Setiausaha Dap Saya Berharap Tun M Tidak Menjadi Pengutip Sampah


DAP mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad sudah 2 kali melanggar janji apabila menerima bekas pemimpin Umno, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Datuk Dr Noor Azmi Ghazali menyertai PPBM.

Setiausaha DAP Selangor Ronnie Liu berkata, beliau pernah mendengar Dr Mahathir menggelar pemimpin Umno sebagai “tidak berguna” dan “sampah” sewaktu pertemuannya dengan beberapa aktivis dan NGO.

Saya tertanya-tanya adakah Dr Mahathir masih ingat pertemuannya dengan beberapa aktivis dan NGO menjelang pilihan raya umum ke-14 (PRU14) apabila beliau memberi jaminan ketika itu tidak akan menerima ‘katak’ daripada Umno.Saya masih ingat lagi, kerana saya berada di sana bersama-sama Waytha Moorthy. Ya, Waytha Moorthy yang kini sudah menjadi menteri di Jabatan Perdana Menteri.Saya masih ingat Dr Mahathir menggelar pemimpin Umno ‘tidak berguna’ dan ‘sampah’. Jika mereka sampah, saya sendiri berharap Dr Mahathir tidak akan menjadi pengutip sampah dan membawa mereka yang lain masuk ke dalam PPBM.
Tambah Ronnie, Dr Mahathir akan dilihat sebagai pengkhianat kepada pengundi pada PRU14 yang berhasrat menumbangkan kerajaan diketuai Umno, sekiranya membawa “katak” dari Sabah yang meninggalkan Umno semalam untuk menyertai PPBM.

Jangan katakan kepada saya sekarang ini Dr Mahathir mahu mereka masuk semula ke dalam kerajaan melalui pintu belakang PPBM. Saya sedar PPBM hanya mempunyai beberapa ahli Parlimen sahaja, berbanding DAP dan PKR.Namun saya yakin di masa akan datang PPBM akan boleh menang lebih banyak kerusi. Bersabarlah, kenapa cuba segera membesar dengan cara begini. Ini bukanlah cara yang betul.Sekiranya Dr Mahathir membenarkan pemimpin Umno dari Sabah yang keluar dan menyertai PPBM, ia akan menyebabkan perkara baik dilakukannya musnah.Adakah Dr Mahathir tahu, pada satu ketika PKR hanya mempunyai seorang ahli Parlimen sahaja iaitu Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.Adakah Dr Mahathir juga tahu pada satu ketika kerusi ahli Parlimen DAP pernah berkurangan sebanyak 9 kerusi. Kita jaga dan kita membesar secara organik. Inilah caranya.
Umno Sabah kini lumpuh apabila Pengerusinya, Datuk Seri Hajiji Mohd Noor bersama sekumpulan wakil rakyat dan ketua bahagian meninggalkan parti itu untuk menjadi ahli politik bebas.

Mereka yang keluar parti itu terdiri daripada 9 Adun, 4 ahli Parlimen, 2 senator dan 21 ketua bahagian Umno Sabah.

Dr Mahathir sebelum ini mendedahkan Mustapa beberapa kali bertemunya semasa masih menjadi menteri. Ketika itu, Mustapa menyatakan rasa tidak gembira dengan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

FMT

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bankami.blogspot.com/2018/12/setiausaha-dap-saya-berharap-tun-m.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Tun Mahathir Menjadi Dap Lama

Bila Tun Mahathir Menjadi Dap Lama

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 262 hits
oleh Ab Jalil Backer That may be so But you can build a lighter system that does not carry much such as the monorail With MRT it is a whole train It s big and it costs money Tun Mahathir Nasib baik Najib Razak sempat buat dua fasa Jika tida...
Rakyat Mahu Tun M Singkirkan Dap

Rakyat Mahu Tun M Singkirkan Dap

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 351 hits
Kenapa Kau orang tak fokus dan lari dari matlamat asal agenda penyatuan ummah kita 1 Mahathir vs Anwar dan ni yang aku cakap lepas PRU Dan sekarang dah berlaku Biarkan mereka kerana tu pertarungan mereka Kita yang bawah bawah ni fokus pada ...
Dap Dr M Pernah Gelar Pemimpin Umno Tidak Berguna Sampah

Dap Dr M Pernah Gelar Pemimpin Umno Tidak Berguna Sampah

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 297 hits
December 13 2018Ronnie Liu berharap Dr Mahathir Mohamad tidak menerima pemimpin Umno Sabah menyertai PPBM PETALING JAYA DAP mendakwa Tun Dr Mahathir Mohamad sudah 2 kali melanggar janji apabila menerima bekas pemimpin Umno Datuk Seri Mustap...
Bermula Agenda Dap Tekan Tun M

Bermula Agenda Dap Tekan Tun M

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 354 hits
DENYUT REFORMASISEBELUM ini diketahui ada banyak perkara yang pemimpin DAP tidak berpuas hati dengan Tun Dr Mahathir tetapi pemimpin DAP sekadar menzahirkan ketidakpuasan hati mereka kepada Tun Dr Mahathir melalui pemimpin bawahan mereka sa...
Terserlah Tun M Diselar Pemimpin Dap Kerana Bawa Masuk Mp Melayu Islam Dalam Ph

Terserlah Tun M Diselar Pemimpin Dap Kerana Bawa Masuk Mp Melayu Islam Dalam Ph

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 349 hits
Petikan daripada Roketkini comPengerusi Biro Undang undang DAP Ramkarpal Singh menyatakan tindakan Tun Mahathir menerima bekas pemimpin UMNO menyertai komponen Pakatan Harapan akan menjejaskan keyakinan rakyat terhadap komitmen gabungan par...
Hmmm Setiausaha Politik Tun M Dikaitkan Dalam Pertuduhan Rasuah Isa Samad

Hmmm Setiausaha Politik Tun M Dikaitkan Dalam Pertuduhan Rasuah Isa Samad

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 382 hits
Muhammad Zahid sebelum ini telah ditangkap oleh SPRM pada Ogos 2017 berhubung urusan pembeliah hotel itu dan telah direman selama lapan hari Gambar Sinar HarianKUALA LUMPUR Muhammad Zahid Md Arip Setiausaha Politik Perdana Menteri Tun Dr Ma...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools