Shafie Jangan Hipokrit Sangat Regina


Ketua Wanita PCS tempelek Shafie jangan terlalu hipokrit
KOTA KINABALU – Ketua Wanita Parti Cinta Sabah (PCS) meresa pelik apabila Presiden Warisan, Datuk Seri Shafie Apdal cuba menonjolkan imejnya sebagai seorang yang berintegriti walhal hakikatnya beliau adalah seorang hipokrit.
Dr Regina Lim mendakwa, Shafie juga dianggap sebagai seorang pemimpin yang tidak mampu menghadapi kenyataan yang akhirnya bertindak mengugut untuk menyaman mana-mana pihak yang bersuara lantang terhadapnya.
Malah sifat itu sedang di tonjolkannya secara terbuka kepada rakyat Sabah, ujarnya.
Sifat hipokrit Shafie sememangnya satu fenomena biasa yang sudah ada dengannya ketika masih bersama UMNO lagi, dakwanya.
“Bayangkan apa sahaja yang tidak boleh di terima olehnya, terus mendadak keluarkan kenyataan akan saman. Apakah kamu ini layak menjadi pemimpin lagi-lagi menjadi orang nombor satu memimpin rakyat Sabah apabila langsung tidak boleh berdepan dengan kritikan? Malu sungguh.
“Amaran Shafie kononnya hendak failkan kes saman malu terhadap sesiapa yang berani kritiknya memaparkan ciri seorang yang tidak demokratik dan bercanggah dengan prinsip demokrasi yang diamalkan di Sabah selama ini, sekurang-kurangnya adakah kamu faham ini?
“Rakyat rakyat perlu sedar dan akan sedar sebenarnya tidak ubah seperti ‘lidah biawak’. Sikit-sikit hendak saman, sana sini hendak saman. Jangan emosional wahai mantan Ketua Menteri, belajarlah terima kritikan,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Sebelum ini, Presiden PCS, Datuk Seri Panglima Anifah Aman dan Presiden Star, Datuk Dr Jeffrey Kitingan diugut saman oleh Shafie kerana mempersoalkan asal usulnya.
Kata Regina lagi, sebelum ini Shafie telah digesa untuk memfailkan saman terhadap Kerajaan Malaysia bagi menuntut hak Sabah yang termaktub di dalam Perjanjian Malaysia 1963.
“Shafie enggan berbuat demikian kononnya beliau adalah seorang yang memberi keutamaan kepada proses rundingan daripada konfrontasi.
“Tetapi apabila beliau dikritik pula dengan cepat lagi tangkas hendak menyaman Datuk Seri Anifah Aman dan Datuk Dr Jeffrey. Adakah, beliau ini talam dua muka?
“Atau apabila soal kepentingan antara Sabah dan diri anda sendiri, anda pilih diri anda terlebih dahulu? Adakah begitu? Saya hanya tanya sahaja,” katanya.
Dakwa Regina lagi, walaupun Shafie selalu tampil mengeluarkan kenyataan saman akhirnya tidak ada apa-apa berlaku terhadap para pengkritiknya.
“Sebelum ini dalam sebuah ucapan oleh Anifah kepada delegasi Sabah secara terbuka beliau menggelar Shafie seorang hipokrit malah bagaimana bersungguhnya beliau tidak akan tinggalkan UMNO. Tapi tidak pula Shafie saman Anifah.
“Ada lagi, apabila mantan Ahli Parlimen Batu, Tian Chua membongkarkan penyalahgunaan kuasa Shafie Apdal ketika beliau Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah di dalam pemberian Projek Bekalan Elektrik Luar Bandar (BELB), Sabah dan Sarawak pada 2009.
“Shafie seperti biasa dengan cepat menyifatkannya sebagai tuduhan palsu dan berkata beliau akan failkan saman malu RM10 juta terhadap Tian Chua tetapi sehingga kini tiada apa-apa prosiding saman.
“Malah kes itu juga menyebabkan Shafie ditahan oleh SPRM berhubung dakwaan penyewelengan dalam agihan projek luar bandar di Sabah antara 2009 sehingga 2015. Ada lagi contoh tapi saya tidak mahu buang masa,” tegasnya.
Jelas Regina, Shafie tidak sepatutnya menggunakan ugutan saman seperti itu untuk mendiamkan pengkritiknya, sebaliknya hanya aka nada ‘check balance’ seandainya beliau mendepani serta membuktikan dakwaan-dakwaan tersebut.
“Jangan cuba berselindung di sebalik amaran saman atau tindakan undang-undang seperti ini, tampil nafikan sudah tentu dengan bukti kerana akhirnya rakyat Sabah sedang perhatikan keikhlasan anda,” ujarnya. –MalaysiaGazette
The post Shafie jangan hipokrit sangat – Regina appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/25/shafie-jangan-hipokrit-sangat-regina/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Dulu Suka Sangat Kena Banyak Kaji

Jangan Dulu Suka Sangat Kena Banyak Kaji

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 206 hits
RINA HAMZAHNampaknya MACAI MEWAun melompat dengan pendedahan Tengku Zafrul Bila baca kenyataan media ada disebutkan Kementerian Pengangkutan paling banyak rundingan terus Lepas tu mereka pun mula la mengutuk ngutuk DAP Kononnya DAP makan du...
Jangan Keluar Kenyataan Cetus Perpecahan Kata Shafie Apdal

Jangan Keluar Kenyataan Cetus Perpecahan Kata Shafie Apdal

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 291 hits
Jangan keluar kenyataan cetus perpecahan kata Shafie Apdal Dikemas kini 22 minit yang lalu Diterbitkan pada 31 Aug 2020 4 41
Wahai Suami Hati Wanita Sangat Halus Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk

Wahai Suami Hati Wanita Sangat Halus Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 1443 hits
Wanita dari tulang rusuk lelaki Sifat tulang rusuk ni mudah patah Begitulah hati wanita ni sangat halus mudah sangat nak terguris Lelaki lebih rasional wanita lebih beremosi Jangan samakan hati suami dengan isteri Hati lelaki tak sama denga...
Jangan Pandang Enteng Kepada Parti Pejuang

Jangan Pandang Enteng Kepada Parti Pejuang

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 347 hits
ULASANMahathir serah watikah kepada Amir Khusyairi untuk bertanding KELMARIN Dr Mahathir Mohamad telah umumkan parti barunya bernama Parti Perjuang Tanah Air Pengumuman itu dibuat sempena pengumuman Amir Khusyairi Mohamad Tanusi seorang peg...
Bersiap Hadapi Resesi Rizal Ramli Generasi Milenial Jangan Jorjoran Dan Gampang Ngutang

Bersiap Hadapi Resesi Rizal Ramli Generasi Milenial Jangan Jorjoran Dan Gampang Ngutang

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 200 hits
Resesi ekonomi menjadi ancaman yang kian nyata di tengah pandemik Covid 19 bagi Indonesia Terlebih pertumbuhan ekonomi pada kuartal kedua tercata Meski Indonesia belum berada di dasar jurang resesi ekonomi ekonom senior Rizal Ramli menyebut...
Gambar Abu Bakar Juah Tenat Mulut Senget Tolong Jangan Sebar Aris Ariwatan

Gambar Abu Bakar Juah Tenat Mulut Senget Tolong Jangan Sebar Aris Ariwatan

papar berkaitan - pada 14/8/2020 - jumlah : 1030 hits
Saya terpanggil untuk bercakap perkara ini sebab banyak gambar dan video yang tersebar sekarang tak manis dipandang Terutama dalam keadaan abang sepupu yang sedang tenat Dalam keadaan mulut senget pun orang nak muat naik sehingga menjadi tu...
Jerinx Ditahan Arief Poyuono Idi Kumpulan Orang Pintar Jangan Baper

Jerinx Ditahan Arief Poyuono Idi Kumpulan Orang Pintar Jangan Baper

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 179 hits
Polda Bali telah menahan drummer Super Is Dead I Gede Ari Astina alias Jerinx dalam kasus ujaran kebencian terhadap Ikatan Dokter Indonesia Dalam salah satu twit di akun jrx sid beberapa waktu lalu Jerinx menyebut IDI sebagai kacung dari Ba...
Tolong Jaga Th Supaya Jangan Sakit Tegas Mujahid

Tolong Jaga Th Supaya Jangan Sakit Tegas Mujahid

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 228 hits
Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mengulangi pendiriannya bahawa untuk menyelamatkan kewangan Tabung Haji kerajaan perlu menangani beberapa aset sakit yang sememangnya akan memberi kesan kepada aset aset baik di dalam Lembaga tersebut Beliau...
Arwah Paling Rapat Manja Dengan Bapa Sudah Tertulis Ajalnya Tolonglah Jangan Kecam

Arwah Paling Rapat Manja Dengan Bapa Sudah Tertulis Ajalnya Tolonglah Jangan Kecam

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 244 hits
Cukuplah jangan kecam bapa arwah lagi Itu luahan ahli keluarga kepada allahyarham adik Aina Batrisha Aisyah Shaiful Azrul 4 yang ditemui meninggal dunia selepas tertinggal di dalam kereta bapanya di tempat kerja di Bukit Makmur Sungai Lalan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan