Singapura Tak Lama Lagi Akan Memperkenalkan Hybrid Bas Pada Bulan Disember Depan


SINGAPURA – 10 buah bas hibrid diesel elektrik pertama dalam 50 armada akan berada di jalan dari bulan depan (Disember 2018), sebagai sebahagian daripada usaha nasional untuk menjadikan armada bas awam di sini lebih mesra alam.
Mereka akan dikendalikan oleh pengendali SBS Transit dan SMRT, kata Pihak Berkuasa Pengangkutan Darat (LTA) ketika mengumumkan langkah itu pada hari Isnin (26 Nov). Di antara laluan pertama untuk mendapatkan bas adalah perkhidmatan 272, perkhidmatan pengantara yang dikendalikan oleh SBS Transit di kawasan Bukit Merah.
Dalam hibrid, apabila brek digunakan, motor elektrik bertindak sebagai penjana untuk mendapatkan semula tenaga kinetik, yang disimpan dalam bateri sebagai elektrik.
Bas-bas ini akan disalurkan dengan kuasa pada kelajuan sehingga 17 kmh, beralih ke enjin diesel hanya dengan kelajuan yang lebih tinggi.
Mereka dari Volvo East Asia, yang memenangi kontrak bernilai $ 30 juta untuk membekalkan kenderaan pada Oktober tahun lepas (2017).
Dua ujian bas hibrid Volvo, yang dijalankan di Singapura pada 2015 dan 2016, melaporkan simpanan bahan api sehingga 40 peratus serta “pengurangan ketara” dalam pelepasan karbon dioksida dan bahan pencemar lain.

Di atas hibrida ini, Singapura akan mula memperkenalkan bas elektrik di jalan raya dari tahun depan.
Bas hibrid dilengkapi dengan beberapa ciri untuk memberi manfaat kepada kedua-dua penumpang dan pemandu.
Ini termasuk sistem bantuan pemandu lanjutan untuk memberi amaran kepada pemandu halangan, manakala kamera yang dilatih di mata pemandu akan merasakan jika dia sedang berlanggar dan mencetuskan peranti untuk menjejaskan tempat duduk.
Bagi penumpang, sistem paparan maklumat yang dipertingkatkan – yang terdiri daripada dua skrin LCD dan dua skrin LED – akan memberikan lebih banyak maklumat mengenai laluan mereka.
Skrin LED, terletak di bahagian depan dan belakang bas, menunjukkan perhentian seterusnya serta nombor perkhidmatan bas dan destinasi akhir.
Bagi skrin LCD, salah satu yang menghadap ke dalam bas akan menunjukkan tiga stesen MRT seterusnya sepanjang laluannya, dan juga saluran yang berada di stesen. Yang lain di dalam bas memaparkan empat perhentian seterusnya, selain stesen MRT yang berdekatan dan garisan mereka.
Sistem paparan maklumat yang dipertingkat ini juga akan membuat pengumuman audio tentang hentian bas yang akan datang.
Semua bas baharu akan dipasang dengan sistem paparan yang dipertingkatkan ini untuk membantu para pelan merancang perjalanan mereka, kata LTA.
“Semua ini akan membantu menjadikan pengalaman komuter lebih menyenangkan dan menggalakkan lebih banyak orang menggunakan pengangkutan awam,” kata Setiausaha Parlimen Kanan untuk Pengangkutan Baey Yam Keng, yang menunggang salah satu hibrida baru pada hari Isnin (26 Nov).
Bas-bas tersebut akan secara berperingkat dikerahkan ke atas perkhidmatan yang berbeza, dengan butiran yang akan diumumkan di kemudian hari, kata LTA.
“Pelaksanaan progresif ini akan membantu kami memahami dengan lebih baik cabaran-cabaran operasi yang datang dengan penyebaran bas yang lebih luas di bawah iklim tropika dan keadaan trafik kami,” katanya.
Juga, ia akan memberi lebih banyak masa kepada jurutera dan jurutera bas untuk memahami cabaran mengekalkan bas tersebut, kata LTA.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://inspirasi2025.com/singapura-tak-lama-lagi-akan-memperkenalkan-hybrid-bas-pada-bulan-disember-depan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Oneplus Bakal Memperkenalkan Oneplus 6t Edisi Mclaren Tidak Lama Lagi

Oneplus Bakal Memperkenalkan Oneplus 6t Edisi Mclaren Tidak Lama Lagi

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 214 hits
Pelbagai syarikat pengeluar telah hadir dengan telefon edisi khas hasil kerjasama dengan syarikat pengeluar kenderaan Terkini OnePlus dilihat memilih McLaren sebagai rakan kerjasama mereka dan bakal hadir dengan sebuah telefon pintar OnePlu...
Lynas Hentikan Sementara Operasi Kilang Pada Bulan Depan

Lynas Hentikan Sementara Operasi Kilang Pada Bulan Depan

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 295 hits
KUANTAN Kilang memproses nadir bumi Lynas Corporation Ltd akan menghentikan sementara operasi kilang mereka di Pusat Perindustrian Gebeng di sini pada bulan depan Keputusan itu dibuat dalam Mesyuarat Agung Tahunannya di Sydney Australia har...
Aafiyah Dah Genap 8 Bulan Kini Pandai Memanjat Merangkak Laju Tak Lama Lagi Berjalan

Aafiyah Dah Genap 8 Bulan Kini Pandai Memanjat Merangkak Laju Tak Lama Lagi Berjalan

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 395 hits
Rasa macam baru semalam lahirkan Aafiyah Datuk Sri Siti Nurhaliza tak sangka kini si kecil ini sudah mencecah 8 Bulan Sudah pandai memanjat merangkak laju Tak lama lagi berjalan pula Melihat perkembangan anak membesar tidak dirasakan pantas...
Pemain Import Dari Asia Tengah Tiba Bulan Depan

Pemain Import Dari Asia Tengah Tiba Bulan Depan

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 477 hits
KUALA TERENGGANU Pemain negara Asia Tengah menjadi buruan terakhir skuad Terengganu FC dalam misi memperkuatkan pasukan menghadapi musim baharu 2019 Sebelum ini skuad Penyu mengekalkan tonggak import musim ini iaitu Lee Tuck Kipre Tchetche ...
Raja Ilya Bakal Nikah Di Australia Bulan Depan

Raja Ilya Bakal Nikah Di Australia Bulan Depan

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 298 hits
Baru sahaja memberitahu berita lamaran yang diterimanya kini Raja Ilya berkongsi tarikh pernikahannya pada 23 Disember nanti yang bakal diadakan di kediaman The post appeared first on
Kaedah Bayaran Ptptn Akan Diumumkan Bulan Disember

Kaedah Bayaran Ptptn Akan Diumumkan Bulan Disember

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 213 hits
SATU pengumuman tentang kaedah peminjam boleh membuat pembayaran balik hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional akan dibuat dalam bulan Disember Pengerusi PTPTN Wan Saiful Wan Jan berkata pihaknya sedang merancang kaedah terbaik ...
Sidang Dewan Belia Perak Mula 8 Disember Rileksmedia

Sidang Dewan Belia Perak Mula 8 Disember Rileksmedia

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 285 hits
IPOH Persidangan Dewan Belia Perak untuk Mesyuarat Kedua Penggal Pertama akan diadakan selama dua hari bermula 8 Disember depan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Belia dan Sukan negeri Howard Lee Chuan How berkata 60 perwakilan belia akan ...
Huawei Dijangka Hadir Dengan Telefon Menggunakan Skrin Berlubang Menggantikan Takuk Pada Disember Ini

Huawei Dijangka Hadir Dengan Telefon Menggunakan Skrin Berlubang Menggantikan Takuk Pada Disember Ini

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 245 hits
Samsung sebelum ini telah diperkatakan bakal menjadi antara terawal memperkenalkan telefon pintar menggunakan rekaan skrin berlubang pada bulan Disember ini melalui Galaxy A8s Menariknya kini laporan baru hadir memperlihatkan Huawei mungkin...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss

There Are Many Types Of Indians

Pengalaman Kerja Sambil Belajar