Saya Mohon Maaf Tak Mungkin Kita Buat Perkara Sebegini Pengasas Kk Mart


hmetro.com.my
Nurul Hidayah Bahaudin
[email protected]Kuala Lumpur: "Saya sendiri tidak boleh terima penjualan stoking terdapat kalimah Allah apatah lagi mahu mencetak produk berkenaan," kata Pengasas dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan KK Mart, Datuk Seri Dr KK Chai

Chai berkata, sepanjang tempoh 23 tahun mengusahakan perniagaan terbabit, tidak pernah pihaknya melakukan kesilapan seumpama itu.

"Sebagai Pengasas dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan, saya begitu menyesal dan memohon maaf atas perkara yang berlaku beberapa hari lalu (penjualan stoking kalimah Allah).

"Saya ambil peluang ini untuk mengucapkan terima kasih kepada netizen yang menularkan perkara itu supaya kami dapat mengambil tindakan secepat mungkin," katanya pada sidang media di Menara KK, Bandar Tasik Selatan, di sini, hari ini.

Turut hadir, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Nadzim Johan dan penyanyi rap sensasi, Caprice.

Sebagai ahli perniagaan di negara yang berbilang kaum dan agama, beliau sudah cukup arif mengenai sensitiviti masyarakat.

"Sebaik isu ini tular di media sosial pada 13 Mac lalu, kami ambil langkah segera dengan memohon maaf di platform media sosial selepas dua jam mengetahui perkara berkenaan.

"Kita tidak mahu hanya memberikan alasan tetapi juga mengambil tanggungjawab terhadap apa yang berlaku termasuk segera tampil membuat laporan di Balai Polis Sungai Besi mengenai perkara ini pada Khamis lalu kerana mahu terangkan insiden ini dan memberi kerjasama kepada pihak polis.

"Pada masa sama, kami juga ada hantar surat penerangan kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN), Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN), Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar serta pihak agama lain berhubung isu ini," katanya.

Menurutnya, insiden yang berlaku ini bukan saja menjejaskan perniagaannya, malah mengganggu emosinya.

"Dalam tempoh tiga hari ini, saya tidur kurang 10 jam. Saya betul-betul marah dengan pembekal dan mempertikaikan macam mana perkara ini boleh berlaku.

"Namun, saya tidak mahu memberi alasan dan mengakui kami perlu bertanggungjawab dengan apa yang terjadi," katanya.

Mengulas mengenai keberadaan stoking berkenaan di KK Mart, beliau berkata, produk itu disediakan oleh pembekal menerusi sistem sewaan tempat dalam premis kedai serbaneka terbabit.

"Pembekal ini diberi tempat dalam kedai serbaneka kami untuk menjual produk yang prosesnya dikendalikan sepenuhnya oleh syarikat berkenaan tanpa pemantauan daripada pekerja kami.

"Di sini kelompongan sistem kami yang menyerahkan sepenuhnya kepada pembekal dan selepas ini kami akan baik pulih prosedur operasi standard (SOP) berkenaan," katanya.

Katanya, hasil pemeriksaan dilakukan di kesemua 800 cawangan KK Mart di seluruh negara mendapati hanya tiga premis yang terdapat stoking terbabit.

"Kita kesan 14 pasang stoking ada kalimah Allah di tiga cawangan KK Mart termasuk di Bandar Sunway yang tular di media sosial, baru-baru ini.

"Nasib baik stoking berkenaan tiada yang terjual," katanya yang mengakui sudah menghantar tiga surat kepada pembekal untuk mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu.

Beliau yang dilihat menangis dan gagal menahan sebak merayu kepada orang ramai supaya tidak memboikot KK Mart disebabkan isu terbabit.

"Saya harap boikot terhadap KK Mart boleh dihentikan. Saya sedia untuk berjumpa semua pihak bagi menjelaskan perkara ini termasuk Ketua Pemuda Umno (Dr Muhamad Akmal Saleh) yang ada membuat kenyataan (boikot) sebelum ini.

"Kita bertanggungjawab sepenuhnya dalam hal ini dan kita juga minta maaf secara terbuka kepada masyarakat terutama yang beragama Islam.

"Kita tahu betapa marahnya orang ramai terhadap KK Mart. Perkara ini bukan disengajakan kerana tidak mungkin kita ambil langkah yang akan merugikan seperti ini," katanya.

Terdahulu, stoking kalimah Allah yang dijual di KK Mart Bandar Sunway, tular selepas gambar produk berkenaan dimuat naik pengguna di media sosial sejak 13 Mac lalu

Disiarkan pada: Mac 16, 2024 @ 12:59pm

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2024/03/saya-mohon-maaf-tak-mungkin-kita-buat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Sebarang Agenda Stoking Tertera Kalimah Allah Pengasas Kk Mart Mohon Maaf

Tiada Sebarang Agenda Stoking Tertera Kalimah Allah Pengasas Kk Mart Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 77 hits
Isu penjualan stoking berjenama MiranoSock yang tertera kalimah ALLAH SWT di beberapa kedai rangkaian serbaneka KK Supermart amp Superstore Sdn Bhd adalah produk konsainan oleh pihak vendor Menurut pengasas KK Super Mart Datuk Seri Dr
Stoking Kalimah Allah Pengasas Kk Mart Diberi Amaran Keras Syarikat Ambil Langkah Elak Isu Berulang

Stoking Kalimah Allah Pengasas Kk Mart Diberi Amaran Keras Syarikat Ambil Langkah Elak Isu Berulang

papar berkaitan - pada 19/3/2024 - jumlah : 98 hits
Pengasas KK Mart KK Chai telah memohon maaf dan diberi amaran keras susulan kontroversi penjualan stoking tertera kalimah Allah PETALING JAYA Jabatan Kemajuan Islam Malaysia beri amaran keras kepada pengasas KK Mart KK Chai supaya isu penju...
Kami Mohon Maaf Tolong Jangan Boikot Kk Mart

Kami Mohon Maaf Tolong Jangan Boikot Kk Mart

papar berkaitan - pada 17/3/2024 - jumlah : 194 hits
Pengendali kedai rangkaian serbaneka di Malaysia KK Supermart Superstore Sdn Bhd tampil membuat permohonan maaf menyusuli penjualan stoking jenama Miranosock yang tertera kalimah Allah di salah satu cawangannya di Bandar Sunway Petaling Jay...
Kk Mart Mohon Maaf Isu Stoking Tulisan Kalimah Allah

Kk Mart Mohon Maaf Isu Stoking Tulisan Kalimah Allah

papar berkaitan - pada 14/3/2024 - jumlah : 119 hits
Pengendali kedai rangkaian serbaneka KK Super Mart Superstore Sdn Bhd memohon maaf susulan video tular penjualan stoking berjenama Miranosock yang tertera kalimah Allah di cawangan Bandar Sunway Petaling Jaya Kepada semua pelanggan KK Super...
Kk Mart S Mobile App Hacked Given Final Warning

Kk Mart S Mobile App Hacked Given Final Warning

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 79 hits
Convenience store chain KK Mart s mobile application was hacked today with the words Amaran Terakhir appearing on the app However the app was back to normal at about 10am today Malaysiakini s checks at 9 33am found that the KK Mart applicat...
Mcmc To Look Into Possible Disinformation In Kk Mart Issue

Mcmc To Look Into Possible Disinformation In Kk Mart Issue

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 80 hits
Communications Minister Fahmi Fadzil today said the Malaysian Communications and Multimedia Commission has been instructed to look into elements of disinformation spread through social media postings related to the KK Mart issue Specificall...
Polis Cadang Kk Mart Pembekal Stoking Didakwa Pertuduhan Jenayah

Polis Cadang Kk Mart Pembekal Stoking Didakwa Pertuduhan Jenayah

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 101 hits
Polis telah melengkapkan siasatan berhubung penjualan stoking dengan tulisan Allah di sebuah cawangan KK Mart di Bandar Sunway Selangor baru baru ini Menurut Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Mohd Shuhaily Mohd Zain pegawai telah...
Polis Cadang Pendakwaan Jenayah Pada Kk Mart Pembekal

Polis Cadang Pendakwaan Jenayah Pada Kk Mart Pembekal

papar berkaitan - pada 22/3/2024 - jumlah : 70 hits
Hariz MohdPolis telah melengkapkan siasatan berhubung penjualan stoking dengan tulisan Allah di sebuah cawangan KK Mart di Bandar Sunway Selangor baru baru ini Menurut Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Mohd Shuhaily Mohd Zain peg...
How The War In Gaza Has Doomed Kk Mart

How The War In Gaza Has Doomed Kk Mart

papar berkaitan - pada 21/3/2024 - jumlah : 148 hits
When one falls in status one of the things that happens is that one will become very sensitive towards even the smallest slight The smallest scorn can trigger such great grievance in oneself that one might even persuade oneself to retaliate...
Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Cara Hilangkan Migrain

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Bekas Biskut Raya Comel

Selamat Hari Ibu

Holy Spirit Fire Igniting Your Passion For Jesus And His Purpose

Ph Mendahului Kiraan Undi Awal Polis Tentera

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu