Serang Facebook Israel Tahniah Askar Makcik Bawang Anda Memang Berani



Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebelum ini dengan tegas melarang kemasukan atlet dari Israel daripada menyertai Kejohanan Renang Para Dunia yang akan diadakan di Sarawak pada Julai nanti.
Perkara itu nampaknya telah menimbulkan rasa kurang senang daripada pemimpin dan juga rakyat dari ‘negara’ berkenaan.

Loading...

Tun Mahathir sebelum ini memang diketahui amat tegas dalam membela isu Palestin dan sentiasa mengkritik mengenai penubuhan 'negara' Israel.
Membalas mengenai larangan Malaysia, jurucakap Kementerian Luar Israel telah melabel Dr Mahathir sebagai anti semitik kerana tidak membenarkan atletnya memasuki Malaysia.

Sebuah laman Facebook yang ‘pro-Israel’ dengan sesuka hati telah memuat naik status menyanggah ketegasan perdana menteri dengan mengatakan “Mana-mana pemimpin dunia yang melarang Israel bersukan di negara mereka seharusnya DISINGKIRKAN dari pejabatnya”.


Bagaimanapun kiriman di Facebook "Stand for Israel telah diserang dengan lebih 52,000 komen-komen dari rakyat Malaysia yang bergabung tenaga menggelarkan diri mereka sebagai "Askar Makcik Bawang" atau Onion Army.
Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam artikel yang dikongsi oleh laman Facebook pro-israel itu, dilapor menegaskan bahawa "Tiada tempat untuk atlet Israel dalam Malaysia," dan enggan mengeluarkan visa kemasukan untuk pasukan renang dari Israel kerana Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel.

Tun Mahathir menegaskan bahawa negaranya tidak akan mengeluarkan visa untuk atlet Israel yang dijadual akan menyertai Kejohanan Renang Paralimpik Dunia 2019.

Malah Perdana Menteri juga menekankan, sekiranya maklum balas terhadap ketegasan itu, maka penganjur mahu membatalkan acara berkenaan, "mereka dipersilakan buat begitu,"


Antara komen yang mendapat paling banyak ‘likes’ adalah komen daripada Siti Nur Ain Azizan yang mengatakan rakyat Malaysia bukan anti semitik. “Rakyat Malaysia bukan anti semitik. Kami mengalukan semua negara kecuali Israel. Lagipun, sejak bila Israel adalah sebuah negara? 
“Sebagai rakyat Malaysia, saya menyokong perdana menteri saya, katakan tidak kepada Israel,” tulisnya lagi yang telah mendapat hampir lebih 8,000 likes.


Timbalan Menteri Belia dan Sukan Malaysia, Sim Hee Kyung pada hari rabu juga berkata, negaranya tidak akan membenarkan atlet sukan Israel masuk ke Malaysia sambil menyebut dasar Malaysia "jelas," tentang isu Israel.

Kementerian itu menekankan bahawa "Kerajaan kekal dengan pendirian berhubung isu ini, sebagai satu cara membantah penindasan Israel terhadap rakyat Palestin,"

Anda pun nak ikut sama berjuang bersama "Askar Makcik Bawang"? Klik sini — Stand for Israel

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2019/01/serang-facebook-israel-tahniah-askar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Askar Makcik Bawang Serang Facebook Israel

Askar Makcik Bawang Serang Facebook Israel

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 2408 hits
SALAH satu kiriman di Facebook Stand for Israel kena serang dengan lebih 52 000 komen komen dari rakyat Malaysia yang bergabung tenaga menggelarkan diri mereka sebagai Askar Makcik Bawang atau Onion Army Semua ini gara gara pentadbir Facebo...
Informasi Hamas Puji Tindakan M Sia Berani Terhadap Israel

Informasi Hamas Puji Tindakan M Sia Berani Terhadap Israel

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 284 hits
ISMAIL HANIYEHKUALA LUMPUR 18 Jan Gerakan Pembela Islam Harakat Al Muqawwamah Al Islamiyyah menyifatkan keputusan kerajaan Malaysia untuk tidak membenarkan pemberian visa kepada atlet Israel sebagai tindakan yang berani Ketua Bidang Kuasa P...
Kalau Nak Pergi Check Doktor Tak Payahlah Pakai Tudung Lilit Lilit Tudung Makcik Bawang Camni Pun Ok Dah

Kalau Nak Pergi Check Doktor Tak Payahlah Pakai Tudung Lilit Lilit Tudung Makcik Bawang Camni Pun Ok Dah

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 1207 hits
The ReporterKalau sebut je pasal fesyen perempuan memang nombor satu Tak kira lah kat mana tempat yang nak dituju Fesyen dan perempuan memang tak dapat nak dipisahkan walaupun ke pasar nak membeli ikan Istilah serabai atau selekeh bukan pil...
Lucut Hak Malaysia Selaku Tuan Rumah Bawang Army Serang Fb Ipc

Lucut Hak Malaysia Selaku Tuan Rumah Bawang Army Serang Fb Ipc

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 536 hits
Lucut Hak Malaysia Selaku Tuan Rumah Bawang Army Serang FB IPC Susulan pengumuman yang dibuat oleh Jawatankuasa Paralimpik Antarabangsa untuk melucutkan hak Malaysia selaku tuan rumah acara Kejohanan Renang Para Dunia 2019 netizen yang sino...
Prabowo Serang Soal Impor Beras Jokowi Jawab Menteri Memang Harus Beda

Prabowo Serang Soal Impor Beras Jokowi Jawab Menteri Memang Harus Beda

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 194 hits
Dalam tema debat korupsi dan terorisme Capres Prabowo Subianto mengatakan masalah korupsi sangat berkaitan dengan konflik kepentingan pejabat negara Prabowo bertanya tentang para menteri di kabinet kerja Jokowi yang disebut memiliki konflik...
Tentera Bawang Serang Fb Paralympic Games

Tentera Bawang Serang Fb Paralympic Games

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 309 hits
270119LONDON Jawatankuasa Paralimpik Antarabangsa menarik balik hak Malaysia selaku penganjur Kejohanan Renang Para Dunia 2019 yang sepatutnya berlangsung di Kuching Sarawak pada 29 Julai hingga 4 Ogos depan Keputusan tersebut diputuskan ol...
Boleh Tolong Belikan Makcik Beras Dengan Budu Sebab

Boleh Tolong Belikan Makcik Beras Dengan Budu Sebab

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 252 hits
Boleh Tolong Belikan Makcik Beras Dengan Budu Sebab Dari Semalam Makcik Tak Makan Nasi Lagi Kisah ke pasar pagi tadi nampak sorg makcik ni duk jual asam keping Kat umah padahal banyak je asam keping tp sebab kesian beli la tanya la dia dah ...
Mahu Menanam Sendiri Bawang Di Rumah Kaedah Menggunakan Dua Bahan Yang Mudah Untuk Anda Cuba Rileks Media

Mahu Menanam Sendiri Bawang Di Rumah Kaedah Menggunakan Dua Bahan Yang Mudah Untuk Anda Cuba Rileks Media

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 345 hits
Tidak lengkap masakan kita tanpa bawang tidak kiralah bawang merah bawang putih bawang besar mahupun bawang Holland sekali pun Hal ini kerana bawang merupakan antara bahan terpenting dalam masakan di mana ia memberi perasa kepada makana yan...
Khasiat Bawang Putih

Khasiat Bawang Putih

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 575 hits
Khasiat bawang putih memang telah dimanfaatkan manusia untuk tujuan kesihatan sejak ribuan tahun lalu Namun terdapat orang yang tidak suka makan bawang putih kerana baunya yang tidak menyenangkan dan rasa tajam Untuk memudahkan pengambilan ...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses