Sharnaaz Tak Setuju Bercerai Nabila Dakwa Nafkah Rm500 Sebulan Tak Cukup


Umum mungkin sudah sedia maklum mengenai pergolakkan rumahtangga yang dihadapi oleh pelakon popular Sharnaaz Ahmad (34) dan isterinya, Noor Nabila Mohd Noor (35).
Diakui bahawa sememangnya ada ura-ura yang menyatakan bahawa pasangan ini dalam proses untuk bercerai dan pada 31 Ogos lalu, Noor Nabila telah mengesahkan bahawa beliau sudah memfailkan penceraian.
Hari ini, Sharnaaz Ahmad dan isterinya, Noor Nabila diperintahkan oleh Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur supaya melantik wakil Jawatankuasa Pendamai (JKP) dalam kes perceraian mereka.
Hakim Syarie Ahmad Muttaqi Ismail memerintahkan Sharnaaz atau nama sebenarya Sharnaaz Ahmad Bazir Ahmad, 34, dan Noor Nabila Mohd Noor, 34, berbuat demikian selepas pelakon itu tidak bersetuju dengan tuntutan cerai isterinya.
Noor Nabila selaku plaintif memfailkan permohonan cerai secara baik mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam (Wilayah-wilayah Persekutuan) 1984 pada 27 Ogos lepas.
Dalam proses perceraian, JKP terdiri daripada anggota keluarga yang rapat dengan pasangan dilantik bagi memberi nasihat dan mencari jalan penyelesaian.
Terdahulu, Sharnaaz yang diwakili peguam Datuk Akberdin Abdul Kader ketika ditanya hakim adakah beliau sudah melihat tuntutan yang diserahkan Noor Nabila pada 29 Ogos lepas, menjawab “ya”.
Ditanya hakim lagi adakah beliau setuju dengan tuntutan yang dikemukakan isterinya, pelakon itu menjawab “tidak setuju”.
Noor Nabila dalam tuntutan perceraiannya mengemukakan alasan antaranya tiada persefahaman dan mereka tinggal berasingan sejak Februari 2018 serta Sharnaaz memberi nafkah zahir yang tidak mencukupi iaitu hanya RM500 sebulan walaupun mampu untuk memberi lebih daripada itu.
Wanita itu yang berpakaian serba hitam dalam tuntutannya juga berkata langkah-langkah telah diambil untuk mencapai pendamaian termasuk perbincangan  namun gagal menemui jalan penyelesaian.
Katanya Sharnaaz selaku defendan berterusan dengan sikapnya serta terdapat perbincangan melalui keluarga bagaimanapun ianya juga tidak berjaya.
Peguam syarie, Azmi Mohd Rais yang mewakili Noor Nabila kemudian memohon supaya pihak defendan mengemukakan alasan (tidak bersetuju) kerana dalam media sosialnya defendan menyatakan sebaliknya.
Bagaimanapun Ahmad Muttaqi berkata defendan tidak perlu berbuat demikian kerana mahkamah sudah bertanyakan hal itu kepada Sharnaaz dan mahkamah menetapkan 30 Sept untuk kedua-dua pihak melantik wakil JKP mereka.
Sharnaaz dan Noor Nabila yang merupakan kakak kepada pengacara dan pelakon Neelofa itu mendirikan rumah tangga pada 31 Mac 2017 dan dikurniakan seorang anak, Jebat Jayden Ahmad yang kini berusia setahun.
Sumber: Bernama


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/09/11/sharnaaz-tak-setuju-bercerai-mahkamah-perintah-lantik-wakil-jawatankuasa-pendamai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beri Nafkah Rm500 Sebulan Punca Nabila Minta Cerai Dari Sharnaaz Ahmad

Beri Nafkah Rm500 Sebulan Punca Nabila Minta Cerai Dari Sharnaaz Ahmad

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 980 hits
Kontroversi penceraian pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila Mohd Noor masih berlarutan dan hari ini mereka berdua diperintahkan oleh Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur supaya melantik wakil Jawatankuasa Pendamai dalam kes perc...
Hiburan Noor Nabila Beri Alasan Nafkah Rm500 Sebulan Tidak Cukup

Hiburan Noor Nabila Beri Alasan Nafkah Rm500 Sebulan Tidak Cukup

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 524 hits
Hangat diperkatakan mengenai kes perceraian pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila pada pagi tadi Menerusi prosiding di mahkamah Sharnaaz menolak permohonan tuntutan cerai yang difailkan oleh Nabila kerana ingin cuba untuk menyela...
Nafkah Zahir Rm500 Yang Diberi Tidak Mencukupi Antara Alasan Noor Nabila Tuntut Cerai Dari Sharnaaz

Nafkah Zahir Rm500 Yang Diberi Tidak Mencukupi Antara Alasan Noor Nabila Tuntut Cerai Dari Sharnaaz

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 447 hits
Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur memerintah pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila Mohd Noor melantik wakil Jawatankuasa Pendamai dalam kes perceraian mereka selepas Sharnaaz tidak bersetuju dengan tuntutan cerai kakak kepada ...
Nafkah Rm500 Sebulan Punca Noor Nabila Ingin Berpisah

Nafkah Rm500 Sebulan Punca Noor Nabila Ingin Berpisah

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 882 hits
Hanya RM500 Sebulan Punca Noor Nabila Ingin Berpisah Kes pemohonan penceraian pelakon terkenal Sharnaaz Ahmad dengan isterinya Noor Nabila telah pun kembali dibangkitkan apabila pagi tadi mereka tiba di Mahkamah Kuala Lumpur untuk sebutan k...
Belum Nak Berpisah Sharnaaz Tolak Tuntutan Berpisah Nabila

Belum Nak Berpisah Sharnaaz Tolak Tuntutan Berpisah Nabila

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 357 hits
Belum nak berpisah Sharnaaz Ahmad tolak tuntutan lafaz cerai Nabila Kemelut rumah tangga pelakon terkenal Sharnaaz Ahmad dengan isterinya Noor Nabila dilihat semakin meruncing apabila mereka tiba di mahkamah pagi tadi bagi menyelesaikan kes...
Sharnaaz Ahmad Tolak Tuntutan Cerai Noor Nabila

Sharnaaz Ahmad Tolak Tuntutan Cerai Noor Nabila

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 576 hits
Umum mengetahui Noor Nabila menfailkan perceraian terhadap suaminya Sharnaaz Ahmad pada 27 Ogos lalu Difahamkan hari ini kedua mereka Mahkamah Rendah Syariah The post appeared first on
Anak Tak Lahir Lagi Nabila Amp Sharnaaz Dah Tak Tinggal Sebumbung

Anak Tak Lahir Lagi Nabila Amp Sharnaaz Dah Tak Tinggal Sebumbung

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 353 hits
Kemelut yang melanda rumah tangga pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila dilihat semakin meruncing Satu demi satu kenyataan telah dikeluarkan oleh kedua dua belah pihak Mereka juga mengakui bahawa telah menfailkan penceraian di Ma...
Wak Doyok Persenda Penceraian Sharnaaz Nabila

Wak Doyok Persenda Penceraian Sharnaaz Nabila

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 267 hits
Kemelut penceraian pasangan Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila menimbulkan rasa simpati orang ramai Pun begitu tidak pasti pula dengan Wak Doyok apabila The post appeared first on
Noor Nabila Sah Fail Cerai Rumah Tangga Sharnaaz Ahmad Di Ambang Kehancuran

Noor Nabila Sah Fail Cerai Rumah Tangga Sharnaaz Ahmad Di Ambang Kehancuran

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 830 hits
Kakak kepada selebriti terkenal Neelofa Noor Nabila mengesahkan dia sudah memfailkan perceraian terhadap suaminya pelakon Sharnaaz Ahmad Memetik laporan BH Online Nabila yang enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu bagaimanapun memberit...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara

Ee Ji Ban Chicken Rice Ball Haniz Zalikha Pernah Makan Kat Ee Ji Ban Ya

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu