Selepas Lebih Setahun Hidup Bermadu Nurulhidayah Dedah Ini Yang Berlaku Dalam Rumahtangga Beliau


Hidup bermadu? pasti anda seram mendengarnya. Manakan tidak perkataan ‘bermadu’ cukup ditakuti oleh kaum wanita rata-ratanya. Malah ada yang anti !
Seboleh-bolehnya mereka langsung tidak mahu mendengarnya. Ia sebenarnya terlalu subjektif untuk dinilai. Pada satu sisi, ada yang melenting. Amarah bagaikan halilintar memanah bumi. Pendek kata, terlalu sensitif. Madu itu dianggap racun pembun0h!
Bagi mereka, hidup lebih indah jika berdua sahaja. Mereka juga lokek untuk berkongsi. Namun demikian, terdapat juga yang reda dengan ketentuan yang telah distruktur sejak di luh mahfuz. Ramai yang menganggap hidup bermadu itu pahit.

Ya, memang pahit namun di sebalik kepahitan itu pasti ada manisnya. Hanya mereka yang bermadu sahaja boleh merasainya. Famili Femina kali ini ada buktinya.
Mungkin kisah bermadu Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid, 41, boleh dijadikan contoh buat pasangan bermadu yang mengharapkan kebahagiaan. Nurulhidayah terbuka untuk berkongsi kisah hidup bermadu yang dititinya dengan penuh rasa syukur lantaran sentiasa dilimpahi kebahagian.
Anggap madu macam kakak kandung sendiri ” Lepas berkahwin, saya tanamkan dalam diri dengan menganggap kakak (panggilan terhadap madunya, Datin Bahazanariah Baharudin, 49) sebagai kakak kandung. Saya tidak pernah sekali-kali menganggapnya sebagai madu.
” Kenapa saya berbuat begitu? Kerana saya mahu menghormatinya dan mengelak daripada timbulnya perasaan nak marah, cemburu dan sebagainya. Bila saya setkan diri sebagai adik, saya akan lebih hormatinya. Dia bukan sebarangan isteri, dia telah melalui pelbagai kepahitan, cukuplah saya menghormati dan menyayangi,” katanya.
Curahan bicara Nurulhidayah tampak ikhlas. Sedikit pun beliau tidak mengekspresikan nada kekesalan terhadap keputusannya menjadi isteri kedua. Wanita yang murah dengan senyuman itu juga mudah diajak untuk mengimbau kembali pertemuan awal bersama suaminya, Datuk Saiful Nizam Mohd Yusoff, 49.
Imbau saat pertama kali berkenalan Cerita Nurulhidayah, mereka berdua berkenalan pada 20 Februari 2017 ketika beliau mempengerusikan satu mesyuarat bersama kontraktor-kontraktor untuk menyiapkan pembinaan sebuah hotel.
” Saiful salah seorang yang terlibat. Ketika itu antara kami hanya sebagai kontraktor dan klien. Tak lebih dari itu. Lagipun saya sedia maklum statusnya sebagai suami orang. Jadi saya seboleh-bolehnya cuba mengelak daripada jatuh cinta dengannya. Tetapi sekuat manapun saya elak, rupanya dia jodoh saya,” katanya.
Seperkara yang betul-betul buat Nurulhidayah yakin bahawa perkahwinan akan terjadi apabila beliau tertarik dengan sifat madunya yang benar-benar jujur menerimanya.
” Saya nampak dia benar-benar ikhlas menerima saya sebagai madunya. Saya juga suka akan cara dan keterbukaan bakal madu pada masa itu. Proses penyatuan saya dan suami berjalan lancar tanpa sebarang halangan.
Nikah di Masjidil Haram Akhirnya, atas keizinan-Nya, saya dan Saiful dinikahkan di Masjidil Haram, Makkah pada 20 Jun 2017,” katanya sambil memberitahu Bahazanariah sebelum ini adalah salah seorang pengikut Instagramnya.
Sinopsis kehidupan Nurulhidayah terus bercahaya. Beliau sukar menolak betapa dirinya beruntung dikurniakan suami yang menekankan ilmu agama dan al-Quran dalam mendidik isteri-isteri dan enam anak. Bersembang tentang soal Saiful dengan dua isterinya, Nurulhidayah berkata, suaminya tiada masalah untuk berlaku adil.

” Dia akan bahagikan waktu bersama saya dan kakak secara berselang-seli. Bila kami ada kelapangan, kami akan pergi bercuti bersama-sama,” ujarnya.
Ketika ditanya apa perasaan Nurulhidayah sepanjang dua tahun melewati fasa kehidupan sebegini? “Alhamdulillah, hampir dua tahun bergelar isteri, saya rasa sangat bahagia begitu juga dengan ahli keluarga lain. Kami juga bersama-sama mendalami ilmu agama untuk masa depan.
” Hanya segelintir pihak sahaja yang masih memandang negatif terhadap kehidupan poligami kami,” ujar beliau yang mengharapkan cerita cinta mereka bertiga tidak akan berakhir.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : sinarharian
The post Selepas Lebih Setahun Hidup Bermadu, Nurulhidayah Dedah Ini Yang Berlaku Dalam Rumahtangga Beliau appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/selepas-lebih-setahun-hidup-bermadu-nurulhidayah-dedah-ini-yang-berlaku-dalam-rumahtangga-beliau/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hidup Lebih Lengkap Dengan Kehadiran Suami

Hidup Lebih Lengkap Dengan Kehadiran Suami

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 324 hits
Sejak mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihan beliau dari Australia Raja Ilya mengakui yang kehidupan beliau kini lebih bahagia dan bermakna Kehadiran seorang The post appeared first on
Bertahun Hidup Merempat Di Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Selepas Peluk Islam

Bertahun Hidup Merempat Di Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Selepas Peluk Islam

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 1018 hits
Lelaki Ini Hidup Merempat Selama Bertahun Tahun Dalam Kebun Getah Bersama Anak Isteri Namun Bila Dia Mengambil Keputusan Memeluk Islam Maka Rezki Allah Amat Mengejutkannya SubhanAllah Sesungguhnya Allah Maha Kaya Bertahun Hidup Merempat Di ...
Masih Ingat Tragedi Kampung Tanduo Selepas Hampir 6 Tahun Komando Ini Dedah Kejadian Sebenar

Masih Ingat Tragedi Kampung Tanduo Selepas Hampir 6 Tahun Komando Ini Dedah Kejadian Sebenar

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 424 hits
Melihat seorang daripada anggota yang berdiri di sebelah kiri terpelanting ke belakang akibat terkena tembakan peluru di bahu kiri nyawa bekas Ketua Sektor Delta dalam trag3di berdarah Kampung Tanduo Lahad Datu Sabah bagaikan di hujung tand...
Che Ta Tampil Dedah Perangai Sebenar Bekas Pemandunya Selepas Viral Isu Tidak Bayar Gaji Pekerjanya

Che Ta Tampil Dedah Perangai Sebenar Bekas Pemandunya Selepas Viral Isu Tidak Bayar Gaji Pekerjanya

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 544 hits
Agak panas dan kecoh apabila ada seorang lelaki bernama Muhammad Riduan yang juga bekas pemandu kepada pelakon Rozita Che Wan telah membuat pendedahan bahawa selebriti popular itu tak membayar gajinya Kes bekas pemandu Rozita Che Wan yang l...
Selepas Tiga Hari Pemergian Suhaimi Ibunya Dedah Sesuatu Yang Ramai Tak Sangka

Selepas Tiga Hari Pemergian Suhaimi Ibunya Dedah Sesuatu Yang Ramai Tak Sangka

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 796 hits
Puchong Sudah tiga anak lelaki saya meninggal dunia disebabkan kemalangan jalan raya luah Fatimah Gaumar 64 ibu kepada pemandu lori Mohamad Suhaimi Khamis 38 yang ma ut terbakar dalam kema langan membabitkan tiga buah lori di Slim River Sab...
5 Deretan Hewan Kaya Raya Yang Lebih Makmur Dari Sobat Misqueen Habis Kerja Siang Malam Oh Hidup

5 Deretan Hewan Kaya Raya Yang Lebih Makmur Dari Sobat Misqueen Habis Kerja Siang Malam Oh Hidup

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 304 hits
Rasanya pengen jadi bodyguard dari hewan hewan ini deh Kali aja mereka kasih bonus bulanan huhuhuhu
9 Rutin Harian Untuk Gaya Hidup Lebih Sihat

9 Rutin Harian Untuk Gaya Hidup Lebih Sihat

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 357 hits
Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia gaya hidup sihat ialah suatu keadaan di mana fizikal mental dan sosial seseorang yang sihat dan cergas serta bebas daripada sebarang penyakit Gaya hidup sihat ialah kunci kehidupan yang sejahtera Amalkan...
Prk Semenyih Rakyat Mahu Kerajaan Ph Jadi Lebih Baik Selepas Ini

Prk Semenyih Rakyat Mahu Kerajaan Ph Jadi Lebih Baik Selepas Ini

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 464 hits
Kita dah cuba sedaya yang mungkin untuk memberi penerangan dan sebagainya di Semenyih tapi rakyat lebih tahu apa pilihan mereka dan kita terima keputusan ini dengan hati yang terbuka Itu ulasan dari Naib Presiden Pakatan Harapan Datuk Seri ...
Aliff Aziz Buat Hal Lagi Bella Dedah Aliff Aziz Mula Berubah Selepas Shoot Drama Terbaru

Aliff Aziz Buat Hal Lagi Bella Dedah Aliff Aziz Mula Berubah Selepas Shoot Drama Terbaru

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 731 hits
Tak serik serik Aliff Aziz ni Tak cukup di kecam oleh netizen satu masa dulu selepas kes dia bersama seorang pelakon di sebuah pusat hiburan kali ni sekali lagi dia buat hal Perkara tersebut didedahkan sendiri oleh isterinya Bella Astillah ...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim