Senarai 7 Smartphone Terbaik Terkini Tahun 2019 Bawah Rm500


Sekarang bukanlah satu perkara yang susah untuk anda dapatkan dan miliki sebuah telefon pintar atau smartphone ini. Dengan persaingan yang banyak antara syarikat-syarikat pengeluar telefon pintar yang terkenal seperti Samsung, Huawei, Honor, Vivo, Oppo dan lain-lain, harganya juga menjadi lebih berpatutan dan menjadi mampu milik untuk semua orang.
Namun begitu, tak semua smartphone murah menjanjikan spesifikasi dan kekuatan pemprosesan yang tinggi. Jika anda sedang mencari smartphone murah, anda boleh lihat 7 smartphone terbaik terkini tahun 2019 di bawah RM500.
Honor 7s
Honor merupakan jenama smartphone di bawah syarikat besar Huawei. Namun begitu, honor 7s ini merupakan keluaran smartphone bajet bagi sesiapa yang tak begitu pentingkan kekuatan pemprosesan bagi penggunaan seharian.
Ianya dilengkapi dengan memori RAM 2GB dan memori penyimpanan sebanyak 16GB. Skrinnya agak besar iaitu 5.45 inci dan mampu menyediakan gambaran berkualiti tinggi yang lebih jelas. Jangka hayat baterinya juga mampu bertahan lama terima kasih kepada saiz baterinya iaitu dengan bateri Li-ion 3020 mAh.
Ia bukanlah smartphone yang berkuasa tinggi tapi ianya mampu memenuhi keperluan tugasan harian anda tanpa masalah. Ia juga datang dengan 1 kamera di belakang bersaiz 13 MP dan satu lagi kamera swafoto bersaiz 5 MP.
Wiko UPulse
Wiko UPulse adalah salah satu jenama smartphone keluaran Perancis di bawah syarikat di China. Walaupun ianya tak begitu terkenal seperti jenama smartphone lain di pasaran, ianya mampu bersaing dan memberikan spesifikasi yang agak menarik pada harga yang lebih berpatutan.
Smartphone ini mempunyai saiz skrin definisi tinggi 5.5 inci. Ia dilengkapi dengan satu kamera di belakang bersaiz 13 MP dan satu kamera swafoto dan flash di hadapan bersaiz 8MP. Kualiti kameranya agak jelas kerana ia mempunyai fungsi dan ciri HDR yang membantu untuk menyesuaikan kandungan cahaya dalam gambar anda sekaligus memberikan tangkapan gambar yang lebih cantik dan jelas.
Bukan itu sahaja, ia juga mempunyai sensor cap jari yang sukar didapati pada smartphone murah yang lain.
Xiaomi Redmi 7
Xiaomi merupakan satu lagi telefon pintar keluaran China yang terkenal di seluruh dunia oleh kerana harganya yang sangat berpatutan. Xiaomi Redmi 7 ini menawarkan memori RAM sebesar 3GB dan memori penyimpanan sebesar 32 GB untuk simpanan fail dan gambar peribadi anda dengan lebih banyak.
Telefon ini juga mampu bertahan sehingga 2 hari terima kasih kepada saiz baterinya yang besar iaitu sebesar 4000 mAh. Berbeza dengan telefon pintar yang lain, Redmi 7 menawarkan dua kamera belakang bersaiz 12MP dan 2MP manakala satu kamera hadapan bersaiz 8MP untuk gambar swafoto yang lebih cantik. S
martphone ini juga dilengkapi dengan sistem cap jari di belakang. Anda tak perlu lagi risau ketika bermain game seperti PUBG dan ML kerana ianya mempunyai sistem pemprosesan 8-core yang lebih lancar dan laju ketika anda bermain game.
Vivo Y93
Vivo sudah lama terkenal sebagai telefon pintar berpatutan yang menawarkan kualiti kamera yang tinggi. Vivo Y93 ini dilengkapi dengan dua kamera belakang bersaiz 13MP dan 2MP manakala kamera swafotonya bersaiz 8MP.
Vivo Y93 ini bukan saja pakar dalam kelengkapan kamera berkualiti tinggi, malah sistem operasinya juga menggunakan sistem terkini iaitu Android 8.1. Saiz skrin yang ditawarkan adalah sangat besar iaitu sebesar 6.22 inci untuk kualiti gambar yang lebih jelas.
Anda juga boleh memainkannya dengan lebih lama oleh kerana ciri baterinya yang dilengkapi sebesar 4030 mAh untuk ketahanan berpanjangan. Smartphone ini menawarkan memori RAM sebesar 3GB dan memori penyimpanan sebesar 32 GB untuk simpanan fail dan gambar peribadi anda dengan lebih banyak.
Realme C2 Realme C2 adalah smartphone keluaran terbaru yang menjadi perbualan orang ramai. Ini kerana spesifikasi dan kuasa pemprosesan yang ditawarkannya sangatlah menarik dan berkualiti berbanding telefon bajet yang lain. Skrinnya bersaiz 6.1 inci dengan kualiti definisi tinggi.
Baterinya juga mampu tahan lebih lama kerana saiznya sebesar 4000mAh yang dilengkapi dalam smartphone ini. Ia datang dalam dua pilihan iaitu sama ada 2GB RAM bersama memori penyimpanan bersaiz 16GB atau 3GB RAM bersama memori penyimpanan bersaiz 32GB pada harga yang berbeza.
Ia juga mempunyai dua kamera di belakang bersaiz 13MP + 2MP dan satu kamera swafoto di depan bersaiz 5MP. Anda tak akan menyesal jika ingin cuba smartphone keluaran Realme ini.
Huawei Nova 4
Huawei kini merupakan salah satu pengeluar smartphone yang mampu bersaing dengan Samsung. Huawei Nova 4 ini adalah smartphone yang berpatutan dan menawarkan ciri spesifikasi yang baik untuk kegunaan harian biasa. Ia dilengkapi dengan kapasiti memori RAM 2GB dan memori penyimpanan sebesar 16GB.
Ia hanya mempunyai satu kamera di belakang bersaiz 8MP dan satu kamera swafoto bersaiz 5MP. Smartphone ini menyokong penggunaan sim sebanyak dua sim dan mempunyai saiz bateri sederhana iaitu sebesar 2600 mAh.
Jika anda ingin mencari smartphone untuk kegunaan permainan seperti PUBG dan lain-lain, smartphone ini mungkin bukan yang terbaik untuk anda kerana ia hanya mampu digunakan untuk kegunaan harian biasa seperti Whatsapp, Facebook, Youtube, Google menelefon dan aplikasi ringan yang lain.
NEFFOS C7S
Tak ramai yang tahu bahawa smartphone keluaran Neffos ini mempunyai ketahanan yang tinggi seperti telefon Nokia. Harganya juga sangat berpatutan dan boleh dimiliki oleh sesiapa saja. Ia dilengkapi dengan kapasiti memori RAM 2GB dan memori penyimpanan sebesar 16GB.
Smartphone ini menyokong penggunaan sim sebanyak dua sim dan mempunyai saiz bateri sederhana iaitu sebesar 2600 mAH. Akan tetapi, ianya menggunakan sistem operasi android terkini iaitu Android 9. Ia hanya mempunyai satu kamera di belakang bersaiz 8MP dan satu kamera swafoto hadapan bersaiz 5MP.
Walaupun ciri spesifikasinya tak tinggi seperti smartphone yang lain, ianya memberikan kepuasan kepada pengguna dari segi ketahanan penggunaannya dan juga jangka hayat yang lama.
Walaupun banyak jenama smartphone yang telah dikeluarkan, anda perlu bijak memilih supaya tidak tertipu dengan telefon klon atau keluaran palsu yang dijual pada harga yang terlalu murah. Buatkan perbandingan sesuai dengan bajet anda supaya anda puas hati ketika memilih untuk membelinya kelak.
The post Senarai 7 Smartphone Terbaik Terkini Tahun 2019 Bawah RM500 appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/senarai-7-smartphone-terbaik-terkini-tahun-2019-bawah-rm500/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Individu Bawah 20 Tahun Paling Kaya Di Dunia 2019

10 Individu Bawah 20 Tahun Paling Kaya Di Dunia 2019

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 413 hits
Memang benar wang ringgit tidak boleh membeli kebahagiaan tetapi ia pasti dapat menjadikan hidup anda lebih mudah dan seronok Namun adakah semua kanak kanak atau remaja yang memiliki kemewahan sejak kecil ini bahagia Berikut adalah senarai ...
Cara Membuka Lebih Dari Satu Akaun Facebook Dalam Satu Smartphone Terkini 2019 2020

Cara Membuka Lebih Dari Satu Akaun Facebook Dalam Satu Smartphone Terkini 2019 2020

papar berkaitan - pada 7/10/2019 - jumlah : 548 hits
Sekitar tahun 2015 dan 2016 yang lalu blog ini pernah kongsikan cara untuk membuka lebih dari satu akaun pada smartphone yang sama Carian berkaitan dengan hal ini masih lagi dicari oleh pengguna internet hingga ke hari ini Jadi kali ini Blo...
Senarai Pemenang Anugerah Emmys Ke 71 Bagi Tahun 2019

Senarai Pemenang Anugerah Emmys Ke 71 Bagi Tahun 2019

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 338 hits
Pemenang Anugerah Emmys Ke 71 telah pun diumumkan secara rasmi pada acara yang penuh gilang gemilang tersebut Lebih 25 anugerah yang telah dipertandingkan pada malam tersebut dan yang pastinya drama siri terbaik yang menjadi tumpuan Pada ed...
Tiada Peranti Mi Mix Lain Pada Tahun Ini 2019 Adalah Tahun Mi Mix Alpha

Tiada Peranti Mi Mix Lain Pada Tahun Ini 2019 Adalah Tahun Mi Mix Alpha

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 215 hits
Ura ura mengatakan yang Xiaomi akan melancarkan Mi MIX 4 pada tahun ini Peranti ini dikatakan adalah generasi baru Mi MIX selepas Mi MIX 3 5G Turut kedengaran juga yang Mi MIX 4 adalah peranti pertama Xiaomi yang akan menggunakan lensa 108M...
Berapa Harga Roadtax Kereta Dan Motosikal Di Malaysia Tahun 2019

Berapa Harga Roadtax Kereta Dan Motosikal Di Malaysia Tahun 2019

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 1067 hits
Berapa Harga Roadtax Kereta dan Motosikal di Malaysia Tahun 2019 Dahulu pilihan yang ada untuk memperbaharui cukai kereta atau cukai motor tidak banyak Samada boleh dilakukan di mana mana cawangan pejabat pos atau boleh ejen ejen yang dilan...
Kompilasi Terbaik Dinda Permata Di Big Stage 2019

Kompilasi Terbaik Dinda Permata Di Big Stage 2019

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 397 hits
https instagram com budiey Follow My Instagram http youtube com budieychannel Click to Subscribe http budiey com Visit My Blog http facebook com BudieyDotCom Become a Fan http twitter com budiey Follow Me
Hubungan Harmonis Guru Muslim Dengan Murid Kristen Di Pedalaman Papua Tahun 1977 2019

Hubungan Harmonis Guru Muslim Dengan Murid Kristen Di Pedalaman Papua Tahun 1977 2019

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 260 hits
Oleh Gembala Dr Socratez S YomanSeorang Muslim bernama Suyanto ditugaskan Negara sebagai guru di Sekolah Dasar Negeri Tiom sekitar tahun 1977 Distrik Tiom masuk dalam kabupaten Jayawijaya waktu itu sebelum kabupaten Lanny Jaya dimekarkan Sa...
15 Aktor Inggris Terseksi Di Bawah 40 Tahun

15 Aktor Inggris Terseksi Di Bawah 40 Tahun

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 126 hits
15 Aktor Inggris terseksi di bawah 40 tahun antara lain Tom Hiddleston Henry Cavill dan Eddie Redmayne
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte