Semakin Ramai Isteri Yang Kesunyian Memilih Untuk Curang Dengan Lelaki Bujang Suami Orang





Kes isteri curang bersama lelaki bujang atau suami orang dilaporkan semakin meningkat, berdasarkan jumlah aduan yang diterima pakar-pakar kekeluargaan dan kaunselor mengenai masalah rumah tangga yang dihadapi pasangan berkahwin. 

Lebih teruk lagi, ada yang tanpa rasa bersalah mahupun segan dengan sengaja menunjukkan perbuatan terkutuk itu secara terang-terangan. 


Pakar Perunding Kaunselor Kekeluargaan dan Perkahwinan, Hushim Salleh berkata, jika 10 tahun yang lalu mereka menerima satu kes bagi tempoh dua atau tiga bulan. Tetapi kini mereka menerima dua kes bagi setiap bulan. 


"Kes-kes curang rumah tangga sama ada pasangan suami atau isteri memang menunjukkan peningkatan sekitar 30 hingga 40 peratus berbanding 10 tahun lalu berdasarkan kes-kes yang telah dikendalikan. 


"Malah, ada kes curang tersebut bermula daripada perkenalanan di media sosial sehingga berlanjutan ke ranjang tanpa sebarang ikatan pernikahan sah," katanya memetik laporan dari Kosmo Online, Ogos lalu. 


Berdasarkan aduan, kebanyakan isteri curang kerana mereka kesunyian dan tidak mendapat perhatian atau layanan yang secukupnya dari suami yang terlalu sibuk menghadap kerja sehingga mengabaikan pasangan. 


"Ada isteri tekad mencari lelaki lain sebab suaminya sibuk dengan telefon bimbit, mesyuarat dalam talian dan main saham. Wanita itu pula apabila berada di rumah, ibarat macam patung. 


"Kurangnya komunikasi di antara pasangan menyebabkan si isteri kesunyian, tiada sentuhan fizikal, emosi dan mental," katanya. 


Apabila berada di pejabat, si isteri pula bertemu dengan rakan-rakan untuk meluangkan masa bersama dan memilih menjadikan lelaki bujang atau suami orang untuk dijadikan kekasih gelap. 


Sedangkan katanya, wanita adalah individu yang paling taat kepada suami dan tidak akan curang selagi suaminya memberi kasih sayang yang secukupnya. Tetapi disebabkan perkara itu tidak berlaku, maka isteri akan berubah walaupun imannya kuat sebelum ini. 


Tambahnya, dia pernah menerima kes-kes isteri curang termasuk terlanjur dengan lelaki lain berpunca dari sikap suami yang tidak endah dengan apa yang berlaku. 


"Nasihat kepada golongan suami, tolonglah ada komunikasi, sentuhan dan pelukan kepada isteri masing-masing. Lakukan solat berjemaah di rumah, tadabbur al-Quran kerana suami itu pemimpin," katanya. 


Sementara itu, Peguam Syarie, Nurul Atikah Abd, Rashid yang biasa mengendalikan kes berkaitan curang berkata, si isteri kebanykannya mengadu mengalami kesunyian yang mendorong mereka mencari lelaki lain terutamanya rakan sepejabat. 


Dalam masa sama, si isteri bercerita pula masalah rumah tangga kepada lelaki lain yang kebanyakkannya mengambil kesempatan untuk menjalinkan hubungan terlarang itu. 


Masalah rumah tangga yang dihadapi boleh diceritakan kepada keluarga atau pihak tidak berkepentingan. Jika ada keluarga yang tidak memahami situasi dihadapi, pihak yang tidak berkepentingan seperti kaunseling, pejabat agama dan peguam syarie boleh membantu untuk mendapatkan jalan penyelesaian. 


Sumber: Kosmo


source https://www.thereporter.my/2022/09/semakin-ramai-isteri-yang-kesunyian.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2022/09/semakin-ramai-isteri-yang-kesunyian.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pesanan Untuk Suami Ayah Nak Anak Beradab Kena Layan Isteri Baik Baik Depan Anak

Pesanan Untuk Suami Ayah Nak Anak Beradab Kena Layan Isteri Baik Baik Depan Anak

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 122 hits
Anak tengok dan anak akan tiru kerana anak anak ibarat CCTV yang akan meniru semua perbuatan orang dewasa Wahai ayah Nak didik anak jadi sopan bersikap sopanlah kepada ibunya Nak didik anak jadi pemberani lindungilah ibunya dengan sepenuh j...
Sudah Tahiyat Akhir Suami Tegur Isteri Solat Subuh Sebab Lupa Mandi Wajib

Sudah Tahiyat Akhir Suami Tegur Isteri Solat Subuh Sebab Lupa Mandi Wajib

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 169 hits
Baru baru ini tular di laman sosial apabila seorang lelaki yang dipercayai dari Indonesia menegur isterinya yang sedang solat Subuh namun menyedari insan tersayangnya itu belum mandi wajib telah mencetuskan pelbagai reaksi orang ramai Mener...
Simpan Duit Suami Isteri Ikut Konsep Ni Mula Rm1 Hujung Tahun Dapat Rm465 Padu

Simpan Duit Suami Isteri Ikut Konsep Ni Mula Rm1 Hujung Tahun Dapat Rm465 Padu

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 135 hits
Semua orang punya cara sendiri untuk menyimpan wang simpanan Ada yang gemar menyimpan melalui akaun emas namun ada juga yang gemar membuat tabungan atau menyimpan dalam tabung amanah Lain pula kisahnya dengan pasangan ini yang memilih menyi...
Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 149 hits
Petua nak hilangkan baran ni ada caranya Bila rasa nak marah ketap bibir dan terus pandang tempat lain Capai air masak dan minum sekurang kurangnya dua gelas Kemudian pergi ambil wudhu dan buat solat taubat Kalau wanita yang tak boleh solat...
Perghh Isteri Mengamuk Pukul Suami Penyanyi Dangdut Berjoget Atas Pentas

Perghh Isteri Mengamuk Pukul Suami Penyanyi Dangdut Berjoget Atas Pentas

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 166 hits
TANGKAP layar memaparkan senario seorang wanita memukul suami dan penyanyi di atas pentas InstagramIsteri mengamuk pukul suami penyanyi dangdut berjoget atas pentasJAKARTA Sebuah klip video tular di media sosial Indonesia memaparkan seorang...
Jarang Nak Kata Letih Tapi Suami Yang Alert Akan Nampak Bila Isteri Tak Larat

Jarang Nak Kata Letih Tapi Suami Yang Alert Akan Nampak Bila Isteri Tak Larat

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 188 hits
Dalam perkahwinan amat penting untuk setiap pasangan memahami antara satu sama lain Banyak yang akan kita belajar tentang si dia setiap hari Harus matang dan sentiasa bersedia dengan sebarang perubahan yang mungkin berlaku Artikel Menarik S...
Saya Minta Maaf Rumah Tangga Akan Bertahan Lama Kalau Suami Isteri Turunkan Ego

Saya Minta Maaf Rumah Tangga Akan Bertahan Lama Kalau Suami Isteri Turunkan Ego

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 137 hits
Rumahtangga akan bertahan lama apabila suami isteri turunkan ego dan bertindak seolah olah tak pernah jadi apa apa yang negatif antara kedua duanya Bertengkar bermasam muka merajuk Semua itu adalah asam garam kehidupan Kalau dua dua pun ber...
3 Rahsia Terbesar Suami Yang Ramai Para Isteri Tak Tahu

3 Rahsia Terbesar Suami Yang Ramai Para Isteri Tak Tahu

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 195 hits
3 Rahsia Terbesar Suami Yang Ramai Para Isteri Tak Tahu Lelaki perempuan berbeza tapi boleh hidup bersama itu kuasa Yang Maha Esa Untuk memelihara rukunnya rumahtangga Kena belajar memahami antara satu sama lain setiap hari Jika tak faham d...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip

Huawei Pura 70 Series

Operator Tidak Berlesen Lupus Sisa Secara Haram Swcorp Negeri Sembilan