Sharnaaz Ahmad Mahu Fokus Anak






Sekitar Februari lalu, khabar angin pergolakan rumah tangga pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya, Noor Nabila Mohd. Noor bertiup kencang.

Cakap-cakap nakal mengenai keadaan rumah tangga mereka mula tercetus apabila Sharnaaz dan Nabila sering memuat naik kata-kata sedih ke laman sosial Instagram masing-masing.

Spekulasi mengenai keretakan rumah tangga pasangan itu semakin rancak menjadi bahan bualan selepas mereka didakwa sempat menghadiri kaunseling di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

Sungguhpun khabar angin tidak berhenti bertebaran, namun pasangan itu tidak pernah membuka mulut untuk memberikan justifikasi terhadap status sebenar perkahwinan yang dibina sejak tiga tahun lalu.

Disebabkan hal itu, Sharnaaz yang ditemui pada majlis Iftar Ramadan dan Sumbangan Duit Raya syarikat Megapine Sdn. Bhd. Bersama Anak Yatim Dan Miskin Sri Kundang di Hotel Zenith, Putrajaya baru-baru ini diminta untuk memberikan penjelasan.

Pelakon drama Cinta Bukan Kristal itu menjelaskan, dia tidak pernah membuka cerita bahawa ikatan perkahwinannya bersama isteri pernah mengalami masalah.

Sebaliknya, Sharnaaz atau nama lengkapnya, Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad mengakui, hubungannya dengan Nabila kini dalam proses pemulihan.

Pemulihan

“Saya tidak pernah mengiyakan bahawa rumah tangga kami mengalami masalah. Apa yang boleh saya katakan, kami sedang melalui proses pemulihan,” katanya ringkas.

Menurut Sharnaaz, dia tidak mahu terus berfikir tentang perkara tersebut kerana mahu fokus terhadap anaknya, Jebat Jayden Ahmad yang sedang mengalami masalah kesihatan.

“Jebat disahkan menghidap masalah jangkitan pada saluran kencingnya. Jadi, masa saya sekarang banyak difokuskan terhadap Jebat,” ujar Sharnaaz lagi.

Ditebak adakah masalah kesihatan Jebat menjadi pelincir yang mempercepatkan proses pemulihan hubungannya dengan Nabila, ini jawapan Sharnaaz:

“Mungkin ya, masalah kesihatan Jebat menjadi punca proses pemulihan hubungan kami. Namun, apa pun terjadi, saya reda dengan ketentuan Allah.

“Barangkali, Allah sudah susun dengan baik perjalanan hidup kami,” ujar Sharnaaz yang mengakui bahawa dia dan Nabila bukanlah manusia sempurna.

Bagaimanapun, Sharnaaz masih kabur dengan masa depannya bersama Nabila.

“Saya sendiri tidak tahu apakah kesudahannya kelak.

“Disebabkan itu, saya akan padam komen-komen pengikut dalam Instagram yang asyik bertanyakan perihal isteri,” katanya lagi.

Anak

Beralih tentang isu kesihatan anaknya, Sharnaaz berkata, keadaan Jebat kini stabil setelah beberapa kali dimasukkan ke hospital.

“Kami mula mendapat tahu tentang masalah yang dihadapi oleh Jebat sekitar dua bulan lalu. Mengikut doktor, saluran kencingnya tersumbat. Jadi, Jebat perlu melalui proses rawatan untuk melancarkan kembali saluran kencingnya.

“Dia telah dimasukkan ke hospital beberapa kali sebelum ini. Cuma, pembedahan untuk membetulkan saluran tersebut hanya akan dijalankan pada Khamis lalu,” kongsi Sharnaaz.

Melihat keadaan anaknya yang sering dimasukkan ke hospital, Sharnaaz berasa sangat sedih kerana Jebat perlu melalui proses rawatan pada usia yang sangat kecil.

“Ketika menjalani penggambaran di Kuala Kangsar, Perak baru-baru ini, saya tidak dapat bekerja dengan tenang apabila mendapat tahu bahawa Jebat tidak sihat.

“Tangannya sudah lembik kerana terlalu banyak menerima rawatan. Hati ayah mana yang tidak hancur apabila melihat anak dalam keadaan begitu.

“Namun, saya berasa sangat bersyukur kerana Jebat kini stabil. Asalkan dia sudah boleh senyum, hati saya senang,” ujar Sharnaaz yang mengakui masalah kesihatan anaknya tidak berada pada tahap serius.

Meletakkan Jebat sebagai individu yang paling berharga dalam hidupnya, Sharnaaz berkata, tiada sesiapa pun yang mampu menggantikan tempat anaknya itu.

“Keutamaan saya hanyalah Jebat seorang. Saya tidak peduli dengan seribu orang Nabila asalkan saya ada seorang Jebat.

“Untuk meneruskan kehidupan, cukuplah saya ada keluarga, Jebat dan Nabila di sisi. Orang lain tidak perlu mengganggu hidup kami,” tegasnya lagi.

Berang

Menyentuh mengenai kerjaya seninya, Sharnaaz melahirkan rasa kurang berpuas hati terhadap sebilangan pelakon tempatan masa kini yang dianggap sebagai perosak industri.

“Agak susah untuk bercerita tentang keadaan industri lakonan sekarang. Lebih-lebih lagi apabila ada pelakon secara sesuka hati menurunkan harga bayaran lakonan kerana ketiadaan kerja.

“Pada masa sama, penerbit juga mempunyai opsyen pelakon yang dimahukan dalam drama mereka. Jadi, apabila ada pelakon yang menurunkan harga dengan ketara, sudah tentu penerbit akan memilih pelakon yang dibayar murah.

“Saya lihat perkara tersebut sebagai satu keputusan yang tidak bermaruah. Disebabkan golongan sedemikian, peluang artis lain untuk mendapatkan tawaran lakonan terganggu,” katanya.

Bagi Sharnaaz, dia tidak kisah untuk berbincang atau melalui proses tawar-menawar dalam soal bayaran.

Cuma, peluangnya untuk berlakon menjadi tipis apabila muncul pelakon-pelakon yang bersikap sedemikian.

“Saya tidak kisah untuk berbincang jika naskhah tersebut bagus. Saya juga tidak kisah dibayar sedikit murah jika karya yang ditawarkan benar-benar berkualiti.

“Tetapi, penerbit tetap akan memilih pelakon yang menawarkan harga murah, lebih-lebih lagi dia mempunyai ramai pengikut di Instagram,” ujar Sharnaaz menutup perbualan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://artismeletop.blogspot.com/2019/05/sharnaaz-ahmad-mahu-fokus-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Sharnaaz Ahmad Selamat Jalani Pembedahan

Anak Sharnaaz Ahmad Selamat Jalani Pembedahan

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 253 hits
Jebat yang berusia sembilan bulan mengalami jangkitan saluran kencing sejak beberapa bulan lalu Anak kepada pelakon Sharnaaz Ahmad Jebat Jayden selamat menjalani pembedahan akibat penyakit jangkitan saluran kencing Berita itu dikongsikan Sh...
Anak Belum Stabil Selepas Bedah Sharnaaz Ahmad Anjur Majlis Solat Hajat

Anak Belum Stabil Selepas Bedah Sharnaaz Ahmad Anjur Majlis Solat Hajat

papar berkaitan - pada 28/5/2019 - jumlah : 388 hits
Berikutan tahap kesihatan anaknya Jebat Jayden yang masih belum stabil pelakon Sharnaaz Ahmad akan mengadakan majlis solat hajat di Masjid As Syakirin KLCC malam ini Menerusi laman Instagram miliknya Sharnaaz atau nama penuhnya Sharnaaz Ahm...
Biasakan Ketip Kuku Anak Masa Sedar Elok Untuk Fokus Dan Sensori Si Kecil

Biasakan Ketip Kuku Anak Masa Sedar Elok Untuk Fokus Dan Sensori Si Kecil

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 371 hits
Ketip kuku adalah antara aktiviti kehidupan harian yang agak mencabar untuk dilakukan bersama anak kecil Anak lari meronta tak mahu dan kekhuatiran anak tercedara semasa meronta membuatkan ramai antara kita memilih untuk ketip kuku anak kec...
Sharnaaz Ahmad Hubungan Dengan Isteri Dalam Proses Pemulihan

Sharnaaz Ahmad Hubungan Dengan Isteri Dalam Proses Pemulihan

papar berkaitan - pada 21/5/2019 - jumlah : 180 hits
Khabar angin mengenai dakwaan keretakan rumah tangga pelakon Sharnaaz Ahmad dan kakak kepada Neelofa itu mula diperkatakan sejak Februari lalu Pelakon Sharnaaz Ahmad 34 menegaskan dia tidak pernah mengatakan rumah tangga bersama isteri Noor...
Anak Tak Fokus Cepat Marah Dan Mengamuk Ada Sebabnya Mama Jangan Terlebih Bebel Kena Tahu Fungsi Otak Anak

Anak Tak Fokus Cepat Marah Dan Mengamuk Ada Sebabnya Mama Jangan Terlebih Bebel Kena Tahu Fungsi Otak Anak

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 387 hits
Berbuih mulut mama suruh buat itu dan ini bagi arahan untuk mandi dan uruskan diri sendiri tapi anak buat buat tak dengar saja Geram dan naik darah juga ibu dibuatnya Kalau sekali mungkin tak mengapa tapi berkali kali Ibu mana yang boleh be...
Sharnaaz Ahmad Akui Sedang Pulihkan Rumahtangga

Sharnaaz Ahmad Akui Sedang Pulihkan Rumahtangga

papar berkaitan - pada 22/5/2019 - jumlah : 151 hits
Sehingga kini hubungan diantara Sharnaaz Ahmad dan isteri Noor Nabila masih menjadi tanda tanya Terbaru Sharnaaz mengakui mereka kini sedang berusaha untuk The post appeared first on
Terima Kasih Doakan Jebat Anak Baba Kuat Sharnaaz Syukur Semuanya Dah Selamat

Terima Kasih Doakan Jebat Anak Baba Kuat Sharnaaz Syukur Semuanya Dah Selamat

papar berkaitan - pada 25/5/2019 - jumlah : 439 hits
Anak kepada pelakon Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila Jebat Jayden telah selamat menjalani pembedahan pada Khamis Perkara itu dikongsikan sendiri oleh pasangan terbabit menerusi akaun instagram pasangan ini selepas Jebat selesai prosedur pembe...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka

Jangan Kahwin Pada Usia Terlalu Muda

Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord