Setahun Tak Jumpa Isteri Demi Tugas Di Lubnan Suami Sedih Hanya Jenazah Isteri Sambut Kepulangannya


Pertemuan penuh hiba. Itu apa yang dapat digambarkan apabila seorang suami yang terpisah selama setahun dengan isteri demi tugas pada negara, kini pulang ke pangkuan keluarga.
Namun, air mata kesedihan mengiringi pertemuan itu kerana yang menyambut si suami pulang bukanlah senyuman si isteri tetapi jasadnya yang sudah tidak bernyawa lagi.
Menerusi perkongsian MyJointForce, anggota pengaman MALBATT 850-7, Lans Kopral (LKpl) Mohd Noh bin Samsudin menjalankan amanah negara dalam melaksanakan Misi UNIFIL di Selatan Bumi Lubnan selama setahun.
Kepulangan beliau ke tanah air menjadi penghormatan terakhir seorang suami buat isteri tersayang, Norhidayah binti Amishammudin yang meninggal dunia akibat jangkitan kuman pada paru-paru. Moga Allahyarhamah ditempatkan di dalam kalangan orang beriman. Amin!
PENGHORMATAN TERAKHIR SUAMI BUAT ISTERI TERSAYANG; ANGGOTA MALBATT 850-7

Kehilangan insan yang dicintai sangat memilukan hati sementelah insan tersebut merupakan suri hati. Itulah yang sedang dirasai seorang suami bergelar anggota pengaman Pertubuhan Badan-Badan Bersatu (PBB) UNIFIL, MALBATT 850-7 yang telah kehilangan isteri tercinta dan pergi buat selamanya.
Perpisahan selama setahun demi tugas bertukar menjadi perpisahan selamanya buat anggota pengaman MALBATT 850-7, LKpl Mohd Noh bin Samsudin yang pada ketika itu menjalankan amanah negara dalam melaksanakan Misi UNIFIL di Selatan Bumi Lubnan.
Isteri beliau, Allahyarhamah Norhidayah binti Amishammudin telah pulang ke Rahmatullah pada 17 Sep 20, jam lebih kurang 7.01 malam di Hospital Besar Kuala Pilah akibat jangkitan kuman pada paru-paru.
Perjalanan beribu batu dari Lubnan ke Malaysia dan takdir ketentuan Ilahi yang mengatasi segalanya tidak mengizinkan LKpl Mohd Noh bin Samsudin berada di samping isteri ketika isteri menghembuskan nafas terakhir 4 jam setibanya beliau di KLIA.
Dalam keadaan dunia bergelut dengan wabak pandemik COVID-19, beliau juga tidak terkecuali melalui prosedur kuarantin sepertimana yang ditetapkan oleh KKM.
Suasana hiba dan pilu turut dirasai apabila beliau berpakaian penuh Personal Protective Equipment (PPE) dan dibenarkan untuk menziarahi serta memberi penghormatan terakhir buat isteri tercinta lagi disayangi dengan bantuan pihak Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Jenazah Allahyarhamah telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Ulu Yoh, Johol, Negeri Sembilan pada 18 Sep 20.


Kol Khairul Anwar bin Soib, Komander MALBATT 850-7 dan Seluruh Warga MALBATT mengucapkan salam takziah buat ahli keluarga dan mendoakan semoga Allahyarhamah ditempatkan bersama-sama dengan orang yang beriman dan beramal soleh.

Tambahannya lagi, jutaan terima kasih jua kepada yang sudi membantu melancarkan urusan pengkebumian Allahyarhamah. Al Fatihah.
Sumber: MyJointForce

The post Setahun Tak Jumpa Isteri Demi Tugas Di Lubnan, Suami Sedih Hanya Jenazah Isteri ‘Sambut’ Kepulangannya appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/setahun-tak-jumpa-isteri-demi-tugas-di-lubnan-suami-sedih-hanya-jenazah-isteri-sambut-kepulangannya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terpisah Setahun Kerana Tugas Di Lubnan Hanya Airmata Kesedihan Iringi Pertemuan Suami Dan Jenazah Isterinya

Terpisah Setahun Kerana Tugas Di Lubnan Hanya Airmata Kesedihan Iringi Pertemuan Suami Dan Jenazah Isterinya

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 380 hits
197 total views 197 views today Pertemuan penuh hiba Itu apa yang dapat digambarkan apabila seorang suami yang terpisah selama setahun dengan isteri demi tugas pada negara kini pulang ke pangkuan keluarga Namun air mata kesedihan mengiringi...
Suami Isteri Sebak Berjaya Jumpa Semula Anak Yang Diculik 38 Tahun Lalu

Suami Isteri Sebak Berjaya Jumpa Semula Anak Yang Diculik 38 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 390 hits
Pasangan warga emas dikenali sebagai Su Bingde dan isterinya Huang tidak menyangka dapat bertemu semula dengan anak lelaki mereka yang dilaporkan hilang setelah diculik 38 tahun yang lalu Selama 38 tahun pasangan tersebut tidak pernah sekal...
Aku Ceraikan Kau Dengan Talak 3 Suami Ceraikan Isteri Sarat Mengandung Demi Fatin

Aku Ceraikan Kau Dengan Talak 3 Suami Ceraikan Isteri Sarat Mengandung Demi Fatin

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 292 hits
Di saat menunggu hari bersalin seorang wanita tidak menyangka akan menerima mesej WhatsApp dari suami yang melafazkan cerai talak tiga kepadanya Tiada isteri yang mahu hubungan sah yang dibina selama ini akhirnya terhenti di pertengahan jal...
Sambut Ulang Tahun Kelahiran Isteri Johan Akui Hanya Mampu Hadiahkan Jam Tangan Baby G

Sambut Ulang Tahun Kelahiran Isteri Johan Akui Hanya Mampu Hadiahkan Jam Tangan Baby G

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 317 hits
Umum mengetahui kebanyakan selebriti kini dilihat sangat sinonim dengan barangan mewah seperti beg tangan berjenama serta mempunyai koleksi barang kemas yang tinggi nilai harganya if console log beautifulnara innity universal
Suami Tipu Isteri Konon Diri Positif Covid 19 Demi Bersama Kekasih Gelap

Suami Tipu Isteri Konon Diri Positif Covid 19 Demi Bersama Kekasih Gelap

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 345 hits
Seorang lelaki di India nekad menipu isteri dengan mengakui dirinya terkena jangkitan virus Covid 19 agar dia dapat meluangkan masa bersama dengan kekasih gelap Lapor Times of India Khamis lelaki berusia 28 tahun berasal dari Mumbai itu nek...
Sambut Anniversary Ke 4 Ini Ucapan Saharul Ridzwan Buat Isteri

Sambut Anniversary Ke 4 Ini Ucapan Saharul Ridzwan Buat Isteri

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 245 hits
Tak pandai pulak saya nak sweet sweet kali ini Mungkin anak dua dah kot Tapi sayang tak pernah kurang rasa tu pada awak pada kita tapi mungkin cara yang berbeza Sudah empat tahun kita jadi suami isteri Alhamdulillah syukur source
Luluh Hati Suami Isteri Terbaring Kaku

Luluh Hati Suami Isteri Terbaring Kaku

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 359 hits
Kulim Luluh hati seorang suami apabila melihat isterinya terbaring di atas jalan dan dipercayai meninggal dunia selepas digilis sebuah treler dalam kemalangan di Jalan Sungai Ular di sini hari ini Dalam kejadian pada 1 tengah hari itu Ahmad...
Basuhlah Pinggan Tu Itu Kan Kerja Orang Perempuan Anak Suami Buat Isteri Macam Orang Gaji

Basuhlah Pinggan Tu Itu Kan Kerja Orang Perempuan Anak Suami Buat Isteri Macam Orang Gaji

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 430 hits
Sudah menjadi kebiasaan sesetengah keluarga membiarkan segala tugasan rumah dilakukan oleh si isteri seorang diri Sudahnya isteri terpaksa menyelesaikan semua tugasan itu tanpa merungut kerana jika membebel sekalipun pasti ada yang kata itu...
Isteri Dilacurkan Suami Meninggal Dunia Selepas Lakukan Hubungan Intim Dengan Pelanggannya

Isteri Dilacurkan Suami Meninggal Dunia Selepas Lakukan Hubungan Intim Dengan Pelanggannya

papar berkaitan - pada 15/9/2020 - jumlah : 361 hits
Isteri dilacurkan suami meninggal dunia selepas lakukan hubungan intim dengan pelanggannyaSeorang wanita yang dilacurkan suaminya meninggal dunia selepas meniduri pelanggannya di sebuah hotel di Depok Barat Indonesia kelmarin Mangsa disahka...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Ains Nilam Kpm Advance Integrated Nilam System

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed



Beli Dulu Fikir Kemudian Shopee Perkenal Ciri Baru Sempena Raya 15 Hari Pemulangan Percuma Tanpa Soal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3


Pakej Berpantang Suraya Mothercare Di Oversea Rasai Pengalaman Terbaik Berpantang Tradisional Meskipun Di Luar Negara

Pertubuhan Generasi Digital Malaysia Menandatangani Mou Bersama Empat Rakan Sekutu Bangunkan Industri Digital

Siapkan Anak Ke Sekolah Okey Ke

Smiles Reimagined A Day In The Life Of Calgary S Premier Denture Centre

Beyond Dentures The Heart And Soul Of Calgary S Transformative Dental Haven

Ydp Agong Saya Bukan Patung Ikut Segala Kata Kehendak Menteri