Si Haramjadah Lantik Kerbau Pendek Memang Jahanam Laaa


*Felda Juga Bakal Tergadai Ketangan Asing Jika Tidak Dibendung*

PELANTIKAN TAN SRI SHAHRIR SAMAD: PERDANA MENTERI AKUI PENDEDAHAN MENGENAI KEPINCANGAN FELDA ADALAH BENAR.

Saya membaca berita ringkas mengenai pelantikan Tan Sri Shahrir Samad sebagai Pengerusi Felda yang baru menggantikan Tan Sri Isa Samad. Saya mengucapkan tahniah kepada Tan Sri Shahrir atas amanah yang besar ini dan berharap beliau mengambil sikap terbuka dengan semua pendedahan kepincangan Felda yang saya buat secara bertubi-tubi kebelakangan ini.

Pengumuman Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak yang datang secara tiba-tiba dalam suasana kepincangan kewangan dan pengurusan Felda menjadi bualan rakyat mengesahkan bahawa isu-isu yang saya (dan ramai lagi pemimpin politik dan aktivis Felda yang lain) timbulkan adalah benar. Malah, sejak 3 minggu lalu apabila saya memulakan pendedahan bersiri mengenai kepincangan kewangan dan pengurusan Felda, tidak ada satu pun kenyataan rasmi dari Felda atau Tan Sri Isa Samad yang menjawab angka-angka yang saya utarakan.


(Ini Kerbau Pendek kaki songlap duit... dah kena tindakan disiplin umno pasal politik wang ada jugak si pundek haramjadah yang melantiknya... kan dah jahanam Felda di kerjakannya)

Pelantikan mengejut Tan Sri Shahrir Samad seakan-akan mengesahkan masalah kewangan yang meruncing yang dialami Felda dan menjunamnya sokongan peneroka Felda sendiri kepada Umno ekoran prestasi Tan Sri Isa Samad yang tidak memberangsangkan dan tidak popular.

Meskipun begitu, tanggungjawab sebenarnya terletak di bahu Dato’ Seri Najib sendiri kerana pengurusan Felda berada di bawah tanggungjawabnya. Di dalam Jemaah Menteri Malaysia iaitu badan eksekutif tertinggi di negara ini, tanggungjawab menyelia dan memajukan Felda terletak di bawah portfolio Perdana Menteri, maka sewajarnya beliau perlu turut sama meletakkan jawatan atas kegagalan memajukan Felda dan masyarakat peneroka.

Sedang saya mengalu-alukan perlantikan Tan Sri Shahrir Samad, saya juga ingin mengingatkan bahawa beliau tidak boleh mencuci tangan atas segala kerosakan yang telah berlaku bersabit Felda. Malah, beliau perlu menjawab dan menangani segera segala isu yang saya timbulkan iaitu:

Keputusan Felda untuk membeli 37% pegangan di dalam syarikat perladangan Indonesia (Eagle High Plantations) yang dimiliki sahabat baik Perdana Menteri pada harga yang 3 kali lebih tinggi, sedangkan Felda tiada wang dan tidak juga mempunyai kuasa penentu dalam membuat keputusan di dalam syarikat baru itu (walaupun mempunyai saham terbesar).

Prestasi kewangan Felda yang merudum sejak 2013 dengan kerugian berbilion ringgit setahun, hutang yang mencecah RM6 bilion dan rizab wang tunai yang susut dari berbilion ringgit sebelum itu kepada RM291 juta sahaja (tahun kewangan 2014).

Kemampuan Felda untuk menjalankan tanggungjawabnya kepada peneroka Felda apabila kedudukan kewangannya meruncing sedangkan belanja untuk menanam semula kelapa sawit mencecah RM2.5 bilion (berbanding pendapatan dan kerugian yang dicatatkan).

Kegagalan projek-projek perumahan Felda yang diwar-warkan oleh Dato’ Seri Najib sehingga sejumlah RM193 juta kerugian khusus kepada program perumahan Felda dicatatkan dalam tahun 2014.


Oleh yang demikian, saya menggesa supaya Tan Sri Shahrir Samad dengan segera mengumumkan pembentangan Kertas Putih mengenai Prestasi Kewangan dan Masa Depan Felda di persidangan Parlimen akan datang dalam bulan Mac ini.

Sementara itu, saya akan meneruskan pendedahan mengenai kepincangan kewangan dan pengurusan Felda termasuk satu pendedahan besar minggu depan untuk mengalu-alukan pelantikan Tan Sri Shahrir Samad.

*RAFIZI RAMLI*
*AHLI PARLIMEN PANDAN*
*NAIB PRESIDEN KEADILAN*

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ikutsukaakuisa.blogspot.com/2017/01/si-haramjadah-lantik-kerbau-pendek.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Resipi Milo Ais Mengigau Bancuh Cara Ni Memang Sedapnya Lain Macam

Resipi Milo Ais Mengigau Bancuh Cara Ni Memang Sedapnya Lain Macam

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 195 hits
Selalu anak anak komen kenapa milo yang dibancuh di rumah tak sama rasanya dengan di kedai Rupanya bukan hanya sukatan bahkan cara membancuh juga turut memainkan peranan Nak cuba milo ais sama sedapnya macam kedai Apa kata cuba resipi dan p...
Saya Akui Itu Memang Saya Tak Perlu Tahu Siapa Lelaki Itu Baby Shima Tampil Beri Penjelasan Mengenai Gambar Viral

Saya Akui Itu Memang Saya Tak Perlu Tahu Siapa Lelaki Itu Baby Shima Tampil Beri Penjelasan Mengenai Gambar Viral

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 273 hits
Tular di media sosial gambar penyanyi dangdut Baby Shima atau nama sebenar Nor Ashima Ramli 28 mengunjungi pusat hiburan bersama seorang lelaki di ibu kota Menurut laporan Harian Metro gambar tular itu seperti menampakkan penyanyi berkenaan...
Kalau Ikutkan Rasa Marah Memang Selesai

Kalau Ikutkan Rasa Marah Memang Selesai

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 147 hits
KALAU IKUTKAN RASA MARAH MEMANG SELESAI Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih Assalammualaikum wbt Marah Suatu rasa yang tidak boleh dipisahakan dengan kita manusia Jangan kata manusia haiwan pun pandai marah Tumbuhan pun t...
Patutlah Dapat 35k Share Sambal Garing Pedas Ni Memang Sedap

Patutlah Dapat 35k Share Sambal Garing Pedas Ni Memang Sedap

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 175 hits
Menu Sambal Garing Pedas ni memang sangat sedap Kalau makan dengan panas begitu sahaja pun dah cukup untuk buat makan bertambah Makan dengan bubur nasi atau pun cukup menyelerakan Nampak sedap kan Tidak hairanlah resipi ni dapat perkongsian...
Resepi Crispy Beef Atau Daging Rangup Memang Enak Lembut Di Dalam Rangup Di Luar

Resepi Crispy Beef Atau Daging Rangup Memang Enak Lembut Di Dalam Rangup Di Luar

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 296 hits
Pernah tak anda mencuba crispy Beef atau daging rangup ni Bagi yang pernah mencuba pasti anda tahu keenakan crispy beef yang rangup di luar dan lembut di dalam Jom cuba resipi crispy beef ini untuk juadah tengah hari nanti Selamat mencuba R...
Azizulhasni Awang Kongsi Tip Ajar Anak Kuasai Bahasa Memang Mencabar Tapi Practice Makes Perfect

Azizulhasni Awang Kongsi Tip Ajar Anak Kuasai Bahasa Memang Mencabar Tapi Practice Makes Perfect

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 415 hits
Pelumba basikal trek negara Datuk Mohd Azizulhasni Awang berkongsi cabaran membesarkan anak anak di perantauan Paling mencabar baginya adalah tahap penguasaan bahasa Melayu kedua dua puterinya yang kurang lancar setelah sekian lama di besar...
Double Chocolate Cheesecake Mewah Dengan Rasa Coklat Cheese Memang Ketagih Makan

Double Chocolate Cheesecake Mewah Dengan Rasa Coklat Cheese Memang Ketagih Makan

papar berkaitan - pada 19/11/2021 - jumlah : 196 hits
Buat yang craving kek coklat memang kena buat kek yang satu ni Double Chocolate Cheesecake bukan hanya coklat di dalamnya malah mewah dengan cheese Apa lagi memang sedap lah rasanya Makan sejuk lagilah nikmat Double Chocolate CheesecakeBaha...
Hiburan Dini Jarang Sakit Jadi Saya Memang Bimbang Janna Nick

Hiburan Dini Jarang Sakit Jadi Saya Memang Bimbang Janna Nick

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 241 hits
Susulan keadaan kesihatan pelakon yang dimasukkan ke hospital akibat demam dan jangkitan kuman pada Ahad lalu kini beransur pulih 1 hari laluBaru Sehari Rai Kejayaan Janna Nick Di ABPBH34 Dini Schatzmann Masuk HospitalAdvertisementKekasihny...
Farm In The City Anak Anak Memang Suka

Farm In The City Anak Anak Memang Suka

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 280 hits
Farm In The City bukanlah kali pertama aku datang bawak family ke sini Actually kalau kira dari awal awal dulu sampai sekarang trip ke FITC ni dah masuk kali yang ke 4 secara keseluruhan Cumanya bagi Aidan yang baru je lahir waktu Covid sta...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat