Saya Dah Jumpa 10 Duta Asing Kata Hadi


 
Abdul Hadi Awang berkata antara duta asing yang ditemui ialah dari Azerbaijan, Mesir, Iraq, Arab Saudi, Jordan, Syria, UAE, Oman dan Qatar.PETALING JAYA: Seramai 10 duta asing dari Asia Barat sudah ditemui sepanjang berkhidmat sebagai Duta Khas ke Timur Tengah sebelum dilantik semula menjawat jawatan sama, kata Presiden PAS Abdul Hadi Awang.
Beliau yang menyambut baik lantikan semula dibuat Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berkata, perbincangan lanjut dengan 10 duta yang ditemui sebelum ini dapat diteruskan semula.
“Sebelum ini saya sudah berjumpa dengan mereka (10 duta asing dari Asia Barat) bagi menjalinkan kerjasama dalam aspek politik, ekonomi dan pendidikan.
“Antara duta asing yang ditemui ialah dari Azerbaijan, Mesir, Iraq, Arab Saudi, Jordan, Syria, United Arab Emirates (UAE), Oman, Qatar. Itu termasuk dalam Asia Barat,” katanya menurut laporan Harakahdaily.
Hadi menjelaskan perhubungan diplomatik dengan duta berkenaan sudah dibuat dan susulan sudah dilakukan menteri berkaitan.
“Menteri sudah melawat ke negeri ini dan sebahagiannya sudah dilaksanakan, antaranya ialah dagangan minyak kelapa sawit.
“Kita semua tahu harga minyak kelapa sawit telah naik, itu hasil ‘follow up’ daripada pertemuan-pertemuan ini, dan termasuklah dalam soal pendidikan di Mesir, Jordan dan lain-lain.
“Ini termasuklah kerjasama membantu rakyat Palestin, membantu dengan lancar. Jadi, kerja telah dibuat, menyambung kerja sayalah,” jelasnya yang turut mendakwa duta berkenaan juga mengalu-alukan lantikan beliau sebagai Duta Khas ke Timur Tengah itu.
Selain Hadi, turut dilantik semula sebagai Duta Khas kepada Perdana Menteri pada mesyuarat pertama Jemaah Menteri 1 September lalu ialah Duta ke China, Tiong King Sing dan Duta ke Asia Timur, Richard Riot.
Semalam, tokoh wartawan veteran A Kadir Jasin mempersoalkan langkah kerajaan baharu yang meneruskan amalan melantik Ahli Parlimen sebagai duta khas dan berapa banyak wang pembayar cukai dibelanjakan untuk mereka.
“Adakah perlu kita menggaji duta khas bertaraf menteri sedangkan kita sudah ada ramai menteri dan diplomat profesional sebagai duta dan pesuruhjaya tinggi?,” katanya di Facebook. - FMT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2021/09/saya-dah-jumpa-10-duta-asing-kata-hadi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MalaysiansMustKnowTheTruth+%28Malaysians+M

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siapa Kata Hadi Awang Duta Yang Hanya Makan Gaji Buta Kongsilah Bersama Rakyat

Siapa Kata Hadi Awang Duta Yang Hanya Makan Gaji Buta Kongsilah Bersama Rakyat

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 224 hits
Selama ini ramai yang menganggap perlantikan Presiden Pas Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri bertaraf menteri ke Timur Tengah sebagai sia sia Kerjanya yang tidak kelihatan malah ketika Mahiaddin Md Yasin melawat Arab Saudi pun bel...
Hadi Sudah Jalin Kerjasama Dengan 10 Duta Asia Barat

Hadi Sudah Jalin Kerjasama Dengan 10 Duta Asia Barat

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 162 hits
M Abdul Hadi Awang KUALA LUMPUR Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berjanji akan meneruskan kesinambungan perancangan kerja yang dirangka sebelum ini sepanjang pentadbiran sekarang Katanya sepanjang berkhidmat sebagai Duta Khas ke Tim...
Hadi Dua Lagi Duta Khas Kekal

Hadi Dua Lagi Duta Khas Kekal

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 104 hits
FAZLI RADZIPelantikan Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Asia Tengah bertaraf menteri terus disambung Keputusan tersebut dicapai dalam mesyuarat Kabinet pertama yang dipengerusikan Perdana Menteri Datuk Seri Is...
Apa Kata Bagi Hadi Jadi Tpm Tapi Jangan Bagi Dia Buat Pc Takut Tanya Lain Dia Jawab Lain Kah Kah

Apa Kata Bagi Hadi Jadi Tpm Tapi Jangan Bagi Dia Buat Pc Takut Tanya Lain Dia Jawab Lain Kah Kah

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 193 hits
Jangan hidupkan semula kerajaan PN ia sudah jatuh bersama MahiaddinOleh NASUHA RAHMAN August 23 2021Kerajaan Perikatan Nasional atau kerajaan BN itulah yang menjadi polemik di dalam kerajaan baru pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri hari ini se...
Saya Kecewa Muka Sama Dilantik Semula Kata Tun M

Saya Kecewa Muka Sama Dilantik Semula Kata Tun M

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 187 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui kecewa dengan barisan kabinet baharu yang dibentuk di bawah kepimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ASTRO AWANI SHAHIR OMARKUALA LUMPUR Ahli Parlimen Langkawi Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui kecewa dengan...
Keluarga Malaysia Ganti Jenama Kerajaan Pn Kata Zahid

Keluarga Malaysia Ganti Jenama Kerajaan Pn Kata Zahid

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 209 hits
MALAYSIAKINIPerdana Menteri Ismail Sabri Yaakob bersetuju untuk terus menggunakan jenama Keluarga Malaysia serta tidak lagi menggunakan penjenamaan kerajaan Perikatan Nasional kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Menurutnya itu antara pand...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Penerima Zakat Untuk Fii Sabilillah Apakah Terbatas Hanya Pada Jihad

Salam Nuzul Alquran Kuiz Menguji Pengetahuan Tentang Al Quran

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah