Sediakan Checklist Ini Kalau Anda Merancang Sambutan Hari Jadi Anak Di Rumah


Hari kelahiran anak-anak pasti ditunggu-tunggu oleh mereka kerana ianya merupakan detik indah yang bakal mereka sambut setiap tahun. Segala persiapan harus dilakukan dengan teliti oleh mama papa agar acara sambutan ulang tahun si kecil berjalan lancar.
Bagi mama yang bakal meraikan ulang tahun si kecil tak lama lagi, jom baca tip persediaan ini untuk memudahkan kerja anda nanti.

Tema majlis
Kaedah yang paling terbaik ialah dengan bertanyakan sendiri kepada si kecil yang ingin diraikan. Biasanya mereka akan tau apakah tema yang mereka mau seperti tema Cars, Frozen, Under the sea, Pirates, Dinosaur, Spiderman dan bermacam lagi.
Lokasi
Lokasi majlis sangat penting, sama ada anda buat di rumah atau antara pilihan lain ialah dengan menyewa ruang khas untuk majlis seperti di dewan orang ramai, dewan di hotel dan resort dan beberapa premis komersil yang menawarkan khidmat ruang untuk majlis.

Makanan
Makanan di majlis harijadi seharusnya merupakan makanan yang ringkas serta mudah untuk si kecil dan rakan-rakannya, kerana apabila mereka berkumpul bersama rakan, sudah tentu mereka akan fokus untuk bermai dan membuat aktiviti party!
Taman Permainan & Kolam
Apalah makna sesebuah majlis harijadi tanpa aktiviti sesama rakan mereka. Pilihlah aktiviti yang bersesuaian dengan umur anak dan juga majoriti tetamu yang hadir. Kehadiran Clown pasti akan menceriakan suasana dengan belon, permainan dan pertunjukan silap mata!
Selain daripada itu, aktiviti seni seperti sand art dan facepainting juga amat menghiburkan serta dapat memenuhkan masa dan membuatkan tetamu anda tidak mudah berasa bosan.

Lebih meriah kalau mama papa sediakan kolam ataupun taman permainan buat anak-anak. Pasti mereka seronok dan leka bermain. Confirm akan jadi momen paling indah buat anak-anak dan tetamu yang hadir.
Produk di POPKIDSPOOL
POPKIDSPOOL menawarkan beberapa produk yang menarik sesuai mengikut citarasa dan tema yang diinginkan oleh ibu bapa iaitu antaranya:
POPKIDS pool: ‘WATERPARK’ mudah alih sesuai untuk aktiviti air kanak-kanak & dewasa.

Kolam angin POPKIDSPOOL terdapat pelbagai saiz dan reka bentuk agar sesuai dengan mana-mana ruang atau taman halaman rumah, dan dibuat dengan bahan berkualiti tinggi dan tahan lasak untuk memastikan pengalaman yang selamat dan menyeronokkan untuk semua. Sama ada anda menganjurkan parti hari jadi, acara komuniti atau hanya ingin bermain air ketika cuasa yang panas, kolam ini pasti dapat menghiburkan anda sekeluarga. Boleh di pasang di mana-mana yang anda suka. Pelbagai saiz dan reka bentuk untuk memenuhi keperluan yang berbeza serta mampu menampung sehingga 200 pax pada satu masa.
POPKIDS play: Taman permainan ‘indoor’ mudah alih sesuai untuk majlis atau acara.

“Dry Indoor Playground” dapat memberikan pengalaman yang menyeronokkan untuk kanak-kanak dan ibu bapa. Taman permainan kering ini direka untuk memberikan keseronakan dan menggalakkan kemahiran sosial-emosi kognitif kanak-kanak. Boleh di pasang di mana-mana sahaja yang anda mahukan. Taman permainan dan peralatan ini pasti menawarkan pengalaman untuk kanak-kanak bermain dan berseronok sambil belajar. Pilihan permainan kering ini terdiri daripada ‘ball pit’, ‘bouncy castle”, permainan lembut dan kereta bampar.
POPKIDS place: Ruang acara berkonsepkan ‘outdoor’ yang lengkap dengan pelbagai aktiviti.

Bertempat di Bandar Puncak Alam, ruang acara ini boleh menjadikan majlis anda sangat istimewa dan pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Dengan keluasan 16,000kaki persegi, ruang luar ini boleh menampung daripada majlis kecil-kecilan hingga acara berskala besar. Pelbagai pakej acara yang boleh disesuaikan dan juga terdiri daripada pelbagai kolam untuk memenuhi keperluan dan pilihan peribadi anda.
MY BOUNCE sports: Permainan sukan lasak ‘inflatable’ yangsesuai untuk kanak-kanak.

MYBOUNCESPORTS sesuai untuk kanak-kanak yang sukakan ‘adventure’ and ‘survival’. POPKIDSPOOL menyediakan pelbagai aktiviti memacu adrenalin dan permainan karnival yang pasti menggembirakan tetamu dari semua peringkat umur. Aktiviti luar bergerak mudah alih (Inflatable Extreme Park) mempunyai pelbagai pilihan yang mendebarkan seperti memanjat ‘wallclimbing’, memanah, dan sepak bola. Bagi anda yang lebih suka pengalaman yang lebih santai, permainan karnival menawarkan suasana yang menyeronokkan dan menghiburkan untuk semua. Peralatan ini sentiasa diselenggara dengan prosedur keselamatan yang ketat untuk memastikan pelanggan dapat menikmati pengalaman mereka dengan gembira dan selamat.

POPKIDSPOOL Berkembang Maju
POPKIDSPOOL telah ditubuhkan pada tahun 2020 sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 1.0 dan nama syarikat juga telah di inspirasikan daripada perkataan PKP tersebut.
Pengurus syarikat,  suami isteri mendapat inspirasi untuk memulakanperniagaan POPKIDSPOOL sewaktu membeli ‘inflatable pool’ bagi memenuhi masa lapang anak mereka di rumah sewaktu musim PKP.
POPKIDSPOOL bermula dengan menjual kolam kanak-kanak‘playcenter’ dan seterusnya berkembang kepada perkhidmatan sewaan ’Inflatable Water Park’ dengan menawarkan pelbagai saiz dan reka bentuk.
Bermula kecil-kecilan daripada rumah ibu bapa mereka, kemudian berkembang ke rumah sewa sudut tepi, dan kini POPKIDSPOOL berada di gudang terletak di Puncak Alam, Selangor, yang bersaiz hampir 16,000 kaki persegi, semuanya hanya dalam tempoh beberapa tahun. Usaha terbaharu syarikat adalah menyediakan ruang acara yang luas dan mampu menampung pelbagai jenis majlis.
Dengan adanya kolam dari popkidspool, ia pasti akan membuatkan sambutan hari jadi anak anda lain daripada yang lain dan akan diingati sampai bila-bila. Bagi yang berminat untuk mendapatkan servis daripada Popkidspool boleh hubungi 014-2163433 atau terus ke instagram popkidspool.
The post Sediakan ‘Checklist’ Ini Kalau Anda Merancang Sambutan Hari Jadi Anak Di Rumah appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/sediakan-checklist-ini-kalau-anda-merancang-sambutan-hari-jadi-anak-di-rumah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rumah Tak Ada Banyak Bilik Macam Mana Nak Asingkan Tempat Tidur Anak Ini Tipnya

Rumah Tak Ada Banyak Bilik Macam Mana Nak Asingkan Tempat Tidur Anak Ini Tipnya

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 191 hits
Mengasingkan tempat tidur anak memang sukar Apatah lagi bila rumah tidak punya lebihan bilik yang sesuai untuk anak Sudahnya anak terpaksa tidur bersama mak ayah Jangan dibiarkan kerana aurat mak ayah perlu dijaga sebaiknya Bilik tak cukup ...
Geli Hati Tak Nak Balik Dari Rumah Pengasuh Anak Halau Ibu Guna Penyapu

Geli Hati Tak Nak Balik Dari Rumah Pengasuh Anak Halau Ibu Guna Penyapu

papar berkaitan - pada 13/9/2023 - jumlah : 92 hits
Walaupun berat hati setiap ibu bapa bekerjaya pasti terpaksa menghantar anak ke rumah pengasuh bagi penjagaan harian sementara keluar mencari nafkah Perkara itu semestinya membimbangkan sesetengah daripada mereka lebih lebih lagi kes pender...
Video Jalan Ninja Kaesang Anak Jokowi 3 Hari Gabung Langsung Jabat Ketum Psi

Video Jalan Ninja Kaesang Anak Jokowi 3 Hari Gabung Langsung Jabat Ketum Psi

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 162 hits
Kaesang Pangarep hanya butuh waktu tiga hari bergabung dengan PSI dan langsung menjabat ketua umum
Hiburan 12 Hari Tu Je Ke Berjemaah Pendakwah Kesal Ibadah Umrah Jadi Trend Masjid Di Rumah Tak Pergi

Hiburan 12 Hari Tu Je Ke Berjemaah Pendakwah Kesal Ibadah Umrah Jadi Trend Masjid Di Rumah Tak Pergi

papar berkaitan - pada 29/9/2023 - jumlah : 159 hits
Baru baru ini di laman TikTok seorang penceramah bernama Ustaz Mokhtar Yaakob meluahkan rasa kurang senang dengan sikap masyarakat zaman sekarang yang menjadikan ibadah umrah sebagai trend Kata ustaz tersebut ada saja yang teruja dapat menu...
Polisi Kembali Olah Tkp Rumah Ibu Dan Anak Jadi Kerangka Di Depok Ini Hasilnya

Polisi Kembali Olah Tkp Rumah Ibu Dan Anak Jadi Kerangka Di Depok Ini Hasilnya

papar berkaitan - pada 15/9/2023 - jumlah : 161 hits
Penyidikan dilakukan secara scientific crime investigation yang melibatkan interprofesi
Amyra Rosli Pernah Hilang Berat Mendadak Sibuk Urus Anak Rumah Tangga Kerjaya Jadi Punca

Amyra Rosli Pernah Hilang Berat Mendadak Sibuk Urus Anak Rumah Tangga Kerjaya Jadi Punca

papar berkaitan - pada 28/9/2023 - jumlah : 122 hits
Amyra Rosli Pernah Hilang Berat Mendadak Sibuk Urus Anak Rumah Tangga Kerjaya Jadi Punca Amyra Rosli pernah mengalami penurunan berat badan yang cukup ketara selepas bersalinkan anak sulungnya Aqeef Anaqi Mungkin agak jarang kedengaran kera...
Renovasi Ruang Belakang Rumah Mama Papa Boleh Jadikan Tempat Anak Anak Bermain

Renovasi Ruang Belakang Rumah Mama Papa Boleh Jadikan Tempat Anak Anak Bermain

papar berkaitan - pada 22/9/2023 - jumlah : 108 hits
Renovasi Ruang Belakang Rumah Mama Papa Boleh Jadikan Tempat Anak anak Bermain Ruang di belakang rumah selalunya ramai yang melakukan proses renovasi untuk extend dapur supaya nampak lebih luas Biasanya lebihan ruang di belakang rumah dijad...
Tip Rumah Kekal Kemas Walaupun Ada Anak Kecil Yang Penting Konsisten Buat

Tip Rumah Kekal Kemas Walaupun Ada Anak Kecil Yang Penting Konsisten Buat

papar berkaitan - pada 23/9/2023 - jumlah : 99 hits
Tip Rumah Kekal Kemas Walaupun Ada Anak Kecil Yang Penting Konsisten Buat Mungkin ada yang hairan apabila ada rumah rakan rakan yang mempunyai anak anak yang masih kecil tetap nampak kemas dan bersih Berbanding diri sendiri yang juga punya ...
Buat Sepah Rumah Je Mainan Bukan Membazir Wajib Beli Untuk Bantu Perkembangan Anak

Buat Sepah Rumah Je Mainan Bukan Membazir Wajib Beli Untuk Bantu Perkembangan Anak

papar berkaitan - pada 21/9/2023 - jumlah : 128 hits
Betul ke belikan anak mainan satu pembaziran Bagi sesetengah ibu bapa membelikan anak mainan mungkin dirasakan satu pembaziran Tak kurang juga yang merasakan hanya buat sepahkan rumah Menurut Dr Redza Zainol hakikatnya mainan sangat membant...
Analisis Odds Dan Peluang Menang Di Pialasport

Bina Komuniti China Malaysia Maksud Tersirat Dap

Budak Intern Sepak Senior Miang

Jessica Alba S Legs And Feet In Tights 165

Duit Untuk Bayar Sewa Rumah Hangus Kebakaran Babit Enam Premis Di Jalan Wong Ah Jang

Hukum Puasa Pada Hari Tasyrik

Masakan Pakistan Resipi Ayam Karahi Ala Ayam Masak Merah

Kenapa Marah Sangat Dengan Pegawai Kerajaan Ni



8 Fakta Biodata Aisyah Hijanah Azhari Penulis Buku Isteri Kepada Alif Teega

5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024


Menu Pagi Raya Aidiladha 2024 1445hijrah

Israel Dituntut Bebaskan 310 Petugas Kesihatan Palestin

Hubungan Dengan China Jamin Kepentingan Jangka Panjang Malaysia

Ini Salah Terus Ustaz Bukan Kesilapan Don Daniyal Mohon Maaf Isu Hukum Berpuasa Di Hari Tasyrik

Baru 15 Tahun Netizen Terkesima Lihat Remaja Lelaki Seiras Tengku Hassanal

Pemilik Kedai Menyesal Insiden Bergaduh