Sendiri Buat Onar Pastu Nak Salahkan Orang Lain Rita Rudaini Sound Artis Cetek Akal Memang Pedas Ayat Dia


Isu penyebaran foto dan video luc4h dalam kalangan artis beberapa tahun kebelakangan ini bagaikan sukar dibendung. Ditambah dengan kuasa media sosial, perkongsiannya sangat pantas tanpa disedari artis itu sendiri.
Perkara ini bukanlah baru dalam industri hiburan, Sebelum wujudnya media sosial, insiden sedemikian pernah berlaku namun tidak sepantas sekarang.
Namun, persoalannya siapakah yang patut dipersalahkan dalam hal ini memandangkan ada kalangan artis jelas tidak mengambil pengajaran?

Rita Rudaini (Pelakon)
Walaupun rakan artis lain sudah terkena, masih ada yang tetap mengulangi kesilapan sama.
Sudah menjadi lumrah apabila setiap inci pergerakan artis akan menjadi perhatian. Bahkan, hakikatnya ramai mata-mata di luar sana yang takkan berhenti untuk mencari kesalahan artis walau dengan alasan apa sekalipun.
Menyedihkan, artis sendiri peka mengenai perkara itu, tetapi masih mengambil risiko mempertaruhkan maruah diri. Apabila sudah terkena batang hidung sendiri, menyesal pun tidak berguna.
Secara logiknya, artis sendiri sepatutnya memainkan peranan dalam menangani hal sebegini supaya tidak berulang. Ikuti pandangan beberapa artis tempatan kita berhubung isu ini.
Sendiri yang buat onar, nak salahkan kedai telefon pula “ Apabila perkara ini selalu terjadi, artis mulalah salahkan individu lain, kawan dan kedai telefon. Dari situ kita sendiri boleh nilai tahap akal mereka padahal diri sendiri yang buat onar.
Kenapa sewaktu melakukannya mereka tidak fikir masak-masak pula? Jika perkara itu terlintas di fikiran, tak payah buat pun. Untuk apa rakam aksi sebegitu?
Untuk buat kenangan? Tak payahlah. Sendiri punya badan, hari-hari boleh tenung sendiri.
Saya pun tidak faham apa yang mereka fikir sampai sanggup buat panggilan video sambil menunjukkan alat sulit kepada orang lain. Silapnya di sini, mereka tidak fikir panjang sebaliknya hanya berfikir untuk berseronok saja.
Akal tak bijak pun tak guna Tak kisahlah populariti tengah memuncak, tawaran tak putus, tetapi jika akal tak bijak pun tak guna. Popular menerusi hal mengaibkan bukan pencapaian yang boleh dibangga-banggakan, ya.
Tidak kiralah artis atau bukan, tolonglah berfikir lebih bijak. Yang bijak dalam pelajaran pun belum tentu akalnya juga bijak berfikir mengenai kehidupan.
Kalau betul nak bersihkan nama sekalipun, mengaku saja silap itu datang daripada diri sendiri. Tidak perlu menuding jari kepada orang lain.”

Andi Bernadee (Penyanyi)
“ Sebelum kita menuding jari kepada pihak lain, lebih baik kita salahkan diri sendiri dulu. Ini disebabkan, kita terlalu percaya dan senang tertipu dalam hal ini.
Sebagai artis, kita kena jaga etika diri sebaik-baiknya terutama dengan orang yang baru kita kenal. Walaupun kawan sendiri, kena beringat selalu memandangkan kita tidak tahu niat masing-masing.
Tidak dinafikan, ada yang berkawan dengan kita secara ikhlas namun ada juga berkawan untuk niat tertentu.
Jaga batas pergaulan Kata Andi Bernadee, menjaga batas pergaulan adalah hal yang sangat penting. Apa keadaan sekalipun, artis perlulah benar-benar pandai jaga diri. Hakikatnya, sekarang ramai di luar sana akan sentiasa mencari ruang untuk mengambil kesempatan terhadap artis.
Sebenarnya saya sendiri rasa tidak layak untuk komen mengenai hal ini apalagi belum terkena batang hidung sendiri. Tapi, saya ingin berkongsi peringatan ini buat diri sendiri dan orang lain di luar sana.
Bagi saya, menjaga batas pergaulan adalah hal yang sangat penting. Saya sebolehnya memilih untuk bergaul dan keluar dengan orang yang boleh dipercayai.
Elakkan diri daripada percaya terutama orang yang baru kita kenal di alam maya. Takut nanti, kita menjadi mangsa dan diambil kesempatan oleh individu yang berniat buruk. Akhirnya, tolonglah hentikan segala aksi-aksi tidak senonoh yang akhirnya hanya akan menjejaskan maruah diri.”
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : hmetro
The post “Sendiri Buat Onar Pastu Nak Salahkan Orang Lain”. Rita Rudaini ‘Sound’ Artis Cetek Akal, Memang Pedas Ayat Dia appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/sendiri-buat-onar-pastu-nak-salahkan-orang-lain-rita-rudaini-sound-artis-cetek-akal-memang-pedas-ayat-dia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Jangan Tag Mereka Di Instagram Kami Dah Lama Survive Sendiri Rita Rudaini

Hiburan Jangan Tag Mereka Di Instagram Kami Dah Lama Survive Sendiri Rita Rudaini

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 288 hits
Berusaha sendiri untuk membesarkan anak anaknya tanpa mengharapkan bantuan sesiapa pelakon Rita Rudaini tidak gemar dengan sikap sesetengah individu yang ingin tag nama orang lain di akaun Instagramnya Rita berkata demikian selepas ada indi...
Ini Kaedah Yang Betul Nak Buat Telur Separuh Masak Memang Hasilnya Sebijik Sama Macam Makan Kat Kedai

Ini Kaedah Yang Betul Nak Buat Telur Separuh Masak Memang Hasilnya Sebijik Sama Macam Makan Kat Kedai

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 432 hits
Cara Buat Telur Separuh Masak Macam Dekat Kedai Tak Keras Tak Cair Gebu Je Alahai hari ni cair sangat pulak telur separuh masak ni Semalam terlebih masak dah jadi telur keras pulak Ish tension tension Macam mana nak bajet bagi gebu elok je ...
Jangan Nak Sentap Dulu Jasmin Hamid Dipersenda Bersalin Secara Normal Tanya Ada Tak Suami Cari Lain Sebab Longgar

Jangan Nak Sentap Dulu Jasmin Hamid Dipersenda Bersalin Secara Normal Tanya Ada Tak Suami Cari Lain Sebab Longgar

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 411 hits
Jangan Nak Sentap Dulu Jasmin Hamid Dipersenda Bersalin Secara Normal Tanya Ada Tak Suami Cari Lain Sebab Longgar Berkongsi sebuah klip kecekalan seorang ibu melahirkan anak secara normal Jasmin Hamid di laman Instagram meluahkan rasa gara ...
Anak Lelaki Lain Sikit Cara Nak Handle Untuk Jadikan Mereka Lebih Sensitif Dan Peka Ini 5 Perkara Yang Perlu Anda Buat

Anak Lelaki Lain Sikit Cara Nak Handle Untuk Jadikan Mereka Lebih Sensitif Dan Peka Ini 5 Perkara Yang Perlu Anda Buat

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 290 hits
Bukan satu rahsia anak lelaki sememangnya lantang aktif lasak dan sukar dijaga Sebelum anda naik darah berikut beberapa tip yang ingin Pa Ma kongsikan agar anda kekal waras ketika membesarkan mereka Sebelum mempunyai anak kita pastinya meng...
Kalau Suami Nak Kahwin Lain

Kalau Suami Nak Kahwin Lain

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 304 hits
Kalau suami nak kahwin lain bagi jer jangan habaq awal awal kat suami yang kita terima je Habaq kat suami kita nikah dulu pun sebab kerana Allah Lepas suami kahwin lain tengok kan jer layan macam biasa Sayang macam biasa buat macam tidak ad...
Tips Menyediakan Surat Perjanjian Pinjaman Sendiri Supaya Senang Nak Tuntut Di Mahkamah

Tips Menyediakan Surat Perjanjian Pinjaman Sendiri Supaya Senang Nak Tuntut Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 356 hits
Hutang perlu dibayar tak boleh tidak Ia satu kewajipan Sebagai seorang Muslim walaupun hutang itu cuma RM1 ia wajib dibayar kalau tidak segala amalan baik yang kita buat di dunia akan tergantung disebabkan hutang yang tidak berbayar ini Itu...
Rahsia Buka Pintu Rezeki Paling Asas Memang Rugi Kalau Korang Tak Nak Ambil Tahu

Rahsia Buka Pintu Rezeki Paling Asas Memang Rugi Kalau Korang Tak Nak Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 367 hits
Ini adalah asas pintu rezeki Konsep rezeki ini adalah berdasarkan kejar akhirat dunia akan mengejar kita Semua orang mahu rezeki cuma bukan semua orang sanggup nak buat perkara yang buka pintu rezeki Kebanyakan kita menganggap usahalah yang...
Sibuk Jaga Aurat Orang Hari Hari Nak Buli Artis Ke

Sibuk Jaga Aurat Orang Hari Hari Nak Buli Artis Ke

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 212 hits
Baru baru ini Fasha Sandha ada memuat naik fotonya bertudung di akaun Instagram miliknya Bagaimanapun salah satu komen agak melampau yang ditinggalkan oleh The post appeared first on
Prabowo Memang Saya Tak Punya Gelar Tapi Saya Punya Akal Sehat

Prabowo Memang Saya Tak Punya Gelar Tapi Saya Punya Akal Sehat

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 265 hits
Prabowo heran dirinya justru dicemooh saat meyakinkan para elite bahwa masih banyak kondisi rakyat yang susah di negeri yang memiliki kekayaan melimpah
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven