Serunding Strawberi Terbaik Di Taman Apple Cameron Cameron Highland


Assalamualaikum. Holla ~



Lama nau MZ tak jengah sini, nak sesi kunjung mengunjung serta membalas komen apatah lagi. Tak tau lah mana azam yang MZ ketengahkan dulu. Hendaknya selepas bercuti, berehat ni, badan kembali cergas serta jari kembali giat. Wahh gittew..


Kali ni cuti-cuti Malaysia, ke suatu tempat yang sudah bertahun MZ tidak menjejakkan kaki. Suatu tempat yang sejuk, nun di atas. Tapi, kalau musim cuti sekolah, mau panas, panas hati dek kesesakkan lalu lintas. Muhahaha… memandangkan MZ pergi bukan masa musim cuti sekolah, jadi keadaan lalu lintas agak terkawal walaupun Cameron Highland masih ramai dengan pengunjung dan pelancong.





MZ suka ke  Cameron Highland  waktu hujan, kerana cuacanya yang sangat menyamankan. Tapi, tak mau lah hujan lebat, nanti semua rancangan untuk melawat ke pusat tarikan pengunjung, tergendala

Bila dah sejuk, mestilah perut mudah sangat terasa lapar. Bagi MZ, kalau disuasana yang sejuk macam tu, MZ sukakan makanan yang berkonsepkan steamboat, ataupun masakan panas. Yelah ! Sejuk lawan dengan panas, memang best gilak ! Laju je tekak menelan hidangan panas tersebut.


Percutian kali ni, MZ dah khaskan suatu restoran untuk dijadikan tempat menjamu selera bersama keluarga. Kenapa hanya satu restoran ? Sebab.. di Restoran Taman Apple Cameron ini, tersedia menu dari seawal pagi hinggalah menu malamnya. Haaaa… kalau nak tau, Restoran Taman Apple Cameron sebelum ini dikenali sebagai Restoran Taman Abang. Lokasinya di tengah-tengah pekan Tanah Rata bersebelahan dengan Hotel Cool Point. Jadi, kalau masih ragu-ragu dengan dengan nama Restoran Taman Abang dan Restoran Taman Apple Cameron , usah risau.. kerana kedua-duanya restoran yang sama.



Ibu teruja akan melihatkan banyaknya banting Restoran Taman Apple Cameron ni disepanjang jalan menuju ke Cameron Highland. Mana tidak, banting tersebut mempromosikan nasi lemak  strawberi yang sememangnya tiada di Penang. Wajiblah Ibu teruja kan. Namun, dalam diam, MZ pun teruja untuk mencuba menu nasi lemak  strawberi tersebut. Hampa macam mana pulak ?

Perjalanan dari Penang ke Cameron Highland dengan suasana yang sejuk dan berkabus memang senang buat perut meronta-ronta. Sampai je ke Cameron Highland, terus mencari dimanakah letaknya Restoran Taman Apple Cameron ni. Untuk pengetahuan, Restoran Taman Apple Cameron  ni ada 2 pintu masuk, satunya dari arah Hotel Cool Point dan satu lagi dari arah Maybank Tanah Rata. Pilihlah mengikut keselesaan hampa.. jangan risau dengan ruang parkir, memang banyak.. melimpah ruahh…


Langkah je kaki kat dalam Restoran Taman Apple Cameron  ni, terus terasa nyaman. Penuh dengan kehijauan, memang sejuk mata memandang, rasa selesa sangat. Dengan dekorasi yang menarik, tak jemulah mata memandang. Boleh dikatakan setiap sudut dalamRestoran Taman Apple Cameron  ni memang menarik. Mana tidaknya, Restoran Taman Apple Cameron  ni, berkonsepkan taman. Terasa macam nak ambil gambar disetiap sudut. Akan mengenangkan, ramai orang yang sedang menjamu selera, terus niat disimpul dalam hati.



Restoran Taman Apple Cameron ni boleh dikatakan menjadi pilihan pelancong tidak kira samada pelancong tempatan mahupun pelancong asing. Yaaa.. MZ sendiri saksikan pelancong asing khusyuk menjamah hidangannya. Nampak berselera betul pelancong tu. Kalau tekak pelancong asing pun boleh ngam, apatah lagi tekak penduduk tempatan kan. Memang wajiblah menjadi pilihan derang.
Restoran Taman Apple Cameron ni ialah restoran Muslim, jadi jangan ragu mahupun khuatir tentang makanannya. Walaupun nama restorannya berasaskan nama omputih, tapi ianya restoran orang Islam.









Pilihan meja memang banyak, nak bersila pun boleh, nak bersandar pun boleh, dan rasa kalau nakkan kerusi yang tidak bersandar pun ada. Pilih saja yang hampa suka.. dengan kehijauan dipelosok restoran, hampa pasti selesa dengan keadaanya. Makanya, ia amat sesuai untuk menjadi restoran pilihan keluarga. Di Restoran Taman Apple Cameron  ini jugak mengamalkan konsep stroller dan kerusi roda  ‘friendly’. Nampak tak betapa selesanya bila menjamu selera disini bersama keluarga. Semua peringkat umur boleh turut merasai ‘bahagia’nya berada di Restoran Taman Apple Cameron.





Antara menu yang MZ rasa menyengat ialah, serunding strawberi (yang ni, hampa wajib cuba.. sememangnya tiada dijual ditempat lain.. hanya di Restoran Taman Apple Cameron hampa boleh menikmati serunding strawberi) dan yan paling best, tak payah tunggu musim perayaan untuk merasai serunding strawberi ni… hehehehe…



Selain itu, nasi kambing bakar memang betul-betul membangkitkan selera MZ. Daging yang diperap sempurna, sos cicah yang sedap tak hengat, daging yang lembut dan banyak.. haihhhh.. kalau dekat, mau hari-hari MZ berkunjung ke Restoran Taman Apple Cameron ni semata-mata untuk menikmati nasi kambing bakar ni.




Dan, menu yang turut wajib hampa cuba ialah, nasi sotong bakar. Pendek dan panjang kata, bakar—bakar di Restoran Taman Apple Cameron ni memang sedaplah ! Nasi ayam bakar pun sodap ! Ehh ! dak kalau singgah Restoran Taman Apple Cameron ni, paling tidak rasalah menu bakar mereka yaaa.. rugi pulak kalau tak cuba… jangan menyesal ye Cik Salmahhh.. kui kui kuiiii


Berkonsepkan taman, disekeliling Restoran Taman Apple Cameron ni turut terdapat pokok buah-buahan yang segar seperti buah apple Cameron yang bergantungan di ruangan pintu masuk, terdapat jugak tomato, serta beberapa lagi jenis buah. Geramnya la haiii.. rasa nak petik-petik je akan terpandangkan buah-buahan yang segar tu.






Ohh yaaaa…. Menu sarapan pagi bermula dari jam 8 sampai 10 pagi.. ada pelbagai aneka menu yang disediakan untuk memulakan hari hampa. Tapi, yang paling famos amos, sudah tentulah menu nasi lemak strawberi. Menu ni, paling istimewa kerana Restoran Taman Apple Cameron ialah satu-satunya restoran yang menyediakan menu seumpama ni.


Selain itu, terdapat jugak menu seperti soto, nasi impit bersama rending ataupun kuah kacang, dan beberapa menu lain. Sempat MZ rasa soto bihun di Restoran Taman Apple Cameron. Banyak betul lauknya, dan yang paling penting, sedap.




Pada malamnya pulak, pengunjung akan dihidangkan dengan menu steamboat dan grill. Tengah sejuk-sejuk macam tu, memang best lah dapat makanan panas-panas macam tu kan. Berasap baq hang !










Selamat menjamu seleraaaa
Secara keseluruhannya, MZ memang berpuas hati dengan makanan yang disajikan di Restoran Taman Apple Cameron tidak kira pada waktu pagi, tengah hari mahupun malam. Memang kenalah dengan selerea MZ dan keluarga. MZ cadangkan kalau hampa ke Cameron Highland, jangan lupa untuk singgah di Restoran Taman Apple Cameron. Confirm tak rugi dan tidak akan menyesal.



Dari arah Hotel Cool Point
Mudah sahaja untuk mencari Restoran Taman Apple Cameron ni. Kalau hampa dah sampai Tanah Rata, Nampak pulak stesen bus Freesia, makna kata hampa dah dekat lah tu dengan Restoran Taman Apple Cameron sebabnya Restoran Taman Apple Cameron ni terletak dibelakang stesen bas Freesia ni.


Restoran Taman Apple Cameron 
Waktu operasi : 8am-4pm, 5pm-12malam
FB  & IG : Restoran Taman Apple Cameron
Hotline : 0162250315 @ 0106400315





Last but not least, thank you Ibu, Abah dan Dikdik yang sudi temankan MZ untuk merasai keenakkan serunding strawberi di Taman Apple Cameron ni. Next time, kita datang lagi naaa...



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.zafirahkama.com/2018/09/serunding-strawberi-terbaik-di-taman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Calon Dap Prk Cameron Highland Beri Bantuan Kepada Pengundi

Calon Dap Prk Cameron Highland Beri Bantuan Kepada Pengundi

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 395 hits
Sekeping gambar menceritakan segalanya Adakah benar dakwaan Facebook ini Atau edited Mohon pencerahan dari DAP
Jalan Roti Canai Cameron Highland

Jalan Roti Canai Cameron Highland

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 264 hits
Pakatan Harapan perlu memastikan tidak ada lagi jalan roti canai dibina di Cameron Highlands atau di mana jua di negara ini kata pemimpin veteran DAP Lm Kit Siang Lim berkata pertama kali beliau mendengar mengenai jalan roti canai pada majl...
Heritage Hotel Cameron Highland

Heritage Hotel Cameron Highland

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 329 hits
Pemandangan dari bilik kami menginapTempoh hari masa cuti panjang semasa pulang dari Taiping mak aku nak singgah kejap di Cameron Highland Pehhhh permintaan yang terbaik hahahahaha Maka kami gerak dari Taiping dalam pukul 10am dan tiba kat ...
Prk Cameron Highland Ramai Puji Cara Pemilihan Calon

Prk Cameron Highland Ramai Puji Cara Pemilihan Calon

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 273 hits
Kalau nak dikatakan pemilihan calon BN dalam PRK Cameron Highland yang akan datang sebagai antara terbaik yang pernah dilakukan pasca PRU14 yang lepas saya akan bersetuju Bukan kata pemilihan calon calon yang sebelum ini tidak baik tapi dar...
Prk Cameron Highland Kebodohan Kit Siang Menelanjangkan Penipuan Dap

Prk Cameron Highland Kebodohan Kit Siang Menelanjangkan Penipuan Dap

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 356 hits
SPR dah tetapkan PRK Cameron Highland akan di adakan pada 26 Januari 2018 Tempoh berkempen dah di tetapkan selama 14 hari dari tarikh PRK Cameron Highland Ini bermakna jentera pilihanraya parti2 yang akan bertanding akan memulakan kempen be...
Prk Cameron Highland 4 Penjuru

Prk Cameron Highland 4 Penjuru

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 473 hits
2 wakil parti 2 wakil diri sendiri Nampaknya pilihan raya kecil Cameron Highlands akan menyaksikan pertandingan empat penjuru kerana tiada yang hilang kelayakan selepas semua empat calon memfailkan kertas pencalonan mereka Calon kini sedang...
Dr Mahathir Mengaku Boneka Untuk Dap Menang Prk Cameron Highland

Dr Mahathir Mengaku Boneka Untuk Dap Menang Prk Cameron Highland

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 492 hits
DAP Yang Tentukan Kedudukan Saya Sebagai Perdana MenteriDr Mahathir hari ini mengakui DAP memainkan peranan penting dalam menentukan segala perkara dalam pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan termasuk berkaitan kedudukannya sebagai Perdana M...
Gagal Curi Mp Umno Dr Mahathir Gunakan Prk Cameron Highland Untuk Dapatkan Nyawa Politik Dari Dap

Gagal Curi Mp Umno Dr Mahathir Gunakan Prk Cameron Highland Untuk Dapatkan Nyawa Politik Dari Dap

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 611 hits
Saya tahu ada pendapat mengatakan DAP parti musuh tapi saya nak bagi tahu bahawa yang tentukan saya akan jadi pengerusi PH dan bakal jadi Perdana Menteri jikalau menang dalam PRU lalu adalah DAP kata Dr Mahathir di Terengganu Ucapan ini mun...
Calon Ph Prk Cameron Highland Kata Orang Melayu Tidak Beli Kuih Orang Asli Jual Hancing Rasis Viral

Calon Ph Prk Cameron Highland Kata Orang Melayu Tidak Beli Kuih Orang Asli Jual Hancing Rasis Viral

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 870 hits
Kalau berbicara perihal rasis kita serahkan kepada kaum DAP kita sedar lakonan mereka yang konon hak rakyat Malaysia perlu sama rata Kita cukup sedar DAP adalah satu parti super rasis yang berselindung dengan slogan Malaysian Malaysian Mere...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Fam What Happened To The World Cup Tickets



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya