Spr Perlu Sedia Sop Lebih Ketat Untuk Tiga Prk


Armada Pulau Pinang saran SPRM sediakan prosedur SOP lebih ketat jika berlaku pertandingan dalam tiga pilihan raya kecil yang akan diadakan nanti.




GEORGETOWN: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu menyediakan prosedur operasi standard (SOP) lebih ketat sekiranya berlaku pertandingan dalam tiga pilihan raya kecil (PRK) yang akan diadakan nanti.

 
Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Pulau Pinang, Muhammad Shameer Mohamed Sulaiman berkata, langkah itu perlu bagi memastikan penularan pandemik koronavirus (Covid-19) dapat dikawal terutama sepanjang tempoh berkempen dan hari mengundi.

 
Menurutnya, apa yang berlaku pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah sebelum ini perlu dijadikan pengajaran kerana ia menjadi salah satu punca peningkatan mendadak kes Covid-19 di negara ini sehingga merebak ke negeri lain.

 
"Kita tidak ada undang-undang yang boleh menghalang mana-mana parti untuk meletakkan calon walaupun dalam keadaan negara sedang berdepan dengan pandemik ini.

 
"Walaupun parti-parti besar sebelum ini ada yang mengambil keputusan untuk tidak meletakkan calon, namun kita tidak boleh menghalang sekiranya ada yang mahu bertanding sebagai calon bebas kerana demokrasi tetap perlu kita raikan," katanya ketika ditemui pemberita di Hospital Pulau Pinang (HPP) di sini hari ini.

 
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai pendirian beberapa parti yang tidak meletakkan calon pada PRK berkenaan.

 
Muhammad Shameer (kanan) menyampaikan pek makanan kepada petugas di Hospital Pulau Pinang di Georgetown hari ini.

 
Sebelum ini Barisan Nasional (BN) mengumumkan tidak akan meletakkan calon untuk bertanding dalam PRK Parlimen Batu Sapi manakala, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menggesa parti lain tidak meletakkan calon untuk melawan UMNO di Parlimen Gerik.

 
PRK Parlimen Batu Sapi, Sabah diadakan susulan kematian penyandangnya, Datuk Liew Vui Kong pada 2 Oktober lalu dan PRK Parlimen Gerik bakal diadakan berikutan penyandangnya, Datuk Hasbullah Osman meninggal dunia di Raub, Pahang Isnin lalu akibat sakit jantung.

 
Sementara itu, satu lagi PRK dijangka akan diadakan bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bugaya berikutan penyandangnya, Manis Muka Mohd Darah meninggal dunia di Hospital Gleneagles, Sabah semalam selepas menderita penyakit buah pinggang.

 
Terdahulu Muhammad Shameer menyampaikan sumbangan sebanyak 100 pek makanan kepada petugas barisan hadapan di hospital berkenaan sebagai tanda menghargai peranan mereka dalam mendepani wabak Covid-19 sejak awal.

 
--sinarharian



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/11/spr-perlu-sedia-sop-lebih-ketat-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Sedia Benarkan Lebih Ramai Carum Akaun 1 Kwsp Tengku Zafrul

Kerajaan Sedia Benarkan Lebih Ramai Carum Akaun 1 Kwsp Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 244 hits
Kerajaan bersedia untuk memperluas jumlah pencarum yang layak bagi pengeluaran wang daripada Akaun 1 Kumpulan Wang Simpanan Pekerja kata Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz Bagaimanapun beliau berkata perkara itu mas...
Covid 19 Spr Jabatan Peguam Negara Diminta Kaji Perundangan Bolehkan Prk Ditangguh

Covid 19 Spr Jabatan Peguam Negara Diminta Kaji Perundangan Bolehkan Prk Ditangguh

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 119 hits
Oleh Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin FOTO BERNAMA KUALA LUMPUR Suruhanjaya Pilihan Raya dan Jabatan Peguam Negara diminta mengkaji beberapa aspek perundangan yang membolehkan Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi ditangguhkan sehin...
Kkm Sedia Sop Urusan Mayat Pesakit Covid 19

Kkm Sedia Sop Urusan Mayat Pesakit Covid 19

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 176 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia menyediakan tatacara tertentu bagi pengendalian jenazah pesakit Covid 19 untuk membendung penularan pandemik berkenaan Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Rohaizat Yon berkata ini kerana terdapat situas...
Persiapan Kahwin Lebih 50 Peratus Ayda Jebat Mohon Doakan Lancar

Persiapan Kahwin Lebih 50 Peratus Ayda Jebat Mohon Doakan Lancar

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 402 hits
Pasangan Ayda Jebat dan Nabil Mahir bakal bergelar suami isteri tidak lama lagi iaitu tinggal lebih kurang dua bulan Ayda yang merupakan penyanyi dan pelakon itu mengakui sudah mula membuat persiapan dengan tunangnya yang juga seorang penga...
Moratorium Dan Kwsp Muhyiddin Lebih Teruk Dari Najib

Moratorium Dan Kwsp Muhyiddin Lebih Teruk Dari Najib

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 346 hits
Majoriti tampak tidak gembira dengan Belanjawan 2021 yang dibentangkan Menteri Kewangan Tengku Zafrul Tengku Abdul Aziz kerana tiada perkara menarik yang boleh membuatkan rakyat tersenyum dengan pembentangan belanjawan kali ini Yang sinis b...
Kumpulan Wanita Gesa Lebih Banyak Dana Bendung Jenayah Seksual Buli

Kumpulan Wanita Gesa Lebih Banyak Dana Bendung Jenayah Seksual Buli

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 186 hits
Kumpulan Daya Tindakan Wanita Sabah berkata lebih banyak dana diperlukan daripada Belanjawan 2021 untuk meningkatkan perkhidmatan Pusat Khidmat Krisis Sehenti di hospital awam PETALING JAYA Sebuah kumpulan wanita Sabah menggesa lebih banyak...
Tengku Zafrul Mohon Kwsp Fleksibel Benarkan Lebih Ramai Pencarum Keluar Simpanan Dari Akaun1

Tengku Zafrul Mohon Kwsp Fleksibel Benarkan Lebih Ramai Pencarum Keluar Simpanan Dari Akaun1

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 262 hits
Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Aziz berkata beliau telah menasihati Kumpulan Wang Simpanan Pekerja agar lebih fleksibel untuk membenarkan lebih ramai pencarum mengeluarkan simpanan mereka daripada Akaun 1 Saya sudah berbin...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


1 31 2023

Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja