Sauditravel Pengembaraan Lebih Dari Sekadar Kembara Rohani


Pihak Berkuasa Pelancongan Saudi (STA) kini kembali dengan rangkaian dagangan terbesar di Malaysia, NUSUK, pada 27th Ogos, bertempat di Mandarin Oriental, yang membawa wakil delegasi lebih daripada 40 pemegang saham terkemuka dan 500 agensi pelancongan daripada pasaran Malaysia dan Asia Tenggara.




Dengan kehadiran tetamu kehormatnya, Tuan Yang Terutama Dr. Tawfiq bin Fawzan AlRabiah, Menteri Haji & Umrah Arab Saudi, pameran ini membolehkan STA menjalin hubungan dengan Syarikat Pengurusan Destinasi (DMC), hotel-hotel, pengangkutan, dan rakan kongsi pelancongan utama. Matlamat pameran ini adalah untuk memahami secara lebih mendalam dan memperhalusi tawaran, produk dan pakej bagi meningkatkan perjalanan rohani pengembara Malaysia yang mengerjakan Umrah dan memudahkan penerokaan destinasi-destinasi Saudi yang lain.





Sepanjang pameran ini dijalankan, STA juga akan mengumumkan beberapa kolaborasi utama dan inisiatif yang akan dilancarkan dengan rakan kongsi perniagaan mereka, termasuklah : 

Pengalaman Eksklusif Jelajah Andalusia bersama WeXpressGabungan Andalusia bersama WeXpress akan lebih meningkatkan kelancaran perjalanan pelancong Malaysia. Bermula Disember ini, Andalusia akan memperkenalkan pakej perjalanannya yang unik, menampilkan duta WeXpress Alif Satar, di samping jadual perjalanannya yang eksklusif, saranan perjalanan dan kebenaran untuk penggambaran filem yang disokong oleh STA.



Mitra Kembara dan Grab Membantu Pemandu Mengerjakan UmrahMitra Kembara dan Grab bergabung untuk membuka lebih akses kepada pemandu Grab Malaysia untuk mengerjakan ibadah Umrah. Di bawah inisiatif ini, pakej istimewa akan ditawarkan kepada lebih 300,000 pemandu Grab yang layak, dibiayai oleh Grab dan disokong oleh SAUDIA untuk tiket penerbangan. STA akan memainkan peranan utama dan penting untuk menyusun jadual perjalanan, menyediakan keperluan logistik, serta memberikan akses istimewa kepada destinasi utama bagi memastikan perjalanan lebih lancar dan penuh pengisian bermakna. 


Memorandum Persefahaman (MoU) bersama AMAL oleh Syarikat Penerbangan MalaysiaSTA akan menandatangani MoU dengan AMAL oleh Syarikat Penerbangan Malaysia untuk memastikan pengalaman jemaah Umrah dari Malaysia dapat dipertingkatkan. AMAL, perkhidmatan penerbangan untuk Jemaah haji yang pertama di dunia, akan menawarkan perkhidmatan dalam penerbangan yang khusus termasuk Talbiyah dan alunan Nasyid, serta pengisian agama dalam usaha memenuhi komitmen STA yang menjanjikan kelancaran sepanjang dalam perjalanan mengerjakan Umrah. 



Penampilan Pertama Kapal Laut Saudi AroyaSaudi bersedia untuk melancarkan Aroya Cruise, rangkaian kapal persiaran pertama miliknya, beroperasi dari Jeddah dengan pelayaran sulungnya bermula pada Disember 2024. Ini merupakan titik permulaan Saudi menerokai industri kapal persiaran bertaraf dunia.


Dengan inisiatif yang dibangunkan secara berterusan Saudi berusaha menjadikan pelancongan lebih mudah diakses oleh pengunjung dari Malaysia termasuk Visa Persinggahan percuma 96 jam dan eVisa sah sehingga 90 hari. Bagi mereka yang memegang visa Umrah, terdapat juga peluang untuk menziarahi destinasi-destinasi lain dalam tempoh sah 90 hari. 





Jelajah ke tempat-tempat menakjubkan Saudi di Pameran Pelancongan Saudi yang akan berlangsung pada 28 Ogos – 1 September bertempat di IOI Putrajaya. Nikmati tawaran eksklusif, pakej-pakej menarik, sesi interaktif secara maya dan terokai warisan budaya mereka, dan jangan lepaskan peluang memenangi pelbagai hadiah-hadiah istimewa dan banyak lagi aktiviti menarik!






