Saya Pernah Menutup Semua Pintu Untuk Allah S W T Mizz Nina Ceritakan Pengalamannya Khas Buat Tatapan Peminat




Saat bertentang mata dengan wanita ini, sungguh tidak percaya beliau pernah beraksi di pentas MTV dan menjadi artis pembukaan untuk konsert Pit Bull. Biarpun beliau sudah meninggalkan ‘dunia’ itu, namun senyumannya lebih lebar dan itu menandakan beliau betul-betul gembira dengan kehidupannya sekarang.

Mizz Nina, satu nama yang pernah berada di puncak industri hiburan sebagai seorang penyanyi dan pengacara. Pernah berkolaborasi dengan artis antarabangsa seperti Theo Martins, Colby O’ Donis, Flo Rida, Jay Park dan ramai lagi.

Namun, tatkala dunia glamour memberi perhatian kepadanya, isteri kepada Noh Salleh ini telah mengambil keputusan yang agak drastik iaitu untuk berubah. Jika dulu beliau terkenal dengan imejnya yang se ksi tapi kini beliau lebih selasa dengan pakaian yang menutup aurat.

Apabila ditanya mengapa beliau mengambil jalan itu, ini jawapan Mizz Nina;

“Ketika saya berada di puncak, saya merasa seperti kehilangan sesuatu. Walaupun saya sibuk dengan pelbagai aktiviti dan persembahan, saya tetap rasa kosong. Sampaikan satu tahap, saya rasa sudah tiba masanya untuk saya mengubah hidup saya ke dimensi yang baru.”
Penghijrahan Mizz Nina mengejutkan ramai pihak. Bukanlah satu perkara yang mudah bagi seseorang yang dikenali sebagai artis bertaraf antarabangsa untuk berhijrah dan menjadi seorang yang muslimah.



Antara cabaran yang dihadapi oleh beliau adalah istiqamah. Sewaktu beliau nekad untuk berhijrah perkara yang paling sukar baginya adalah untuk menukar gaya hidup. Malah, beliau juga mengambil masa yang agak panjang untuk menerima bahawa beliau perlu menyarung hijab. Baginya, ‘the struggle is real.’

Namun, Mizz Nina berpegang pada satu hadis riwayat sahih Muslim yang berbunyi, ‘Barangsiapa yang berusaha mencari ilmu, Allah akan mempermudahakan jalannya menuju ke syurga’. Jadi, semenjak dari itu, Mizz Nina terus fokus dalam membina kehidupannya di jalan Allah swt.

Tatkala diminta untuk memberi sedikit nasihat kepada para remaja, sambil tersenyum Mizz Nina bercerita keadaanya satu ketika dahulu,

“Saya pernah menutup segala pintu untuk Allah swt. Saya pernah berada dalam situasi yang tidak melakukan perkara-perkara yang beriman kepada Allah,
Kepada remaja di luar sana, jangan sesekali menutup pintu buat Allah. Jika anda tidak sembahyang, sekurangnya berpuasalah. Jika anda tidak berpuasa, sekurangnya sembahyanglah. Jika anda tidak membuat kedua-duanya, berdoalah agar Allah memberi kebaikan kepada diri sendiri.” Pesannya dengan penuh semangat.
Mizz Nina juga menekankan kepada remaja supaya jangan sesekali mengorbankan agama semata-mata untuk meraih popularity. Jangan lakukan satu perkara kerana mahu menjadi terkenal. Buat sesuatu kerana Allah adalah yang terbaik. Sekiranya popularity mendamping anda, itu adalah satu bonus kepada anda.

Mizz Nina turut berkongsi satu tips bagaimana beliau kembali bangkit tatkala berada di ‘lowest point’, katanya;

“If I’m down, I change my attitude.”
Mizz Nina akan kembali melihat kehidupannya dan bersyukur kepada Allah swt dengan apa yang beliau ada. Setiap kali dia mengucap rasa syukur dan Alhamdulillah beliau merasakan hidupnya akan lebih baik dan gembira.



Bukan itu sahaja, Mizz Nina akan mencari rakan-rakan yang boleh membuatnya kembali mengingati Allah. Mizz Nina percaya kawan yang baik akan menyedarkannya akan Allah swt. Beliau juga akan menyertai mana-mana kelas keagamaan untuk kembali bangkit sekiranya beliau berada di lowest point.

Mizz Nina, seorang wanita yang wajar menjadi pengajaran dan ikon kepada seluruh remaja yang melihat popularity itu satu perkara yang penting. Kisah penghijrahannya patut diberi perhatian agar lebih ramai remaja akan sedar bahawa ‘dunia’ yang sering dipaparkan seronok dan gembira itu sebenarnya kosong.

Hari ini biarpun beliau bukan lagi seorang penyanyi, namun beliau terkenal akan kerja-kerja kemanusiannya. Malah, beliau juga memilih untuk terus terlibat dalam industry seni dengan mengasakan DOPSTV; saluran berkonsepkan Islamik.

Semoga kisah Mizz Nina ini akan membuka mata masyarakat untuk lebih dekat kepada agama dan Allah swt. Untuk kisah yang lebih panjang, ikuti video Inspirasi Mizz Nina di semua media sosial Zayan.

Kredit Gambar: Instagram @officialmizznina via sinar.my © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/01/saya-pernah-menutup-semua-pintu-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Hukuman Yang Tekah Allah Sediakan Khas Buat Isteri Yang Suka Membentak Suaminya

Inilah Hukuman Yang Tekah Allah Sediakan Khas Buat Isteri Yang Suka Membentak Suaminya

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 304 hits
Di dalam sebuah perkawinan tentu terdapat banyak perbandingan yang kita jumpai dari pendamping suami isteri baik itu cara berfikir komentar hobi ataupun keperibadian dan juga sering kali dapat merangsang pada pertengkaran kala suami isteri ...
Dalam Sibuk 10yearschallenge Mizz Nina Kongsi Kisah Hijrahnya 10 Tahun Lepas

Dalam Sibuk 10yearschallenge Mizz Nina Kongsi Kisah Hijrahnya 10 Tahun Lepas

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 333 hits
Dalam Sibuk 10YearsChallenge Mizz Nina Kongsi Kisah Hijrahnya 10 Tahun Lepas 10YearsChallenge menjadi trend di media sosial apabila rata rata individu memuat naik foto dan bandingkan diri mereka pada 10 tahun lepas Sebaliknya lain pula deng...
Tipulah Kalau Korang Tak Pernah Buat Semua Ni Semata Mata Nak Benda Percuma Betul Tak

Tipulah Kalau Korang Tak Pernah Buat Semua Ni Semata Mata Nak Benda Percuma Betul Tak

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 317 hits
Siapa yang tak suka perkara percuma tak payah susah susah keluar duit tenaga tapi boleh enjoy macam macam perkara Mesti korang fikir ada ke lagi benda percuma zaman sekarang ni Eh ada dan kami yakin ramai antara korang yang pernah buat semu...
Hebat Perancangan Allah Jihan Tampil Dengan Bertudung Peminat Doakan Semoga Istiqamah

Hebat Perancangan Allah Jihan Tampil Dengan Bertudung Peminat Doakan Semoga Istiqamah

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 450 hits
Beberapa foto penampilan terbaharu pengacara Jihan Muse yang dimuat naik menerusi laman Instagramnya menarik perhatian netizen Jihan atau nama sebenarnya Nur Jihan Musa 36 berkongsi beberapa keping foto dia memakai tudung namun tidak dijela...
Allahu Akbar Semoga Allah Redha Dengan Kemenangan Ini

Allahu Akbar Semoga Allah Redha Dengan Kemenangan Ini

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 363 hits
CAMERON HIGHLANDS 26 Jan Agenda penyatuan ummah antara Barisan Nasional dan Pas dalam Pilihan Raya Kecil Cameron Highlands menjadi penyumbang utama kepada kemenangan calon BN di kerusi Parlimen itu Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad ...
Kemenangan Di Cameron Highland Adalah Anugerah Allah Swt Kepada Penyatuan Ummah

Kemenangan Di Cameron Highland Adalah Anugerah Allah Swt Kepada Penyatuan Ummah

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 424 hits
Agenda penyatuan ummah antara Barisan Nasional dan PAS dalam PRK P078 Cameron Highlands menjadi penyumbang utama kepada kemenangan calon BN di kerusi Parlimen itu Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata kerjasama dan bantuan...
Mp Amaran Allah Mengatasi Amaran Mujahid

Mp Amaran Allah Mengatasi Amaran Mujahid

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 230 hits
tidak teragak agak mempertahankan Islam jika terus diganggu kata Ahmad Amzad
Sesiapa Yang Suka Tidur Lepas Subuh Seolah Olah Dia Menolak Pemberian Allah Kenapa Baca Penjelasan Ini

Sesiapa Yang Suka Tidur Lepas Subuh Seolah Olah Dia Menolak Pemberian Allah Kenapa Baca Penjelasan Ini

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 271 hits
Siapa Yang Suka Tidur Lepas Subuh Tolong Baca Ini Jangan Abaikan Mesti Baca Siapa yang suka tidur lepas subuh tolong baca dan siapa suka tidur lepas subuh then bangun nak solat dhuha pon tolong baca sentap n muhasabah sesame takde ruginya i...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami