Saya Dah Tengok Ai Pembantu Project G Assist Dari Nvidia Dan Saya Teruja Ini Sebabnya




AI tengah booming dalam industri teknologi sekarang ini, dan selepas melihat potensi di dalam permainan, saya semakin yakin bahawa suatu hari nanti AI akan menggantikan panduan strategi. Mungkin ambil masa sedikit, tetapi saya percaya kita akan hidup dalam dunia di mana kita boleh bertanya kepada permainan untuk mendapatkan bantuan dan ia akan memberi jawapan.
Saya dapat melihat potensi masa depan ini di pejabat Nvidia di Santa Clara, di mana saya baru-baru ini dijemput untuk berjumpa pasukan mereka dan mencuba beberapa demo teknologi baru.
Demo yang paling menarik tentulah Project G-Assist, AI asisten yang berpotensi mengubah segalanya yang diperkenalkan oleh Nvidia di Computex 2024. Awalnya, ia mungkin kedengaran seperti gurauan April Fool, tetapi G-Assist sekarang nampak seperti visi yang sangat menarik di mana AI — bukan GameFAQs atau Google — memberikan jawapan kepada masalah penting anda.
Di mana kita pergi, kita tak perlukan panduan strategi Jika anda belum tahu, G-Assist adalah istilah dari Nvidia untuk sekumpulan alat yang pemaju boleh gunakan untuk membina asisten AI yang sedar konteks untuk permainan mereka. Alat-alat ini membolehkan pemaju mengumpul input dari anda semasa bermain (melalui teks, suara, atau bahkan webcam) dan menghantarnya kepada model AI yang terlatih berdasarkan pelbagai sumber data permainan, supaya ia dapat menjawab pertanyaan anda semasa bermain.
Walaupun teknologi ini masih dalam pembangunan dan belum luas digunakan, Nvidia telah bekerjasama dengan Studio Wildcard untuk mencipta demo bagaimana ia berfungsi dalam permainan survival yang penuh dinosaur, Ark: Survival Ascended.
Nvidia telah menggunakan demo ini untuk mempamerkan G-Assist sepanjang musim panas, dan selepas mencubanya sendiri, saya boleh katakan ia sangat mengagumkan.
Visi G-Assist yang saya lihat adalah seperti tingkap yang boleh anda buka dalam permainan apabila anda perlukan untuk bertanya sesuatu. Anda boleh taip atau sebut soalan anda dan (selagi anda mempunyai papan kekunci dan/atau mikrofon yang disambungkan) dalam beberapa saat, AI akan memberikan jawapan, menggunakan kedua-dua Model Bahasa Kecil dan Besar (SLM dan LLM).
G-Assist boleh mengenal pasti apa yang ada di skrin dan menjawab soalan tentang apa yang anda lihat dalam permainan, seperti kelemahan musuh atau apa yang boleh anda kumpulkan daripada mereka.
Saya juga melihat demo langsung di mana watak permainan ditunjukkan objek dalam kehidupan nyata (melalui webcam), kemudian berjaya mengenal pasti objek itu dan menjawab soalan mengenainya. Pemaju boleh mengawal sumber maklumat yang diakses oleh model. Misalnya, dalam demo yang saya cuba, ia menggunakan wiki Ark, tetapi pemaju boleh mengehadkan sumber untuk menyembunyikan maklumat tertentu dari pemain.
Anda boleh mulai membayangkan bagaimana panduan strategi mungkin akan hilang dalam 5-10 tahun jika teknologi asisten AI ini dapat memenuhi hype Nvidia. Walaupun saya perasan sedikit kelewatan dan kadang-kadang ada masalah semasa demo G-Assist langsung saya, kebanyakan masa teknologi ini berfungsi seperti yang diiklankan.
Tapi, terdapat lebih daripada sekadar panduan permainan AI: Nvidia sedang berusaha untuk mengintegrasikan teknologi ini ke dalam permainan supaya watak boleh bertindak dan memberi respons kepada permintaan anda secara langsung. Sebagai contoh, saya melihat demo di mana watak di skrin boleh mendengar dan bertindak balas terhadap permintaan pemain untuk bertukar antara kenderaan, mengoptimumkan kenderaan untuk pelbagai tugas, dan banyak lagi.
Dan ia tidak terhad kepada menjawab soalan tentang cara untuk cemerlang dalam permainan kegemaran anda. Nvidia juga berhasrat agar bantuan jenis ini boleh diakses di luar mana-mana permainan tertentu, jadi anda boleh meminta bantuan untuk mengoptimumkan prestasi PC anda bergantung kepada apa yang anda lakukan pada hari itu.
Contohnya, dalam demo, saya melihat wakil Nvidia meminta Project G-Assist untuk membantu mengoptimumkan sistem yang dilengkapi Nvidia GeForce RTX 4090. Di depan mata saya, asisten AI cadangkan untuk mengunci frekuensi bingkai kepada 60 dan menurunkan voltan GPU untuk mempercepat prestasi dan mengurangkan bunyi kipas.
Sebagai seseorang yang sering mendapatkan soalan sokongan teknikal tentang prestasi laptop dari pembaca dan keluarga saya, ini adalah sesuatu yang besar. Terdapat jelas ruang yang banyak untuk perbincangan tentang sama ada bantuan AI sebenarnya adalah yang terbaik untuk PC anda, tetapi nampaknya jelas masa depan di mana kebanyakan orang tidak ambil pusing dan cuma memberi arahan kepada AI untuk mengoptimumkan PC mereka untuk bermain dan terus bermain permainan kegemaran mereka.
Pandangan ke Hadapan Kita semua tahu Nvidia sudah lama menjalin hubungan dengan AI, dan sekarang setelah saya mendapatkan pandangan di mana ia menuju pada 2025, saya sangat teruja.
Project G-Assist masih di peringkat awal, tetapi demo teknologi yang saya lihat setakat ini sangat menarik dan, terus terang, agak menakutkan. Sekarang demo G-Assist ini agak perlahan dan sedikit kurang lancar, tetapi dalam beberapa tahun, kita boleh bayangkan ciri ini akan hadir dalam permainan PC terbaik di pasaran.
Jika masa depan ini menjadi kenyataan, sukar untuk membayangkan mengapa seseorang mahu menghabiskan masa mencari jawapan kepada masalah permainan di Google apabila mereka boleh langsung bertanya kepada G-Assist. Ini mungkin menandakan akhir bagi perniagaan panduan strategi seperti yang kita kenali, tetapi manfaatnya bisa sangat besar bagi mereka yang ingin memiliki hubungan yang lebih berbual dengan permainan mereka.
Lebih banyak dari Tom’s Guide

Source link
The post Saya dah tengok AI pembantu Project G-Assist dari Nvidia, dan saya teruja: ini sebabnya! appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/saya-dah-tengok-ai-pembantu-project-g-assist-dari-nvidia-dan-saya-teruja-ini-sebabnya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kito Tengok Pun Naik Angin Minah Salleh Teruja Sertai Dikir Barat Semangat Menari Ikut Rentak

Kito Tengok Pun Naik Angin Minah Salleh Teruja Sertai Dikir Barat Semangat Menari Ikut Rentak

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 56 hits
Persembahan dikir barat cukup sinonim dengan Kelantan sebagai hiburan di dalam masyarakat dan seni warisan budaya negeri Che Siti Wan Kembang itu Sudah tentu kepelbagaian dan keunikan budaya Malaysia ini bukan sahaja berjaya menarik minat o...
Besar Betul Netizen Teruja Paus Bungkuk Kali Pertama Muncul Di Pulau Redang

Besar Betul Netizen Teruja Paus Bungkuk Kali Pertama Muncul Di Pulau Redang

papar berkaitan - pada 16/9/2024 - jumlah : 77 hits
Tular di media sosial memaparkan penemuan mamalia laut dipercayai paus bungkuk kali pertama muncul di Pulau Redang semalam sehingga mencuri perhatian ramai Menerusi video itu seorang lelaki menyebut Ikan paus ikan paus ikan paus ikan paus t...
Saya Nak Teruja Dengan Apple Intelligence Tapi Ini Buat Susah

Saya Nak Teruja Dengan Apple Intelligence Tapi Ini Buat Susah

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 96 hits
Kalau korang pernah tengok iklan untuk iPhone 16 tahun ni korang mesti perasan yang Apple Intelligence jadi tumpuan utama dalam sesi promosi Nampaknya Apple terlambat sikit dalam mengikuti perkembangan AI yang makin popular dan Apple Intell...
Perak Exco To Meet Ngos Over Sand Mining Project

Perak Exco To Meet Ngos Over Sand Mining Project

papar berkaitan - pada 25/9/2024 - jumlah : 67 hits
Perak executive councillor Teh Kok Lim said it is time to listen to the complaints of environmental groups about the sand mining activities at the Segari Melintang forest reserve PETALING JAYA Perak science environment and green technology ...
Gisb Pembantu Pengajar Madrasah Berdepan 6 Tuduhan Amang Seksual

Gisb Pembantu Pengajar Madrasah Berdepan 6 Tuduhan Amang Seksual

papar berkaitan - pada 21/9/2024 - jumlah : 65 hits
Seorang lagi pembantu pengajar di sebuah madrasah di Kuala Pilah mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Seremban hari ini atas enam pertuduhan melakukan amang seksual terhadap empat kanak kanak lelaki tahun lepas Muhammad Fawzun Azim ...
Tergerak Hati Tengok Cctv Ibu Sebak Tengok Pembantu Rumah Layan Anak

Tergerak Hati Tengok Cctv Ibu Sebak Tengok Pembantu Rumah Layan Anak

papar berkaitan - pada 16/9/2024 - jumlah : 77 hits
Direzekikan untuk bertemu dengan orang yang baik baik sememangnya satu rezeki yang paling disyukuri Apa lagi bila melibatkan anak anak dan orang tersayang Dalam satu perkongsian di Tik Tok seorang ibu memuat naik video pembantu rumahnya yan...
Hadiah Untuk Orang Baik Lima Tahun Tak Jumpa Betty Rahmad Temukan Pembantu Rumah Dengan Anaknya

Hadiah Untuk Orang Baik Lima Tahun Tak Jumpa Betty Rahmad Temukan Pembantu Rumah Dengan Anaknya

papar berkaitan - pada 28/9/2024 - jumlah : 58 hits
Rezeki dikelilingi orang yang baik baik Selebriti Betty Rahmad dipuji wargamaya kerana menyantuni pembantu rumahnya dengan baik Menerusi Instagramnya Betty memuat naik videonya bersama anak kesayangannya Ardy Wira yang menemukan pembantu ru...
Langkah Penting Dalam Belanjawan 2025

Bagi Akmal Wira Perlu Jadi Kasar Dan Biadab Ahli Akademik

Gejala Kekurangan Vitamin D

Rasmi Bn Menang Tapi Pas Pn X Kalah Pmx Lihat Ini

Anwar Farhash Among Kelantan Award Recipients

Sambal Paru Dan Kentang

Saya Nak Teruja Dengan Apple Intelligence Tapi Ini Buat Susah

Drama Di Hatiku Ada Kamu


echo '';
Cara Undi Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Mingguan Akhir 30 Keputusan Markah Musim 4 Di Tangan Penonton

Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024


Restoran D Perahu

Drama Di Hatiku Ada Kamu Lakonan Hannah Delisha Redza Rosli

The Secret Viu

Fun Party Sept 2024

Mixue Keluarkan Ice Cream Toffee Hazelnut Latte Sedap Sangat

Birthday Lunch Kat Tea Garden Taman Kota Masai