Sedih Bila Dah Tak Boleh Nak Sujud Teringin Nak Sembah Allah Letak Kepala Di Lantai


Bertuahnya sebagai manusia apabila kita dikurniakan nikmat kesihatan yang baik, sihat tubuh badan tanpa cacat dan cela. Tetapi ramai yang tidak mensyukuri nikmat ini sehinggalah ia ditarik semula.
Perkongsian seorang individu Joe Bundle mengenai kisah yang terjadi dalam hidupnya ternyata membuatkan ramai yang sebak. Akibat kemalangan jalan raya yang berlaku tiga tahun lalu, dia kehilangan nikmat fizikal yang dikurniakan Allah. Kaki kanannya kini sudah tidak dapat lagi dibengkokkan buat selamanya.
Lebih menyedihkan, apa yang paling dirindukanya adalah untuk bersujud pada sang pencipta alam. Tetapi dia sudah tidak mampu lagi berbuat demikian. Ikuti luahan yang penuh keinsafan dan pengajaran ini.
Kali terakhir rasa sujud.. Kali terakhir saya dapat merasa sujud seperti orang ramai adalah pada 10th Feb 2017 di Masjid Dato Haji Kamaruddin Seksyen 51A Petaling Jaya.
Tiga jam selepas itu saya kemalangan dilanggar kereta dan saya sudah cacat kekal dan tak boleh bengkok kan lutut kanan buat selamanya. Sejak dari itu saya hanya sembahyang sambil baring, mengiring dan akhirnya duduk di atas kerusi.
Pernah bila tak ada kerusi di satu-satu tempat saya duduk jugak lah kat atas apa pun. Saya pernah duduk atas tangga, atas pasu bunga dan pernah duduk atas tingkap (Masjid Tokyo Camii di Jepun). Pernah jugak lansung tak ada benda nak duduk saya hanya bersandar sambil mencangkung macam leg day punya training tu.
Menyesal dulu tak sembahyang banyak-banyak Bukan saya nak mengeluh, tapi saya cuma nak berkongsi kepada anda bagaimana susahnya nak solat bila Tuhan dah tarik nikmat kesihatan. Yang lebih menyedihkan, bila dah tak boleh nak sujud ni, kita teringin rasa nak sujud.
Teringin nak sembah Allah, nak letak kepala kita di lantai. Nak bagitahu Dia kita sayang kat Dia, kita takut kat Dia. Menyesal dulu tak sembahyang banyak-banyak. Saya harap kawan-kawan tak jadi macam saya. Solat lah sementara ada peluang. Sujud lah sementara boleh ni.

Tuhan bagi peluang kedua.. Saya dah merasa hidup dalam wad lama, dan bila saya sembahyang, orang yang tengok saya sembahyang dia pun teringin nak sembahyang jugak. Bila kita baca Quran dia cakap sedap. Padahal saya baca tak sedap pun. Saya tahu mereka rindu nak baca Quran tapi tak reti. Nak sembahyang tapi dah terlambat.
Kalau dah sakit baru nak start sembahyang memang susah. Dah terlambat sangat. Kami semua yang dah merasai kesakitan ini sekarang dah tahu erti penyesalan.
Tapi kami masih belum terlambat kerana Tuhan dah bagi kami peluang kedua walaupun bukan semua yang dapat. Harapan kami agar anda tidak perlu lah menunggu hari tua baru nak mula sembahyang.
Sumber : Joe Bundle
The post ”Sedih Bila Dah Tak Boleh Nak Sujud, Teringin Nak Sembah Allah, Letak Kepala Di Lantai” appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/12/16/sedih-bila-dah-tak-boleh-nak-sujud-teringin-nak-sembah-allah-letak-kepala-di-lantai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aku Nak Duty Offshore Ko Tolong Layan Isteri Aku Boleh Terkejut Rakan Buat Permintaan Pelik Siap Nak Bayar Lagi

Aku Nak Duty Offshore Ko Tolong Layan Isteri Aku Boleh Terkejut Rakan Buat Permintaan Pelik Siap Nak Bayar Lagi

papar berkaitan - pada 13/12/2019 - jumlah : 1614 hits
Pada awalnya lelaki ini menyangka rakannya cuba melakukan prank Tetapi lama kelamaan perbualan dengan lelaki itu menjadi semakin serius dan membuatkan dia rasa ada yang tidak kena Lebih mengejutkan lelaki itu juga memaklumkan isterinya pern...
Boleh Ke Nak Tambah Loan Asb

Boleh Ke Nak Tambah Loan Asb

papar berkaitan - pada 11/12/2019 - jumlah : 284 hits
Semalam ada satu soalan dari customer akak dia dah ada loan ASB 35 000 buat untuk 30 tahun baru jalan dalam setahun tahun depan dia ada kemampuan untuk simpan sebulan dalam RM550 jadi dia rancang untuk tambah sijil simpanan menjadi RM 100 0...
Boleh Berlaku Bila Bila Di Mana Mana Bersedialah Kalau Rasa Nak Bersalin

Boleh Berlaku Bila Bila Di Mana Mana Bersedialah Kalau Rasa Nak Bersalin

papar berkaitan - pada 14/12/2019 - jumlah : 258 hits
Ada kes ibu bersalin tiba tiba Belum sampai waktu tetapi tanda kontraksi sudah datang dan ibu perlu melahirkan bayi Situasi ini dikenali sebagai kelahiran kecemasan atau Born Before Arrival Bagaimana si ibu dan ahli keluarga terdekat harus ...
Kalau Nak Gigi Anak Cantik Hidangkan Lobak Merah Lobak Merah Boleh Cegah Kerosakan Gigi

Kalau Nak Gigi Anak Cantik Hidangkan Lobak Merah Lobak Merah Boleh Cegah Kerosakan Gigi

papar berkaitan - pada 15/12/2019 - jumlah : 459 hits
Orang selalu berkata Makanlah lobak merah ia baik untuk mata Tetapi adakah lobak merah hanya mendatangkan manfaat kepada mata Haa kalau nak tahu lebih lanjut mengenai sayuran berwarna oren ini marilah baca perkongsian artikel Hello Doktor i...
Fon Kepala Jbl Berkuasa Solar Ini Boleh Berfungsi Selama Lamanya Tanpa Perlu Dicas

Fon Kepala Jbl Berkuasa Solar Ini Boleh Berfungsi Selama Lamanya Tanpa Perlu Dicas

papar berkaitan - pada 18/12/2019 - jumlah : 230 hits
https ift tt 2M9Jwo2 Aksesori audio nirwayar menyelesaikan masalah wayar berselirat menerusi tambatan bluetooth Namun begitu ia mewujudkan masalah baharu di mana ia perlu dicas sekitar dua hari sekali pada penggunaan yang berat JBL Reflect ...
Keliru Nak Sediakan Puri Anak Mama Jangan Cemas Resipi Ibu Ni Boleh Jadi Panduan

Keliru Nak Sediakan Puri Anak Mama Jangan Cemas Resipi Ibu Ni Boleh Jadi Panduan

papar berkaitan - pada 10/12/2019 - jumlah : 327 hits
Pengalaman pertama menyuapkan anak makan pada usia enam bulan sememangnya satu detik terindah bagi semua ibu Namun bila anak menjangkau usia lima bulan lebih dan enam bulan ibu mula rasa cemas dan berdebar debar mencari menu terbaik untuk a...
Boleh Ke Sujud Syukur Semasa Bermain Bola

Boleh Ke Sujud Syukur Semasa Bermain Bola

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 413 hits
Assalamaulaikum dan selamat petang semua Apa khabar anda semua Naim harap semua baik baik belaka di musim cuti persekolahan ini Jangan lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad Semoga kita beroleh manfaat kepada Baginda Nabi Muhammad di ak...
Nak Anak Jadi Hebat Jangan Pernah Putus Doa Agar Allah Pegang Hati Anak Doa Ibu Kan Hebat Ajaib

Nak Anak Jadi Hebat Jangan Pernah Putus Doa Agar Allah Pegang Hati Anak Doa Ibu Kan Hebat Ajaib

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 419 hits
Dalam mendidik anak anak setiap orang ada pelbagai cara yang tersendiri Tapi sesekali kalau nak cedok kaedah yang terbukti Berjaya dilakukan oleh orang yang hebat rasanya tak salah Sedikit sebanyak kita dapat memperbaiki apa yang kurang dal...
Saya Pun Tak Nak Laki Orang Tapi Itu Aturan Allah

Saya Pun Tak Nak Laki Orang Tapi Itu Aturan Allah

papar berkaitan - pada 7/12/2019 - jumlah : 754 hits
Satu demi satu kontroversi terpalit Da i Farhan akhirnya pendakwah itu dan isteri barunya Noorainul Naqim Mohd Radzi atau lebih dikenali sebagai Dr The post appeared first on
Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Papagomo Ditahan Aibkan Agong

Tergamak Petik Al Quran Kaki Fitnah Dipanggil Pejuang Rakyat

Normani S Legs And Feet In Tights 5

Jadwal Puasa Sunnah Mei 2024

Wanita Maut Ditikam 30 Kali Di Sepanyol

Tawas Hilangkan Masalah Air Telaga Berbau