Shuib Suami Yang Diuji Kita Yang Ada Pasangan Hargailah Sebab Tak Tahu Siapa Pergi Dulu


Satu Malaysia sentiasa menantikan kisah Shuib dan arwah isterinya. Apa kebaikan yang dilakukan selama ini dapat dilihat selepas pemergian arwah Siti Sarah. Seolah-olah ia sangat terkesan dan dekat di hati rakyat.
Seperti perkongsian saudara Redzuan Abd Manaf ini, dia sungguh kagum dengan semangat Shuib sebagai seorang suami dan bapa kepada empat anak yang nampak tenang walaupun dalam hatinya kita tak tahu kesedihannya.

Shuib……suami yang sedang diuji. Ujian yang sungguh berat untuk dia harungi. Hilang isteri yang dia cintai. Hilang teman akrab yang setia berkongsi keluh kesah dan susah senang selama 11 tahun ni. Tinggalkan anak-anak yang masih kecil lagi. Yang paling kecil baru berusia 4 hari. Allahurabbi. Moga terus kuat Ib, (hang lelaki hebat sebab tu Allah uji).
Shuib contoh suami dambaan isteri.
Masa hidupnya saling melengkapi. Si isteri hormat dan taat pada suami. Sang suami pula sayang dan manjakan isteri dengan semua rezeki yang dia miliki. Tak lokek keluarkan duit untuk wanita yang dia sayangi. Anak-anak gembira dengan ibu ayah di sisi. Segala memori diabadikan di dalam media sosial ni. Gelak tawa, gaduh manja serta telatah yang mencuit hati pasti menjadi kenangan untuk mereka ingati. Kita pun turut rasa sekali.

Semasa isteri sakit dan bertarung nyawa untuk lahirkan bayi lelaki, dia tidak putus-putus memohon doa semua rakyat Malaysia untuk isteri yang dia kasihi. Bila keadaan isteri semakin tenat dia menangis mohon Allah selamatkan isteri dan sembuh kembali.
Tapi Allah lebih menyayangi.

Isteri yang bertarung nyawa beberapa hari akhirnya pergi menghadap Ilahi. Shuib izinkan “bidadari syurga” nya pergi dengan seikhlas hati. Maafkan segala salah silap selama harini. Dan perginya isteri yang sangat dicemburui. Segala kebaikannya dijaja sehingga saat ini. Media sosial penuh dengan ucapan takziah dan alfatihah buat arwah dan keluarga yang meratapi.

Secara peribadi, Shuib dah berjaya jalankan amanah dia sebagai sorang ketua keluarga / suami. Dan paksu yakin Shuib mampu menggalas tugas manjadi ayah dan ibu untuk anak-anak mereka nanti.
Pada yang masih punya isteri hargailah selagi mereka masih di sisi. Jangan pernah sakitkan hati mereka walau apa alasan pun sekali. Isteri ni cerminan suami. Baik suami maka baiklah isteri. Dan Shuib contoh lelaki yang patut kita contohi. Salam takziah dan Al fatihah buat seluruh keluarga dan moga syurga untuk arwah di dunia abadi. Aamiin.
Kredit: Redzuan Abd Manaf
Mama jom rileks jap, klik link ni!

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini. Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza.
Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah. Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Shuib Suami Yang Diuji. Kita Yang Ada Pasangan Hargailah Sebab Tak Tahu Siapa Pergi Dulu! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/shuib-suami-yang-diuji-kita-yang-ada-pasangan-hargailah-sebab-tak-tahu-siapa-pergi-dulu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ratusan Suami Isteri Di Labuan Mahu Balik Bertemu Pasangan Di Sabah

Ratusan Suami Isteri Di Labuan Mahu Balik Bertemu Pasangan Di Sabah

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 319 hits
Ratusan pasangan PJJ dari Sabah yang tinggal di Labuan masih tidak dapat bertemu pasangan masing masing di tanah besar itu meskipun kelonggaran perjalanan rentas daerah serta negeri diumumkan dan berkuat kuasa pada Selasa Foto Bernama LABUA...
Siti Sarah Meninggal Dunia Isteri Shuib Sepahtu Pergi Selamanya Kerana Covid 19 Al Fatihah

Siti Sarah Meninggal Dunia Isteri Shuib Sepahtu Pergi Selamanya Kerana Covid 19 Al Fatihah

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 1375 hits
Siti Sarah MENINGGAL DUNIA isteri Shuib Sepahtu pergi selepas bersalin kerana Covid 19INNALILLAHIWAINNAILAIHIROJI UN AL FATIHAH Selepas Solat Subuh si suami beritahu Siti Sarah meninggal dunia Saya macam HA BETUL KE SERIUS NI ABANG TIPU Say...
Suami Pergi Tidak Sempat Lihat Anak

Suami Pergi Tidak Sempat Lihat Anak

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 193 hits
Yasmin bergambar kenangan bersama suaminya Eko March Handoko KUANTAN Seorang wanita melalui dugaan yang amat besar apabila bukan sahaja terpaksa bersalin tanpa ditemani suami tetapi terpaksa menerima kenyataan suami pergi buat selamanya aki...
Wanita Kongsi Senarai Untuk Suruh Suami Beli Barang Rumah Lagi Lama Dari Pergi

Wanita Kongsi Senarai Untuk Suruh Suami Beli Barang Rumah Lagi Lama Dari Pergi

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 329 hits
Dalam rumahtangga tidak dapat dinafikan bahawa isteri lebih tahu apa yang diperlukan di rumah Dari bahan memasak kepadalah produk produk membersih semuanya memerlukan pemilihan yang terperinci mengikut kualiti dan jenama yang hanya isteri t...
Macam Mana Awak Mengorat Sarah Dulu Ib Remy Ishak Imbau Kisah Cinta Shuib Dan Siti Sarah

Macam Mana Awak Mengorat Sarah Dulu Ib Remy Ishak Imbau Kisah Cinta Shuib Dan Siti Sarah

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 282 hits
Masih terasa kehilangan Allahyarham Siti Sarah pemergian srikandi Covid 19 ini akan diingati sampai bila bila apatah lagi bertarung nyawa melahirkan anak bongsunya bersama Shuib
Shuib Sepahtu Maklumkan Bahawa Bidadari Syurganya Telah Pergi Buat Selama Lamanya

Shuib Sepahtu Maklumkan Bahawa Bidadari Syurganya Telah Pergi Buat Selama Lamanya

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 160 hits
KUALA LUMUPUR Pelakon dan pelawak terkenal Shuib Sepahtu memaklumkan bahawa isterinya Siti Sarah Raissuddin telah pergi buat selamanya pada Isnin jam 5 13 minit pagi Shuib mengumumkan berita sedih itu menerusi entri yang dimuat naik di Inst...
Bidadari Syurga Saya Pergi Buat Selamanya Shuib Maklum Siti Sarah Sudah Tiada

Bidadari Syurga Saya Pergi Buat Selamanya Shuib Maklum Siti Sarah Sudah Tiada

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 274 hits
Pelakon dan pelawak terkenal Shuib Sepahtu memaklumkan bahawa isterinya Siti Sarah Raissuddin telah pergi buat selamanya pada Isnin jam 5 13 minit pagi Shuib mengumumkan berita sedih itu menerusi entri yang dimuat naik di Instagram rasminya...
Hiburan Pastikan Mereka Vaksin Dulu Kena Warning Dengan Suami Lana Nodin Michael Ang Sedia Bersemuka

Hiburan Pastikan Mereka Vaksin Dulu Kena Warning Dengan Suami Lana Nodin Michael Ang Sedia Bersemuka

papar berkaitan - pada 28/7/2021 - jumlah : 309 hits
Pengarah drama terkenal Michael Ang berkata dirinya ada menerima amaran daripada suami pelakon Lana Nodin iaitu David Mckienzie berhubung kelantangannya yang membidas pendapat aktres itu yang tampil mempertikaikan kredibiliti Ketua Pengarah...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang