Semalam Dipecat Prasarana Hari Ini Disiasat Polis Tajuddin Elak Jumpa Media


 
Tajuddin Abdul Rahman disiasat mengikut Seksyen 21A Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342) dan Peraturan-peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkutan) 2021.KUALA LUMPUR: Sehari selepas dipecat Prasarana, Tajuddin Abdul Rahman, tampil di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi hari ini untuk disoal siasat berhubung dakwaan beliau tidak mematuhi SOP semasa mengadakan sidang akhbar kontroversi yang dikaitkan dengan pemecatannya itu.
Bagaimanapun, Tajuddin yang juga Pengarah Pilihan Raya Umno, mengelak bertemu wartawan selepas polis selesai mengambil keterangannya kira-kira 6 petang tadi.
Gerombolan media yang menunggu Ahli Parlimen Pasir Salak itu sejak 12 tengah hari, hampa apabila kereta dinaiki Tajuddin terus berlalu dari IPD Dang Wangi kira-kira 6 petang tadi.
Sebelum itu, kereta Mercedes-Benz berwarna perak dinaiki Ahli Parlimen Pasir Salak itu dilihat memasuki IPD Dang Wangi pada 4.45 petang.
Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Mohamad Zainal Abdullah, berkata polis selesai merakam keterangan Tajuddin dan Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, berhubung dakwaan pelanggaran SOP pada sidang media oleh bekas pengerusi Prasarana itu kelmarin.
Beliau berkata, selain Tajuddin dan Syed Saddiq, polis juga sudah merakam keterangan tiga kakitangan Prasarana bagi melengkapkan kertas siasatan.
“Kita akan memanggil beberapa lagi individu termasuk petugas media yang hadir pada sidang media berkenaan untuk membantu siasatan sebagai saksi,” katanya.
Terdahulu, Syed Saddiq tiba di IPD Dang Wangi, kira-kira 12.30 tengah hari untuk proses rakam keterangan selama satu jam setengah.
Polis mengambil keterangannya berhubung ciapan di Twitternya mengenai tindakan Tajuddin tidak memakai pelitup muka ketika sidang media berkenaan.
Terdahulu, Mohamad Zainal mengesahkan polis menjalankan siasatan susulan video yang tular di media sosial menunjukkan Tajuddin tidak memakai pelitup muka ketika mengadakan sidang media mengenai nahas melibatkan dua tren LRT, kelmarin.
Berdasarkan gambar dikongsikan Syed Saddiq di Twitternya, Tajuddin dilihat hanya memakai pelindung muka tanpa memakai pelitup pada sidang media itu.
Sidang media Tajuddin semalam dikritik pelbagai pihak yang menyifatkannya cuba meremehkan nahas itu dan tidak cukup peka terhadap kesusahan dialami mangsa yang mengalami kecederaan, dengan ada antaranya serius.
Persatuan Pengguna Pengangkutan Awam (4PAM) antara yang mendesak Tajuddin meletak jawatan atas kegagalan beliau turun padang segera.
Tajuddin menafikan segala dakwaan itu dan menyifatkan desakan supaya beliau meletak jawatan sebagai provokasi yang disengajakan.
Bagaimanapun, semalam, Kementerian Kewangan menamatkan perkhidmatan Tajuddin serta-merta. Beliau dilantik ke jawatan itu pada 11 Mei tahun lalu.
Hari ini pula, Tajuddin disiasat polis mengenai pematuhan SOP pada sidang media itu mengikut Seksyen 21A Akta Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit 1988 (Akta 342) dan Peraturan-peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangkutan) 2021. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/05/semalam-dipecat-prasarana-hari-ini.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+Must+

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambutan Hari Raya Selebriti Disiasat Polis

Sambutan Hari Raya Selebriti Disiasat Polis

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 335 hits
Oleh EDDY AQMAL MOHAMED HAMIDI Gambar tular keluarga seorang selebirti yang didakwa melanggar SOP PKP semasa sambutan Hari Raya Aidilfitri lalu AMPANG JAYA Polis mengesahkan telah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan kegagalan mematuhi...
Tajuddin Di Pecat Dari Pengerusi Prasarana

Tajuddin Di Pecat Dari Pengerusi Prasarana

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 257 hits
TENGOK muka ni mula macam nak gelak pun ada bila ingatkan pasal pc semalam tentang kemalangan lrt Inilah apabila buat kerja tak pernah nak serius Orang tanya betul betul boleh pulak gelak gelak Bagus jugak tu tukar pengerusi lain Baru dia s...
Bekas Pengerusi Eksekutif Prasarana Tajuddin Abd Rahman Beri Keterangan Tengahari Esok

Bekas Pengerusi Eksekutif Prasarana Tajuddin Abd Rahman Beri Keterangan Tengahari Esok

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 373 hits
PETALING JAYA Bekas Pengerusi Bukan Eksekutif Prasarana Malaysia Berhad Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman dijangka hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi tengah hari esok Tajuddin akan memberi keterangan selepas didapati tidak memakai ...
Online Petition Declares Victory After Mof Sacks Tajuddin From Prasarana

Online Petition Declares Victory After Mof Sacks Tajuddin From Prasarana

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 205 hits
An online petition demanding Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman resign as Prasarana chairman declared victory after news reports confirmed the Finance Ministry s termination of the Umno politician Screencap taken from Change orgKUALA LUMPUR M...
Prasarana Tamat Perkhidmatan Tajuddin Serta Merta

Prasarana Tamat Perkhidmatan Tajuddin Serta Merta

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 216 hits
BANGI 14 Syawal 1442H Rabu Prasarana Malaysia Berhad menamatkan perkhidmatan Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman sebagai Pengerusi Bukan Eksekutif berkuat kuasa serta merta Perkara itu dinyatakan dalam satu surat ditandatangani Menteri Kewan
End Of The Line For Tajuddin Mof Removes Him As Prasarana Chair

End Of The Line For Tajuddin Mof Removes Him As Prasarana Chair

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 191 hits
Minister of Finance has removed Tajuddin Abdul Rahman as the chairperson of Prasarana Malaysia Bhd today In a letter to Tajuddin Finance Minister Tengku Zafrul Abdul Aziz said the removal was with immediate effect Minister of Finance Incorp...
Perkhidmatan Tajuddin Sebagai Pengerusi Prasarana Ditamatkan

Perkhidmatan Tajuddin Sebagai Pengerusi Prasarana Ditamatkan

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 237 hits
malaysiakini comDiterbitkan 26 May 2021 7 36 pmDikemaskini 7 56 pmPerkhidmatan Ahli Parlimen Pasir Salak Tajuddin Abdul Rahman sebagai Pengerusi Bukan Eksekutif Prasarana Malaysia Berhad ditamatkan berkuat kuasa serta merta Perkara itu diny...
Public Transport Group Slams Prasarana Chairman Tajuddin S Rude Disgusting Conduct During Press Conference

Public Transport Group Slams Prasarana Chairman Tajuddin S Rude Disgusting Conduct During Press Conference

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 258 hits
Prasarana chairman Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman inspects the site of the accident between two LRT trains near the KLCC station in Kuala Lumpur May 25 2021 Bernama picKUALA LUMPUR May 26 The Malaysian Public Transport Users Association t...
Hiburan Foto Raya Tular Langgar Sop Norman Hakim Sekeluarga Disiasat Polis

Hiburan Foto Raya Tular Langgar Sop Norman Hakim Sekeluarga Disiasat Polis

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 286 hits
Baru baru ini gambar raya Norman Hakim bersama ahli keluarganya tular di laman sosial kerana didakwa melanggar prosedur operasi standar dan kerana itu seluruh keluarga pelakon tersebut akan disiasat oleh polis untuk memberi keterangan berhu...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak

Peminat Tempatan Puas Oneus Gegar Kuala Lumpur Di Konsert Jelajah Ke 2 La Dolce Vita