Sikat Rambut Potong Kuku Suami Allah Swt Janjikan Ganjaran Terbesar Buat Isteri


Untuk seorang isteri memenangi hati suami sebenarnya tidaklah susah. Kadang-kadang suami tidak kisah pun bentuk fizikal isteri, yang dia inginkan hanya seorang isteri yang menyayangi serta memanjakannya. Suami ni kalau diikutkan, kalau manja lebih dari anak-anak!
Untuk menambat hati suami, ada beberapa amalan yang boleh dibuat oleh isteri. Sesetengah daripadanya cukup mudah, tapi tak sangka pula suami berbesar hati jika dibuat oleh isterinya.
Memetik sebuah artikel melalui portal akuislam, katanya untuk menambat hati suami bolehlah si isteri cuba praktikkan beberapa perkara ini:
Artikel Menarik: [Minta Maaf Lepas Solat Bersama. Buat Suami Isteri Sedar, Saling Memerlukan]
1. AMBIL BERAT PENAMPILAN SUAMI Sesetengah suami suka jika isteri berikan perhatian kepada hal-hal remeh berkaitan dirinya. Sebagai contoh, isteri cadangkan baju apa untuk dipakai atau bantu untuk butangkan bajunya. Kadang-kadang, apabila isteri tolong potongka kuku suami atau cukurkan misai dan janggutnya juga, boleh buat suami jatuh hati pada isteri.
Mungkin sesetengah isteri tidak suka buat begitu kerana merasakan seperti dia perlu menjadi seperti hamba pula untuk sediakan semuanya. Sebenarnya banyak kelebihan jika anda melakukannya hal ini untuk suami.

Ada disebut dalam hadis:
“Ya Fatimah, barangsiapa wanita meminyakkan rambut dan janggut suaminya serta memotong kumisnya dan mengerat kukunya, Allah akan memberinya minum air dari sungai-sungai di Syurga, diringankan baginya sakaratul maut, akan didapati kuburnya menjadi sebuah taman Syurga, Allah mencatatkan baginya bebas dari api Neraka, dan selamat dari Titian Sirat.”
2. CEPAT DATANG BILA SUAMI PANGGIL Mungkin kedengaran remeh, tapi sebenarnya bila suami memanggil isterinya kenalah bersegara kepadanya. Sebaik dipanggil, sekurang-kurangnya menyahut dan katakan yang anda sedang datang. Atau jika anda tidak boleh meninggalkan pekerjaan yang dibuat ketika itu seperti memasak, bolehlah beritahu kepadanya.
Artikel Menarik: [Bergaduh Buat Suami Isteri Makin Kenal, Tapi Jangan Berpanjangan]
3. CANTIK UNTUK SUAMI Ketika menyambut suami pulang dari pejabat, senyumlah padanya. Ada sesetenagh masa, mungkin dia pulang dalam keadaan masam mencuka. Tidak mengapa, jangan marah padanya.

Tetapi hadiahkan senyuman, sekurang-kurangnya pahala untuk anda buat begitu sudah ada. Tidak perlulah berhias seperti malam anugerah, cuma pastikan anda berada dalam keadaan kemas dan berbau harum. Anak-anak juga perlulah dalam keadaan kemas dan ceria.
4. LAYAN SUAMI MACAM RAJA Bukan bermakna anda harus jadi seperti hamba. Cara untuk melayan suami seperti raja tidaklah susah. Kadang-kadang, soalan ringkas seperti “Abang nak makan dulu atau nak mandi dulu? Kalau nak makan, saya siapkan.” Tahukah anda, soalan begini sudah cukup untuk buat seorang suami merasakan si isteri mengambil berat soalnya. secara tidak langsung, rasa letihnya semakin berkurangan tapi cintanya pada anda semakin mekar mewangi!
5. UCAP TERIMA KASIH Hargailah setiap pemberiannya. Jangan diperlekehkan walaupun anda tidak suka. Terima dengan hati terbuka. Jika mungkin anda kurang suka dengan apa yang diberikan, ucapkan terima kasih kemudian beritahu padanya. Tidak perlu condemn terus usahanya itu.

6. JANGAN BERLETER Suami akan merasa kurang selesajika selalu sangat dileteri si isteri.
7. TEMANKAN SUAMI MAKAN Kadang-kadang ketika sedang menemankan suami makan inilah anda boleh bersembang dan berbincang dengannya. Kalau tak mahu makan pun tidak mengapa, cukup sekadar berada di sampingnya.

8. ISTERI YANG BIJAK Suami suka jika isterinya seorang yang bijak. Sesetengah suami suka bersembang pelbagai topik dengan isteri, jadi sekurang-kurangnya anda ambil tahu hal semasa, bolehlah dibuat topik berbual.
9. JANGAN KUAT MEMBANGKANG Tidak salah untuk meluahkan pendapat anda. Pendekatan perlu betul, jangan terus bangkang apa kata suami anda. Secara lembut, tegurlah yang mana perlu.
10. JADI BIDADARI YANG MENENANGKAN Isteri suka jika isterinya menjadi penenang ketika dia berada dalam keadaan gundah.
Artikel Menarik: [Banyakkan Berbuat Baik Pada Pasangan, Inilah Cara Hidup Menjadi Suami Isteri Di Akhir Zaman]
11.TEMPAT TIDUR EKSLUSIF Tempat tidur adalah ruang peribadi untuk pasangan suami isteri. Di situlah tempat paling sesuai untuk bercerita hal serius dan sebagainya. Cantikkan ruang di dalam bilik supaya menenagkan hati suami.
12. ISTERI YANG MANJA & TAK KUAT MERAJUK Sekali dua, suami tak kisah untuk memujuk. TEtapi bila sudah dipujuk tetap mengada-ngada suami akan bosan dan membiarkan sahaja. Suami sukakan isteri yang manja, tetapi bukanlah sehingga tidak mampu berdikari.

13. JANGAN PANDANG RENDAH Suami suka jika isteri menjadi penyokong terkuatnya. Sebaik-baiknya, janganlah isteri memperlekehkan kemampuan serta kredibilitinya. Tunjukkan rasa hormat dan anda kagum padanya.
The post Sikat Rambut & Potong Kuku Suami, Allah SWT Janjikan Ganjaran Terbesar Buat isteri appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/sikat-rambut-potong-kuku-suami-allah-swt-janjikan-ganjaran-terbesar-buat-isteri/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
15 Ganjaran Suami Boleh Bagi Dekat Isteri Sebagai Satu Penghargaan

15 Ganjaran Suami Boleh Bagi Dekat Isteri Sebagai Satu Penghargaan

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 588 hits
Sudah menjadi kebiasaan bahawa wanita itu sukar untuk difahami isi hatinya kerana setiap manusia berlainan keinginan dan kemahuan Mungkin bagi kaum Adam apa yang mereka mahukan hanya melalui percakapan namun bagi seorang insan yang bernama ...
Tak Berkira Dengan Anak Isteri Allah Permudahkan Urusan Suami Rezeki Pun Makin Dekat

Tak Berkira Dengan Anak Isteri Allah Permudahkan Urusan Suami Rezeki Pun Makin Dekat

papar berkaitan - pada 21/2/2020 - jumlah : 484 hits
Berbuat baik kepada orang yang terdekat adalah perbuatan yang terpuji Anak dan isteri ialah insan yang paling dekat bagi seorang lelaki bergelar seorang suami dan ayah Suami yang tidak berkira wang ringgit dan perhatian dengan anak dan iste...
12 Perkara Isteri Wajib Tahu Berkaitan Harta Jika Suami Meninggal Dunia

12 Perkara Isteri Wajib Tahu Berkaitan Harta Jika Suami Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 399 hits
Urusan keluarga selepas seseorang meninggal dunia tidak terhenti di perkuburan Waris perlu mengetahui tindakan seterusnya bagi menunaikan hak si mati seperti membayar hutang memenuhi hak anak yatim serta menguruskan harta dengan cara terbai...
Bila Isteri Dah Tak Cantik Macam Dulu Disinilah Keimanan Kesetiaan Dan Nafsu Suami Teruji

Bila Isteri Dah Tak Cantik Macam Dulu Disinilah Keimanan Kesetiaan Dan Nafsu Suami Teruji

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 372 hits
Gambar Sekadar HiasanDiantara kerisauan yang timbul dalam kalangan wanita wanita apabila usia mereka semakin meningkat ialah kecantikan dan dalam masa yang sama berkorban untuk menghasilkan zuriat buat suami dan keluarga Ya memang benar kec...
Besarkan Didik Anak Itu Tanggungjawab Bersama Suami Jangan Biar Isteri Urus Seorang Diri

Besarkan Didik Anak Itu Tanggungjawab Bersama Suami Jangan Biar Isteri Urus Seorang Diri

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 370 hits
Dalam mendidik anak anak suami dan isteri punya peranan masing masing Jika ibu banyak menumpukan perhatian dengan kerja rumah tak salah rasanya jika ayah membantu uruskan anak anak Barulah ringan sama dijinjing berat sama dipikul Seperti pe...
Isteri Yang Tidak Bekerja Bukan Alasan Untuk Suami Jadikan Mereka Seperti Orang Gaji

Isteri Yang Tidak Bekerja Bukan Alasan Untuk Suami Jadikan Mereka Seperti Orang Gaji

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 565 hits
Gambar HiasanMemang tidak semua suami ada sikap buruk ini tapi jika anda tergolong di kalangan mereka sebaiknya ubah sikap itu ke arah yang lebih baik tentunya ia buat hati isteri bertambah senang Rata rata kini ramai pengguna media sosial ...
Bila Isteri Garang Keras Kepala Suami Kena Terus Setia Bersabar

Bila Isteri Garang Keras Kepala Suami Kena Terus Setia Bersabar

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 324 hits
Gambar hiasanLumrah perkahwinan ada dugaannya dan diuji dengan isteri yang degil mungkin sebahagian daripada dugaan seorang suami Boleh jadi ia berpunca daripada sikap isteri itu sendiri yang kurang matang terlalu manja emosional tidak bert...
Kalau Nampak Isteri Tengah Marah Kepit Dia Bawah Ketiak Suami Hilang Angin

Kalau Nampak Isteri Tengah Marah Kepit Dia Bawah Ketiak Suami Hilang Angin

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 525 hits
Mungkin sesetengah isteri akan menolak apabila suami nak peluk cium selepas pulang dari kerja atau selepas dia keluar berjoging di luar Yalah siapa yang tahan bau ketiak suami bila dah dibasahi peluh kan Menciumnya saja boleh buat hidung hi...
Arwah Suami Pergi Masa Hamil 4 Bulan Isteri Tunaikan Hasrat Rakam Foto Keluarga

Arwah Suami Pergi Masa Hamil 4 Bulan Isteri Tunaikan Hasrat Rakam Foto Keluarga

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 551 hits
Setiap orang pasti mengimpikan kebahagiaan rumah tangga yang terbina sejak berkekalan hingga ke akhir hayat Namun begitu siapalah kita untuk menafikan atau menukar takdir yang ditetapkan oleh Maha Esa apabila menjemput ahli keluarga pergi b...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan