Singgah Dulu Isi Perut Sebelum Check In Klia Di Tempat Makan Menarik Sekitar Sepang



Singgah Dulu Isi Perut Sebelum Check-in KLIA Di Tempat Makan Menarik Sekitar Sepang
KETIKA ini ramai yang ambil peluang bercuti memandangkan banyak pintu sempadan negara dibuka selepas dua tahun ditutup ekoran penularan wabak Covid-19.
Kebiasaannya, ramai yang akan bertolak awal ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) atau Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) bagi mengelakkan kelewatan.
Tetapi alang-alang sudah sampai awal ke daerah Sepang, mengapa tidak isi dahulu perut di beberapa buah restoran yang menghidangkan makanan enak
Berikut adalah beberapa restoran menarik di Sepang yang boleh anda cuba sebelum ke lapangan terbang!

1. Sarapan pagi di Restoran Taman Klasik Rumbia Restoran Taman Klasik Rumbia menyajikan menu sarapan pagi yang luas bermula pukul 7 pagi. Pelanggan boleh memilih makanan yang dihidangkan seperti nasi goreng, nasi lemak, lauk-pauk, atau bihun sup.
Selain itu roti canai juga ada disediakan, manakala lempeng menjadi menu istimewa pada hari Jumaat.
Alamat: 286, Jalan Haji Jumani, 43900 Sepang, Selangor.
2. Makan tengah hari di PappaGrill Sepang PappaGrill ialah restoran stik paling popular di Kota Warisan Sepang. Ia menawarkan pelbagai jenis masakan barat dan tempatan (Steak, Nachos, Nasi Lemak, Fish & Chips & banyak lagi).
Terdapat juga pilihan lain seperti spaghetti, nasi goreng, dan pelbagai jenis lauk seperti kentang goreng, kentang wedges, sup cendawan, coleslaw, roti bawang putih, dan sebagainya.
Alamat: No.76, Jalan Warisan Sentral 2 KIP Sentral, Kota Warisan, 43900 Sepang, Selangor.
3. Minum petang di Karyabhara – The Hipster Cafe Karyabhara – The Hipster Cafe ialah kedai yang berpusat di Putrajaya. Sarapan, makan tengahari, minum petang, makan malam dan makan lewat malam semuanya tersedia di cafe ini.
Makanan tempatan, masakan barat, spaghetti, kopi, minuman campuran ais, pencuci mulut dan banyak lagi semuanya terdapat dalam menu.
Alamat: LG-05, Menara Shaftsbury Putrajaya, Jalan Alamanda, Presint 1, Putrajaya, Sepang, Selangor.
4. Makan malam di Utan Cafe Utan Cafe mempunyai nilai tambah tersendiri kerana ia terletak di antara tiga padang golf yang dikelilingi pepohon hijau dan udara yang sejuk.
Bukan sahaja lokasinya agak mendamaikan untuk makan malam, malah lebih 50 menu masakan kampung disediakan, membuatkan sesiapa sahaja terliur dan rambang mata.
Pilih apa sahaja daripada masak lemak cili api dan asam pedas yang terkenal, Utan Cafe and Range turut menawarkan menu lain seperti ayam, daging salai dan itik, daging cincang, udang galah gergasi dan udang galah.
Itu belum termasuk menu hebat lain seperti sup gearbox kambing, kari kepala ikan, daging pinang masak kicap, tomyam, patin masak tempoyak, ikan siakap masak wap dan sotong bakar chiangrai.
Alamat: Bandar Baru Salak Tinggi, 43900 Sepang, Selangor.
5. Supper di HM Sri Bagan Sepang Satu Makan lewat malam sambil menikmati bayu laut yang sangat menenangkan adalah cara yang ideal untuk mengakhiri hari anda! Bunyi ombak dan angin sejuk serta-merta akan menaikkan semangat anda.
Anda boleh memilih item daripada menu a-la-carte atau daripada kumpulan menu yang banyak! Ikan talapia bakar, ikan siakap kukus, dan sambal udang petai yang sangat dipuji adalah menu wajib cuba!
Alamat: Bagan Lalang, 43950 Tanjong Sepat, Selangor. Selain daripada tempat yang dinyatakan di atas, Selangor menawarkan banyak lagi restoran dan kafe menarik yang patut anda lawati, terutamanya pada tahun 2022.
Disebabkan Selangor merupakan destinasi pelancongan terkemuka di Malaysia, pemilihan makanan di negeri ini bukan sekadar memenuhi selera anda, tetapi juga untuk memenuhi “Pusing Selangor Dulu!” perjalanan yang pasti menarik dan kenapa tidak bermula di Sepang?
Singgah Dulu Isi Perut Sebelum Check-in KLIA Di Tempat Makan Menarik Sekitar Sepang
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Sah diracun! Yogi sikucing selebriti dan rakan mati akibat perbuatan khianat Keluarga saman TikTok selepas anak maut sertai cabaran Tak ada sebab RoS tolak pindaan Perlembagaan UMNO – Najib Dunia di ambang krisis makanan Polis guna handphone disaman Pendaki Gunung Suku hanyut: Bomba jumpa kaki mangsa Usul pinda perlembagaan disokong sebulat suara bukti UMNO sedia hadapi PRU-15 GPS takkan beri laluan Bersatu tanding di Sarawak Angkara pokok serai, lelaki parah ditetak Tiga Pengantin Adik Beradik Bersanding ‘Bawa Perut’ Perang mulut antara Tian, Prabakaran makin panas 2 pasangan kekasih dicekup berkhalwat di hotel bajet Layari Laman Facebook MYKMU.NET
DJ Dave Menyanyikan Lagu Raya Untuk Pandalela Di Hanoi

Farahdhiya tayang paha sebaik habis Ramadan

The post Singgah Dulu Isi Perut Sebelum Check-in KLIA Di Tempat Makan Menarik Sekitar Sepang appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/05/22/singgah-dulu-isi-perut-sebelum-check-in-klia-di-tempat-makan-menarik-sekitar-sepang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akibat Tersedak Makan Sagon Ayam Habis Pun Pakat Diam Kiok Dah Kot Kah Kah Kah Bmf

Akibat Tersedak Makan Sagon Ayam Habis Pun Pakat Diam Kiok Dah Kot Kah Kah Kah Bmf

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 200 hits
Ya ALLAH UMNO dan korup berpisah tiada Ini rupanya kek besar yang banduan moo duk melabun tu Geng depa dapat kek penyokong dapat serdak Ni ayam pakat habis pun semua senyap macam kenyang mungkin depa semua makan Ostrich sebab tu tak bising ...
Resipi Tapai Pulut Manis Nikmatnya Bila Makan Sejuk Sejuk

Resipi Tapai Pulut Manis Nikmatnya Bila Makan Sejuk Sejuk

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 176 hits
Tapai Pulut antara juadah istimewa orang Melayu yang boleh ditemui di mana mana sama ada pada majlis jamuan atau dijual di restoran sebagai hidangan sampingan Rasa tapai pulut yang manis selain lembut adalah ciri ciri tapai yang berkualiti ...
Jangan Bagi Anak Makan Sayur Buah Yang Tak Dibasuh Boleh Sebabkan Masalah Cacing

Jangan Bagi Anak Makan Sayur Buah Yang Tak Dibasuh Boleh Sebabkan Masalah Cacing

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 181 hits
Apabila terlihat anak sering menggaru punggung itu tanda ada masalah cacing Jom ketahui apakah jenis cacing dalam perut bersama cara rawatan dan pencegahan yang boleh dilakukan Cacing dalam perut anak Sebelum mengetahui jenis cacing dalam p...
Tak Nak Diet Hancus Lepas Makan Makanan Berminyak Try Tips Nie

Tak Nak Diet Hancus Lepas Makan Makanan Berminyak Try Tips Nie

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 167 hits
Ada tak yang tengah diet biarpun sana sini penuh dengan open house Namapun open house memang rugilah kalau tak menjamah setiap makanan yang ada Tak kira makanan berminyak ataupun berkalori tinggi makan tetap makan Bukan tak tahu makanan kay...
Cara Buat Cili Jeruk Supaya Kekal Rangup Krup Krap Bila Makan

Cara Buat Cili Jeruk Supaya Kekal Rangup Krup Krap Bila Makan

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 134 hits
Cili Jeruk merupakan hidangan pelengkap yang boleh dinikmati dengan menu seperti mi sup dan lain lain Kalau makan Char Kuey Teow jika tak ada Cili Jeruk memang tak puaslah makan Pendek kata Cili Jeruk wajib ada supaya bila kita makan Char K...
Ajar Anak Makan Telur Hari Hari Pun Tak Apa Paling Baik Untuk Semua

Ajar Anak Makan Telur Hari Hari Pun Tak Apa Paling Baik Untuk Semua

papar berkaitan - pada 21/5/2022 - jumlah : 146 hits
Ada waktunya kita marah bila mana anak asyik minta telur setiap kali makan Jangan dilarang kerana nasi berlaukkan telur ini cukup baik untuk anak Wajib makan setiap hari Telur mempunyai begitu banyak khasiatnya malah amat disyorkan sebagai ...
Hiburan Aduh Takde Akal La Netizen Kritik Cikgu Makan Meja Berlapik Tapi Murid Makan Bersila Atas Lantai Kantin

Hiburan Aduh Takde Akal La Netizen Kritik Cikgu Makan Meja Berlapik Tapi Murid Makan Bersila Atas Lantai Kantin

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 261 hits
Tular di baru baru ini beberapa gambar menunjukkan majlis yang diadakan di sebuah sekolah bersama murid guru dan tetamu khas 4 minggu lalu Manjakan Sangat Anak Tu Ibu Mengadu Tangan Anak Lebam Dicubit Guru Tapi Netizen Tak Back Up Advertise...
Siasat Kejadian Murid Makan Bersila Di Lantai I Guru

Siasat Kejadian Murid Makan Bersila Di Lantai I Guru

papar berkaitan - pada 22/5/2022 - jumlah : 139 hits
KUALA LUMPUR Jabatan Pendidikan Negeri diminta menjalankan siasatan berhubung kejadian sekumpulan murid sebuah sekolah duduk dan makan di atas lantai yang mana gambar kejadian itu tular di media sosial Presiden Persatuan Ikatan Guru Guru Mu...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024