Sebab Tok Mat Menang Prk Rantau Dengan Majoriti Besar


Calon Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Mohamad Hasan mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau buat penggal keempat selepas menewaskan tiga pencabarnya pada Pilihan Raya Kecil (PRK) kawasan itu, hari ini.

Timbalan Presiden UMNO yang juga bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu memperoleh majoriti 4,510 undi, selepas mendapat 10,397 undi.

Kemenangan yang dijangkakan kerana Tok Mat sekarang adalah Pemangku BN yang amat disukai ramai dan kerana jasanya dalam PRK yang lalu, BN menang 2 kerusi dengan mudah, Bermaksud Pakatan Harapan telah kali 3 kali dalam PRK ini.

Ini merupakan tamparan hebat pada PH kerana kekalahan demi kekalahan adalah tanda merosotnya  prestasi PH dan ia memerlukan post mortem yang kuat dari PH.

Alasan yang diberikan kenapa BN menang amat mudah iaitu ia mendapat sokongan PAS sepenuhnya dan semua pihak tahu BN menang kerana PAS menyokong dari belakang.

Alasan kedua ialah Najib yang merupakan ikon sosial media yang hebat baru-baru ini. Kalau kata Najib sahaja ia sudah tentu menjadi viral. Apa malu bossku menjadi kata-kata mainan mulut anak remaja yang merupakan tunjang kekuatan BN.

Sebenarnya itu adalah alasan yang benar tetapi alasan yang sebenar-benarnya ialah masyarakat sudah berasa bosan dengan sikap pemimpin PH yang sering mempermainkan sikap rasis dalam ceramah mereka. Bosan dengan menuduh orang melayu berpakat untuk menjatuhkan bangsa lain. Apatah lagi bila BN dan PAS mula bersatu dalam setiap PRK.

Orang melayu dah bosan mendengar tuduhan sedemikian dan apabila diprovok setiap hari sebab itu ler PH kali ketiga-tiga PRK yang lalu.  Melayu dah bosan!!!

Apatah lagi mendengar isu Statut Rom yang berpotensi menghapuskan hak-hak melayu atas dasar keadilan. Belum lagi isu Sijil UEC (Sijil Sekolah Menengah Persendirian Cina) yang diiktiraf oleh majlis peguam atau setaraf dengan STPM .

Belum lagi isu pegawai kerajaan yang akan dikurangkan dan semua pihak tahu 90% pegawai kerajaan adalah Melayu.  Apa akan jadi pada ekonomi orang melayu jika jawatan kerajaan pun diambil oleh orang asing.

Kemudian kes Tabung Haji atas campur tangan LGE yang membuat ramai tidak puas hati. Tabung Haji adalah milik melayu khususnya Islam kenapa LGE nak masuk campur. Ada Menteri Agama pun macam tak der..hehehehehe.

Ini semua adalah unsur-unsur yang menakutkan melayu walaupun Tun Mahathir dengan jelas menjelaskan kesenua perkara di atas belum terlaksana atau ditolak. Tetapi ia tetap menakutkan orang melayu kerana terdapat perancangan dalam merendahkan hak autonomi melayu di negara mereka sendiri.


Kalau nak berikan contoh banyak tetapi contoh diatas jelas menunjukkan sikap PH yang kurang mesra dengan melayu. Ada BERSATU dan AMANAH pun macam tak der untuk mempertahankan melayu. Depa semua sonyap jer...Lalu kami nak minta bantuan siapa? BN dan PAS ler...


Nasihat aku ada PH, hentikan tentang rasis ini dan teruskan dengan perjuangan asal anda. Belum setahun lebih memegang tampuk pemerintahan sudah mula menyibuk tentang rasis. Lupakan tentang itu dan bantu semua orang. Jangan sesekali mempertikaikan hak melayu dan raja-raja melayu, itu sudah tertera dalam perlembagaan so baik kita kekalkan sahaja.

Itu pandangan aku dan jika pandangan aku salah, aku minta maaf dan jika boleh PH tolong betulkan statement yang aku sebut di atas tadi. Aku memberi pendapat dan pandangan dari golongan marhain melayu yang berada disekitar aku dan ini pendapat mereka. Rata-rata mengatakan sedemikian dan ini adalah bom jangka kepada PH. Selesaikan cepat sebelum bom jangka ini meletup.

Aku menyampaikan maklumat pada PH dan gunakan maklumat ini sebaik mungkin. Jujur dalam pekerjaan dan hentikan Malaysia ini tiada wang dengan menyalahkan pihak kerajaan lama. Bosan juga...hehehhehehe.

Aku tak menyokong PH atau BN tetapi aku memberi analisa yang mungkin ahli PH takut nak utarakan.  Manakala untuk BN, strategi anda berjalan di jalan yang betul. Kekalkan.

Bukan senang nak nak jadi  pemerintah, Beza zaman jadi pembangkang  dengan pemerintah kan...hahahaha

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.hanifidrus.com/2019/04/sebab-tok-mat-menang-prk-rantau-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prk Rantau Tok Mat Menang Bergaya

Prk Rantau Tok Mat Menang Bergaya

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 269 hits
SEREMBAN BN sekali lagi berjaya mempertahankan kerusi DUN Rantau dengan majoriti 4 510 undi pada PRK hari ini Calon BN Datuk Seri Mohamad Hasan memperoleh 10 397 undi menewaskan calon PH Dr S Streram yang mendapat 5 887 undi Dua calon Bebas...
Tok Mat Menang Selesa Majoriti Bertambah Di Rantau Kajian Gps

Tok Mat Menang Selesa Majoriti Bertambah Di Rantau Kajian Gps

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 299 hits
Oleh Siti Fatimah Ishak Peningkatan trend pengundi Melayu tapi undi Cina mungkin menurun BANGI Calon Barisan Nasional bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Rantau mampu menewaskan calon lain malah mungkin menang dengan majoriti anta...
Hatrik Untuk Bn Tok Mat Kekal Menang Di Prk Dun Rantau

Hatrik Untuk Bn Tok Mat Kekal Menang Di Prk Dun Rantau

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 252 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Datuk Seri Mohamad Hasan secara rasmi mengekalkan kedudukan sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Negeri Sembilan selepas menang kerusi DUN Rantau hari ini Mohamad 62 yang mewakili Barisan
Tok Mat Menang Di Prk Rantau Tak Berubah Apa Apa

Tok Mat Menang Di Prk Rantau Tak Berubah Apa Apa

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 472 hits
Tok Mat Menang Di PRK Rantau Tak Berubah Apa Apa Calon BN bagi pilihan raya kecil Dun Rantau Mohamad Hasan percaya karier politiknya tidak akan berakhir meskipun jika beliau tewas pada PRK berkenaan Andai kata saya tak berjaya dalam PRK ni ...
Rasmi Tok Mat Menang Di Rantau

Rasmi Tok Mat Menang Di Rantau

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 287 hits
Rasmi Tok Mat menang di Rantau Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 13 Apr 2019 8 39PM
Tok Mat Kekal Kerusi Dun Rantau Majoriti 4 510 Undi

Tok Mat Kekal Kerusi Dun Rantau Majoriti 4 510 Undi

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 252 hits
RANTAU Calon Barisan Nasional Datuk Seri Mohamad Hasan berjaya mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri Rantau dengan majoriti 4 510 undi Mohamad Hasan menerima 10 397 undian mengalahkan calon Pakatan Harapan Dr S Streram yang sekadar menda...
Tok Mat Takut Sangat Kalah Di Prk Rantau Ini Petandanya

Tok Mat Takut Sangat Kalah Di Prk Rantau Ini Petandanya

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 336 hits
Tok Mat Takut Sangat Kalah Di PRK Rantau Ini Petandanya Pemangku Presiden Umno Mohamad Hasan mendakwa pengumuman penamaan calon yang lewat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya untuk Pilihan Raya Kecil Rantau adalah bagi mengurangkan momentum kemen...
Prk Rantau Pas Ucap Tahniah Pada Tok Mat

Prk Rantau Pas Ucap Tahniah Pada Tok Mat

papar berkaitan - pada 13/4/2019 - jumlah : 282 hits
1 Syukur kepada Allah dengan hidayah Nya yang memberi petunjuk kepada pengundi untuk memilih YB Dato Seri Utama Haji Mohamad bin Hj Hasan bagi mewakili rakyat bermasyarakat majmuk di DUN Rantau 2 Kemenangan ni menunjukkan perkembangan posit...
Prk Rantau Semestinya Undi Nombor Satu La Ya Tok Mat

Prk Rantau Semestinya Undi Nombor Satu La Ya Tok Mat

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 273 hits
Setakat ini saya masih katakan lagi bahawa peluang masih lagi 50 50 dan jentera BN perlu bertugas dan berusaha sehinggalah saat terakhir pukul 5 30 petang pada 13 hari bulan kata TokMat dalam satu sidang media di Bilik Gerakan Utama BN Laya...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap