Saya Tak Tahan Hidup Susah Ibu Kelar Leher 3 Anaknya Sampai Mati




Seorang lelaki tidak menyangka isterinya tergamak membunuh ketiga-tiga anak mereka dengan kejam. Dia yang bekerja sebagai petani itu terpaksa menelan kenyataan pahit akan kehilangan tiga anaknya sekali gus, setelah pulang dari membuang undi.


Suspek, Marina Tafona'o, 30, mengelar leher kesemua mangsa yang pada ketika itu sedang tidur lena. Marina mengaku dia berbuat demikian kerana tidak tahan hidup dalam kesempitan. 


Suaminya, Nofedi Lagahu, tidak menyangkal alasan yang diberikan Marina dan mengesahkan kehidupan mereka sekeluarga sememangnya susah akibat tekanan ekonomi. Kesusahan itu membuatkan dia hanya mampu memberi keluarganya makan sekali dalam waktu tiga hari. Jika mereka tidak mempunyai wang untuk membeli makanan, Nofedi akan memberi sebuah pisang kepada anak-anaknya sebagai alas perut. 


"Anak-anak biasanya diberi pisang atau minum air kalau tiada beras," katanya. 


Difahamkan, Nofedi bekerja sebagai penoreh getah dengan pendapatan 200,000 rupiah (RM57.56) seminggu. Hasil pendapatan itu digunakan untuk membeli barang keperluan rumah bersama isteri dan empat anaknya. 


Namun akibat desakan ekonomi kali ini, Nofedi kerap bertengkar dengan Marina sehingga kemuncaknya pada Rabu, 9 Disember 2020, Marina bertindak membunuh anak-anaknya yang masih kecil dengan cara kejam. 


Di kediaman mereka di Dusun II, Desa Banua, Daerah Nias Utara, Indonesia, Marina mengelar leher mangsa sehingga maut. Salah seorang anaknya iaitu anak sulung, terselamat kerana mengikut bapanya pergi ke tempat pembuangan undi. 


Sebelum kejadian, Nofedi bersama ibu bapanya serta anak sulung mereka keluar pada jam 9 pagi untuk pergi ke tempat pembuangan undi. Sebelum bertolak, mereka sempat mengucapkan selamat tinggal kepada Marina dan tiga beradik berkenaan. 


Jam 12 tengah hari setelah selesai membuang undi, datuk, nenek dan cucu perempuannya pulang ke rumah mendapati pintu depan rumah tidak berkunci. Saat pintu rumah dibuka, alangkah terkejutnya apabila mereka melihat tiga beradik berkenaan dalam keadaan tidak bernyawa dan mengalami luka di bahagian leher. 


Marina pada waktu itu berada di tepi mangsa dalam posisi terlentang dan memegang sebilah parang yang digunakan untuk mengelar leher anak-anaknya. 


Takut melihat semua itu, anak sulung segera menghubungi bapanya, Nofedi yang tidak jauh dari kediaman mereka. Sebaik tiba di rumahm, Nofedi terus masuk ke bilik dan melihat tiga mayat anaknya. 


Satu jam kemudian, polis tiba di lokasi selepas mendapat maklumat berhubung kejadian tersebut. Ketua Polis Nias, Yasden berkata, suspek dipercayai telah mengelar leher anak-anaknya menggunakan parang sehingga hampir putus. 


Marina juga dikatakan cuba membunuh diri ketika ditahan dengan cara mengelar lehernya sendiri. Tetapi penduduk yang menyedari niatnya itu segera menghalangnya berbuat demikian. Kes masih dalam siasatan. 


Sumber: Agensi


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/12/saya-tak-tahan-hidup-susah-ibu-kelar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Hidup Susah Tergamak Bunuh Tiga Anak Serentak

Ibu Hidup Susah Tergamak Bunuh Tiga Anak Serentak

papar berkaitan - pada 15/12/2020 - jumlah : 464 hits
Agensi Jakarta Akibat dihimpit masalah kewangan seorang ibu di Sumatera Utara tergamak membunuh tiga orang anaknya serentak dengan sebilah parang Kejadian berlaku pada Rabu lalu ketika abang bapa dan datuk mereka keluar mengundi pada piliha...
Ibu Di Nias Yang Gorok 3 Anaknya Karena Himpitan Ekonomi Meninggal Dunia

Ibu Di Nias Yang Gorok 3 Anaknya Karena Himpitan Ekonomi Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 13/12/2020 - jumlah : 269 hits
Marlina Tafona o alias Ama Fina alias MT ibu yang menggorok 3 balitanya di Nias Utara lalu mencoba bunuh diri menghembuskan napas terakhir Tahanan Polres Nias ini meninggal dunia di RSUD Gunungsitoli Minggu pagi
Ibu Adib Rayu Ebit Lew Dapatkan Keadilan Untuk Arwah Anaknya

Ibu Adib Rayu Ebit Lew Dapatkan Keadilan Untuk Arwah Anaknya

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 237 hits
NASUHA RAHMANKedua ibu bapa arwah Adib merayu meminta tolong kepada pendakwah bebas Ebit Lew agar membantu mereka untuk mendapatkan keadilan buat anaknya Dah dua tahun tiada perkembangan kes arwah Adib Kami sangat sedih pilu dan kecewa sang...
Hiburan Kuarantin Kendiri Selama 20 Hari Ibu Ismail Izzani Tak Mampu Tahan Sebak Kerana Terlalu Rindu

Hiburan Kuarantin Kendiri Selama 20 Hari Ibu Ismail Izzani Tak Mampu Tahan Sebak Kerana Terlalu Rindu

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 447 hits
Datin Suliza Salam ibu kepada Ismail Izzani tampil meluahkan rasa syukur apabila telah selamat menjalani kuarantin kendiri selama hampir 20 hari setelah menjalani ujian saringan COVID 19 baru baru ini Semua sedia maklum yang Ismail dan ibun...
Dasar Anak Tak Guna Bengang Tak Disediakan Makanan Anak Pukul Kepala Ibu Sampai Mati

Dasar Anak Tak Guna Bengang Tak Disediakan Makanan Anak Pukul Kepala Ibu Sampai Mati

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 348 hits
Seorang lelaki berusia 28 tahun tergamak memukul kepala ibunya sehingga mati dalam kejadian yang berlaku pada jam 10 pagi Sabtu 5 Disember 2020 di Dusun Muara Tolang Sumatera Utara Indonesia Menurut sumber suspek Syahrul memukul kepala ibun...
Saya Nak Dia Mati Perlahan Lahan Ibu Dera Suntik Cecair Peluntur Dalam Badan Bayinya Berusia 18 Bulan

Saya Nak Dia Mati Perlahan Lahan Ibu Dera Suntik Cecair Peluntur Dalam Badan Bayinya Berusia 18 Bulan

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 242 hits
Seorang ibu mengaku mendera bayi perempuannya dengan menggunakan pisau cukur dan menyuntik cecair peluntur ke dalam badannya Ezgi Korucu didakwa mendera mangsa berusia 18 bulan di kediamannya di Daerah Avcilar utara barat Istanbul Turki Wan...
Lolos Dari Hukuman Mati Penerima 10 Kg Sabu Diganjar Hukuman Penjara Seumur Hidup

Lolos Dari Hukuman Mati Penerima 10 Kg Sabu Diganjar Hukuman Penjara Seumur Hidup

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 188 hits
M Yani dinyatakan bersalah menjadi perantara jual beli 10 Kg sabu Dia lolos dari tuntutan pidana mati dan hanya dijatuhi hukuman penjara seumur hidup
Innalillahi Satu Keluarga Kejang Kejang Keracunan Ac Mobil Sang Ibu Meninggal Dunia 2 Anaknya Kritis

Innalillahi Satu Keluarga Kejang Kejang Keracunan Ac Mobil Sang Ibu Meninggal Dunia 2 Anaknya Kritis

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 279 hits
Peristiwa nahas menimpa satu keluarga yang terdiri dari seorang ibu dan dua anak di Jalan Jenderal Sudirman Desa Jatirejo Kecamatan Pasir Penyu Kabupaten Indragiri Hulu Riau pada Kamis pagi Mereka keracunan AC mobil yang mereka tumpangi San...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega