Selepas 10 Bulan Kes Tuntut Cer4i Adira Dedah Keadaan Dirinya Sekarang Yg Ramai Tak Tahu


SEDEKAD dalam kerjaya seni membuatkan penyanyi Adira Suhaimi, 29, cukup matang. Apatah lagi, kini sudah berkeluarga.
Adira mengatur langkah dalam bidang nyanyian pada 2010 selepas menyertai Akademi Fantasia 8 (AF8) ketika berusia 19 tahun.
Berjaya muncul sebagai naib juara, ibu tiga anak ini mengakui dia tidak menduga mampu mempertahankan kerjaya nyanyian hingga sekarang.
Malah, paling teruja katanya dia mendapat jolokan ‘Ratu Soundtrack’ dalam kalangan peminat industri muzik tempatan.
Ia berikutan lagu-lagu dinyanyikan Adira sama ada secara solo atau duet sering dipilih menjadi lagu tema untuk drama dan filem tempatan.
Selain itu, Adira juga mendapat sokongan padu daripada peminat yang begitu menyukai gandingannya dengan penyanyi, Hafiz Suip pada setiap lagu duet dirakam mereka.
Bertemu dengannya pada sesi fotografi di Balai Berita Bangsar, baru-baru ini, Adira kini dalam rangka promosi video muzik lagu solonya berjudul Maaf yang dilancar pada Februari la
lu.
“Alhamdulillah, kerjaya nyanyian saya sudah mencecah 10 tahun. Sudah sedekad, malah sepanjang tempoh ini pelbagai dugaan manis dan sebaliknya saya harungi. Apapun saya amat bersyukur.
“Terima kasih juga pada peminat yang masih setia menyokong saya dan pencapaian cukup berharga diperoleh pastinya gelaran ‘Ratu Soundtrack’ itu.
“Ia gelaran yang tak pernah saya duga, tapi rezeki Allah siapa yang tahu. Saya pun bukanlah penyanyi yang terlalu cerewet memilih lagu untuk dirakamkan,” katanya.
Menurut wanita kelahiran Sabah ini, dia lebih selesa meneliti melodi dan lirik sebuah karya lagu itu.
Katanya, jika melodi dan lirik sudah sesuai, termasuk serasi juga dengan vokal, dia okay untuk menyanyikannya.
Berbicara mengenai lagu Maaf, Adira berkata, karya berkenaan pernah menjadi lagu tema drama Maaf Tak Indah lakonan Azlee Khairi, Azar Azmi dan Fizo Omar di Slot Samarinda, TV3.
“Pada Februari lalu, seiring dengan tayangan drama itu juga saya berkesempatan melancarkan video lirik lagu Maaf di YouTube yang kini sudah mencatat lebih 885,000 tontonan.
“Sekarang, saya nak hebahkan pula video muzik lagu Maaf yang baharu dimuat naik di YouTube sekitar dua minggu lalu. Alhamdulillah, setakat ini jumlah tontonannya sudah melebihi 258,000,” katanya.
Ditanya mengenai kebimbangan terhadap sambutan video muzik itu, Adira tidak menafikannya.
     View this post on Instagram         assalamualaikum kepada semua follower kesayangan saya selamat menyambut hari kemerdekaan yg ke 63! alhamdulillah🙏 tapi ingat sentiasa jaga diri . masing masing jaga diri masing masing 🥰 #kitajagakita #staysafe
A post shared by 𝒜𝒟ℐℛ𝒜.𝒮𝒰ℋ𝒜ℐℳℐ (@adira.suhaimi) on Aug 30, 2020 at 8:32pm PDT

Kata penyanyi lagu Pujaan Hati dan Takdir Tercipta ini, dia berasa video muzik itu sudah lewat dihasilkan.
“Beberapa minggu lagu ini dilancarkan, pada Mac lalu pula negara melaksana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) akibat Covid-19. Jadi, segala perancangan untuk rakaman video muzik dibatal.
“Diikuti, drama Maaf Tak Indah itu juga sudah lama habis tayang lebih lima budan. Jadi, memang saya bimbang sedikit kerana macam agak terlewat.
“Apapun, lagu Maaf ini ternyata memiliki aura tersendiri. Malah, saya dapati lagu ini ada rezeki panjang masih bertahan dalam beberapa carta popular hujung minggu di radio,” katanya.
Menurut Adira, apa yang pasti dia juga berpuas hati kerana sambutan video muzik mendapat maklum balas positif.
Katanya, dia bersyukur dan sangat berterima kasih kepada semua pihak terbabit untuk lagu berkenaan.
Utamakan anak-anakMendirikan rumah tangga dengan ahli perniagaan, Datuk Seri Adnan Abu pada 3 Disember 2015, Adira juga sibuk menguruskan anak-anak iaitu Anggrek, 3, Asan, 2 dan Anggun, 1.
Katanya, sebagai ibu kepada anak yang masih kecil, tanggungjawab agak besar. Perhatian terhadap anak tidak boleh ambil mudah dan sambil lewa.
“Ditambah, sekarang kita dan anak-anak perlu menjalani kehidupan harian dalam norma baharu. Saya yakin, semua ibu bapa masih perlu masa untuk menghadapinya.
“Walaupun kita semua sudah boleh menerima cara kehidupan norma baharu ini, pasti ada ibu bapa yang tak dapat menolak perasaan bimbang terhadap keselamatan anak-anak terutama di sekolah.
“Saya pun pernah bimbang juga pada mulanya, memandangkan Anggrek kini sudah dihantar ke tadika. Bagaimanapun, Alhamdulillah saya dapati pihak guru dan tadika berkenaan, mengikut prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan,” katanya.
Menurut Adira, berikutan masih belum ada vaksin untuk Covid-19 ini, maka hendaklah selalu menggunakan pelitup muka, melakukan penjarakan fizikal, kerap cuci tangan dengan sabun dan elakkan hadir ke tempat sesak.
     View this post on Instagram         mak mak sabahan❤️❤️ bukan lagi sumandak sabahan😂 nakatalib suda zaman sumandak hihi 🌸 @adirarose_hq @adirafansclub #adirarose #hydratingsleepingmask #maaf #pujaanhati #takdirtercipta #kesayangan
A post shared by 𝒜𝒟ℐℛ𝒜.𝒮𝒰ℋ𝒜ℐℳℐ (@adira.suhaimi) on Mar 11, 2020 at 9:13pm PDT

Artikel Terdahulu : Anak punca Adira tak jadi cer4iSHAH ALAM: Demi masa depan anak-anak, penyanyi, Adira, menarik balik hasrat untuk bercer4i dengan suami, Datuk Seri Adnan Abu atau Datuk Red.
Menurut Adira atau nama lengkapnya Siti Adira Suhaimi, 28, dia kini dalam proses menarik balik permohonan cer4i selepas memfailkannya di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Barat pada 9 Oktober lalu.
“Ya, kami baru sahaja berbaik semula. Anak-anak menjadi sebab utama saya memberikan peluang kedua kepadanya. Saya sudah berfikir panjang dan saya tak mahu menjadi ibu yang terlalu mementingkan diri sendiri.
“Seperti pernah saya katakan sebelum ini, apa sahaja boleh berlaku. Jadi, doakan yang baik-baik untuk saya, suami dan anak-anak,” kata artis berasal dari Ranau, Sabah ini kepada BH Online.
Ditanya mengenai tanggapan sesetengah pihak, konon keputusan berkenaan seperti dilakukan seorang yang berjiwa rapuh dan tidak tetap pendirian, penyanyi ini berkata, sebagai manusia kesabarannya tetap ada batasan.
“Saya tidak meletakkan sebarang syarat kepadanya (suami). Selagi saya boleh bersabar, saya akan cuba berbuat demikian. Bagaimanapun, sebagai manusia, kesabaran saya ada hadnya. Jangan langgar batas itu,” ujarnya.
Adira berkata demikian ketika ditemui selepas menjayakan persembahan minggu kedua Separuh Akhir Muzik-Muzik 34 (SFMM34) di Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, di sini.
Pada pertandingan berkenaan, dia menyampaikan Pujaan Hati hasil ciptaan Ikhwan Fatanna dan Ayden Ali, manakala lirik pula ditulis Ikhwan bersama Arisz Ab Rahman.
Spekulasi mengenai perpisahan pasangan terbabit timbul apabila ruangan gosip sebuah portal hiburan menyiarkan cerita artis wanita dicer4ikan ketika sedang hamil anak ketiga, Ogos lalu.
Adnan yang juga seorang ahli perniagaan menikahi Adira di Songkhla, Thailand, sebagai isteri kedua pada 3 Disember 2015.
Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Anggrek, 2, Asan, setahun, dan Anggun yang dilahirkan 8 Ogos lalu.
 
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Press
Sumber : HM


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/09/selepas-10-bulan-kes-tuntut-cer4i-adira.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lakukan Pelbagai Kerja Demi Sara Hidup Ini Keadaan Terkini Boy Iman Selepas Diisytihar Mufiis

Lakukan Pelbagai Kerja Demi Sara Hidup Ini Keadaan Terkini Boy Iman Selepas Diisytihar Mufiis

papar berkaitan - pada 31/8/2020 - jumlah : 325 hits
Terkini pelakon dan ahli perniagaan Datuk Boy Iman 40 mengakui dia kini terbabit melakukan beberapa pekerjaan untuk menyara hidup selepas diisytihar mufIis oleh Mhkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 1 Julai lalu Boy atau nama sebenarnya Norulima...
Guan Eng Gesa Moratorium Pinjaman Dilanjut 6 Bulan Lagi Selepas Lanjutan Pkpp

Guan Eng Gesa Moratorium Pinjaman Dilanjut 6 Bulan Lagi Selepas Lanjutan Pkpp

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 226 hits
August 30 2020 Lim Guan Eng berkata jaminan pandemik Covid 19 terkawal akan lebih menggembirakan pekerja dan perniagaan kecil jika langkah kewangan juga diumumkan untuk mengeluarkan ekonomi daripada kemelesetan PETALING JAYA Bekas menteri k...
Covid 19 Selangor Catat Kes Tempatan Selepas 56 Hari

Covid 19 Selangor Catat Kes Tempatan Selepas 56 Hari

papar berkaitan - pada 3/9/2020 - jumlah : 242 hits
SHAH ALAM 2 SEPT Selangor mencatatkan satu kes baharu Covid 19 hari ini selepas 56 hari tidak merekodkan jangkitan tempatan sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan Mac lalu Pasukan Petugas Pencegahan Covid 19 Selangor berkata kes tun...
Selepas Tiga Bulan Berkahwin Baru Sedar Isteri Sebenarnya Seorang Lelaki Mingguan Wanita

Selepas Tiga Bulan Berkahwin Baru Sedar Isteri Sebenarnya Seorang Lelaki Mingguan Wanita

papar berkaitan - pada 4/9/2020 - jumlah : 395 hits
Macam macam hal dunia sekarang ni Kejadian yang berlaku di Jember Indonesia baru baru ini seorang suami dikatakan baru tersedar isteri yang dikahwini selama ini merupakan seorang lelaki
Gelandangan Dapat Rumah Selepas 9 Bulan Melarat

Gelandangan Dapat Rumah Selepas 9 Bulan Melarat

papar berkaitan - pada 6/9/2020 - jumlah : 1525 hits
PASIR GUDANG Penderitaan pasangan gelandangan yang tinggal di bawah bawah Flat Geharu Taman Rinting di sini sejak sembilan bulan lalu berakhir apabila diberikan rumah sewa hari ini Khaled Jeri 51 dan isteri Rahimi Zakaria 65 tidak mempunyai...
Berat Badan Turun Selepas Kawal Gula Dan Karbo Selama 3 Bulan

Berat Badan Turun Selepas Kawal Gula Dan Karbo Selama 3 Bulan

papar berkaitan - pada 27/8/2020 - jumlah : 345 hits
BERAT BADAN TURUN SELEPAS KAWAL GULA DAN KARBO SELAMA 3 BULAN Bagi pembaca blog saya dan pengikut sosial media mungkin ada yang sedia tahu sejak awal bulan June 2020 saya sudah mula kawal gula dan karbo dalam badan untuk turunkan berat bada...
Maklumat Yang Dikumpul Untuk Pengesanan Kontak Sepanjang Pkp Perlu Dihapuskan Selepas Enam Bulan

Maklumat Yang Dikumpul Untuk Pengesanan Kontak Sepanjang Pkp Perlu Dihapuskan Selepas Enam Bulan

papar berkaitan - pada 26/8/2020 - jumlah : 180 hits
Sejak bermulanya tempoh Perintah Kawalan Pergerakan kerajaan mewajibkan pemilik premis perniagaan dan komersial untuk mengumpul maklumat pengunjung Ini adalah bagi memudahkan proses pengesanan kontak sekiranya pesakit dikesan di kawasan ter...
Hiburan It S A Boy Usia Kandungan Cecah Lima Bulan Hetty Sarlene Dedah Jantina Anak Sulung

Hiburan It S A Boy Usia Kandungan Cecah Lima Bulan Hetty Sarlene Dedah Jantina Anak Sulung

papar berkaitan - pada 24/8/2020 - jumlah : 249 hits
Pelakon dan penyanyi popular asal Singapura Hetty Sarlene bersama suaminya tampil mendedahkan jantina anak pertama mereka kepada umum menerusi sebuah posting yang dimuat naik di laman Instagram miliknya Usia kandungan yang memasuki bulan ke...
Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Hiburan Walaupun Tak Romantik Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 822 hits
Mendedahkan kepada umum bahawa suaminya Amirul Hafiz Mustaffa bukanlah seorang lelaki yang romantik terhadap pasangan pelakon dan pengacara tinggi lampai Ain Edruce akui redha dengan sikap suaminya itu Meskipun begitu sikap tidak romantik s...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Al Kisahnya Raya 2024

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Ai Team Subscribers April 18 2024