Sejuta Perniagaan Mengatakan Tidak Kepada Larangan Perjalanan Domestik


 
Penasihat Kumpulan Kelangsungan Perniagaan, Ameer Ali Mydin (kanan) ketika menghadiri sidang media di Bangsar Shopping Centre hari ini.KUALA LUMPUR: Gabungan hampir satu juta perniagaan memberi amaran bahawa sebarang rancangan untuk melanjutkan larangan perjalanan domestik hanya akan membunuh lebih banyak perniagaan.
Menggesa agar perintah kawalan pergerakan diperketatkan (PKPD) dilaksanakan di kawasan yang mempunyai kes kluster Covid-19, persekutuan 262 persatuan perniagaan dan dewan perdagangan turut berharap kerajaan dapat menggunakan strategi berdasarkan data empirikal untuk menguruskan wabak dengan lebih baik.
“Sekiranya anda mempunyai gangren pada satu kaki, anda hanya perlu potong kaki itu,” kata penasihat Kumpulan Kelangsungan Perniagaan, Ameer Ali Mydin pada sidang media di sini hari ini.
“Pesakit akan selamat. Jangan bunuh pesakit itu. Seperti pesakit itu, perniagaan perlu bertahan. Banyak kedai sudah ditutup dan banyak lagi yang bakal ditutup.
“Bagi kami, pendekatan terbaik adalah menyekat kawasan di mana terdapatnya kes,” tambah pengarah urusan rantaian pasar raya Mydin itu.
Ketua Pengarah Kesihatan, Dr Noor Hisham Abdullah, minggu lalu berkata, larangan perjalanan antara daerah dan antara negeri mungkin diteruskan sehingga sekurang-kurangnya 70% penduduk telah divaksin, yang hanya akan dicapai pada Feb 2022 menurut rancangan vaksinasi kerajaan.
Perniagaan di seluruh negara telah teruk terjejas oleh sekatan pergerakan yang berpunca dari pandemik Covid-19, dengan Kumpulan Kelangsungan Perniagaan, hari ini menekankan bahawa banyak syarikat berada di ambang kehancuran.
Sambil mengingatkan bahawa ekonomi akan terus menderita jika larangan perjalanan tidak dihentikan, Ameer turut mahu kerajaan memikirkan kembali definisi sektor “penting”.
“Bagi orang yang menjalankan perniagaan tersebut, itu penting,” kata Ameer.
“Kami mahu kerajaan memikirkan semula pendekatan mereka,” katanya, yang memetik hasil tinjauan seorang pakar kesihatan awam baru-baru ini yang berkata menutup bangunan dan pejabat untuk melakukan pembersihan adalah “membuang masa dan wang”.
“Saya telah mensanitasi kebanyakan kedai saya,” kata Ameer.
Business Survival Group juga meminta penggunaan pendekatan “seluruh pemerintah” untuk mengatasi wabak tersebut, dengan memperhatikan bahawa Ordinan Darurat memungkinkan hospital swasta dan pengamal am menjalankan 30% program imunisasi nasional untuk mencapai kawanan imuniti lebih cepat.
Kumpulan pelancongan dan perhotelan turut memberi peringatan terhadap langkah untuk menunggu sehingga 70% penduduk diberi vaksin sebelum perjalanan domestik dibenarkan, di mana Persatuan Pelancongan dan Ejen Pelancongan Malaysia, Persatuan Hotel dan Majlis Pelancongan Malaysia menyatakan semua industri tidak mampu bertahan selama itu.
Menyedari bahawa bahawa banyak industri dan persatuan perniagaan telah menyediakan prosedur operasi standard untuk membuka kembali sektor mereka kepada kerajaan, Ameer berharap akan mendapat maklum balas dari kementerian yang berkaitan mengenai masalah tersebut.
“Kami mahu kerajaan memberitahu kami apa salah yang kami lakukan (dalam merumuskan SOP) dan kami akan berusaha mengubahnya,” katanya.
“Jangan lupa kita adalah rakyat. Kami adalah orang yang meletakkan anda di sana. “ - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://feedproxy.google.com/~r/MalaysiansMustKnowTheTruth/~3/vHO4nzrUrEY/sejuta-perniagaan-mengatakan-tidak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buka Sempadan Malaysia Singapura Laksanakan Konsep Gelembung Perjalanan Khas

Buka Sempadan Malaysia Singapura Laksanakan Konsep Gelembung Perjalanan Khas

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 185 hits
POSTED BY AMIR WRLRSempadan darat Malaysia dan Singapura seharusnya boleh dibuka dengan mengenakan prosedur operasi standard tertentu yang dipersetujui kedua dua negara Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor Syed Ibrahim Sy...
Gunakan Konsep Gelembung Perjalanan Khas Buka Sempadan Malaysia S Pura

Gunakan Konsep Gelembung Perjalanan Khas Buka Sempadan Malaysia S Pura

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 249 hits
Sempadan darat Malaysia dan Singapura seharusnya boleh dibuka dengan mengenakan prosedur operasi standard tertentu yang dipersetujui kedua dua negara Menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Johor Syed Ibrahim Syed Noh saranan yang...
Perjalanan Process Refinance Rumah Daripada Cimb Ke Bank Muamalat

Perjalanan Process Refinance Rumah Daripada Cimb Ke Bank Muamalat

papar berkaitan - pada 3/3/2021 - jumlah : 225 hits
Perjalanan Process Refinance rumah daripada CIMB Ke Bank Muamalat Assalamualaikum dan salam sejahtera Hari ini aku nak kongsikan dengan semua mengenai Perjalanan Process Refinance rumah aku daripada CIMB Ke Bank Muamalat Pastinya ramai yang...
Perasaan Pertama Nak Mulakan Perjalanan Yang Lebih Baik

Perasaan Pertama Nak Mulakan Perjalanan Yang Lebih Baik

papar berkaitan - pada 2/3/2021 - jumlah : 182 hits
Perasaan aku mula2 nak cuba hidup sihat ni sebenanya berbelah bahagi aku dok fikir lepas ni aku tak boleh dah nak makan yang sedap2 makanan kegemaran aku kari gulai takkan kena hadap makan yg orang dok eat clean tu aku tgk pun x berselera a...
Hadiah Buku Sirah Nabi Muhammad Saw Perjalanan Hidup Luar Biasa

Hadiah Buku Sirah Nabi Muhammad Saw Perjalanan Hidup Luar Biasa

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 405 hits
Cerita semalam dapat satu bungkusan berwarna hitam yang dalamnya ada sebuah buku ilmiah yang tebal Masa buka bungkusan tu tertanya tanya jugalah siapa yang kirimkan buku ni Tanpa perlu berteka teki lagi ada diletakkan note bersama sama deng...
Kemenkes Sebut Wni Yang Terpapar Corona B117 Lakukan Perjalanan Dari Arab Saudi

Kemenkes Sebut Wni Yang Terpapar Corona B117 Lakukan Perjalanan Dari Arab Saudi

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 357 hits
Juru bicara vaksinasi Covid 19 dari Kementerian Kesehatan Siti Nadia Tarmizi mengatakan varian baru corona B117 masuk ke Indonesia melalui WNI WNI tersebut baru saja melakukan perjalanan dari Arab Saudi
Mimpi Ngeri Kata Bos Majikan Berhubung Peraturan Perjalanan

Mimpi Ngeri Kata Bos Majikan Berhubung Peraturan Perjalanan

papar berkaitan - pada 6/3/2021 - jumlah : 165 hits
PETALING JAYA Persekutuan Majikan Malaysia berkata perbezaan peraturan perjalanan yang ditetapkan antara negeri menyukarkan perniagaan Ia bakal menjadi mimpi ngeri bagi ahli perniagaan antarabangsa yang perlu membuat perjalanan ke Semenanju...
Gelembung Hijau Mungkin Diwujud Untuk Perjalanan Antara Negeri Selepas 18 Mac

Gelembung Hijau Mungkin Diwujud Untuk Perjalanan Antara Negeri Selepas 18 Mac

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 190 hits
Menteri Kesihatan Dr Adham Baba berkata perjalanan antara negeri mungkin dibenarkan selepas 18 Mac ini tetapi ia bukannya pembukaan semula sempadan negeri secara menyeluruh seperti tahun lalu PETALING JAYA Menteri Kesihatan Dr Adham Baba be...
Lewat Buku Zulkifli Zaini Cerita Perjalanan Pln Terangi Negeri Selama 75 Tahun

Lewat Buku Zulkifli Zaini Cerita Perjalanan Pln Terangi Negeri Selama 75 Tahun

papar berkaitan - pada 4/3/2021 - jumlah : 176 hits
PLN baru saja meluncurkan buku berjudul Menerangi Negeri 75 Tahun PLN yang memuat kisah perseroan sejak berdiri hingga dapat berkiprah menerangi Indonesia hingga saat ini Direktur Utama PLN Zulkifli Zaini bercerita tentang perjalanan panjan...
Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi

Baru Draf La Benggong Rupanya

Doa Naik Kapal Laut


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group