Skip Hop Farmstand Rock A Mole Guitar Mainan Seronok Sambil Belajar Untuk Anak Dari Usia 6 Bulan


Sejak Kasih Sufi menginjak usia 1 tahun ke atas ni, daku mula jadi pening kepala untuk belikan permainan yang sesuai untuk perkembangan anak 1 hingga 2 tahun. Daku sememangnya sudah lama berhajat untuk belikan permainan yang sesuai dengan umurnya.

Kalau boleh bukan sekadar permainan untuk suka-suka tapi permainan yang boleh rangsang IQ anak dengan waktu bermain yang menyeronokkan. Daku juga ikut tertanya-tanya apakah mainan yang popular di kalangan kanak-kanak perempuan pada masa kini. Adakah anak patung? Ish tak kan hanya nak beri anak patung je?

Ternyata bukan mudah untuk mencari permainan yang sesuai dengan usia anak kerana hakikatnya tidak semua alat permainan boleh merangsang pembelajaran anak kita. Akhirnya, fikir punya fikir daku nekad untuk memberi Kasih Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari jenama SKIP HOP yang sangat sesuai untuk bayi seawal usia 6 bulan dan ke atas (kanak-kanak).


Untuk pengetahuan, berdasarkan info yang pernah ku baca, antara permainan yang akan buat anak kita bijak dan aktif adalah dengan memberinya alatan yang boleh dimainkan dan ada mengeluarkan bunyi. Salah satu contoh adalah gitar ataupun ukelele. Makin daku rasa bersyukur kerana Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini sangat sesuai untuk anak usia 2 tahun yang sebesar Kasih.

Reaksi Anak Terhadap Farmstand Rock-A-Mole Guitar

Inilah saat mula-mula beri Farmstand Rock-A-Mole Guitar ni pada Kasih. Dia renunggggg je.. Agaknya Kasih tengah fikir apalah benda ni.. Hehe.


Lepas dah puas sesi membelek, Kasih mula tekan butang yang ada pada Farmstand Rock-A-Mole Guitar ni, keluarlah lagu dan cahaya... comel pula bila lihat wajah Kasih yang sedang khusyuk. Daku yang tengok ni pun ikut teruja sama. Terdapat 6 lagu kesemuanya yang akan dimainkan secara bergilir mengikut butang yang di tekan. Jadi memang asyik la juga si Kasih ni bermain. 

Tengok tu, daripada duduk bersandar hingga ke baring tertiarap. Seronok bukan main di tekan butang yang ada untuk dengar lagu. Lampu yang turut ikut bernyala membuatkan Kasih makin asyik. 
Kiranya kalau dulu Kasih mengamuk nak handphone untuk tengok Youtube tapi sekarang bila dah ada  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ni daku dah dapat pesongkan sedikit minat Kasih daripada telefon kepada permainan. 

Antara Kelebihan Yang Ada Pada Farmstand Rock-A-Mole Guitar 

Berdasarkan pemerhatianku pada  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini termasuk dengan tahap penerimaan Kasih sendiri, di sini daku senaraikan beberapa kelebihannya.

1. Sangat Comel Dengan Bentuk Avokado 

Bentuk dan saiznya sesuai dengan usia kanak-kanak antara umur 1 hingga 4 tahun. Ia mudah untuk di pegang dan designnya pula sangat comel penuh warna-warni. Tema utama untuk design  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini adalah avokado dan memang betul pun menyerupai seperti buah avokado dalam gabungan warna hijau dan coklat.


2. Butang Pelbagai Warna Yang Mudah Untuk Ditekan 
Terdapat tiga butang daripada tiga warna yang berbeza. Jika gitar yang sebenar mempunyai tali tapi  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini adalah dalam bentuk butang. Ini sesuai dengan usia kanak-kanak yang lebih cenderung dengan tahap motor diri mereka sendiri. Butang inilah yang akan mengeluarkan bunyi dan cahaya dalam satu masa apabila di tekan.



3. Elemen Yang Diterapkan Sangat Sesuai Dengan Usia Anak

Elemen lagu, cahaya dan warna ini dibuat khas untuk menepati kehendak ibu ayah untuk tingkatkan lagi tahap pembelajaran anak pada usia begini. Ianya bukan sekadar sebuah mainan tapi juga dapat membentuk motor skill yang lebih baik di samping membantu tingkatkan lagi deria penglihatan dan pendengaran.


4. Terdapat Bola Roll Pada Bahagian Tengah 

Berbeza dari gitar sebenar,  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini tampil dengan sebuah bola roll pada bahagian tengahnya. Bola ini apabila digolekkan akan mengeluarkan lagu yang sangat cute. Malah tanda wajah dengan senyuman turut diletakkan untuk membuatkan mainan ini nampak sangat comel dan menyeronokkan pada diri anak-anak semasa bermain.


5. Tahan Lasak Dengan Material Yang Terbaik

Apa yang membuatkan daku makin suka dengan Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini adalah pada kualitinya yang sangat bagus. Ia juga turut diletakkan dengan skru bagi memastikan produk ini lebih tahan lasak. Almaklumlah, yang akan mainnya nanti anak-anak dari usia 6 bulan dan ke atas jadi jangan terkejut jika mainan ini turut di bawa bermain dalam pelbagai gaya.



6. Turut Ada Butang ON dan OFF Untuk Jimatkan Bateri
Ini satu lagi keistimewaan yang ada pada Farmstand Rock-A-Mole Guitar  dari Skp Hop ini. Dengan adanya butang begini dapatlah dijimatkan kuasa bateri dengan baik. Barulah dapat di main dalam jangka masa yang lebih lama berbading mainan biasa tanpa butang ini



7. Disertakan Dengan Bateri Untuk Setiap Pembelian
Bateri yang diperlukan untuk Farmstand Rock-A-Mole Guitar ini adalah dari jenis AAA sebanyak tiga biji. Namun apa yang makin best, bateri ini telahpun disertakan sekali untuk setiap pembelian. Kiranya sampai je lepas order dah boleh terus beri anak main


Anak Usia 5 Tahun Ikut Jatuh Hati 
Haa bukan Kasih je suka main dengan Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ni, sebaliknya anakku Awwal yang sudah hampir berusia 5 tahun ikut suka sekali. Bergilirlah Kasih dan Awwal main bersama. Mujur tak berebut. Tak dinafikan permainan memang perlu untuk anak-anak kerana apabila anak-anak bermain mereka akan mengalami proses pembelajaran untuk terus berimaginasi


Tapi sila pastikan mainan yang di beli untuk anak menepati tahap umur yang betul. Sebagai contoh, dalam tahun pertama kehidupan adalah tentang penerokaan, kemudian bayi akan membangunkan kemahiran motor baru dan seterusnya permainan menjadi lebih tersusun dan kompleks. Jika mahu mainan untuk kanak-kanak usia 6 bulan ke atas bolehlah dapatkan Farmstand Rock-A-Mole Guitar ini.

Puashati Lihat Anak Main Dengan Gembira
Nampak tu, bukan main happy lagi si Kasih ni bermain. Tersenyum suka je dia. Bila melihat pada reaksi yang Kasih tunjukkan, memang tepatlah keputusanku untuk berikan  Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari jenama Skip Hop ini pada Kasih. Dan memang benar jugalah yang mainan ini sangat sesuai dengan tahap usianya untuk semakin merangsang imaginasi kanak-kanak. 


Sedang mencari permainan yang diciptakan untuk anak usia 6 bulan dan ke atas. Mahukan mainan yang sesuai untuk anak usia 2 tahun seperti Kasih? Boleh dapatkan Farmstand Rock-A-Mole Guitar dari Skip Hop ini untuk dihadiahkan pada anak kesayangan. 
Untuk sebarang pertanyaan berkaitan harga dan sebagainya, bolehlah terus hubungi wakil penjual barangan keluaran Skip Hop yang original seperti di bawah ini :

FOLLOW INSTAGRAM 
@bloomandgrowasia  |  @smartmumasia  | @skiphop.asia
WEBSITEBloom And Grow




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/07/mainan-seronok-sambil-belajar-yang-bagus-dari-skip-hop.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Skip Hop Bagpack Beg Galas Belakang Yang Comel Serbaguna Untuk Mudahkan Mommy Dan Anak

Skip Hop Bagpack Beg Galas Belakang Yang Comel Serbaguna Untuk Mudahkan Mommy Dan Anak

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 486 hits
SKIP HOP BAGPACK Beg Galas Belakang Yang Comel Serbaguna Untuk Mudahkan Mommy dan Anak Sebagai seorang ibu memang tidak sah jika tak ke mana mana dengan tidak membawa barangan baby Tambah tambah jika tempat yang nak di tuju tu akan memakan ...
Bubur Untuk Bayi Belajar Makan Usia 8 Bulan Ke Atas Beri Makanan Pejal Berperingkat

Bubur Untuk Bayi Belajar Makan Usia 8 Bulan Ke Atas Beri Makanan Pejal Berperingkat

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 574 hits
Ramai ibu yang menganggap bila anak menyusu tapi masih lapar perkara pertama akan dilakukan mesti fikir nak bagi makan walaupun anak masih belum cukup 6 bulan Alasannya sebab kasihankan anak Bagaimanapun dari sudut kesihatan dan perubatan a...
Ibu Ayah Punca Anak Belajar Rampas Mainan Orang Marah Marah Bila Tak Dapat

Ibu Ayah Punca Anak Belajar Rampas Mainan Orang Marah Marah Bila Tak Dapat

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 428 hits
Anak suka marah marah dan suka rampas mainan orang bila suruh kongsi tak mahu Apabila marah terus mengamuk dan berguling Ini antara situasi kerap berlaku pada anak anak antara usia dua tahun apabila mula nak belajar skil sosial Macam mana n...
Seawal 0 12 Bulan Latih Bayi Cari Arah Bunyi Bantu Anak Bercakap Cepat Belajar

Seawal 0 12 Bulan Latih Bayi Cari Arah Bunyi Bantu Anak Bercakap Cepat Belajar

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 298 hits
Latihlah bayi anda mencari arah bunyi seawal bayi 0 hingga 12 bulan Kemahiran ini ialah kemahiran mendengar Ini sangat penting dilatih sejak bayi lagi Kenapa Sebab ini adalah kemahiran paling asas untuk anak BERCAKAP BELAJAR dan memberi FOK...
Kenal Pasti Mengapa Anak Anda Malas Belajar

Kenal Pasti Mengapa Anak Anda Malas Belajar

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 321 hits
AssalamualaikumBismillahSetiap kanak kanak mempunyai tahap intelektual yang berbeza Ada kanak kanak yang cepat ada juga yang lambat Ramai ibu bapa yang tidak sedar sebenarnya ada banyak punca mengapa anak anak kita malas belajar Bukan sebab...
Myvi Gagal Memotong Pasangan Muda Mati Dilanggar Bersama Anak Dikandung 5 Bulan

Myvi Gagal Memotong Pasangan Muda Mati Dilanggar Bersama Anak Dikandung 5 Bulan

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 350 hits
Pasangan suami isteri muda maut selepas motosikal yang ditunggang mereka bertembung dengan sebuah kereta jenis Perodua Myvi di Jalan Pasir Mas Rantau Panjang berhampiran simpang tiga ke Hospital Pasir Mas di sini hari ini Mohd Ikhram Ab Azi...
Bapa Didakwa Dera Anak Sendiri Berusia Tujuh Bulan

Bapa Didakwa Dera Anak Sendiri Berusia Tujuh Bulan

papar berkaitan - pada 5/7/2019 - jumlah : 398 hits
Seorang bapa mengaku tidak bersalah atas tuduhan melakukan penganiaan terhadap anak sendiri 22 Jun lalu di Mahkamah Sesyen Ampang pada Khamis JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTO...
Video Polis Tahan Pemandu Usia 10 Bulan Tarik Perhatian Ramai

Video Polis Tahan Pemandu Usia 10 Bulan Tarik Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 366 hits
Video Polis Tahan Pemandu Usia 10 Bulan Tarik Perhatian Ramai Seorang anggota polis di Florida Alex Kipp baru sahaja pulang daripada bekerja ternampak anaknya Talynn yang berusia 10 bulan sedang memandu di laluan yang salah Video yang tular...
Abah Perlu Belajar Dari Tun M Suka Atau Tidak Tun M Terlalu Genius Anak Zahid Luah Perasaan Di Instagram

Abah Perlu Belajar Dari Tun M Suka Atau Tidak Tun M Terlalu Genius Anak Zahid Luah Perasaan Di Instagram

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 300 hits
Pengumuman Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi pada Ahad untuk kembali memikul tugas Presiden UMNO mendapat reaksi pelbagai pihak termasuk anak sulungnya Datuk Nurulhidayah Dalam entri di IG stories Nurul berharap ayahnya belajar daripada Perdana...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Perincian Akaun 3 Kwsp Terbaru

Aaron Taylor Johnson Ketuai Barisan Pelakon 28 Years Later

Dapat Hadiah Mini Electric Cooker Multi Function

Prk Kuala Kubu Dap Ketepikan Kaum Melayu India

Usd Jpy Menembusi 155 Pasaran Sedang Menunggu Campur Tangan Ulasan Pasangan Mata Wang Usd Jpy

Pekebun Haram Durian Musang King Raub Belum Buat Keputusan Mahu Failkan Rayuan Atau Pun Tidak