Saya Tiada Hak Campur Tangan Dalam Pemilihan Parti Kata Anwar Ibrahim


PRESIDEN Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menekankan bahawa beliau tidak akan campur tangan dalam proses pemilihan parti.

Ahli Parlimen Port Dickson itu dilaporkan berkata demikian walaupun terdapat banyak permintaan dari pelbagai pihak dalam parti meminta beliau campur tangan dalam pemilihan KEADILAN, yang dicemari dengan dakwaan sabotaj dan politik wang.

Semua isu berkenaan pemilihan parti kata Anwar dibawah prerogatif Jawatankuasa Pemilihan Pusat KEADILAN yang diketuai oleh Datuk Rashid Din.

"Ramai orang datang jumpa saya minta campur tangan tapi saya kata tidak. ramai orang termasuk media tidak faham situasi ini.

"Parti telah putuskan segala perkara dan Isu berkaitan pemilihan parti akan diuruskan oleh Jawatankuasa Pemilihan Parti (JPP).

"Sekiranya terdapat kelemahan yang perlu ditambah baik, kita akan melakukan usaha untuk berbincang dan melaksanakannya,"

"Bagaimanapun saya seru semua pihak untuk memastikan proses e-undi berjalan lancar dan semua pihak serta calon-calon bertanding menerima keputusan pemilihan dengan hati yang terbuka."



Anwar dilapor enggan mengulas isu berkaitan serangan siber dan taktik kotor digunakan oleh pihak tertentu sehingga mengakibatkan penangguhan keputusan pemilihan parti.

"Cukuplah, Saya rasa kita tak perlu panjangkan isu isu berkaitan pemilihan parti kerana ia boleh membawa kepada pertengkaran dalaman,"

"Maka sebab itulah saya pilih untuk tidak lakukan apa-apa," katanya. Menurut Anwar dakwaan berkaitan penipuan dan sabotaj yang timbul dari pemilihan parti telah dilapor kepada pihak polis, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), atau Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia untuk tindakan lanjut.

Ditanya berhubung jawatan bekas presiden parti Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas beliau tidak lagi memegang sebarang jawatan parti di masa hadapan, kata Anwar perkara itu tidak timbul.

"Tidak ada isu kerana keputusan telah dibuat sebelum ini oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, DrWan Azizah dan kepimpinan Pakatan Harapan," katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.milosuam.net/2018/11/saya-tiada-hak-campur-tangan-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kaji Semula Proses Pemilihan Pkr Kata Anwar

Kaji Semula Proses Pemilihan Pkr Kata Anwar

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 350 hits
17 November 2018 Sinar Harian Anwar Ibrahim SHAH ALAM Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata mekanisme e undi pada pemilihan PKR perlu dilihat semula memandangkan ia menimbulkan pelbagai masalah kepada segolongan pengundi terutama ya...
Usaha Rafizi Ramli Mengangkat Anwar Ibrahim Sebagai Pm Ke 8 Diperlekeh Oleh Pimpinan Kanan Parti

Usaha Rafizi Ramli Mengangkat Anwar Ibrahim Sebagai Pm Ke 8 Diperlekeh Oleh Pimpinan Kanan Parti

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 413 hits
KONGRES PKR Bekas naib presiden PKR Rafizi Ramli mendedahkan ada segelintir pemimpin kanan parti itu memperlekehkan usahanya mengangkat Anwar Ibrahim selaku perdana menteri kelapan Rafizi berkata ada dalam kalangan mereka menyifatkan masa A...
Anwar Ibrahim Kecundang Dalam Pemilihan Pkr

Anwar Ibrahim Kecundang Dalam Pemilihan Pkr

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 740 hits
Rafizi Ramli bakal Menteri Kewangan apabila Anwar Ibrahim menaiki takhta Perdana Menteri nanti KECUNDANG Bermacam usaha dilakukan untuk memastikan Rafizi menang Satu keluarga Anwar berkempen untuk Rafizi sampai ke Julau di Sarawak Siapa san...
Anwar Ibrahim Opposes Sharia Laws

Anwar Ibrahim Opposes Sharia Laws

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 191 hits
And that is why Anwar said PAS is PKR s enemy It is because PAS is also DAP s enemy and any enemy of DAP is an enemy of PKR And since PAS is DAP s enemy because of the Sharia Amendment Bill that means PAS is PKR s enemy also because of the ...
Pakatan Tak Masuk Campur Isu Politik Wang Pkr Kata Guan Eng

Pakatan Tak Masuk Campur Isu Politik Wang Pkr Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 237 hits
Pakatan tak masuk campur isu politik wang PKR kata Guan Eng Dikemas kini 33 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 17 Nov 2
Rafizi Antara Nama Calon Untuk Prk Rantau Kata Anwar

Rafizi Antara Nama Calon Untuk Prk Rantau Kata Anwar

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 337 hits
Mohamad Fadli SHAH ALAM Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Rafizi Ramli adalah antara calon yang dicadangkan oleh PKR untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Rantau di Negeri Sembilan Bakal presiden baru PKR itu berkat...
Rina Janji Tiada Lagi Campur Tangan Politik Dalam Kplb

Rina Janji Tiada Lagi Campur Tangan Politik Dalam Kplb

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 268 hits
MALAYSIA GAZETTE Menteri Pembangunan Luar Bandar Rina Mohd Harun KUALA LUMPUR Dalam usahanya memastikan setiap kelompok masyarakat menikmati pembangunan kerajaan Pakatan Harapan menerusi Kementerian Pembangunan Luar Bandar menggariskan pera...
Umno Sertai Ppbm Tiada Sebab Untuk Curiga Kata Anwar

Umno Sertai Ppbm Tiada Sebab Untuk Curiga Kata Anwar

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 332 hits
October 29 2018 7 52 PMKUALA LUMPUR Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini tampil memberitahu dia tiada sebab untuk mencurigai PPBM susulan khabar angin tentang 40 ahli Parlimen Umno akan menyertai parti Tun Dr Mahathir Mohamad tida...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb