Selera Minang Di The Light Hotel Penang


Ramadan tiba. The Light Hotel Penang menawarkan lebih 171 juadah berbuka puasa untuk sepanjang Ramadan. Menawarkan masakan selera minang, sesuai dengan tema Khazanah Sajian Nusantara.
Menu yang bertukar setiap hari dihidangkan oleh pasukan cef The Light Hotel yang sentiasa memastikan menu Ramadan yang terbaik. Untuk tahun ini terdapat 6 jenis gulai kawah dihidangkan panas-panas.
Berbuka Puasa Dengan Juadah Selera Minang Antara menu Selera Minang yang dihidangkan ialah Kambing Percik Minang, Daging Rendang Nogori, Gulai Lemak Nanas Ikan Talang Masin. Terdapat juga Sambal Gesek, Gulai Pisang Muda, Gulai Pucuk Ubi Ikan Bilis. Tidak ketinggalan Gulai Ikan Sembilang Salai, Gulai Daging Salai Pucuk Ubi bersama Terung Telunjuk dan lain-lain lagi.
Jangan lepas peluang untuk merasai Daging Lembu Tenderloin denag Salutan Kopi yang sedap. Turut dihidangkan Ketam Bercili, Kari Ikan Masin dengan Kacang Bidang & Murunggai. Telur Itik Masak Lemak Cili Padi dan Ikan Pari Asam Pedas.
Seperti tahun-tahun sebelumnya, The Light Hotel menyediakan menu wajib iaitu kambing panggang yang dihidangkan dengan sos istimewa. Menu wajib lain ialah Briyani Kambing dan Briyani Ayam.
Kaunter bufet juga menyediakan hidangan manisan dan pencuci mulut seperti kuih-muih tradisional Melayu. Kuih Seri Muka, Karipap Pusing, Lepat Pisang, Tapai Ubi dan banyak lagi pasti mengamit memori berbuka di kampung, Tidak ketinggalan hidangan pencuci mulut yang terkenal di The Light Hotel iaitu Bread & Butter Pudding dan Warm Apple Crumble. Terdapat juga buah-buahan tempatan, kek dan biskut.
Di samping itu terdapat juga kaunter minuman sejuk dan panas yang menyediakan pelbagai jenis minuman. Antaranya air sirap, kopi, teh tarik dan juga ais krim.
Hidangan lain yang turut ditampilkan adalah ulam-ulaman, kerabu, bubur durian, ketupat dan lemang. Ada juga sup dan juga seleksi roti termasuk roti benggali.
Mee goreng dan char koey teow yang digoreng apabila anda memesan juga disediakan. Terdapat juga warung nasi ayam dan tandori untuk menambah lagi variasi hidangan berbuka di The Light Hotel.
Info Promosi bufet Ramadan Khazanah Sajian Nusantara The Light Hotel Penang bermula 8 Mei hingga 4 Jun dengan waktu operasinya bermula 7 malam hingga 10 malam.
Pengunjung boleh menikmati juadah pada harga RM110 seorang untuk dewasa. Manakala kanak-kanak dan warga emas berharga RM90 seorang.
Bagi yang inginkan juadah berbuka puasa yang ringkas boleh mencuba Briyani Dome Set. Hidangan ini termasuk Nasi Briyani, Ayam Bawang, Kambing Kari Pekat, Sambal Sotong, Kurma Telur/Dalca dan Sayur Goreng Masala. Dihidang bersama kurma, pencuci mulut dan satu jag minuman. Minimum 6 orang dengan harga RM50 seorang.
Untuk pakej perseorangan dan korporat, The Light Hotel menyediakan pakej bermula RM90 seorang bagi tempahan minimum 100 orang.
Selain itu untuk kemudahan, pengunjung boleh menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Tarawih berjemaah di surau yang disediakan. Surau disediakan berasingan untuk lelaki dan wanita.
Pengunjung juga akan dihiburkan oleh kumpulan Ar-Rayyan sepanjang berbuka dengan alunan lagu irama Arab adn Melayu dari yang lama hinggalah yang terkini.
Bagi menceriakan lagi tema Selera Minang, replika rumah Minangkabau disediakan untuk pengunjung bergambar. Pengunjung akan merasai pengalaman sebenar dan berjalan menerusi Rumah Minangkabau.



Untuk tempahan dan keterangan lanjut.
Telefon : 04- 382 1111 atau layari Facebook The Light Hotel Penang

The post Selera Minang di The Light Hotel Penang appeared first on cikpinz.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.cikpinz.com/selera-minang-di-the-light-hotel/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Ramadan The Light Hotel 2019 Khazanah Sajian Nusantara

Buffet Ramadan The Light Hotel 2019 Khazanah Sajian Nusantara

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 952 hits
Buffet Ramadan The Light Hotel Khazanah Sajian Nusantara Hai korang Siapa sini suka makan makanan yang pedas dan berlemak Selalunya kalau lemak2 ni datangnya dari negeri Nogori Sembilan Pedas2 pulak tak lain tak bukan Penang marilah haha Ka...
Nikmati Keenakkan Berbuka Puasa Dengan Masakan Melayu Asli Di The Top Penang

Nikmati Keenakkan Berbuka Puasa Dengan Masakan Melayu Asli Di The Top Penang

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 622 hits
Tinggal beberapa hari lagi kita nak menyambut Ramadan bulan yang suci ini Maka ramailah yang tercari cari lokasi untuk berbuka puasa bersama insan insan yang tersayang mahupun rakan rakan Selalu sangat saya kongsikan tempat berbuka puasa ya...
101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 419 hits
Assalamualaikum Holla Dari satu hotel ke satu hotel yang lain Kali ni kita ke Vistana Hotel di Bukit Jambul pulak Dengan bertemakan 101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan hampa boleh nikmati juadah berbuka puasa turun temurun di sepanjang bulan R...
Buffet Ramadan 2019 Berbuka Puasa Juadah Kampung Di Restoren Umi The Top Komtar Penang

Buffet Ramadan 2019 Berbuka Puasa Juadah Kampung Di Restoren Umi The Top Komtar Penang

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 1525 hits
Assalamulaikum gais Pejam celik dah masuk bulan puasa Mesti waktu siang kita terpikir nak makan apa time berbuka nanti eh Menu popular tiap kali terlintas dalam hati mesti masakan kampung kan Lagi lagi juadah tu mengubat rindu air tangan em...
Ramadhan 2019 Buffet Dinner Kampungku Ku Ixora Hotel Penang

Ramadhan 2019 Buffet Dinner Kampungku Ku Ixora Hotel Penang

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 741 hits
RAMADHAN BUFFET 2019 KAMPUNGKU KU IXORA HOTEL PENANGRamadhan Buffet kali ini bertempat di Ixora Hotel Penang Dengan bertemakan Kampung Ku dapat dilihat ianya bersesuaian dengan menu yang ada Lebih kurang 70 menu yang ada untuk santapan para...
Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

Ramadhan Bufet Dinner Di Hotel Royal Penang

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 358 hits
Assalamualaikum Holla Mohon jangan marah haaa entri bersambung dengan menu berbuka puasa di Hotel Royal di Jalan Larut Hotel Royal memang semestinya menjadi pilihan mereka yang menggemari masakan Melayu sebagai juadah berbuka puasa Bukan na...
Buffet Ramadhan 2019 The Boulevard Hotel Kuala Lumpur

Buffet Ramadhan 2019 The Boulevard Hotel Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 582 hits
Salam ramadhan buat anda semua Hari ini merupakan hari ke 5 kita berpuasa di Bulan Ramadhan Al Mubarak ni Masih belum terlewat untuk kita meraikan kehadiran Ramadhan dengan amal soleh yang diredhai Allah SWT Selain daripada menunaikan ibada...
Penang Reclamation Battle Of Rival Petitions 2 0 The Endgame

Penang Reclamation Battle Of Rival Petitions 2 0 The Endgame

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 277 hits
Once again Penangites are locked in a battle of competing online petitions as the stakes get higher It is gasp our very own Endgame Will we see three new artificial islands creating a whole new world mainly for the wealthy or can we save th...
Ramadan Buffet 2019 Di Vistana Hotel Penang 101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan

Ramadan Buffet 2019 Di Vistana Hotel Penang 101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 769 hits
Buffet Ramadan Vistana Hotel Penang 101 Resepi Penuh Tradisi Tok Wan Hai semua Assalamualaikum Tak habis lagi tau El nak share dengan korang tempat berbuka untuk buffet ramadan tahun 2019 Seperti tahun tahun sebelumnya Vistana Hotel masih l...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte