Siri Samsung Galaxy S20 Penggambaran Malam Anda Menjadi Lebih Cantik Melalui Fungsi Bright Night


Siri Galaxy S20 merupakan satu siri telefon pintar yang baru dikeluarkan oleh pihak Samsung dengan rekaan yang memfokuskan kepada kegunaan kameranya. Terdapat tiga model kesemuanya dibawah siri Galaxy S20 ini yang dikenali sebagai Galaxy S20, Galaxy S20+, dan juga Galaxy S20 Ultra.

Bercakap mengenai model Galaxy S20 terlebih dahulu, dimana telefon pintar ini dilengkapi dengan sensor kamera utama gabungan 12MP (utama) + 64MP (telefoto) + 12MP (ultra-lebar). Manakala, bagi model Galaxy S20+ pula, ia dilengkapi dengan sensor 12MP(utama) + 64MP (telefoto) + 12MP (ultra-lebar) +0.3MP (ToF). Kedua-dua model ini dilengkapi dengan sokongan kamera swafoto 10MP.
Sementara bagi Galaxy S20 Ultra pula membawakan spesifikasi kamera yang lebih besar iaitu gabungan sensor 108MP + 12MP + 48 MP + 3D ToF. Manakala bagi rakaman swafoto, ia dilengkapi dengan sensor kamera 40MP. Ini menjadikan model Galaxy S20 Ultra ini sebagai model pertama yang dilengkapi dengan saiz kamera swafoto terbesar yang pernah digunakan dalam siri Galaxy S.

Kebiasaanya kita akan mengalami sedikit kesukaran apabila ingin membuat penggambaran malam di lokasi yang gelap atau kurang pencahayaan. Namun situasi ini tidak terjadi pada siri Galaxy S20 kerana kameranya dilengkapi dengan fungsi Bright Night. Melalui fungsi ini, ia membolehkan anda untuk merakam penggambaran malam yang cantik dan jelas seperti diambil dengan menggunakan kamera professional.
Bright Night ini adalah nama untuk mod malam pada peranti Samsung dan merupakan ciri tambahan pada fungsi Scene Optimizer. Ciri Bright Night ini berfungsi apabila Scene Optimizer mengesan penggambaran dilakukan di kawasan gelap dan apabila anda perlu melaraskan kecerahan pada kamera untuk mengambil rakaman gambar yang lebih jelas dan cerah.
Click to view slideshow.Menurut Samsung sendiri, fungsi ini juga membolehkan anda untuk mendapatkan rakaman dengan lebih jelas dan pencahayaan dua kali ganda lebih cerah berbanding rakaman yang diambil menggunakan telefon pintar biasa. Dahulu, rakaman gambar yang diambil di kawasan gelap akan terdapat kesan hingar ataupun terlalu gelap sehingga tidak dapat merakam apa-apa. Namun melalui fungsi Bright Night yang terdapat pada siri Galaxy S20 ini, situasi ini dikatakan tidak akan dialami oleh pengguna mereka.
Samsung turut telah menyertakan resolusi HDR untuk rakaman video yang mana ia sedikit sebanyak dapat membantu anda untuk membuat rakaman malam dengan lebih cantik, jelas dan terperinci tanpa mengira jumlah pencahayaan pada sesuatu lokasi.

Selain itu, sensor kamera yang cukup besar pada siri Galaxy S20 ini juga dapat membantu anda untuk mendapatkan rakaman gambar dengan pewarnaan yang cukup cantik dan kadar hingar yang kurang. Ini sekaligus menjadikan hasil rakaman lebih jelas dan cantik walaupun rakaman diambil di lokasi yang kurang pencahayaan. Malah ia juga membantu dalam proses untuk merakam video atau gambar yang stabil walaupun terdapat gegaran semasa rakaman diambil.
Siri telefon pintar Galaxy S20 ternyata hadir dengan fungsi kamera yang mengagumkan. Bagi anda yang sedang mencari sebuah telefon pintar dengan kebolehan kamera seperti kamera professional, siri Galaxy S20 adalah antara pilihan yang baik. Jadi, sekiranya anda berminat, telefon pintar ini membawakan tanda harga bermula RM3,599 dan boleh mula untuk membuat pra-tempah melalui laman rasmi Samsung sehingga 1 Mac 2020.
Beli : Siri Galaxy S20 Melalui Laman Rasmi Samsung
Penafian: Advertorial daripada Samsung Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/03/siri-samsung-galaxy-s20-penggambaran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siri Samsung Galaxy S20 Kehebatan Teknologi Samsung Untuk Menyokong Fungsi Zum Angkasa Sehingga 100x

Siri Samsung Galaxy S20 Kehebatan Teknologi Samsung Untuk Menyokong Fungsi Zum Angkasa Sehingga 100x

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 173 hits
Samsung telah melancarkan tiga peranti mercu mereka baru baru ini di acara Samsung Galaxy Unpacked 2020 Tiga buah telefon pintar ini dilancarkan dibawah siri Galaxy S20 dan ia dikenali sebagai Samsung Galaxy S20 Galaxy S20 dan juga Galaxy S...
Samsung Malaysia Menawarkan Tv 4k 50 Inci Untuk Pembeli Terawal Siri Galaxy S20

Samsung Malaysia Menawarkan Tv 4k 50 Inci Untuk Pembeli Terawal Siri Galaxy S20

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 214 hits
Tidak kurang dari sebulan pengumuman rasmi peranti mercu terkini dari Samsung iaitu siri Galaxy S20 di persada antarabangsa ia baru sahaja dilancarkan di Malaysia pada 28 Februari dan bakal memasuki pasaran tempatan seawal 6 Mac Ketiga tiga...
Samsung Galaxy S20 S20 Dan S20 Ultra Mula Menerima Kemaskini Untuk Menambah Baik Prestasi Kamera

Samsung Galaxy S20 S20 Dan S20 Ultra Mula Menerima Kemaskini Untuk Menambah Baik Prestasi Kamera

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 213 hits
Samsung Galaxy S20 S20 Dan S20 Ultra mula dijual di seluruh Malaysia pada hari ini Serentak dengan pelancarannya kemas kini yang menambahbaik kemampuan kamera serta tampalan sekuriti untuk bulan Mac sudah boleh dimuat turun hari ini Kemaski...
Kos Menghasilkan Sebuah Samsung Galaxy S20 Ultra Dianggarkan Sekitar Rm 2209

Kos Menghasilkan Sebuah Samsung Galaxy S20 Ultra Dianggarkan Sekitar Rm 2209

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 222 hits
Penjualan Samsung Galaxy S20 secara terbuka di peringkat global bermula hari ini termasuk di negara bertuah kita Malaysia Tahun ini Galaxy S20 Ultra ialah model yang paling mahal ditawarkan dengan harga jualan RM4999 sebuah Dengan harga yan...
Ulasan Samsung Galaxy S20 Ultra Ultra Padu Bagi Individu Mampu

Ulasan Samsung Galaxy S20 Ultra Ultra Padu Bagi Individu Mampu

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 278 hits
Tiga peranti Galaxy S20 dilancarkan oleh Samsung tahun ini dengan S20 Ultra adalah model paling premium untuk pasaran Malaysia Perbezaan paling ketara pada 20 Ultra berbanding saudaranya S20 dan S20 terletak pada teknologi kamera Samsung me...
Discover And Experience The World In A Different Way With The All New Samsung Galaxy S20

Discover And Experience The World In A Different Way With The All New Samsung Galaxy S20

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 348 hits
The Galaxy S20 introduces an entirely new camera system powered by AI and Samsung s biggest image sensor yet to bring out the best in every moment It is year 2020 The era that we expect to see notable advancements in our society the way we ...
Samsung Galaxy S20 Single Take

Samsung Galaxy S20 Single Take

papar berkaitan - pada 13/3/2020 - jumlah : 173 hits
Samsung Galaxy S20 Single TakeChoose the best style for the moment without having to reshootLazada Shopee Shop Now
Oppo Find X2 Pro Realme X2 Pro Samsung Galaxy S20 Menyokong Dwi Frekuensi Gnss Untuk Penjejakan Lokasi Jitu

Oppo Find X2 Pro Realme X2 Pro Samsung Galaxy S20 Menyokong Dwi Frekuensi Gnss Untuk Penjejakan Lokasi Jitu

papar berkaitan - pada 12/3/2020 - jumlah : 218 hits
Xiaomi Mi 8 adalah antara peranti terawal dunia yang menyokong GPS dwi frekuensi Ia adalah untuk penjejakan lokasi yang lebih jitu sehingga jarak beberapa sentimeter sahaja Kemudian Huawei turut menggunakannya di dalam siri Mate 20 Kejituan...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara