Saya Cinta Sama Dia Gadis Muda Serah Seks 4 Kali




PALEMBANG, Sumatera Selatan: Tindakan jahat itu dilakukan oleh ED (36), seorang penduduk Kabupaten Sukarami, Palembang, Sumatera Selatan.

Sebabnya, walaupun sudah mempunyai dua anak, lelaki itu bertekad untuk melakukan hubungan seks dengan seorang gadis yang merupakan jirannya sendiri dengan inisial MT (17).

Tindakan buruk itu terungkap setelah isterinya menangkap ED mengacukan mangsa di rumahnya.

Dengan rasa dikhianati, isteri pelakunya akhirnya melaporkannya kepada polis.

Ketika ditemui pemberita di Balai Polis Daerah Palembang, ED berpendapat bahawa persetubuhan dilakukan dengan mangsa atas dasar suka dan suka.

"Saya mencintainya, jadi kami melakukannya. Tetapi saya salah, melakukan kesalahan kerana keinginan mangsa untuk melihat...

Kami telah berhubungan jenis empat kali. Saya bersembunyi setelah ditangkap, setelah itu menyerah. "katanya, Rabu (27/5/2020).

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Wahai remaja! Ini, sekilas kisah cinta remaja dalam Islam. 

Adakah Salah Bercinta?

Inilah yang selalu menjadi punca kepada kekeliruan pada setiap remaja yang mula belajar mengenal apa itu erti cinta. Mesti ramai yang tertanya-tanya adakah bercinta itu haram? Apakah hukumnya mengurat? Apakah perbezaan antara bercinta dan “couple”? 
Di sini hendaklah ditegaskan bahawa cinta dan “couple” itu adalah berbeza sama sekali dan tidak ada yang menyamakan sifat-sifat antara dua elemen ini. Dikatakan, adalah menjadi satu kewajipan kepada setiap remaja yang bercinta dengan melalui proses mengurat, sama ada lelaki mengurat perempuan atau perempuan mengurat lelaki.

Proses ini telah menjadi sesuatu yang lazim dalam kehidupan remaja. Seakan-akan sudah sebati dengan amalan seharian. Jika kita lihat dari pelbagai sudut, ramai remaja yang menyalahertikan apa itu mengurat sehingga kita dapat lihat punca kepada rosaknya akhlak remaja bermula dari mengurat.

Salah tanggapan dan salah fahaman terhadap persoalan ini boleh menyebabkan konflik dalam diri remaja muslim. Secara kasarnya ada sesetengah ulama menganggap mengurat dan cinta itu halal tetapi kebanyakan ulama yang lain pula menganggap haram. Bagaimanapun di kalangan ulama fekah terdapat beberapa orang ulama yang merupakan pencinta yang hebat seperti Daud az-Zahiri yang merupakan imam Mazhab az-Zahiri.

Sebenarnya mengurat adalah satu perkara yang penting dalam sesebuah institusi kekeluargaan. Ini kerana mengurat adalah mukadimah kepada percintaan, percintaan adalah mukadimah kepada perkahwinan, perkahwinan adalah mukadimah kepada penubuhan sesebuah keluarga, dan keluarga adalah mukadimah kepada terbinanya sebuah negara. Di sini jelas menunjukkan mengurat bukanlah sesuatu yang haram.

Tidakkah dalam konteks ini mengurat dan bercinta tepat dengan ajaran Islam? Mengurat dan bercinta dianggap berguna jika ia membawa kepada kebaikan. Tetapi mengurat dan bercinta dianggap tidak berguna jika ia membawa kepada keburukan dan menjadi punca kepada suatu penzinaan.

Mengurat dan bercinta seperti ini tidak menjadi mukadimah kepada sesebuah keluarga, bahkan menjadi mukadimah kepada lahirnya anak luar nikah atau mencampakkan anak dalam longkang dan tong sampah. Mengurat dan bercinta seperti ini dilarang dalam Islam.

Selain itu ingin diingatkan bahawa pada hari ini mengurat dan bercinta itu semua berpunca daripada perasaan emosi dan juga nafsu. Kebiasaannya, tindakan seseorang mengurat dan bercinta itu sebenarnya bertitik tolak dengan perasaan dan emosi, maka dengan itu mudah sekali untuk mereka melakukan perkara-perkara yang terlarang mahupun dengan kesanggupan kedua-dua belah pihak ataupun tidak.

Oleh itu, kepada sesiapa yang telah terlibat dengan anjakan perasaan dan emosi ini harus pandai menggunakan kewarasan akal agar segala batasan dapat dikawal dan tidak melanggar hukum syarak.

Bagi mengelakkan daripada perkara terkutuk ini berlaku, panduan Rasulullah SAW mesti dipatuhi. Baginda melarang orang Islam supaya jangan berlebihan dalam mengurat dan bercinta. Malah Baginda menyuruh mereka supaya bercinta kerana Allah iaitu mencintai orang yang dikasihi kerana Allah.

Terdapat beberapa riwayat menceritakan Nabi Muhammad SAW membenarkan hamba menyanyikan lagu mengurat yang dipanggil sebagai ghazl. Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Majah, Rasulullah SAW menyuruh Aisyah menghantar seorang yang pandai menyanyikan lagu ghazl kepada pengantin kaum Ansar yang menjadi kerabat Aisyah. Ini kerana menurut Nabi, kaum Ansar ada keramaian termasuk mendendangkan lagu-lagu ghazl.

Baginda berkata: “Sesungguhnya kaum Ansar adalah kaum yang ada pada mereka ghazl. (Ibnu Majah: Hadis No 1890)

Ghazl bermaksud mengurat dan ada beberapa hadis nabi ghazl bermaksud mendendangkan lagu-lagu cinta yang sunyi daripada kata-kata baik dan sebagainya. Dalam bahasa Arab, ghazl bermaksud ‘lagu dan puisi kasih’. Perkataan arab, ‘Ghaz’ yang membawa maksud nyanyian yang ditujukan kepada wanita.

Dari segi bahasa pula bermaksud mainan cinta, ungkapan-ungkapan cinta dan ucapan-ucapan yang diluahkan kepada wanita atau berkata-kata dengan wanita. Ghazl juga dikenali sebagai satu bentuk puisi nasyid iaitu puisi-puisi yang memaparkan kisah percintaan penyair dengan kekasihnya.

Dalam hadis lain yang diriwayatkan oleh al-Bukhari, muslim dan lain-lain, Rasulullah mengingatkan supaya seorang penyanyi kerabat baginda bernama Anjasyah supaya tidak berlebih-lebihan dalam mendendangkan lagu-lagu yang berkaitan dengan mengurat dan cinta.

Islam adalah agama yang membawa matlamat cinta. Cinta kepada Allah, cinta kepada Rasul, cinta kepada negara, cinta kepada kedua ibu-bapa, cinta kepada keluarga dan cinta kepada hambaNya. Sebab itulah Rasulullah SAW menekankan soal mendidik anak-anak daripada kecil lagi diterapkan soal cinta.


Dalam sebuah hadis, Nabi bersabda:
“Tanamkan dalam diri anak-anak kamu cintakan Allah, cintakan Rasul, cintakan ahli keluarga Rasulullah dan cintakan membaca al-Quran.”

Ini menunjukkan cinta itu suatu yang penting diterapkan dalam diri setiap muslim sehinggakan Nabi SAW bersabda tidak akan masuk syurga sehingga kamu belajar cinta-mencintai di antara satu sama lain.

Remaja bercinta jelas beliau tidak melanggar fitrah. Ia satu fitrah tetapi perlu diaturkan bagaimana mereka bercinta. Cinta tidak boleh berdasarkan emosi semata-mata, remaja mesti ada tanggungjawab. Remaja mestilah pandai membezakan antara bercinta dan ‘couple’. Seorang remaja yang bertanggungjawab haruslah mencari sesuatu yang diredhai Allah bukan dengan melakukan perkara yang dilarang dalam Islam.

.. Supaya anak-anak muda kita tidak terperngkap 'Silap Jatuh Cinta', yang boleh terjadi macam-macam. Sekian.
Hibur Hibur SikitMenari Sentuh Kulit Perempuan &Nasihat Untuk Gadis, Serlah Pemikiran Ebett G Ade. Ebett G Ade.    'Menari sentuh kulit perempuan' dalam lagu 'Pesta' dan 'nasihat untuk gadis' dalam lagu 'Gadis Remang Remang'.Ebiet G Ade Pesta Lirik | Galaxy LyricsGADIS REMANG REMANG Ebiet G AdeEbiet G Ade Selingkuh Lirik | Galaxy Lyrics

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2020/05/saya-cinta-sama-dia-gadis-muda-serah_31.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pernah Alami Situasi Sama Berulang Kali Atau Dejavu Ini Penjelasan Kenapa Ia Terjadi

Pernah Alami Situasi Sama Berulang Kali Atau Dejavu Ini Penjelasan Kenapa Ia Terjadi

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 282 hits
Adakah anda pernah melakukan atau mengatakan sesuatu dan anda tiba tiba merasa seperti anda berada dalam keadaan yang sama sebelum ini Sekiranya demikian anda mengalami apa yang disebut D j vu D j vu diucapkan hari zhaa voo adalah bahasa Pe...
Wanita Kuat Seks 12 Tahun Lebih Muda

Wanita Kuat Seks 12 Tahun Lebih Muda

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 541 hits
Bercinta sememangnya memberikan banyak faedah kepada zahir dan batin Begitu juga saat melakukan hubungan seks dengan pasangan dikatakan mampu menjadikan kulit bersinar hingga penampilan lebih cantik dan pesona Gambar hiasan Menurut Dr Shann...
Lelaki Curi 126 Selipar Jiran Untuk Puaskan Nafsu Seks

Lelaki Curi 126 Selipar Jiran Untuk Puaskan Nafsu Seks

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 362 hits
Seorang lelaki yang mempunyai fetish dengan selipar telah ditahan selepas mencuri lebih 100 pasang selipar di kawasan kejiranannya The Sun melaporkan Theerapat Klaiya 24 mengaku mencuri objek berkenaan untuk dipakai di rumahnya Lebih mengge...
Seks Luar Tabii Gesa Majlis Agama Mencelah Prosiding Jadi Pemerhati

Seks Luar Tabii Gesa Majlis Agama Mencelah Prosiding Jadi Pemerhati

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 261 hits
Apa untung cabar undang undang yang beri hukuman lebih ringan BANGI Asakan yang tidak putus putus terhadap institusi Islam sejak belakangan ini dilihat membawa agenda tersembunyi dan mempunyai objektif tertentu Terbaru seorang lelaki yang m...
Heboh Boneka Seks Jadi Suporter Sepak Bola Di Korea Selatan

Heboh Boneka Seks Jadi Suporter Sepak Bola Di Korea Selatan

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 310 hits
Heboh Boneka Seks Jadi Suporter Sepak Bola di Korea Selatan Di tengah penyebaran Covid 19 pertandingan FC Seoul melawan Gwangju FC terpaksa digelar tanpa penonton Untuk menyemangati pemainnya FC Seoul pun menghadirkan sejumlah boneka seks s...
Pakar Larang Pesakit Buat Hubungan Seks Selama 30 Hari Lepas Pulih Covid 19

Pakar Larang Pesakit Buat Hubungan Seks Selama 30 Hari Lepas Pulih Covid 19

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 333 hits
Pesakit Covid 19 disarankan tidak melakukan aktiviti seksual selama 30 selepas sembuh daripada jangkitan kata pakar Gambar hiasanKredit foto NYPostNew York Post melaporkan amaran itu dikeluarkan selepas satu kajian di China mendapati selain...
Wanita Disamun Dipaksa Oral Seks

Wanita Disamun Dipaksa Oral Seks

papar berkaitan - pada 6/6/2020 - jumlah : 235 hits
Provided by Berita Harianbhnews bh com myAmaran Artikel ini mengandungi maklumat mengenai dakwaan serangan dan atau keganasan seksual yang mungkin menganggu perasaan pembaca DUNGUN Seorang wanita bukan sahaja menanggung kerugian selepas dir...
Pemenang Liga Hoki Malaysia 2020 Tuntut Khm Serah Hadiah Kemenangan

Pemenang Liga Hoki Malaysia 2020 Tuntut Khm Serah Hadiah Kemenangan

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 473 hits
KUALA LUMPUR 30 Mei Pasukan menuntut Konfederasi Hoki Malaysia supaya segera melunaskan hadiah wang kemenangan mereka selaku juara Liga Hoki Malaysia Wanita 2020 dan tidak memperjudikan nasib barisan pemainnya Dalam kenyataannya hari ini Ho...
Azmin Sembilan Bekas Mp Belum Serah Borang Sertai Bersatu

Azmin Sembilan Bekas Mp Belum Serah Borang Sertai Bersatu

papar berkaitan - pada 24/5/2020 - jumlah : 268 hits
KUALA LUMPUR Bekas Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali dan sembilan lagi ahli parlimen yang meninggalkan parti itu belum menyerahkan borang keahlian untuk menyertai Bersatu kata Marzuki Yahya Marzuki yang merupakan Setiausaha Agung Bers...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar