Sokong Zakir Naik Bukti Pkr Ppbm Masih Menangguk Pada Undi Melayu Kata Mca



(FMT) – Naib presiden MCA mendakwa Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan Presiden PKR, Anwar Ibrahim mengubah pandangan mereka terhadap Zakir Naik untuk meningkatkan sokongan pengundi parti masing-masing.
“Ia menunjukkan mereka hipokrit dan mempamerkan pandangan populis hanya apabila ia sesuai dengan mereka tetapi tunduk kepada realiti keperluan politik untuk meraih sokongan undi yang lebih besar,” kata Ti Lian Ker.
Beliau memberitahu FMT: “Selagi rakyat Malaysia prihatin, mereka menentang Zakir Naik tetapi realiti politik adalah PPBM dan PKR akan mempunyai sokongan pengundi yang lebih besar pada pilihan raya umum (PRU) akan datang jika mereka mempunyai sokongan daripada orang Islam dan Melayu, yang pada umumnya menyokong Naik.”
Ti berkata ia “benar-benar hina” untuk Syed Saddiq dan Anwar untuk membuat pusingan U terhadap Naik, walaupun pada asalnya menyatakan bantahan terhadapnya.
“Saya fikir mulai sekarang, ramai orang menyedari urusan sebenar ahli politik Pakatan Harapan (PH), yang pada masa lalu bersembunyi di sebalik sentimen populis,” katanya.
Naik, penceramah kontroversi dari India berstatus pemastautin tetap di Malaysia. Beliau mencetuskan kontroversi baru-baru ini apabila mempersoalkan kesetiaan masyarakat India Malaysia kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Beliau kemudiannya dipetik sebagai berkata masyarakat Cina di Malaysia juga dianggap sebagai “tetamu lama” di negara ini.
Presiden PKR, Anwar Ibrahim pada awalnya menggesa Naik memohon maaf kepada Mahathir dan berkata beliau tidak bersetuju dengannya. Bagaimanapun, beliau kemudian berkata Naik tidak sengaja menghina atau mempersoalkan kaum Cina dan India.
Syed Saddiq sebelum ini menggesa Naik dihantar pulang tetapi kemudian menggesa rakyat Malaysia “berubah” selepas Mahathir menolak pengusiran Naik.
Ti berkata kerajaan mengemukakan “pandangan yang berbeza pada masa yang berlainan” mengenai Naik untuk memenuhi khalayak yang berbeza.
“Sebab itulah terdapat pendapat yang berbeza di media sosial atau ketika menangani akar umbi parti dan orang awam.
“Tetapi akhirnya, mereka meraih undi Melayu dan Islam yang akan menentukan undian pada PRU15 akan datang. Mereka memerlukan sejumlah besar undi Melayu untuk memenangi PRU seterusnya. Terdapat lebih ramai pengundi Melayu sekarang apabila mereka berusia bawah 18 tahun boleh mengundi,” katanya.
Bagaimanapun, strategi ini tidak mengambil kira pandangan golongan etnik minoriti. Beliau berkata PH menerima 90% undi Cina pada PRU 2018, yang kini berisiko.
Ketua Wanita MCA Sabah, Pamela Yong pula menggesa DAP dan 42 ahli Parlimennya menyatakan pendirian mereka terhadap Anwar dan Syed Saddiq, sambil menyatakan DAP tidak habis-habis menyuarakan tentang impian “Malaysia Malaysia”.
Beliau berkata Naik sering menguji keharmonian negara. Bagaimanapun, kuasa untuk menanganinya terletak pada “orang-orang yang diberikan mandat untuk mempertahankan harapan rakyat Malaysia di mana tiada kaum yang didiskriminasi atau dipinggirkan”.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/08/28/sokong-zakir-naik-bukti-pkr-ppbm-masih-menangguk-pada-undi-melayu-kata-mca/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Dr Zakir Naik Bukti Kedudukan Islam Dan Melayu Sudah Tidak Lagi Dominan

Isu Dr Zakir Naik Bukti Kedudukan Islam Dan Melayu Sudah Tidak Lagi Dominan

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 238 hits
SAYA yakin ramai umat Islam belum peka dengan istilah dominan berbanding demokrasi Pagi ini kita menerima berita Dr Zakir Naik dilarang berceramah di seluruh negara Saya bukan mahu bercakap tentang pendakwah itu tetapi mengenai ciri dominan...
Syed Saddiq And Anwar Caved In On Zakir Naik Says Mca

Syed Saddiq And Anwar Caved In On Zakir Naik Says Mca

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 265 hits
A sea of people at a stadium in Kota Bharu listen to Zakir Naik during his tour to Kelantan this month PETALING JAYA An MCA vice president has accused PPBM Youth leader Syed Saddiq Syed Abdul Rahman and PKR president Anwar Ibrahim of changi...
Zakir Naik Pkr Belum Buat Keputusan Tunggu Anwar Balik Dari Makkah

Zakir Naik Pkr Belum Buat Keputusan Tunggu Anwar Balik Dari Makkah

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 251 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim kini menunaikan ibadat haji di Makkah KUALA LUMPUR PKR menunggu kepulangan presidennya Anwar Ibrahim daripada menunaikan ibadat haji di Makkah sebelum mengambil pendirian berhubung pendakwah kontroversi Dr Zakir N...
Pkr Bincang Isu Zakir Naik Rabu Ini Anwar

Pkr Bincang Isu Zakir Naik Rabu Ini Anwar

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 238 hits
Bernama Biro Politik PKR kata Anwar Ibrahim akan menyatakan pendirian parti itu mengenai isu Zakir Naik tulisan Jawi dan Dong Zong Gambar fail SHAH ALAM Biro Politik PKR akan mengadakan mesyuarat Rabu ini bagi membincangkan tiga isu iaitu b...
Siasatan Terhadap Zakir Naik Selesai Kata Polis

Siasatan Terhadap Zakir Naik Selesai Kata Polis

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 161 hits
Siasatan terhadap Zakir Naik selesai kata polis Dikemas kini 4 minit yang lalu Diterbitkan pada 2 Sep 2019 10 58AM
Koon Zakir Naik Dong Zong Akan Dipanggil Polis Kata Menteri

Koon Zakir Naik Dong Zong Akan Dipanggil Polis Kata Menteri

papar berkaitan - pada 16/8/2019 - jumlah : 264 hits
Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan komen berunsur fitnah perkauman atau hasutan agar melaporkannya kepada pihak berkuasa Foto oleh Miera ZulyanaPUTRAJAYA 15 Ogos Polis Diraja Malaysia akan memangg
Zakir Naik Tidak Dibenarkan Ceramah Termasuk Di Media Sosial Kata Kpn

Zakir Naik Tidak Dibenarkan Ceramah Termasuk Di Media Sosial Kata Kpn

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 290 hits
Datuk Seri Abdul Hamid BadorDr Zakir Naik tidak dibenarkan memberi ceramah di semua medium termasuk media sosial Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador berkata kepada Bernama larangan Dr Zakir Naik memberi ceramah di seluruh negara...
Ada Asas Zakir Naik Tidak Dapat Perbicaraan Adil Kata Ketua Badan Minoriti Kerajaan India

Ada Asas Zakir Naik Tidak Dapat Perbicaraan Adil Kata Ketua Badan Minoriti Kerajaan India

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 238 hits
Abdar Rahman Koya Zafarul Islam Khan pengerusi Suruhanjaya Minoriti Delhi berkata kerajaan BJP bawah Modi memburu pengkritiknya termasuk Zakir Naik PETALING JAYA Pengerusi sebuah suruhanjaya kerajaan mewakili kumpulan minoriti India berkata...
Peace Tv Milik Zakir Naik Bersalah Siar Ucapan Kebencian Apikan Pembunuhan Kata Ofcom Uk

Peace Tv Milik Zakir Naik Bersalah Siar Ucapan Kebencian Apikan Pembunuhan Kata Ofcom Uk

papar berkaitan - pada 23/8/2019 - jumlah : 278 hits
FMT Reporters PETALING JAYA Pengawal selia penyiaran di UK mendapati saluran televisyen satelit milik Dr Zakir Naik Peace TV bersalah melakukan ucapan kebencian dan boleh menyebabkan lesennya ditarik balik pada saat penceramah itu berdepan ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools