Servis Percuma Terakhir Dan Tukar Bearing Belakang Subaru Xv Sti


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم. اَللَّهُمَّ صَلِّى عَلَى مُحَمَّدٍٍ، وَعَلَى آلِهِ مُحَمَّدٍٍ Alhamdulillah setelah WhatsApp Subaru Bangi Service Center untuk dapatkan temujanji selenggara kereta Subaru XV STI 2015, akhirnya hari ini Master membawa kereta tersebut ke pusar servis tersebut untuk mendapatkan servis percuma terakhir.
Servis kali ini adalah untuk 80000 km. Servis percuma yang kami layak terima sepatutnya sehingga 100000 kilometer atau 5 tahun, mana yang lebih awal. Tarikh tamat tempoh jaminan pula pada 31 Mac 2021.
Ini bermakna kereta Subaru XV STI 2015 kami tu perlu diselenggara sebelum akhir bulan ini untuk mendapatkan servis percuma terakhir tersebut atau akan terlupus sebegitu sahaja. Master dah bercadang untuk hantar servis pada Disember 2020 tetapi tiba-tiba sahaja PKP dilaksanakan semula.
 
Servis 80000 kilometerServis 80000 kilometer adalah servis major. Service Advisor di Subaru Bangi anggarkan akan ambil masa dalam 3 hingga 4 jam.
Master turut meminta untuk diperiksa bearing tayar kereta Subaru XV tersebut.
Termenung sebentar Master mendengarnya kerana dia tidak bawa laptop. Kalau ada laptop mungkin tak perlu ambil cuti dan boleh sahaja bekerja di sana.
Kerja bermula pada jam 10 pagi seperti dalam temujanji. Pada masa itu hanya ada 3 pelanggan termasuk Master.
Nasib baik Subaru Bangi ada sediakan kuih-muih, maka Master dapat alas perut setelah beliau tidak bersarapan setelah hantar Aina dan Aidan ke Taska tadi.
 
Tukar bearing tayar belakangLebih kurang jam 11:00 service advisor datang semula dan maklumkan kereta dah siap. Eh cepat pula.
Dia memaklumkan bahawa bearing tayar belakang ada masalah dan perlu diganti. Harga ganti bearing belakang itu ialah RM 512 satu unit. Jika nak ganti kedua-duanya maka perlu darab 2.
Bearing ditanggung dalam jaminan 60000 kilometer atau 5 tahun, mana lebih awal. Jadi jika kereta Subaru kawan-kawan ada keluarkan bunyi seperti bunyi orang naik motosikal di sebelah ketika di lebuhraya, lebih baik periksa bearing tu dan tukar awal sementara masih dalam tempoh jaminan.
Master minta kira-kira keseluruhan dan jumlahnya dianggarkan RM 918. Master bersetuju untuk gantikan kedua-dua bearing tayar belakang Subaru XV STI tu memandangkan bengkel sebelum ni pun bagi harga RM 400 seunit.
Sebenarnya boleh dapatkan harga lebih murah jika beli sendiri bearing tu dan upah orang lain pasang, tetapi memandangkan sekarang ini zaman PKP (Perintah Kawalan Pergerakan), Master malas nak tangguhkan. alang-alang dah tunggu sejam, lebih baik tambah tunggu lagi sejam, hehehe.
Pemasangan bearing tayar belakang Subaru XV STI tu ambil masa satu jam. Ia turut disertakan dengan jaminan alat ganti 1 tahun atau 20000 kilometerg, mana lebih awal yang boleh dituntut di mana-mana Pusat Servis Subaru di bawah dealer yang sama.
 
Senarai harga selenggara kereta Subaru di Subaru BangiMaster ada minta senarai harga selenggara kereta Subaru XV tu. Dia dimaklumkan senarai harga ada di laman Facebook Subaru Bangi.
 
 
~20210317~
jika kiriman ini bermanfaat, tolong lawat iklan yang ada ya, terima kasih


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2021/03/servis-percuma-terakhir-dan-tukar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Edit Log Svn Urusan Keluar Duit Kwsp Bayar Rumah Urusan Beli Subaru Xv Sti

Edit Log Svn Urusan Keluar Duit Kwsp Bayar Rumah Urusan Beli Subaru Xv Sti

papar berkaitan - pada 13/3/2021 - jumlah : 255 hits
Ini adalah kisah semalam 30 Mac 2016Kisah di kelas Pada pagi hari sampai di kelas jam 09 15 terlambat gara gara tertinggal tanda nama dalam kereta Master semak dengan pengurus projek kelas Salleh Yaakob berkenaan proses review dokumen spesi...
Cara Tukar Nombor Whatsapp Tanpa Memadam Akaun

Cara Tukar Nombor Whatsapp Tanpa Memadam Akaun

papar berkaitan - pada 19/3/2021 - jumlah : 647 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraTahukah anda bahawa anda boleh menukar nombor telefon pada akaun WhatsApp anda tanpa perlu memadam akaun yang lama Mudah sahaja caranya Mungkin ramai yang tertanya bagaimana untuk mendapatkan akaun WhatsAp...
Dua Maut Seorang Parah Dilanggar Ketika Tukar Tayar Bas Mini

Dua Maut Seorang Parah Dilanggar Ketika Tukar Tayar Bas Mini

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 218 hits
Radhi MuslimAnggota bomba mengeluarkan mayat dari bawah kenderaan pacuan empat roda yang merempuh bas mini dalam kejadian di Jalan Utara dekat Batu 5 Sandakan pada Ahad Gambar Astro AWANI SANDAKAN Dua lelaki maut selepas dirempuh sebuah ken...
Ajl35 Tukar Baju Tak Sampai 1 Minit Shiha Zikir Dedah Rahsia Disebalik Busana Ajaib

Ajl35 Tukar Baju Tak Sampai 1 Minit Shiha Zikir Dedah Rahsia Disebalik Busana Ajaib

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 368 hits
Nampaknya dem4m Anugerah Juara Lagu ke 35 masih belum berakhir dan masih hangat diperkatakan di rata rata laman sosial sehingga kini Pelbagai ragam suka duka stress gimik dan emosi yang diberikan setiap finalis di anugerah berkenaan yang da...
Lebih 10 000 Perjawatan Baharu Dalam Kkm Terima Menerusi Dasar Tukar Ganti

Lebih 10 000 Perjawatan Baharu Dalam Kkm Terima Menerusi Dasar Tukar Ganti

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 247 hits
KKM Terima Lebih 10 000 Perjawatan Baharu Menerusi Dasar Trade off Menteri Kesihatan Datuk Seri Adham Baba menyatakan semenjak tahun 2015 dengan adanya pelaksanaan dasar kawalan saiz dalam perkhidmatan awam perjawatan tetap tidak lagi diper...
Tabung Haji Tukar Peneraju

Tabung Haji Tukar Peneraju

papar berkaitan - pada 12/3/2021 - jumlah : 213 hits
Datuk Nik Mohd Hasyudeen Yusoff dikatakan akan meninggalkan Lembaga Tabung Haji selepas hampir dua tahun tahun memimpin institusi tersebut Khabar angin ini bertiup kencang sejak kebelakangan ini Nik Mohd Hasyudeen 56 dilantik sebagai Pengar...
Harap Pengarah Hospital Kelantan Ni Tak Kena Tukar Hmmmmmm

Harap Pengarah Hospital Kelantan Ni Tak Kena Tukar Hmmmmmm

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 271 hits
Masalah air kelantan tidak ubah seperti masalah air diselangor Bezanya pengarah hospital disana tidak tanya MB secara terbuka Pengarah semestinya akan menghadiri meeting bersama MB Kelantan yang telah menjadi kerajaan pusat Kenapa perkara t...
Kabinet Tukar Lagi Sop Denda Tawar Diskaun Bayar Awal Takiyuddin

Kabinet Tukar Lagi Sop Denda Tawar Diskaun Bayar Awal Takiyuddin

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 341 hits
Kabinet sekali lagi memutuskan untuk menukar pelaksanaan hukuman denda kerana melanggar peraturan untuk membendung penularan Covid 19 Perubahan itu berlaku hanya seminggu selepas kerajaan mengenakan denda RM10 000 untuk individu atas semua ...
Saat Rindukan Bonda Tengoklah Video Ni Kenangan Terakhir Arwah Buat Anaknya

Saat Rindukan Bonda Tengoklah Video Ni Kenangan Terakhir Arwah Buat Anaknya

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 477 hits
Hilang kata kata hanya air mata mengalir saat melihat video terakhir yang dikongsikan di Facebook arwah Hasliza Alias yang meninggal dalam keadaan sangat tragis di tangan suaminya sendiri sebelum dibalut dengan cadar diletakkan dalam tong d...
Peluang Untuk Memenuhi Impian Memiliki Rumah Di Bayu Sutera Dan Tunaikan Umrah

10 Dash Cam Terbaik Berkualiti Bawah Rm100

Brand With Geography

Harga Telur Ayam Gred A B C Turun 3 Sen Sebiji Mulai Hari Ini Pm Anwar

Sambal Serai Terpengaruh Dengan Tiktoker

There Is Historical Basis To Tmj S Unconstitutional Claims Pkr Mp

Biking Through Southern France And History

Beli Rak Bunga Tiga Tingkat Yang Besar Dan Cantik



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


Analisis Odds Dan Peluang Menang Di Pialasport

Selesai Qurban Tahun Ini

Lirik Lagu Bukan Karena Tak Cinta Nyanyian Judika X Lesti

Statistik Cluster Headache Aku

Objek Misteri Atas Kubur Bapa Muhyiddin Redzuan Muharam

Budak Intern Sepak Senior Miang