Siri Samsung Galaxy S20 Kehebatan Teknologi Samsung Untuk Menyokong Fungsi Zum Angkasa Sehingga 100x


Samsung telah melancarkan tiga peranti mercu mereka baru-baru ini di acara Samsung Galaxy Unpacked 2020. Tiga buah telefon pintar ini dilancarkan dibawah siri Galaxy S20 dan ia dikenali sebagai Samsung Galaxy S20, Galaxy S20+ dan juga Galaxy S20 Ultra. Ketiga-tiga telefon pintar ini memfokuskan kepada kebolehan kamera untuk siri Samsung Galaxy S20 ini.

Kamera telefon pintar untuk Galaxy S20 ini dilengkapi dengan rekaan 12MP bagi rakaman utama, 64MP untuk rakaman telefoto dan 12MP untuk rakaman sudut ultra lebar serta kamera swafoto 10MP. Sistem kamera bagi model S20+ adalah sama dengan model S20, namun ada tambahan padanya iaitu 0.3MP untuk sensor ToF. Manakala bagi model Galaxy S20 Ultra, sistem kameranya dilengkapi dengan lensa 108MP untuk rakaman utama, 12MP untuk rakaman sudut ultra lebar, 3D untuk rakaman ToF, dan 48MP untuk mekanisme periskop dengan kemampuan zum sehingga 100X.
Antara fungsi menarik yang terdapat pada siri Galaxy S20 ini adalah fungsi Zum Angkasa (Space Zoom) sehingga 100X hibrid. Fungsi Zum Angkasa ini adalah zum hibrid yang merupakan kombinasi zum optikal dan digital serta dibantu oleh teknologi AI. Samsung menyatakan bahawa fungsi ini bukan sahaja melibatkan zum hibrid yang biasa, namun ia juga akan memproseskan beberapa rakaman yang diambil menggunakan lensa 108MP bagi mengurangkan kehilangan kualiti gambar walaupun rakaman tersebut dirakam dengan zum yang paling tinggi.
Click to view slideshow.Bukan itu sahaja, siri Galaxy S20 ini juga berkebolehan untuk membuat rakaman zum dalam mod optikal melalui lensa 48MP yang berfungsi untuk rakaman mekanisme periskop. Melalui lensa ini, ia membolehkan anda untuk merakam subjek mikro yang sangat kecil sehingga 10X zum hibrid optik tanpa kehilangan sebarang kualiti gambar.
Rakaman zum digital pada siri Galaxy S20 ini juga akan dibantu oleh teknologi AI dan kaedah pemprosesan yang agresif bagi membolehkan anda untuk mendapatkan hasil yang cantik dan tajam melalui rakaman zum sehingga 100X. Jadi jika kita lihat rakaman zum akan terdapat efek hingar atau pecah pada kebanyakkan kamera telefon pintar yang biasa, kini masalah ini tidak dialami oleh pengguna peranti siri Galaxy S20 kerana teknologi yang membantu sistem kamera peranti ini akan mengurangkan kehilangan kualiti gambar.
Selain itu, fungsi lain seperti lensa 108MP dengan sensor ISOCELL Bright HM1 juga adalah faktor menarik yang perlu diambil kira. Dengan lensa sebesar 108MP ini, rakaman menjadi lebih jelas dan tajam walaupun sesuatu gambar itu telah dizumkan untuk paparan yang lebih besar atau untuk suntingan memotong gambar. Malah, rakaman video beresolusi 8K pada kadar 24fps juga boleh dibuat.  Ini kerana lensa 108MP ini mempunyai pixel yang lebih banyak, menjadikannya gambar yang dipaparkan adalah lebih terperinci.

Jadi, sekiranya anda berminat untuk mendapatkan telefon pintar siri Samsung Galaxy S20 ini, anda boleh pra-tempah peranti ini melalui laman rasmi Samsung. Bagi setiap pra-tempahan yang dibuat, anda akan menerima hadiah eksklusif Galaxy Buds+ yang bernilai RM599. Oleh itu, jangan lepaskan peluang ini untuk pra-tempah siri Galaxy S20 yang sudahpun bermula pada 12 Februari yang lalu sehingga 26 Februari ini.
Layari: Laman Rasmi Samsung Untuk Maklumat Lanjut
Penafian: Advertorial daripada Samsung Malaysia 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2020/02/siri-samsung-galaxy-s20-kehebatan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pandang Pertama Samsung Galaxy S20 Ultra Peranti Dengan Kemampuan Zum Angkasa 100x

Pandang Pertama Samsung Galaxy S20 Ultra Peranti Dengan Kemampuan Zum Angkasa 100x

papar berkaitan - pada 12/2/2020 - jumlah : 253 hits
Samsung Galaxy S20 S20 dan S20 Ultra dilancarkan secara rasmi sebentar tadi Model kemas kini untuk empat model S10 tahun lalu ini membawakan lebih banyak penambahbaikan yang telah lama diminta oleh pengguna Di antara ketiga tiga model yang ...
Your Phone Kini Menyokong Ciri Salin Dan Tampal Rentas Platform Ke Windows 10 Pada Samsung Galaxy S20 Dan Galaxy Z Flip

Your Phone Kini Menyokong Ciri Salin Dan Tampal Rentas Platform Ke Windows 10 Pada Samsung Galaxy S20 Dan Galaxy Z Flip

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 230 hits
Kerjasama di antara Samsung dan Microsoft membawakan satu lagi fungsi menarik kepada pemilik peranti kedua dua syarikat besar ini Microsoft mengesahkan fungsi salin dan tampal kini boleh dilakukan secara rentas platform di antara telefon pi...
Samsung Malaysia Menawarkan Tv 4k 50 Inci Untuk Pembeli Terawal Siri Galaxy S20

Samsung Malaysia Menawarkan Tv 4k 50 Inci Untuk Pembeli Terawal Siri Galaxy S20

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 214 hits
Tidak kurang dari sebulan pengumuman rasmi peranti mercu terkini dari Samsung iaitu siri Galaxy S20 di persada antarabangsa ia baru sahaja dilancarkan di Malaysia pada 28 Februari dan bakal memasuki pasaran tempatan seawal 6 Mac Ketiga tiga...
Samsung Unpacked 2020 Perkenal Galaxy S20 Series Dan Galaxy Z Flip

Samsung Unpacked 2020 Perkenal Galaxy S20 Series Dan Galaxy Z Flip

papar berkaitan - pada 18/2/2020 - jumlah : 293 hits
Terbaru Samsung Unpacked 2020 Perkenal Galaxy S20 Series Dan Galaxy Z Flip Unpacked pertama dekad baru tahun 2020 ini secara rasmi mencipta sejarahnya tersendiri Ia adalah gambaran asas betapa pesatnya inovasi terbaru jenama Samsung dari ne...
Full Specifications Of Samsung Galaxy S20 S20 Plus And S20 Ultra

Full Specifications Of Samsung Galaxy S20 S20 Plus And S20 Ultra

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 263 hits
Photo Samsung com Technology Portfolio Net Samsung has announced its latest smartphone flagship the Galaxy S20 series Three Galaxy S20s released include the Galaxy S20 Galaxy S20 Plus and Galaxy S20 Ultra Samsung has also mentioned increasi...
Samsung Dan Microsoft Dilaporkan Bekerjasama Untuk Membawa Project Xcloud Ke Siri Peranti Galaxy

Samsung Dan Microsoft Dilaporkan Bekerjasama Untuk Membawa Project Xcloud Ke Siri Peranti Galaxy

papar berkaitan - pada 13/2/2020 - jumlah : 227 hits
https ift tt eA8V8J Perkhidmatan penstriman permainan video Project xCloud membenarkan para pengguna menstrim permainan konsol Xbox One mereka ke peranti peranti pintar dari mana mana sahaja Ini tidak terlalu berbeza dengan perkhidmatan pen...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas