Selebriti Pak Ezad Sertai Sukarelawan



#SELEBRITI: Pak Ezad sertai sukarelawan, Melakukan kerja amal, kemanusiaan dan bantuan kemasyarakatan menjentik hati penyanyi, Ezad Lazim, 41, menyertai sukarelawan Universiti Sains Islam Malaysia (USIM).

Inilah kali pertama Ezad atau nama sebenarnya, Mohd Rohaizad Mohd Lazim menyertai kerja amal bagi membantu memenuhi keperluan petugas barisan hadapan menangani wabak COVID-19.

Penyanyi lagu Demi Cinta dan Kuasa Cinta itu bersama pasukan sukarelawan USIM menghantar cecair pembasmi kuman ke Gua Musang, Kelantan, tengah hari semalam.

Cecair pembasmi kuman yang dihasilkan USIM disumbangkan secara percuma kepada petugas barisan hadapan khususnya hospital, klinik kesihatan, pusat kuarantin dan pasukan keselamatan dalam usaha memerangi COVID-19.

Ezad berkata, inisiatif USIM bagi membantu menyediakan keperluan petugas barisan hadapan menarik minatnya menyertai sukarelawan.

“Saya teruja menyertai sekiranya ada peluang menjadi sukarelawan untuk ke lokasi lain. Semalam, saya ke Gua Musang menghantar cecair pembasmi kuman.

“Sebelum ini, saya ada juga menyertai kerja sukarelawan bersama selebriti, tetapi ini adalah permulaan bagi membantu petugas barisan hadapan.

“Secara kebetulan, saya rapat dengan pensyarah Fakulti Sains dan Teknologi (FST) USIM, Dr Mohd Azman Hashim. Jadi, saya berbesar hati mahu turut serta ketika beliau menawarkan kerja sukarelawan ini,” katanya kepada BH Online.

Penyanyi kelahiran Alor Setar, Kedah itu berkata, masa senggang banyak terluang di rumah bersama keluarga ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dikuat kuasa.

“Kenapa mempersia-sia kerja amal? Saya pun banyak masa terluang. Saya sering terfikir apa sumbangan yang boleh dilakukan bagi menghargai jasa dan pengorbanan petugas barisan hadapan.

“Jadi, bergabung dengan sukarelawan USIM umpama peluang keemasan. Hati pun tenang dapat melakukan kerja amal,” katanya.

Terdahulu, bekas vokalis kumpulan Exists itu meluangkan masa menyaksikan proses menyediakan cecair pembasmi kuman oleh pasukan FaST LaB, USIM di Nilai, Negeri Sembilan, Isnin lalu.

Pensyarah Kanan Teknologi Kimia Industri FST, Dr Syaza Azhari menyambut baik kesungguhan Ezad membantu menghantar bekalan cecair berkenaan.

Katanya, USIM menerima banyak permintaan di seluruh negara selepas berita menghasilkan cecair pembasmi kuman menjadi tular pada Mac lalu.

“Kami cuba memenuhi permintaan, tetapi menghadapi kekangan untuk menghantar cecair pembasmi kuman di lokasi yang agak jauh. Contohnya, permintaan dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gua Musang, Kelantan.

“Alhamdulillah, Ezad menawarkan diri menjadi sukarelawan menghantar bekalan ke sana. Beliau bergerak bersama Dr Mohd Azman,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://iskandarx-society.blogspot.com/2020/04/selebriti-pak-ezad-sertai-sukarelawan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+IskandarxSociety-MakeMoneyOnlineIskandarxStylo+%28A

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selebriti Pak Hamid Gembira Layan 32 Cucu 14 Cicit

Selebriti Pak Hamid Gembira Layan 32 Cucu 14 Cicit

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 190 hits
Bersahaja dan kadang kala lurus bendul karakter dibawa bintang komedi era 1980 an ini setiap kali beraksi terus menarik perhatian ramai Tidak hairanlah kemunculan Hamid Gurkha dengan beberapa pelawak lain seperti A R Badul dan Allahyarham D...
Emak Emak Ditertibkan Petugas Kami Di Luar Mati Kena Corona Di Rumah Mati Kelaparan Pak

Emak Emak Ditertibkan Petugas Kami Di Luar Mati Kena Corona Di Rumah Mati Kelaparan Pak

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 186 hits
Seorang ibu pedagang emperan di wilayah hukum Polres Kota Tangerang menangis saat dibubarkan petugas gabungan Berdasarkan video yang beredar di media sosial terlihat seorang ibu berkerudung berwarna hitam dan berjualan pakaian dalam di ping...
Oknum Penolak Pemakaman Perawat Korban Corona Ternyata Pak Rt

Oknum Penolak Pemakaman Perawat Korban Corona Ternyata Pak Rt

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 218 hits
Senyumperawat com Polda Jawa Tengah menangkap tiga orang yang diduga menolak pemakaman perawat RS The post appeared first on
Lirik Lagu Ezad Lazim Idayu Sampai Syurga

Lirik Lagu Ezad Lazim Idayu Sampai Syurga

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 751 hits
Lirik Lagu Ezad Lazim Idayu Sampai Syurga Assalamualaikum Salam Sejahtera guys Entri kali ini Momi nak kongsi kepada anda sebuah single kolaborasi dari Ezad Lazim dan Idayu yang berjudul Sampai Syurga Lagu ini adalah hasil ciptaan sepenuhny...
Ini Bukan Taiwan Netizen Hentam Lulusan Uec Sertai Pismp

Ini Bukan Taiwan Netizen Hentam Lulusan Uec Sertai Pismp

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 263 hits
UEC adalah pengkhianat kepada sistem pendidikan kebangsaan Gambar hiasan BANGI Pengambilan calon Sijil Peperiksaan Bersepadu untuk mengikuti Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan pada tahun ini mendapat hentaman rakyat Malaysia yang tidak b...
Bim Salabim Jadi Apa Prok Prok Ini Kisah Perjalanan Pak Tarno Jadi Pesulap Terkenal

Bim Salabim Jadi Apa Prok Prok Ini Kisah Perjalanan Pak Tarno Jadi Pesulap Terkenal

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 110 hits
Siapa tak kenal Pak Tarno Sosok pesulap ini sudah sangat dikenal masyarakat luas Wajahnya kerap wara wiri di televisi dengan gaya sulap yang menjadi ciri khasnya
Bayangkan Ini Ayah Kita Gadis Menangis Mohon Bantuan Dapatkan Pak Cik Ini Tempat Berteduh

Bayangkan Ini Ayah Kita Gadis Menangis Mohon Bantuan Dapatkan Pak Cik Ini Tempat Berteduh

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 288 hits
Sebagai manusia biasa pasti kita tidak lari dengan ujian dan dugaan yang Allah beri kepada kita Bukan untuk membebankan tetapi Tuhan lebih tahu kita dapat menghadapinya walau sukar bagi kita semua Satu perkongsian daripada Nazira Sanudin me...
Kembali Mencuri Setelah Bebas Karena Corona Napi Di Luar Penjara Malah Kelaparan Pak

Kembali Mencuri Setelah Bebas Karena Corona Napi Di Luar Penjara Malah Kelaparan Pak

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 278 hits
Baru saja keluar dari penjara karena program asimilasi wabah Corona Salah satu narapidana berinisial M warga Solo malah bertingkah lagi Tak lama keluar dari penjara dia kembali mencuri Dia pun akhirnya tertangkap lagi dan kembali masuk ke p...
Pak Zain Harvest Sayur Bayam Lagi

Pak Zain Harvest Sayur Bayam Lagi

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 470 hits
Hi korang Ramai jugak peminat Pak Zain ni ramai suka dia dan sayur sayur mini kebun dia tu sampai ada yang suruh buatkan FB untuk dia alahai memang tak maunya dia dia bukan jenis celik IT macam sesetengah parent Whatsaap pun Pak Zain takde ...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Asean Night Bazaar Hatyai Thailand

10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni