Saya Pilih Rafizi Bukan Sebab Benci Saifuddin


 Kenapa saya pilih Rafizi tetapi berbeza isu khemah besar?
SAYA PILIH RAFIZI BUKAN SEBAB BENCI SAIFUDDIN 


Masih ramai kawan2 bertanya kenapa saya memilih Rafizi tetapi tidak sependapat dgn isu khemah besar. Sebenarnya saya telah memberi penjelasan serba sedikit mengenainya. Saya pilih Rafizi kerana pilihannya ada dua… Rafizi atau Saifuddin. 


Tetapi bukan bermakna saya pilih Rafizi saya benci Saifuddin. Saya adalah peminat Saifuddin dlm memberi hujah2nya dipentas ceramah. Bagi saya tugas Saifuddin sebagai Setiausaha Agung mesti dikekalkan. Saifuddin ada tempat di hati org2 Melayu semi bandar dan luar bandar.


Saya memilih Rafizi selepas melihat kegagalan PH terutama PKR dlm 4 PRN yg lalu. Saya kecewa seolah olah tiada ‘post morterm’ yg mempunyai fakta yg jelas dilakukan oleh parti. Semua main agak2 sahaja. Malah tiada blueprint yg dilakukan sebaliknya penuh dgn alasan demi alasan hinggalah 4 PRN PKR tewas teruk.


Semua tidak mahu mengaku kegagalan mereka. Ada berhujah kerana soal logo. Jika saya Presiden… jika logo menjadi salah satu faktor utama bermakna kita  yg gagal memberi penerangan atau buat kerja utk rakyat kenal. Bila guna logo sendiri sama sahaja kalah teruk. So logo sebenarnya bukan isu.


Bila saya komen isu penerangan gagal bukan bermakna saya benci Syamsul. Bagi saya Syamsul gagal di situ kerana mungkin latar belakang akademinya bukan sebagai org penerangan. Bukan juga bila saya kritik penerangan saya nak jawatan itu tetapi saya kritik sebab tak mahu PKR terus tenggelam.


Tak guna kita berlawan sesama sendiri. Jadi saya pilih Rafizi sebab dia ada strategi. Fokus menyerang Najib dan menarik pengundi atas pagar dan anak muda itu sgt tepat. Ia sama fikiran yg saya selalu sebut malah waktu di Bukit Gasing saya telah menyampaikan perkara yg sama.


Pelancaran ‘Ayuh Malaysia’ sgt baik sebagai satu bentuk kempen bersepadu dan fokus kpd kelompok pengundi atas pagar yg mereka mengundi berdasarkan isu2 semasa. 


Kenapa saya tidak bersetuju dgn pandangan Rafizi tentang khemah besar? Strategi saya adalah lebih baik kita berunding walaupun berisiko. Risiko tetap ada samada dgn parti pembangkang yg lain mahupun komponen PH malah dari MP PKR sendiri. Ada jaminan DAP atau Amanah tidak akn khianati?


Malah sejarah membuktikan pengkhianatan dilakukan oleh Tim Presiden PKR sendiri dan Ketua Wanitanya. Kita menolak Mahathir tetapi kita perlu berunding dgn Bersatu dan PAS utk menidakkan kemenangan BN utk PRU15.


Bagi saya strategi Rafizi akn memakan sedikit masa. Biar 2 in 1… Rafizi fokus kpd pengundi atas pagar dan pengundi muda… manakala Anwar dan Saifuddin berunding utk kerjasama dgn pembangkang kecuali dgn parti Mahathir. Strategi ini diakui pemimpin2 UMNO jika kita bekerjasama BN akn tewas pada PRU15.


Bukan saya malas tetapi saya tidak mahu kesannya lebih besar kpd rakyat. Dlm keadaan BN belum sebagai kerajaan mutlak mereka sgt berkuasa apatah lagi bila mereka menjadi kerajaan.


Saya mahu kita kerjasama kerana saya tidak mahu Rafizi ke dlm penjara. Lihatlah apa terjadi kpdnya dan Anwar bila BN berkuasa. Anwar dan Rafizi diberi tekanan dan disekat dari bertanding dlm PRU14. 


BN tahu gabungan Anwar dan Rafizi mampu menggugat mereka kerana keduanya adalah fighter. Jadi Anwar disumbatkan ke penjara dan Rafizi didakwa dgn pelbagai kes di mahkamah. Akhirnya suara mereka tidak kedengaran di Parlimen.


Dlm tempoh beberapa bulan ratusan billion wang rakyat dibelanjakan begitu sahaja, Najib sgt berleluasa, kes2 korupsi terlepas begitu sahaja dan bermacam mcm lagi … sanggupkah rakyat berdepan dgn 1,800 hari lagi? Belajarlah pengalaman ngeri kita di bawah BN.


Jadi pendirian saya adalah lebih baik kita mengambil risiko utk perancangan masa pendek daripada kita pastinya menjadi pembangkang utk 1,800 hari. Dlm tempoh 1,800 hari lagi jika kita menjadi sebahagian dari kerajaan… kita fokus utk kembalikan keyakinan rakyat terutama golongan pengundi atas pagar dan anak muda.


Rafizi boleh terus fokus menambat kenyakinan rakyat. Apatah bila jadi kerajaan Rafizi lebih mudah menggunakan media kerajaan utk menyampaikan mesej2nya.


Kita jgn ulangi kesilapan lalu iaitu tidak melayani isu popular rakyat. Bila kerajaan barulah kita kena mendidik perlahan lahan seperti kita menasihati anak2 kita.


Dlm agama pun Allah ajar kita melalui kisah Nabi Musa yg diminta bercakap lemah lembut dgn Firaun. Jgn ulangi kisah menghalang merokok di kedai makan hanya baru beberapa bulan menang PRU. Rakyat atau pengundi ini ibarat customer kita yg perlu dilayank dan dididik perlahan lahan.


Jadi jelas kenapa saya memilih Rafizi. Pertama saya tidak mahu Rafizi dipenjarakan dan kedua saya m mahu melihat ada keseimbangan kerana sebelum ini DS Anwar seperti lone ranger dlm berperang dgn lawan… menyeranglah dia, pertahankan diri bila diserang pun dia…mana pemimpin2 PKR yg lain?


Berbeza sedikit pandangan dgn Rafizi itu perkara biasa. Kita raikan perbezaan. Siapa menang atau kalah ia adat pertandingan asalkan kita sesama kita yg bencikan rasuah ini bermasam muka. 


Jebat pernah berkata kpd Tuah, andai Tuah bersama dgnnya negeri Melaka akn ditawan. Jadi kita mahukan gabungan Anwar dan Rafizi akn menjadi parti kita lebih kuat tanpa menidakkan tokoh2 lain di dlm parti.
We are all Tuah & Jebat.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/05/saya-pilih-rafizi-bukan-sebab-benci.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saifuddin Rafizi Set For May 11 Debate

Saifuddin Rafizi Set For May 11 Debate

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 149 hits
Saifuddin Nasution Ismail and Rafizi Ramli are going for the PKR deputy president s post this month PETALING JAYA PKR deputy president candidates Saifuddin Nasution Ismail and Rafizi Ramli are set for a debate on May 11 Sinar Harian reporte...
Pemilihan Pkr Debat Saifuddin Rafizi 11 Mei Ini

Pemilihan Pkr Debat Saifuddin Rafizi 11 Mei Ini

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 153 hits
Para peminat politik tanah air dan pengikut PKR berpeluang mengikuti debat secara langsung antara dua calon Timbalan Presiden parti itu Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail dan Rafizi Ramli pada 11 Mei
Berani Semuka Babitkan Rafizi Dan Saifuddin Bukan Debat Tapi Perbincangan Kata Anwar

Berani Semuka Babitkan Rafizi Dan Saifuddin Bukan Debat Tapi Perbincangan Kata Anwar

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 141 hits
May 8 2022 Anwar Ibrahim berkata istilah debat lebih sesuai digunakan untuk programnya dengan bekas perdana menteri Najib Razak kerana perbezaan pola pemikiran dan dasar PETALING JAYA Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak bersetuju istilah debat...
Debat Dengan Rafizi Bukan Untuk Saling Serang Kata Saifuddin

Debat Dengan Rafizi Bukan Untuk Saling Serang Kata Saifuddin

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 110 hits
May 9 2022 Saifuddin Nasution dalam sidang media selepas menghadiri majlis malam muhibah Aidilfitri anjuran PKR Sabah di Kota Kinabalu malam tadi KOTA KINABALU Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution berkata debat beliau dengan Naib Preside...
No Debate Between Rafizi Saifuddin Just A Discussion Says Anwar

No Debate Between Rafizi Saifuddin Just A Discussion Says Anwar

papar berkaitan - pada 8/5/2022 - jumlah : 228 hits
Anwar Ibrahim has advised all candidates in the upcoming party polls to keep the contests clean and not to make it a personal fight PETALING JAYA PKR president Anwar Ibrahim says the May 11 programme involving Rafizi Ramli and Saifuddin Nas...
Saifuddin Rafizi Siapa Layak Bersama Anwar Debate On 11 May

Saifuddin Rafizi Siapa Layak Bersama Anwar Debate On 11 May

papar berkaitan - pada 5/5/2022 - jumlah : 161 hits
PKR deputy president candidates Saifuddin Nasution Ismail and Rafizi Ramli are set for a debate on May 11 Sinar Harian reported that the 90 minute programme titled Berani Semuka Siapa Layak Bersama Anwar will start at 3pm and aired live acr...
Pkr Polls Regardless Of Outcome Saifuddin Wants To Work With Rafizi

Pkr Polls Regardless Of Outcome Saifuddin Wants To Work With Rafizi

papar berkaitan - pada 2/5/2022 - jumlah : 179 hits
PKR deputy presidency candidate Saifuddin Nasution Ismail has indicated that he will work together with his opponent Rafizi Ramli regardless of the outcome of the party election Speaking to Malaysiakini Saifuddin described Rafizi as a frien...
I Made Room For Saifuddin In Pkr Says Rafizi

I Made Room For Saifuddin In Pkr Says Rafizi

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 216 hits
PKR vice president Rafizi Ramli a candidate for the party deputy presidency has responded to personal remarks by his rival Saifuddin Nasution Ismail GEORGE TOWN Rafizi Ramli a contender for PKR s deputy presidency spoke today of the sacrifi...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia