Selang Beberapa Minit Kepala Pening Terus Muntah Alami Sesak Nafas Terus Selepas Cuci Bilik Air Guna Clorox


The Reporter

Penggunaan bahan kimia untuk apa jua aktiviti sekalipun mempunyai kesan dan risikonya apatah lagi pada si penggunanya. Oleh itu, adalah dinasihatkan untuk membaca label pada bahan-bahan yang digunakan itu bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini.


Baru-baru ini seorang wanita mengadu mengalami kesesakan nafas ketika mencuci bilik airnya selepas menuang cecair peluntur atau clorox. Pengadu mengalami kesesakan nafas yang sangat teruk sehingga terpaksa mendapatkan rawatan di hospital. 


Mujur pengadu sempat mendapatkan rawatan awal. Disebabkan kejadian itu, pengadu menasihatkan orang ramai berhati-hati apabila menggunakan cecair tersebut. Sebaik-baiknya, cucilah bilik air menggunakan cecair yang bersesuaian sahaja. Elakkan diri dari mengambil risiko terutamanya jika rumah anda mempunyai anak-anak kecil. 


SERIOUSLY jangan ambil ringan dengan Clorox ni. Serik weh! 


Ceritanya malam tadi, mood rajin tiba-tiba datang. So dengan ringan tangan, sis simbahlah clorox dalam bilik air. Tak adalah banyak pun, dalam separuh cawan kecil sebab bilik air memang dah basah masa tu. Just tuang kat sinki dan bucu-bucu toilet. Nak cuci bilik air la kononnya, rajin tak ada apa nak buat. TV pun cerita entah apa-apa. Baik sis mengemas. 


Sekali selepas simbah cloroz tu, biasanya sis akan biarkanlah dalam 3-4 jam lebih kruang. Tapi hari ini pula nak malang, konon nak tidur cepat punya pasal (gatal kan, tadi kau nak basuh, sekarang kau nak tidur pula). 


Selepas simbah, teruslah memberus. Sekali tak sampai beberapa minit, dah pedih. Dada dah sakit dan terbatuk-batuk. Paling teruk dah tak boleh nak bernafas! 


Selang beberapa minit, kepala dah mabuk dan muntah-muntah. Terus tekak dah jadi macam berkahak! Seksanya! 


Paru-paru terus jadi sempit sesempitnya dalam masa lima minit je! Serious macam nak putus nafas betul. Saluran pernafasan ini betul-betul stuck dan rasa panas dalam tekak.


Adoi! Dia punya risau jangan cakaplah. Kita dah la tak pandai benda-benda macam ni. Kalau suruh buat account, sis pandai la. Haha!


Ingatkan stay la kejap rehat dalam 15 minit, tengok ada kuranglah. Rupa-rupanya masih lagi sama, lagi tak boleh bernafas. Sampai nak berdiri dan nak berjalan pun tak boleh. Memang dia tak bagi peluang langsung. 


Terus siaps-siap husband bawa pergi MMC. Sampai je, tak sempat nak register, sis dah request terus nak neb! Tak tahan dah. 


Sampai je MMC, terus baring. Doktor check, terus on neb, on drip, masuk air. Masuk ubat melalui drip untuk radang paru-paru.


Nasib baik cepat, nasib baik lepas neb, lepas masuk ubat itu semua oksigen dah jadi okey semula. Masa datang tadi, bacaan oksigen drop terus jadi 90 je. Gila tak sesak nafas. Kalau tak memasal kena refer GH sebab kes clorox macam ni memang swasta tolak. 


Memang selalunya guna clorox ni nak sental bilik air, tapi okey je sebenarnya. Tapi hari ini dah nak malangkan, haish, seriau kejap. 


Seriously baru sedar betapa bahayanya clorox ni. Kalau terhidu macam ni pun dah rasa separuh nyawa. Inikan pula kalau terminum. Nauzubillah! 


Berhati-hatilah. Kalau terhidu dan rasa sesak nafas ke, pening ke, cepat-cepat pergi ke hospital. Ingat ye, even kita terbau je sekali pun, clorox ini boleh menyebabkan kerosakan pada tisu paru-paru dan boleh menyebabkan maut. 


Sumber: Nur Diyana


October 22, 2020 at 01:29AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2020/10/selang-beberapa-minit-kepala-pening.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Neelofa Ramai Selebriti Wanita Tanah Air Turut Berpurdah Semoga Terus Istiqamah

Selepas Neelofa Ramai Selebriti Wanita Tanah Air Turut Berpurdah Semoga Terus Istiqamah

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 1614 hits
Ambil berkat Gara gara Neelofa beberapa selebriti wanita tanah air tidak ketinggalan memuat naik foto dalam media sosial dengan mengenakan purdah Antara selebriti wanita tersebut ialah Ifa Raziah Linda Rafar dan Yatt Hamzah Mereka memuat na...
Sesak Nafas Dijemput Ilahi Bersama Bayi Dalam Kandungan Anak Sulung Hilang Kasih Ibu

Sesak Nafas Dijemput Ilahi Bersama Bayi Dalam Kandungan Anak Sulung Hilang Kasih Ibu

papar berkaitan - pada 20/10/2020 - jumlah : 354 hits
Jihad seorang ibu sungguh besar Bermula dari awal kandungan sehinggalah saat nak bersalin semua itu bukanlah sesuatu yang mudah nak dihadapi Lain orang lain pengalaman yang akan dilalui Begitu juga kisah seorang ibu muda yang dikenali denga...
Cara Buat Bancuhan Ikan Celup Tepung Rangup Tanpa Guna Air Kapur

Cara Buat Bancuhan Ikan Celup Tepung Rangup Tanpa Guna Air Kapur

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 595 hits
Sedapnya Ikan Celup Tepung Dapat cicah panas panas dengan sos pergh memang berebut Seekor memang tak cukup Biasanya resipi bancuhan Ikan Celup Tepung memerlukan kapur tetapi Cikgu Afy Al Habibi kongsi resipi yang tak perlu guna kapur tapi h...
Klang Shah Alam Alami Gangguan Air Lagi Malam Ini

Klang Shah Alam Alami Gangguan Air Lagi Malam Ini

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 270 hits
SHAH ALAM Enam kawasan di wilayah Klang Shah Alam akan mengalami gangguan bekalan air tidak berjadual melibatkan pengguna di Seksyen 18 19 20 23 24 dan 25 Shah Alam malam ini Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd menerusi kenyataan memaklumkan ga...
Anwar Meninggalkan Istana Negara Selepas 20 Minit Pertemuan Dengan Agong Video

Anwar Meninggalkan Istana Negara Selepas 20 Minit Pertemuan Dengan Agong Video

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 290 hits
Dato Seri Anwar Ibrahim baru sahaja meninggalkan Istana Negara sebentar tadi pada jam 11 30 pagi ini setelah mengadakan pertemuan bersama YDPA berhubung dengan peralihan kerajaan Anwar sebelum ini mendakwa bahawa telah mempunyai majoriti ya...
Akok Guna Acuan Muffin Bakar 20 Minit Dalam Oven Rasa Lembut Aroma Pandan

Akok Guna Acuan Muffin Bakar 20 Minit Dalam Oven Rasa Lembut Aroma Pandan

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 432 hits
Kalau pergi ke Kelantan pastinya ramai yang akan cuba kuih akok Istimewanya kuih ni teksturnya yang lembut dan menjadi kegemaran pelbagai lapisan masyarakat Bagi yang menggemari kuih akok ini anda dah boleh buat sendiri untuk keluarga Cara ...
2 Pegawai Polis Ditahan Guna Artis Cuci Duit

2 Pegawai Polis Ditahan Guna Artis Cuci Duit

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 292 hits
2 PEGAWAI POLIS DITAHAN GUNA ARTIS CUCI DUIT Kuala Lumpur Polis mengesahkan dua pegawai kanan dari Jabatan Siasatan Jenayah ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia semalam Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sa...
Bahaya Apabila Mata Kabur Disertai Dengan Pening Kepala

Bahaya Apabila Mata Kabur Disertai Dengan Pening Kepala

papar berkaitan - pada 16/10/2020 - jumlah : 303 hits
BAHAYA APABILA MATA KABUR DISERTAI DENGAN PENING KEPALA Sakit kepala dan mata menjadi kabur sering terjadi serentak yang dikatakan ada kaitan antara visual mata dengan sistem organ badan yang lain Selain berpunca daripada penyakit mata kead...
Susulan K3s Guna Artis Cuci Duit Hram 2 Pegawai P0iis Dit4han Dan Rupanya Pangkat Mereka Bukan Biasa2

Susulan K3s Guna Artis Cuci Duit Hram 2 Pegawai P0iis Dit4han Dan Rupanya Pangkat Mereka Bukan Biasa2

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 376 hits
Beberapa hari lalu terb0ngkar t4ktik perdaya dan guna populariti artis untuk menjalankan kegiatan mencuci duit hram melalui pelbagai usaha sama dan perniagaan sah
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024