Contohnya, tidak ada latar belakang Devika atau siapa lagi dalam keluarganya. Ia seolah-olah seluruh hidupnya berpusing sekitar Srikanth. Ibu bapa Srikanth tidak diberi banyak perhatian selepas babak awal. Ucapan terakhir memang berkesan tetapi boleh menjadi lebih menyentuh. Akhir sekali, muziknya tidak begitu mengesankan.
Srikanth (Trailer Rasmi): Rajkummar Rao | Jyotika, Alaya F

Persembahan dalam Filem Srikanth:

Rajkummar Rao memberikan persembahan yang sangat cemerlang. Ini jauh berbeza daripada apa yang pernah dia lakukan sebelum ini dan benar-benar menyelami watak tersebut. Benar-benar, persembahan yang layak menerima anugerah! Jyotika memikat dan membawa banyak kehangatan kepada filem ini dengan persembahan dan wataknya. Seseorang pasti berharap mereka mempunyai guru sepertinya dalam hidup mereka. Alaya F (Swathi) menggemaskan dan memberikan persembahan yang baik. Walau bagaimanapun, pengenalannya dalam naratif agak tiba-tiba. Sharad Kelkar (Ravi Mantha) muncul lewat tetapi meninggalkan kesan yang besar. Srivinas Beesetty dan Anusha Nuthula berlakon dengan baik tetapi jarang tampil. Jameel Khan sesuai dengan wataknya. Bharat Jadhav (Hakim), Clarissa Saaiman (Kelly), Siboniso Tadeus Mbatha (Edward), Shashidhar (Mahesh), Vinita Venugopal (Kavita; isteri Ravi), Sridhar Murthy (Venugopal; pemilik tanah), Sukhita Aiyer (Vidya Reddy; ahli politik) dan Vivek Mishra (Sreegiri; pengetua kolej) juga memberikan persembahan yang baik.
Muzik dan Aspek Teknikal Lain dalam Filem Srikanth:

Satu-satunya lagu yang berkesan ialah ‘Papa Kehte Hai’. ‘Tu Mil Gaya’, ‘Tumhe Hi Apna Maana Hai’ dan ‘Jeena Sikha De’ mudah dilupakan. Skor latar belakang oleh Ishaan Chhabra penuh tenaga dan meningkatkan impak.
Sinematografi oleh Pratham Mehta sesuai. Reka bentuk produksi oleh Tanvi Leena Patil adalah realistik. Kostum oleh Rohit Chaturvedi kelihatan seperti kehidupan sebenar manakala yang dipakai oleh Alaya adalah glamor. Penyuntingan oleh Debasmita Mitra dan Sanjay Sankla adalah kemas.
Kesimpulan Filem Srikanth:

Secara keseluruhannya, SRIKANTH adalah kisah inspirasi yang diceritakan secara menghiburkan dan juga disertakan dengan persembahan yang luar biasa oleh Rajkummar Rao. Di box office, filem ini berpotensi untuk berjaya, jika mendapat sambutan baik daripada penonton bandar yang menjadi sasaran.


Source link
Shopee.com.my ★★★★★ [Ready Stock]LINING N68[FU HAIFENG & SRIKANTH using]Badminton String[Hard Feeling][Made In Japan] RM25.00 BUY NOW Shopee.com.my [English - 100% Original] - Handbook of Bioplastics and Biocomposites Engineer by Srikanth Pilla (US edition, hardcover) RM1,329.52 BUY NOW Shopee.com.my [English - 100% Original] - Underworld Lit by Srikanth Reddy (US edition, paperback) RM128.30 BUY NOW Shopee.com.my [MP3] SRIKANTH DEVA COMPLETE ALBUM COLLECTION | TAMIL HIT SONGS RM30.50 BUY NOW The post SRIKANTH adalah sebuah kisah yang menginspirasi appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/srikanth-adalah-sebuah-kisah-yang-menginspirasi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bandar Abadi Adalah Sebuah Filem Komedi Yang Baik

Bandar Abadi Adalah Sebuah Filem Komedi Yang Baik

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 99 hits
Ulasan Filem My Spy The Eternal City 3 0 5 Penarafan Ulasan Pelakon Dave Bautista Chloe Coleman Pengarah Pete Segal Ulasan Sinopsis Filem My Spy The Eternal City MY SPY THE ETERNAL CITY mengisahkan tentang seorang bapa dan seorang anak pere...
Kisah 6 Yang Dihukum

Kisah 6 Yang Dihukum

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 70 hits
1 Mental aku down gila selepas baca penghakiman penuh kes Zulfarhan 2 Adakah aku menyesal baca 3 Ya 4 Lepas baca aku rasa kesemua OKT patut mati 5 Dengan mak bapa OKT aku jadi benci 6 Mereka upah peguam untuk bela kurangkan hukuman anak mer...
Dicerai Ketika Buat Persiapan Konsert Rossa Akhirnya Buka Mulut Kisah Penceraiannya

Dicerai Ketika Buat Persiapan Konsert Rossa Akhirnya Buka Mulut Kisah Penceraiannya

papar berkaitan - pada 26/7/2024 - jumlah : 110 hits
Selepas hampir 15 tahun berpisah penyanyi Rossa akhirnya bercakap mengenai perceraian beliau dengan pemain dram Padi Yoyo Dalam satu sesi temu bual bersama Denny Sumargo Rossa menceritakan detik detik sukar tersebut Menurut Rossa dia mendap...
Kisah Radzi Jidin Belajar Tapi Tak Ada Naskhah Journal Sendiri

Kisah Radzi Jidin Belajar Tapi Tak Ada Naskhah Journal Sendiri

papar berkaitan - pada 28/7/2024 - jumlah : 106 hits
Ahmad DanielApakah benar kejadian ini Menteri Pendidikan ambil masa 9 tahun untuk habiskan PHD Kenapa Radzi Jidin mendaftar dalam program PhD pada tahun 2002 Dia hanya dapat menyelesaikan pembelajarannya pada tahun 2011 Calon Australia rata...
Kisah Di Utara

Kisah Di Utara

papar berkaitan - pada 25/7/2024 - jumlah : 60 hits
Desa HM Kisah di sebuah negeri di utara Nicaragua Kisah berlaku di negeri paling utara bernama Palisey Ketua negeri tsb telah terlibat dgn kes salahguna kuasa dan telah dinasihatkan oleh Maharaja negeri tsb utk letak jwtn Lalu Maharaja meni...
Kisah Almarhum Hamzah Haz Turun Gunung Bereskan Masalah Apbn Berpotensi Krisis Politik 20 Tahun Lalu

Kisah Almarhum Hamzah Haz Turun Gunung Bereskan Masalah Apbn Berpotensi Krisis Politik 20 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 98 hits
Ekonom Didik Rachbini menilai tidak ada penjaga anggaran pendapatan dan belanja negara seperti Hamzah Haz
Munkar Kisah Mangsa Buli Asrama

Munkar Kisah Mangsa Buli Asrama

papar berkaitan - pada 29/7/2024 - jumlah : 120 hits
Sekarang kembali hangat berita dan cerita tentang kes buli bila Mahkamah akhirnya sebulat suara menjatuhkan hukuman kepada 6 orang yang terlibat dalam menyebabkan kematian Zulfarhan Majoriti berpuas hati dengan keputusan yang menjatuhkan hu...
Pengerusi Dap Pahang Dakwa Tutup Kasino Genting Jejaskan Ekonomi Mata Pencarian Umat Islam

5 Best Electric Pickup Trucks That Will Break The Market In 2025

Gsk Lancar Shingrix Vaksin Kayap Untuk Rakyat Malaysia

Zulries D Pojok

Wanita Diuji Bila Lelaki Tak Punya Apa Apa Lelaki Diuji Bila Punya Segalanya Betul Ke

Ssm Vs Sspa Perbezaan Kelebihan Soalan Lazim

Kereta Bergoyang Tanpa Henti Petugas Kesihatan Ditangkap Basah Di Tempat Parking Hospital

Kelas Offline Totiq Batch 3 Putrajaya 15 September 2024


echo '';
10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan


5 Sebab Kenapa Anak Perlukan Seorang Ayah

Pattani

Punctuality And Professionalism The Hallmarks Of Second City Livery Chauffeurs

Tindakan Penguatkuasaan Yang Sesuai Akan Diambil Terhadap Gisbh

Lelaki Meninggal Dunia Tunggu Ambulans Empat Jam

Certot Mekap