Saya Bekukan Mulut Kamu Diam Diam Pasangan Sihir Polis Mahkamah


“Saya Buat hidup kamu derita, saya bekukan mulut kamu… diam, diam,” – Pasangan sihir polis & mahkamah. Pasangan yang dituduh melakukan mutilasi alat kelamin terhadap anak perempuan mereka cuba menyihir polis dan pekerja sosial yang menjalankan siasatan ke atas mereka.
Lidah lembu dibalut dengan dawai dan dicucuk dengan paku serta pisau tumpul ditemui bersama nama orang-orang yang mahu disihir.

Temui Barangan Sihir  
Selain itu 40 biji limau ditemui di rumah mereka berserta buah-buahan lain yang mengandungi kepingan kertas yang tertulis senarai nama.
Tertuduh, wanita berasal dari Uganda, 37, dan seorang lelaki dari Ghana, 43, yang tinggal di London timur, masing-masing dituduh melakukan Mutilasi Genital Wanita (FGM) dan gagal melindungi seorang budak perempuan daripada risiko mutilasi genital pada 28 Ogos 2017.
Pendakwa Caroline Carberry QC, membuka kes terhadap pasangan itu, menyatakan bahawa ibu bapanya, terutama si ibu berminat untuk melakukan amalan sihir, dengan bukti mantera dan sihir yang ditemui di peti sejuk dapur ketika polis melakukan siasatan di rumahnya pada November 2017.
Dia berkata: “Nama-nama yang diukir pada buah termasuk nama dua pegawai polis yang terlibat dalam penyiasatan kes itu, pekerja sosial, anak lelakinya sendiri dan pengarah pendakwaan awam.
“Mereka mahu orang-orang ini diam dan mengunci mulut. Terdapat satu balang lada dengan gambar seorang pekerja sosial tersembunyi di belakang tandas bilik mandi. Bukti sihir lain ditemui disembunyikan di bawah katil,” katanya.

Pasangan Menafikan  
Pendakwa raya Joel Smith berkata kepingan kertas itu tertulis mesej seperti:
Pasangan tersebut, yang menafikan tuduhan itu dan tidak boleh didedahkan identiti mereka kerana alasan undang-undang, muncul di mahkamah Old Bailey di London pada Rabu untuk perbicaraan selama tiga minggu.
Menyebut tentang mesej WhatsApp antara pasangan itu sehari selepas dakwaan FGM, Carberry memberitahu bahawa pihak pendakwa menyatakan pada ‘pagi selepas anak mereka dimutilasi’, pasangan itu berbincang tentang sihir untuk ‘membisukan polis dan doktor’.
Dia juga memberitahu panel bahawa budak perempuan itu, 5, telah memberitahu seorang pengasuhnya bahawa seorang wanita telah menyunatnya ketika dia di bawah jagaan ibu bapanya.
Dia juga memberitahu polis bahawa individu yang melakukannya adalah seorang tukang sihir. Bagaimanapun pasangan itu menafikan amalan ilmu hitam.

Tidak mengaku amalkan ilmu  
Mereka memberitahu mahkamah bahawa kanak-kanak itu mengalami kecederaan selepas terjatuh akibat memanjat untuk mengambil biskut.
Semasa membuat panggilan ke perkhidmatan kecemasan, ibunya mendakwa anaknya ‘terjatuh atas besi sehingga terkena bahagian peribadinya dan memberitahu seorang pegawai polis bahawa anak perempuannya tidak memakai seluar ketika kejadian.
Carberry berkata pendakwaan kes terhadap pasangan itu dibuat tertakluk kepada FGM di rumah ibunya yang kotor, di hadapan bapanya, yang duduk berdekatan dan dia mengalami kecederaan kerana pemotongan secara sengaja dengan alat tajam.
Dia memberitahu hakim bahawa pada masa budak itu dibawa ke Whipps Cross Hospital di Leytonstone pada hari yang sama, dia telah kehilangan sejumlah besar darah akibat kecederaan yang berpunca daripada pasangan tersebut.
Polis telah dihubungi oleh kakitangan hospital pada hari berikutnya selepas pakar melakukan pembedahan terhadap budak perempuan itu untuk memperbaiki keadaannya.
Semasa pembedahan pada 28 Ogos, dia ‘mendapati tiga kecederaan berasingan’, serta tiada kesan lebam atau bengkak pada alat kelamin atau paha budak itu, yang mana dia berpandangan ia mungkin dipotong dengan pisau bedah, kata Carberry.
Dia mengesyaki kes ini adalah pencabulan alat kelamin perempuan Jenis II, yang melibatkan ‘pemotongan kelentit dan penghapusan labia minora’, katanya.
FGM atau sunat adalah salah di sisi undang-undang di UK dan dianggap satu penderaan -MetroUK
The post “Saya bekukan mulut kamu… diam, diam,” – Pasangan sihir polis & mahkamah appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/saya-bekukan-mulut-kamu-diam-diam-pasangan-sihir-polis/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polis Cari Dokumen Bon 1mdb Geledah Pejabat Peguam Selepas Izin Mahkamah

Polis Cari Dokumen Bon 1mdb Geledah Pejabat Peguam Selepas Izin Mahkamah

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 213 hits
Dokumen berkaitan bon 1MDB bernilai US 6 5 bilion yang dikendalikan oleh firma Goldman Sachs disimpan di firma gauman Malaysia Foto ReutersKUALA LUMPUR 24 Jan Polis hari ini menggeledah firma guaman Rahmat Lim amp Partners bagi mendapatkan ...
Seorang Ketua Balai Polis Berpangkat Asp Disiasat Kerana Mengugut Pasangan Suami Isteri

Seorang Ketua Balai Polis Berpangkat Asp Disiasat Kerana Mengugut Pasangan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 522 hits
Polis sedang menyiasat seorang pegawai kanannya yang berpangkat ASP kerana didakwa melakukan ugutan jenayah terhadap pasangan suami isteri di tepi jalan di Kampung Simee di Ipoh Isnin lalu Menurut sumber pegawai berkenaan yang telah berkhid...
Masih Ramai Yang Tidak Tahu Inilah Sihir Yang Paling Ditakuti Oleh Semua Pasangan Suami Isteri

Masih Ramai Yang Tidak Tahu Inilah Sihir Yang Paling Ditakuti Oleh Semua Pasangan Suami Isteri

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 459 hits
Masih Ramai Yang Tidak Tahu Inilah Sihir Yang Paling Ditakuti oleh Semua Pasangan Suami IsteriKredit Foto Sihir pemisah adalah sihir yang paling ditakuti pasangan suami isteri Sihir ini adalah sihir yang digunakan bertujuan untuk memisahkan...
Dia Enggan Menyerahkan Kanak Kanak Terbabit Walaupun Kami Sudah Melakukan Usaha Memujuknya Polis

Dia Enggan Menyerahkan Kanak Kanak Terbabit Walaupun Kami Sudah Melakukan Usaha Memujuknya Polis

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 457 hits
Suspek jadikan budak tebusan ditembak mati Suspek lelaki yang menjadikan kanak kanak perempuan 2 sebagai tebusan di Taman Telipok Ria Tuaran mati ditembak 5 35 petang hari ini Difahamkan tindakan itu dilakukan selepas suspek enggan menyerah...
Polis Tembak Mati Lelaki Jadikan Kanak Kanak Tebusan Di Tuaran

Polis Tembak Mati Lelaki Jadikan Kanak Kanak Tebusan Di Tuaran

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 441 hits
TUARAN Polis Sabah pada Ahad berjaya menggagalkan tindakan seorang suspek lelaki yang menculik dan mencederakan seorang kanak kanak perempuan di sini push Dalam kejadian di tingkat empat Pangsapuri
Jho Low Belum Ditemui Kata Polis Selepas Mesyuarat Dengan China

Jho Low Belum Ditemui Kata Polis Selepas Mesyuarat Dengan China

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 346 hits
MALAYSIA GAZETTE Polis Malaysia sudah mengadakan mesyuarat dengan pihak berkuasa China bagi mengesan ahli perniagaan Low Taek Jho atau Jho Low kata Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun GENTING HIGHLANDS Polis Malaysia sudah mengada...
Polis Tembak Mati Lelaki Cuba Campak Kanak Kanak Dari Tingkat 4

Polis Tembak Mati Lelaki Cuba Campak Kanak Kanak Dari Tingkat 4

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 252 hits
TUARAN Polis Sabah menembak mati seorang lelaki yang menjadikan kanak kanak perempuan berusia 2 tahun sebagai tawanan di sebuah apartmen di Telipok dekat sini petang tadi Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Omar Mammah berkata tindakan itu diambi...
Dia Ada Kes Bunuh Edar Dadah Dan Samun Bersenjata Polis Tembak Mati Lelaki Di Sungai Petani

Dia Ada Kes Bunuh Edar Dadah Dan Samun Bersenjata Polis Tembak Mati Lelaki Di Sungai Petani

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 574 hits
Astro Awani Selepas kejadian itu polis menemui sepucuk pistol Semi Auto 9MM jenis Baretta di tepi suspek serta 74 paket plastik kecil yang mengandungi dadah jenis heroin Foto Astro AWANI SUNGAI PETANI Suspek lelaki yang mati ditembak polis ...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun