Jarang Nak Kata Letih Tapi Suami Yang Alert Akan Nampak Bila Isteri Tak Larat


Dalam perkahwinan, amat penting untuk setiap pasangan memahami antara satu sama lain. Banyak yang akan kita belajar tentang si dia setiap hari. Harus matang dan sentiasa bersedia dengan sebarang perubahan yang mungkin berlaku.
Artikel Menarik: [Minta Air Panas, Sekali Pakej Bersihkan Botol. Tindakan Barista Ini Dipuji Ramai!]

Semua itu pasti akan berubah sedikit demi sedikit mengikut peredaran masa, terutama jika kita sudah tidak berdua lagi. Masa yang dahulunya diberi sepenuhuhnya buat suami atau isteri kini sudah harus dibahagikan dengan anak-anak pula.
Kredit foto: Facebook Eymma Mohamad Noh Isteri sentiasa diminta untuk menjadi seorang isteri yang taat pada suami dan menyediakan segala kelengkapan suaminya, namun apa sebenarnya apa tugas suami selain menyediakan kemudahan buat si isteri? Sebenarnya tiada lain yang isteri minta, cuma mahukan telinga dan bahu untuk tumpang bersandar sahaja. Biar betul?
Ketika awal perkahwinan, mungkin isteri boleh habiskan masa untuk bereksperimen macam-macam. Yalah, masak itu ini. Rumah pun dikemas bertukar-tukar. Sekejap sofa sebelahkanan, nanti dialih pula sebelah televisyen. Ikut mood.
Artikel Menarik: [Rajin Doakan Anak, Dia Berjaya. Suka Puji, Jadi Yakin Diri & Berani!]
Waktu itu banyak masa sebab hidup masih berdua. Awal perkahwinan, suami pun senyum saja sebab bila pulang ke rumah sudah terhidang makanan enak-enak. Sarung kusyen pun sentiasa bertukar. Kadang-kadang ke pejabat pun boleh bawa bekal, sebab isteri rajin sangat masak!
Bila datang rezeki isteri hamil dan melahirkan anak mungkin kurang sedikit perhatian yang diberikan kepada suami. Kalau dahulu mungkin boleh ada tiga atau empat lauk, sekarang isteri hanya mampu masak dua jenis sahaja. Itu pun yang paling mudah.
Artikel Menarik: [“Ada Yang Anggap Lisa Berubah Kerana Suami, Saya Cuma Restu.” – Datuk Yusry]
Mungkin juga dulu sempat isteri nak tanyakan hari di pejabat bagaimana sambil mengurut bahu si suami, kini sudah tak sempat. Pun begitu, suami jangan salah faham. Isteri sebenarnya tak cukup masa bukan sebab meminggirkan anda.
Ketika ini sudah mula berlaku, janganlah disalahkan isteri. Suamilah yang perlu berbuat sesuatu. Dah tiba masanya pinjamkan telinga dan bahu anda. Tanpa sedar, sebenarnya isteri ni letih sangat. Cuma tak sempat nak diluahkan.
SUAMI YANG PEKA DENGAN KEADAAN ISTERI DAH TENTU AKAN PERASAN ISTERINYA BERUBAH. WAKTU INI, KALAU ANDA ‘CUIT’ SIKIT EMOSINYA,  MENANGIS. ANDA CUBALAH TANYAKAN PADANYA JIKA ADA APA-APA YANG BOLEH ANDA BANTU. ATAU ANDA PULA TAKE OVER, URUTKAN BADANNYA. SEBENARNYA WAKTU ITU, ANDA AKAN MENDENGAR SETIAP LUAHAN PERASAANYA.
Kredit foto: Facebook Eymma Mohamad Noh Jangan marah, sebaliknya pinjam bahu anda untuk isteri bersandar dan merasakan sedikit perhatian dari anda. Percayalah, esok dia pasti akan senyum sampai ke telinga. Kalau anda dah buat begitu, dan esoknya dia masak special sikit, maksudnya ada berjaya menjadi suami yang prihatin dengan keadaan isteri.
ISTERI TAK PERLUKAN WANG RINGGIT YANG BANYAK (KALAU ADA, BONUS!) ATAU DIBELIKAN HADIAH-HADIAH MEWAH, CUKUPLAH SEKADAR ANDA TANYAKAN KEADAANNNYA ATAU BANTU DIA SEDIKIT SEBANYAK DALAM MELAKUKAN KERJA RUMAH.
Isteri inginkan suami yang ‘celik’, ‘tidak pekak’ dan mampu menjadi orang yang menghapuskan air matanya. Sebenarnya, ucapan TERIMA KASIH sudah cukup untuk buat isteri merasa bahagia. Ambillah hati isteri dengan kata-kata manis yang membahagiakannya.Itu sahaja yang isteri mahukan, PINJAMKAN TELINGA DAN BAHU SUAMI pada mereka.

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Ayuh, belajar cara didik anak untuk menyimpan sejak mereka kecil. Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/ajar-anak-simpan-duit/

The post Jarang Nak Kata Letih, Tapi Suami Yang ‘Alert’ Akan Nampak Bila Isteri Tak Larat! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jarang-nak-kata-letih-tapi-suami-yang-alert-akan-nampak-bila-isteri-tak-larat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nampak Bapa Panas Bawah Khemah Pengantin Terus Dukung Masuk Ke Bilik Ramai Kata Si Isteri Beruntung

Nampak Bapa Panas Bawah Khemah Pengantin Terus Dukung Masuk Ke Bilik Ramai Kata Si Isteri Beruntung

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 229 hits
RATA rata anak lelaki khususnya anak sulung mempunyai hubungan yang rapat dengan bapa mereka Meskipun sudah meningkat dewasa dan melangkah ke alam rumah tangga hubungan erat dan kasih anak terhadap si bapa tetap utuh seperti sebelumnya Begi...
Hiburan Macam Ni Pun Orang Kata Edit Dikata Sunting Gambar Nak Nampak Ramping Nora Danish Buat Video Tunjuk Bukti

Hiburan Macam Ni Pun Orang Kata Edit Dikata Sunting Gambar Nak Nampak Ramping Nora Danish Buat Video Tunjuk Bukti

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 125 hits
Sebelum ini pelakon jelita iaitu telah memuat naik hantaran gambar di laman Instagram miliknya memaparkan dirinya bersama suami Nedim bagi mempromosikan sebuah produk wangian Namun apa yang menjadi perhatian orang ramai adalah apabila melih...
Nafkah Isteri Tanak Bagi Tapi Berangan Nak Masuk Syurga Ustaz Kazim Elias

Nafkah Isteri Tanak Bagi Tapi Berangan Nak Masuk Syurga Ustaz Kazim Elias

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 135 hits
Nafkah Isteri Tanak Bagi Tapi Berangan Nak Masuk Syurga Ustaz Kazim Elias Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Suami Isteri Tak Sama Tapi Bila Berdua Saling Melengkapi Indahnya Perkahwinan

Suami Isteri Tak Sama Tapi Bila Berdua Saling Melengkapi Indahnya Perkahwinan

papar berkaitan - pada 24/8/2022 - jumlah : 85 hits
Sesebuah pasangan itu saling melengkapi antara satu sama lain suami dan isteri masing masing mempunyai keperibadian yang tak sama Cara dibesarkan dan didikan seseorang itu pula bergantung kepada ibu ayah mereka Artikel Menarik Kredit foto E...
Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

Dato Fadzilah Kamsah Kongsi Petua Nak Hilangkan Baran Suami Isteri

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 149 hits
Petua nak hilangkan baran ni ada caranya Bila rasa nak marah ketap bibir dan terus pandang tempat lain Capai air masak dan minum sekurang kurangnya dua gelas Kemudian pergi ambil wudhu dan buat solat taubat Kalau wanita yang tak boleh solat...
Pesanan Untuk Suami Ayah Nak Anak Beradab Kena Layan Isteri Baik Baik Depan Anak

Pesanan Untuk Suami Ayah Nak Anak Beradab Kena Layan Isteri Baik Baik Depan Anak

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 122 hits
Anak tengok dan anak akan tiru kerana anak anak ibarat CCTV yang akan meniru semua perbuatan orang dewasa Wahai ayah Nak didik anak jadi sopan bersikap sopanlah kepada ibunya Nak didik anak jadi pemberani lindungilah ibunya dengan sepenuh j...
Bukti Semua Cukup Nak Kata Fitnah Lagi Jangan Lah Buta Mata Hati

Bukti Semua Cukup Nak Kata Fitnah Lagi Jangan Lah Buta Mata Hati

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 135 hits
Projek bernilai 1 25b Nak tanya korang dan jawab secara jujur Bukti dah ada depan mata siapa berani kata kes songlap Solar Hibrid sekolah pendalaman Sarawak sebagai FITNAH Projek dah sedekad dah terbengkalai terbiar jadi besi buruk Hingga h...
Azalina Penasihat Khas Pm Tapi Secara Terbuka Hentam Pm Bila Lagi Nak Letak Jawatan

Azalina Penasihat Khas Pm Tapi Secara Terbuka Hentam Pm Bila Lagi Nak Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 103 hits
Dalam majlis taklimat Presiden UMNO semalam yang sebenarnya lebih berupa majlis solidariti kepada Najib Razak yang dipenjara atas kesalahan jenayah pemimpin UMNO yang terlihat begitu ghairah seronok dan bersemangat memberi ucapan ialah Azal...
Hiburan Saya Dah Tak Nak Tolak Lakonan Mesra Bersentuhan Ayda Jebat Jaga Maruah Suami

Hiburan Saya Dah Tak Nak Tolak Lakonan Mesra Bersentuhan Ayda Jebat Jaga Maruah Suami

papar berkaitan - pada 28/8/2022 - jumlah : 164 hits
Pelakon dan penyanyi mengakui yang dia sudah tidak mahu lagi melakonkan aksi mesra atau bersentuhan dengan pelakon lelaki Menurut Ayda atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat tidak ada keperluan untuk dia melakukan aksi sedemikian terutama se...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain