Sebak Ayah Ibu Mengalir Air Mata Terima Kenaikan Pangkat Arwah Koperal Safwan


Suasana pilu menyelubungi majlis penganugerahan pangkat buat Allahyarham Koperal Safwan Muhammad Ismail di Tanjung Rambutan, Perak semalam.
Ibu bapa Allahyarham, Encik Muhammad Ismail Othman dan Puan Norizan Mat Sani dilihat sempat menitiskan air mata sebak tatkala menerima anugerah pangkat anakanda tercinta.
Allahyarham Koperal Safwan menjadi korban pemandu mabuk dalam satu kemalangan ketika menyertai operasi sekatan jalan raya pada awal bulan lepas.
Detik pilu dan menyentuh perasaan itu dikongsikan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di laman sosial mereka.
Perkhabaran duka yang diterima pada hening pagi 3 Mei 2020, begitu merobek hati pasangan suami isteri, Encik Mohamad Ismail Othman dan Puan Noriza Mat Sani. Anak yang selama ini menjadi harapan dan tulang belakang keluarga, hilang sekelip mata tanpa sempat ucap perpisahan buat ayahanda serta bonda tercinta.
Tidak pernah sesekali menyalahkan takdir, malah mereka redha dengan pemergian anakanda ketika berjihad untuk negara. Namun, perasaan kedua pasangan itu sedikit kecewa kerana nyawa Koperal Safwan diragut oleh tangan si pemabuk tidak berguna.
Allahyarham Koperal Safwan terkorban selepas mengalami kecederaan parah dirempuh sebuah kenderaan yang dipandu seorang lelaki mabuk ketika menjalankan tugas sekatan jalan raya Op COVID-19 berhampiran Plaza Tol Kajang Selatan, Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS), kira-kira jam 2 pagi, 3 Mei lalu.

Pemergian mulia Sesungguhnya beliau hanya seorang anggota polis biasa yang ikhlas menjalankan tanggungjawab kepada masyarakat, namun kematian anak muda berusia 31 tahun itu diangkat begitu mulia di sisi Sang Pencipta.
Bukan sahaja keluarga, malah seluruh warga Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan rakyat Malaysia turut bersedih dengan tragedi yang menimpa wira negara itu.
Sebagai tanda penghargaan negara dan PDRM terhadap jasa serta pengorbanan Allahyarham Koperal Safwan semasa hayatnya, satu majlis ringkas tetapi penuh bermakna telah diadakan di Dewan Mes Pegawai Kanan, Briged Utara Pasukan Gerakan Am (PGA), hari ini.
Encik Mohamad Ismail dan Puan Noriza yang diberi penghormatan tersebut ternyata sebak apabila dijemput oleh pengacara majlis untuk naik ke pentas bagi menerima pangkat Sarjan “posthumous” secara medan yang disampaikan sendiri oleh Menteri Kementerian Dalam Negeri (KDN), Dato’ Seri Hamzah Zainudin.


Pilu menerpa jiwa Perasaan sayu dan pilu itu turut dirasai oleh para hadirin yang nyata masih bersedih dengan peristiwa menimpa Allahyarham.
Selain menerima kelengkapan seragam Anggota Pangkat Rendah berupa sebatang tongkat, selempang dan pangkat Sarjan yang diletakkan dalam bingkai gambar, kedua pasangan turut menerima skim ex-gratia bencana kerja Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan faedah terbitan buat arwah anak mereka.
Turut disampaikan ialah sumbangan daripada warga PDRM sendiri yang dikelolakan oleh Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman sebagai keperluan buat ahli keluarga Allahyarham.

Dikenang sebagai wira barisan hadapan negara Allahyarham Koperal Safwan Mohamad Ismail telah memulakan kerjayanya dalam PDRM pada 1 Mei 2009 dengan menjalani Program Latihan Asas Kepolisan selama sembilan bulan di Pusat Latihan Polis Air Hitam, Jempol, Negeri Sembilan.
Setelah tamat menjalani latihan, Allahyarham ditugaskan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam sebelum bertukar ke Bahagian Siasatan Jenayah, IPD Kajang, Selangor. Allahyarham dikenang sebagai antara wira barisan hadapan negara yang terlibat secara langsung dalam tugas sekatan jalan raya sempena Op COVID-19 sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan oleh kerajaan sejak 18 Mac lalu.
Marilah sama-sama kita mendoakan agar roh Allahyarham Sarjan 171555 Safwan Mohamad Ismail dicucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan para syuhada. Al-Fatihah.

Sumber: PDRM


The post (Video) Sebak, Ayah & Ibu Mengalir Air Mata Terima Kenaikan Pangkat Arwah Koperal Safwan appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/video-sebak-ayah-ibu-mengalir-air-mata-terima-kenaikan-pangkat-arwah-koperal-safwan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terima Pangkat Arwah Anak Air Mata Ibu Ayah Koperal Safwan Iringi Penghargaan

Terima Pangkat Arwah Anak Air Mata Ibu Ayah Koperal Safwan Iringi Penghargaan

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 278 hits
Bukan sahaja rakan sekerja rakyat Malaysia juga dilihat turut berdua dengan berita dan kejadian yang menimpa barisan hadapan negara Allahyarham Koperal Safwan yang terkorban akibat kemalangan yang disebabkan oleh pemandu mabuk Insiden pilu ...
Panglima Tni Terima Laporan Kenaikan Pangkat 84 Perwira Tinggi

Panglima Tni Terima Laporan Kenaikan Pangkat 84 Perwira Tinggi

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 198 hits
Pelaksanaan kenaikan pangkat 84 orang Pati TNI tersebut berdasarkan Surat Perintah Panglima TNI Nomor Sprin 1054 VI 2020 tanggal 3 Juni 2020 di Mabes TNI Cilangkap Jakarta Timur Selasa
Aku Tak Sangka Kau Datang Awie Mengalir Air Mata Pak Hamid Bila Awie Datang Ziarah

Aku Tak Sangka Kau Datang Awie Mengalir Air Mata Pak Hamid Bila Awie Datang Ziarah

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 298 hits
Pelakon dan pelawak veteran Hamid Gurkha tidak menyangka kehadiran penyanyi dan pelakon Awie bersama kumpulan Wings ke kediamannya Konvoi Misi Kemanusiaan Misi Bantuan Ikhlas Syawal Sayap Sayap Wings dan Wings Motor Gang Society di rumah Pa...
Biasanya Perangai Anak Ikut Ayah Otak Cerdik Ikut Ibu Kira Adillah

Biasanya Perangai Anak Ikut Ayah Otak Cerdik Ikut Ibu Kira Adillah

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 558 hits
Pernah tak anda dan pasangan tertanya tanya semasa awal kehamilan nanti anak keluar ikut muka siapa ya Jika soalan ini yang ditanya biasanya akan ada sedikit perbezaan pendapat Bukan apa masing masing mestilah nak juga anak ikut muka suami ...
Anak Mengamuk Nak Jajan Di Kaunter Kedai Ini Cara Ibu Ayah Jadi Kebal Tak Payah Belikan

Anak Mengamuk Nak Jajan Di Kaunter Kedai Ini Cara Ibu Ayah Jadi Kebal Tak Payah Belikan

papar berkaitan - pada 23/6/2020 - jumlah : 342 hits
Sudah menjadi perkara biasa pula bila ke kedai dengan anak anak mereka akan minta kita belikan snek atau jajan Kita dapat elakkan mereka dari ambil semua itu tapi sebaik sahaja sampai ke kaunter banyak pilihan yang memerangkap kita Anak ana...
9 Bulan Terpisah Polis Buat Surprise Dekat Mak Akhirnya Air Mata Berjuraian Saling Berpelukan

9 Bulan Terpisah Polis Buat Surprise Dekat Mak Akhirnya Air Mata Berjuraian Saling Berpelukan

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 386 hits
Emak adalah manusia pertama yang kita lihat sejurus dilahirkan ke dunia ini Pertalian kasih sayang antara kita dan insan tercinta itu ibarat nyawa yang tidak boleh terpisah dari badan sentiasa perlu bersama sepanjang hayat Apabila sampai sa...
Tunggu Adik Bah Sayu Baru 10 Minit Dalam Kelas Ibu Datang Beritahu Ayah Meninggal Dunia

Tunggu Adik Bah Sayu Baru 10 Minit Dalam Kelas Ibu Datang Beritahu Ayah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 337 hits
Hari ini menyaksikan sekolah kembali dibuka semula setelah hampir tiga bulan ditutup dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan dan diikuti Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat akibat wabak Covid 19 Sesi persekolahan membabitkan pelajar yang...
Flight Balik Dibatalkan Akibat Covid 19 Lelaki Ini Berlayar Balik Kampung Seorang Diri Demi Ibu Ayah

Flight Balik Dibatalkan Akibat Covid 19 Lelaki Ini Berlayar Balik Kampung Seorang Diri Demi Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 326 hits
Seorang lelaki Argentina telah menyelesaikan pengembaraan pelayaran dari Portugal ke Mar del Plata dalam usaha untuk bertemu kembali dengan ibu bapanya Juan Manuel Ballestero 47 mengambil keputusan untuk berlayar ke kampung halamannya di Ma...
Jatvh Air Mata Jantan Ni Suami Surprise Birthday Syafiqah Aina Sebulan Buat

Jatvh Air Mata Jantan Ni Suami Surprise Birthday Syafiqah Aina Sebulan Buat

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 284 hits
Setiap pasangan pasti mempunyai perjalanan kehidupan mereka apatah lagi bagi yang susah dan senang bersama tentunya membuatkan mereka menangis jika mengenang kembali Manakan tak dalam perkahwinan tidak dapat lari daripada masalah namun sete...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan