Seahawk Lite Pro Sw 800 Kekurangan Yang Aku Tak Boleh Terima


Benda yang aku nak tulis ni sebenarnya aku dah ulas tahun 2014 dulu, boleh refer posting lama aku pasal Kepentingan Line Roller Bearing . Mesin yang aku ulas tu pun mesin lama dan MURAH. Tak sangka dah hampir separuh tahun 2022 ni aku boleh jumpa benda bodoh ni lagi.
Dalam keghairahan aku menambah koleksi joran, salah satu kategori yang aku nak simpan juga ialah set ultralight. Set ultralight ni boleh tahan gila juga orang main pam ikan besar. Modus operandinya mudah; gunakan set yang seringan mungkin untuk memancing ikan bersaiz sederhana besar. Set yang biasa orang pakai ialah kekuatan tali utama antara 1 - 6lb, reel bersaiz 500 - 1000 dan rod ultralight yang kebiasaannya ialah single piece solid rod. Itu orang lain punya set up.
cantik tapi sayangnya ada major flawSet up aku tak ada la ikut orang sangat, reel saiz 800 iaitu Seahawk Lite Pro SW, rod solid one piece dari Eupro UL Madness dan juga mainline 8lb Asuka Bravo X8 + leader Asuka Ghost Vanish 100% fluorocarbon 15lb. So far nampak set up ni dah cukup seimbang walaupun aku tak pernah guna langsung sejak dibeli sekitar pertengahan bulan April 2022. Set utralight ni semuanya aku beli dari Shopee,pusat membeli belah masakini.
Malam tadi aku saja la kayuh-kayuh sikit sambil berangan layan ikan. Sesekali aku tarik line keluar dari spool just nak rasa drag dia macamana. Kemudian aku perasan satu benda yang aku cukup tak puas hati.
Line roller tak berpusing!
Cepat-cepat aku cari kotak dia dan check diagram. Tak puas hati dengan diagram aku buka assembly line roller pulak. Sah! memang tak ada bearing!
Aku roger adik aku kat kampung dan dia check Seahawk Lite Pro 800 dia. Confirm ada bearing. Seahawk Lite Pro (tanpa SW) dikeluarkan ke pasaran lebih awal pada harga RM139. Manakala Lite Pro SW yang aku pakai ni dijual pada harga RM200. Tak murah beb untuk reel bersaiz 800 dari jenama tempatan.
Sekarang ni aku nak penjelasan Seahawk, kenapa part yang kritikal ni tiada bearing? Takkan pembuat peralatan pancing tak tahu menganalisa movement,load dan tension pada reel diorang? Dengan harga RM200 nampaknya reel Lite Pro SW ni cuma semata-mata kosmetik tanpa memfokuskan performance.
Team Seahawk baca apa aku tulis ni. Bahagian line roller adalah bahagian yang menerima beban terbanyak ketika pertarungan dengan ikan berlaku. Bila line roller tak bergerak akibat tegangan tali utama, tali akan bergesel dan seterusnya memotong line roller tadi untuk jangkamasa panjang. Ini perkara asas yang korang confirm tau tapi diabaikan.Mungkin korang rasa penguna tak perasan sebab reel ni kecik je.No. Aku beli dengan harga RM200 kot. Tak ada alasan untuk korang buang line roller bearing ni.
Diatas kertas, reel ni dilengkapi 7 bearing dan hasil semakan diagramnya, dua bearing diletakkan pada tombol handle. Selebihnya aku tak pasti dimana diorang letak.Bearing yang banyak tanpa diletakkan pada tempat yang betul hanya menambahkan kos tidak tentu hala.
Kalau justifikasi diorang kapasiti reel yang kecil beban pada line roller bearing tidak signifikan, kenapa versi awal Lite Pro boleh diletakkan bearing dan dijual dengan harga jauh murah? Aku sangat sensitif dengan line roller bearing ni sebab ada pengalaman main reel murah. Purposenya sama je untuk memancing, tapi reel murah takde bearing line roller tu harga dia cuma RM50, suku dari harga Lite Pro SW. Baca link story lama yang aku tulis dulu.
Korang yang beli reel dikedai,tak kiralah brand apa pun, harga macamana sekalipun check dulu part penting ni.Bukan kena buka pun reel tu, just check diagramnya. Kalau tak ada tak payah beli. Tak kira la reel tu berjenama besar atau lawa sekalipun. Korang pam ikan nanti korang menyesal.
Seahawk, tolong perbaiki reel korang ni.Pegi ambil satu sampel dan test pam beban,sedap ke tidak kayuhannya. Bandingkan dengan Lite Pro 800 lama. Aku suka barang Seahawk ni terutamanya rod pancing dia. Ni first time aku beli reel Seahawk dan nampaknya trauma la jumpa reel macam ni. Dah la aku target nak beli reel BC Barricade SW. 
Admit your mistake and fix it.














Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://blog5zal.blogspot.com/2022/06/seahawk-lite-pro-sw-800-kekurangan-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Chocomel Kini Boleh Didapati Dalam Bentuk Tin 250ml

Chocomel Kini Boleh Didapati Dalam Bentuk Tin 250ml

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 169 hits
Chocomel Kini Boleh Didapati Dalam Bentuk Tin 250mlChocomel Kini Boleh Didapati Dalam Bentuk Tin 250ml Siapa pernah rasa air coklat Chocomel MOMI pernah review pada hujung tahun lalu dan suka dengan rasa air coklatnya Bila minum air coklat ...
Umno Tak Mampu Tawan Selangor Tiada Pemimpin Boleh Bawa Kemenangan Khir Toyo

Umno Tak Mampu Tawan Selangor Tiada Pemimpin Boleh Bawa Kemenangan Khir Toyo

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 144 hits
agendaily com31 05 2022Dr Mohamad Khir Toyo Tiada pemimpin yang boleh membawa kemenangan kepada UMNO di Selangor untuk menawan semula negeri tersebut kata bekas Menteri Besar Se langor Dr Mohamad Khir Toyo Veteran UMNO itu menyindir pemimpi...
Sekejap Boleh Sekejap Tak Boleh Anak Jadi Pening Sudahnya Enggan Sertai Jamuan Sekolah

Sekejap Boleh Sekejap Tak Boleh Anak Jadi Pening Sudahnya Enggan Sertai Jamuan Sekolah

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 107 hits
Sudah menjadi kelaziman ketika bulan syawal pasti akan ada yang membuat rumah terbuka Jika pergi rumah terbuka di rumah kawan jiran semestinya tidak susah kerana tidak ada protokol cukup kita bawa diri sudah Namun baru baru ini viral sa
Sukar Untuk Berjalan Bertutur Sejak Usia 2 Tahun Ahmad Idham Gembira Anak Istimewa Dah Boleh Berjalan

Sukar Untuk Berjalan Bertutur Sejak Usia 2 Tahun Ahmad Idham Gembira Anak Istimewa Dah Boleh Berjalan

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 116 hits
Di Instagram pengarah dan pelakon Ahmad Idham bersyukur apabila anak istimewanya sudah boleh berjalan meskipun memerlukan alat sokongan Daddy bangga dengan abang Abang Walaupun kadang kadang ada benda kita rasa mustahil untuk kita capai nam...
Apa Yang Peniaga Kecil Boleh Belajar Dari Kaki Memancing Tentang Pemasaran

Apa Yang Peniaga Kecil Boleh Belajar Dari Kaki Memancing Tentang Pemasaran

papar berkaitan - pada 31/5/2022 - jumlah : 124 hits
Pemasaran 101Kaki memancing boleh ajar perkara penting tentang pemasaran pada orang yang berniaga Sebelum itu elok saya kongsikan sikit apa itu pemasaran ikut apa yang saya faham Bagi saya pemasaran secara mudahnya adalah aktiviti nak bagi ...
Bn Tak Boleh Menang Tipis Pada Pru 15 Serang Ph Dan Pn Mat Hasan

Bn Tak Boleh Menang Tipis Pada Pru 15 Serang Ph Dan Pn Mat Hasan

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 144 hits
agendaily com01 06 2022Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan Gambar fail BernamaSasaran Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke 15 adalah kemenangan besar dan bergaya bagi memastikan dapat menjadi parti dominan seperti sebelum ...
Kenapa Pemaian Industri Ayam Kecewa Tak Boleh Eksport Ayam

Kenapa Pemaian Industri Ayam Kecewa Tak Boleh Eksport Ayam

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 121 hits
Kenapa Pemaian Industri Ayam Kecewa Tak Boleh Eksport Ayam Sebenarnya macam ni Malaysia ada mengeksport ayam ke Singapura dan Brunei untuk kegunaan rakyat mereka Dan sudah pasti harga jualan di luar negara lebih tinggi berbanding jualan aya...
Dr Kongsi Jenis Makanan Ini Boleh Jadi Ejen Pencair Kahak Bila Anak Batuk

Dr Kongsi Jenis Makanan Ini Boleh Jadi Ejen Pencair Kahak Bila Anak Batuk

papar berkaitan - pada 1/6/2022 - jumlah : 169 hits
Ramai tanya makanan apa yang baik untuk anak makan bila batuk berkahak Yang paling utama makanan ultra proses penggalak kahak kita kena cuba elakkan sebaiknya Menurut Dr Mazliana Mazlan singgang ikan dan sup ayam antara makanan yang wajib b...
Pemain Pok Mon Go Nanti Boleh Amp 039 Chat Amp 039 Melalui Aplikasi Sosial Baru

Pemain Pok Mon Go Nanti Boleh Amp 039 Chat Amp 039 Melalui Aplikasi Sosial Baru

papar berkaitan - pada 30/5/2022 - jumlah : 131 hits
Pencipta permainan nbsp Pok eacute mon Go dilaporkan akan melancarkan media sosial dunia nyata mereka sendiri untuk pengguna aplikasi itu Menurut Niantic syarikat di sebalik nbsp Pok eacute mon Go platform sosial yang dinamakan Campfire itu...
Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur