Skytrex Sg Congkak Port Baru Untuk Back To Nature


Assalamualaikum hi korang, semenjak kes Covid19 ni menghampiri endemik, alhamdulillah kerajaan pun dah membenarkan kita untuk merentas negeri. Alhamdulillah syukur. paling seronok adalah anak-anak lah, bayangkan mereka setelah hampir setahun tak keluar melihat alam, tak beriadah secara normal dan hanya berkurung dirumah, demi keselamatan. 
Korang pun tahu i seorang mommy yang aktif dan akan sentiasa memberikan pendedahan pd anak i untuk beriadah atau bersuka seperti mana kita menikmati segala pemberian Allah swt terhadap alam dan kehidupan.Bila kita enjoyed dengan sesuatu aktiviti semestinya ia akan menjadi titik minat dan seterusnya mengalakkan anak untuk melakukan apa yang baru sebagai pengalaman berharga mereka. Tentu saja anak i adalah peneman paling setia yang mana, kemana aktiviti i akan libatkan dia. Walaupun i terpaksa outstaion i akan tetap bawa dia. Alhamdulillah anak i seorang yang understanding. 
Oklah dah boleh merentas daerah dan negeri, kalini kita bagi die chill dan have fun di sekitar Hulu Langat yang mana ini adalah aktiviti dan pengalaman terbaru untuk beliau. Tak sangka dia sangat enjoy dan tetap bertanyakan bila akan kami repeat aktiviti ni.
Aktiviti yang di maksudkan adalah bercamping di SKYCAMP selama 2hari 1 malam. pengalaman yang tak dapat dilupakan. Sebab ada moment yang buat i sebagai ibu bangga memiliki anak yang berani dan sangat independent.kami bertolah dari rumah dalam jam 11 lebih dan sampai dilokasi SKYCAMP dalam jam 2 petang. Bukan sebab jauh tapi banyak pitstop kami berhenti dan memandu pun dalam mood chill je. Seronok kan dah lama tak keluar tengok alam.














Pengalaman flying fox yang tak dapat dilupakan meluntur diatas udara setinggi 3 tingkat bangunan dan lebih adalah pengalaman yang tida dimana-mana. Permulaan kami akan diberikan brief tentang penggunaan equiptments dan juga cara kendalikan paddle bila ingin meluncur dan melakukan terjunan. 
Mula-mula i memang bajet berani lah, sukan extreme memang favorite i dari zaman bujang. Tapi kalini berlainan perasaan itu. Maybe dah ada anak dengan faktor umur lagi. Tiba-tiba perasaan bimbang takut semua ada. Alhamdulillah anak i memang anak jantan. Dia lah bagi semangat untuk i completekan our trax tu. Alhamdulillah dari jam 2.30 kami start hike the height than we managed to finished at dlm 5.45 petang. Satu pencapaian yang besar bagi anak i sebab the spirit from him mommy dah tak fikir any fears. 
So korang kena bawa anak-anak datang sini, yang mana kebaikkan aktiviti lasak ini dapat melatih anak korang disiplin, sabar, tertib dan keberanian. I dah boleh nampak my anak punya character which is dia seorang yang overprotective. Since start lagi dia dah ingatkan i pakai baju labuh, nanti baju terangkat katanya nanti orang namapak malu. Masa i takut nak buat terjunan dan meluncur atas atas trax dia lah akan bagi semangat dan pesan mommy dont need to worry azriel ada. Baca bismillah, ingat Allah. OMG tu memang kelakar sebab dah terbalik plak i dengan dia. Bila setiap kali i completed my route mesti dia akan tanya. Mommy ok? ada sakit kat mana mana?. Plaing best ayat dia, jangan takut Azriel ada je ni tak tinggal mommy. Mommy perlu habiskan je sukan arini then kita boleh balik. Hahaha.. adoiyaii anak oii.
Apapun memang best. 
Habis je aktiviti skytrax kami dibawa ke camp site, view dia sumpah cantik sangat. Crew Camp site juga sangat friendly. Ni 1st time pegi camping tapi fasilities dia macam kat hotel. Yup you still use khemah tido dalam khemah. Tapi Skycamp Sg Congkak ni dia lengkap fasilities yang mana ia kids friendly dan siap ada pool. Untuk ayah ayah dan abng abang kaki fishing pun tak perlu risau, depan camp tu siap ada tasek yer. Fishing lah sampai lebam, Malam pula ada aktiviti BBQ. siap ada boyband yang akan menghiburkan malam malam sayu didalam forest. I suka sangat konsep yang digunakan untuk menarik pengunjung, sebab pada i, ia complete, best, tenang, the ambience sangat lah menyenangkan. Sambil santai sambil borak, sambil mancing sambil mengopi sambil layan jiwa dan tinggalkan kesibukkan dunia. 
Anak i sangat enjoy, siapa sangka staycation dalam forest untuk anak berusia 8 tahun pun mereka dah sangat happy. Bila anak -anak enjoy dan sukakan tempat yang dilawati maknanya tempat tu best. Dan paling penting lagi, tak perlu gadget sebab anak akan leka dengan new explorer dunia forest.Korang kena expose kan anak-anak dengan aktiviti hutan supaya mereka lebih dekat dengan nature. memang berbaloi dan sangat memanrik. Tak rugi sebab sambil berhibur anak-anak dapat berlajar.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.comelcomot.com/2021/11/skytrex-sg-congkak-port-baru-untuk-back.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelajar Spm Ziarah Rumah Baru Cikgu Kesayangan Lepas Habis Paper Buat Netizen Seb4k

Pelajar Spm Ziarah Rumah Baru Cikgu Kesayangan Lepas Habis Paper Buat Netizen Seb4k

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 153 hits
Jasa bakti dan pengorbanan guru dalam usaha memperkasa pendidikan dan mendidik para pelajar untuk membangun anak bangsa sebagai generasi yang kelak akan menjadi peneraju serta pemimpin negara masa hadapan sentiasa dihargai Meskipun guru yan...
Jamrud Rilis Lagu Baru Ea Eo Motivasi Kala Pandemi

Jamrud Rilis Lagu Baru Ea Eo Motivasi Kala Pandemi

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 131 hits
Lagu terbaru yang dibawakan Jamrud ini berisi motivasi dalam menghadapi masa sulit
Baru Lepas Jalani Pembedahan Bts Beri Update Tentang Kesihatan Jin Kini

Baru Lepas Jalani Pembedahan Bts Beri Update Tentang Kesihatan Jin Kini

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 126 hits
Mengejutkan peminat apabila Jin BTS dimaklumkan baru sahaja selesai menjalani pembedahan Pada 19 Mac BIGHIT MUSIC mengumumkan bahawa jari telunjuk kiri Jin BTS cedera dan selepas menerima pemeriksaan di hospital dia harus menjalani pembedah...
Gambaran Geopolitik Pada Masa Lalu Ramalan Untuk Euro Bertambah Teruk Gelombang Baru Penurunan Adalah Dijangka

Gambaran Geopolitik Pada Masa Lalu Ramalan Untuk Euro Bertambah Teruk Gelombang Baru Penurunan Adalah Dijangka

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 122 hits
Pasangan mata wang EUR USD nampaknya bermaksud bukan sahaja untuk kekal di atas tahap 1 1100 tetapi juga untuk mencapai tahap 1 1300 di mana ia berada sebelum krisis Ukraine Bukankah terlalu awal untuk euro mula mengharapkan penyelesaian ke...
Ioupay Umum Myiou App 2 0 Dengan Wajah Baru

Ioupay Umum Myiou App 2 0 Dengan Wajah Baru

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 236 hits
Hi Korang IOU Pay Sdn Bhd secara rasminya telah mengenalkan wajah baharu aplikasi myIOU yang kini lebih mesra dan mudah untuk penggunanya Aplikasi yang telah dinaiktaraf ini diumumkan sebagai myIOU App 2 0 adalah salah satu perkhidmatan bay...
Dah Ready Ke Vida Tanya Dalam Debar Muzik Video Baru Bakal Dilancarkan Petang Ini

Dah Ready Ke Vida Tanya Dalam Debar Muzik Video Baru Bakal Dilancarkan Petang Ini

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 127 hits
Usahawan kosmetik Datuk Seri Vida akui berdebar menantikan pelancaran muzik video single terbarunya Ku Ikhlaskan di YouTube Bakal dilancarkan hari ini jam 5 00 petang Vida yang juga Presiden Netizen program Big Stage 2022 turut bertanya pem...
Profil Ayu Kartika Dewi Stafsus Jokowi Yang Baru Menggelar Akad Nikah Dan Pemberkatan

Profil Ayu Kartika Dewi Stafsus Jokowi Yang Baru Menggelar Akad Nikah Dan Pemberkatan

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 116 hits
Ayu Kartika Dewi dikenal sangat menjunjung tinggi nilai toleransi selama bertugas menjadi Stafsus Presiden
Dongkiz Akan Ganti Nama Dan Menambah Anggota Baru Saat Comeback April 2022

Dongkiz Akan Ganti Nama Dan Menambah Anggota Baru Saat Comeback April 2022

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 150 hits
Keputusan ini diambali untuk menandai comeback mereka usai dua member memutuskan hengkang dan hiatus
Baru Beli Camera Mirrorless Fujifilm X T200 Malaysia

Baru Beli Camera Mirrorless Fujifilm X T200 Malaysia

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 165 hits
Baru beli camera mirrorless fujifilm x t200 malaysia Assalamualaikum dan salam sejahtera alhamdulilah masih diberikan kesihatan diri dan keluarga alhamdulilah Orait ni nak cerita sikit yang sebenarnya dah lama juga plan nak cari kamera mirr...
Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Cara Hilangkan Migrain

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Selamat Hari Ibu

Holy Spirit Fire Igniting Your Passion For Jesus And His Purpose

Ph Mendahului Kiraan Undi Awal Polis Tentera

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Prk Kkb Undi Polis Tentera Swing Kepada Ph