SAUDI, WELCOME TO ARABIA

‘Saudi, Welcome to Arabia’ adalah sebuah jenama pengguna yang didedikasikan bagi berkongsi Arab Saudi dengan seluruh dunia dan menjemput para pelancong untuk menerokai negara indah ini. Peranan jenama ini adalah untuk menaikkan industri pelancongan negara ini melalui pelbagai kempen kesedaran dan menyalurkan segala maklumat dan sumber secara komprehensif kepada pelancong supaya mereka dapat merancang dan menikmati pengembaraan yang bermakna. Sebagai sebuah destinasi yang paling pesat berkembang, Saudi, jantung Tanah Arab, adalah sebuah destinasi yang amat menarik untuk dikunjungi sepanjang tahun. 


Untuk maklumat lanjut, boleh singgah https://www.visitsaudi.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.atiehilmi.com/2024/08/sauditravel-pengembaraan-lebih-dari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Memoir Seorang Guru Gagal Kutip Lebih Dari Rm1 Juta

Memoir Seorang Guru Gagal Kutip Lebih Dari Rm1 Juta

papar berkaitan - pada 26/8/2024 - jumlah : 97 hits
Filem yang berkisar tentang guru yang ditayangkan pada 30 Mei 2024 yang lalu bertajuk Memoir Seorang Guru gagal mengutip kutipan lebih dari RM1 juta Ianya ialah kutipan yang agak mendukacitakan kerana filem tersebut merupakan adaptasi darip...
Tipografi Agar Desain Lebih Indah Dipandang Dan Kemudahan Dalam Membaca Teks

Tipografi Agar Desain Lebih Indah Dipandang Dan Kemudahan Dalam Membaca Teks

papar berkaitan - pada 25/8/2024 - jumlah : 52 hits
Tipografi adalah ilmu yang mempelajari tentang seni dan desain huruf dalam aplikasinya untuk media komunikasi visual melalui metode penataan layout bentuk ukuran dan sifatnya sehingga pesan yang akan disampaikan sesuai dengan yang diharapka...
Pageview Blog Kini Cecah Lebih 55 Juta

Pageview Blog Kini Cecah Lebih 55 Juta

papar berkaitan - pada 25/8/2024 - jumlah : 95 hits
Pageview Blog Kini Lebih 55 Juta Alhamdulillah Masih mendaki setangga ke setangga nampaknya walau dunia TT telah mendominasi media sosial masakini Pergerakan blog agak perlahan tetapi masih ada yang mencari info melaluinya Ada pro dan kontr...
Gamuda Waterpark Taman Tema Air Dengan Lebih 25 Tarikan

Gamuda Waterpark Taman Tema Air Dengan Lebih 25 Tarikan

papar berkaitan - pada 24/8/2024 - jumlah : 84 hits
Apabila bercakap tentang taman tema air yang menyeronokkan di Malaysia GAMUDA Waterpark atau lebih dikenali sebagai SplashMania adalah salah satu pilihan yang wajib dicuba sekurang kurangnya sekali Waterpark ini menjanjikan pengalaman yang ...
Video Celetukan Megawati Bilang Hasto Lebih Cengeng Dari Ketum Pdip Apa Gunanya

Video Celetukan Megawati Bilang Hasto Lebih Cengeng Dari Ketum Pdip Apa Gunanya

papar berkaitan - pada 26/8/2024 - jumlah : 59 hits
Ketua Umum PDI Perjuangan Megawati Soekarnoputri menyebut ada puluhan calon yang akan maju di Pilkada 2024
Pengguna Gmail Di Android Kini Boleh Boleh Balas E Mel Lebih Mudah

Pengguna Gmail Di Android Kini Boleh Boleh Balas E Mel Lebih Mudah

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 64 hits
Google mengumukan ciri baru khusus untuk pengguna Gmail di peranti Android di mana anda kini boleh membalas e mel dengan lebih pantas terus dari aplikasi tersebut Sebelum ini hanya terdapat pilihan untuk Reply Reply all atau Forward semula ...
Resmi Daftar Ke Kpu Ahmad Luthfi Taj Yasin Siap Bawa Jateng Lebih Baik

Resmi Daftar Ke Kpu Ahmad Luthfi Taj Yasin Siap Bawa Jateng Lebih Baik

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 62 hits
Keduanya didampingi secara langsung oleh wakil presiden terpilih Gibran Rakabuming Raka saat mendatangi KPU
Ramai Selebriti Senior Lebih Layak Dapat Datuk Berbanding Saya Erra Fazira

Ramai Selebriti Senior Lebih Layak Dapat Datuk Berbanding Saya Erra Fazira

papar berkaitan - pada 28/8/2024 - jumlah : 99 hits
Pelakon Erra Fazira yang sebelum ini mendapat gelaran Primadona Filem Melayu membuatkan ramai peminat merasakan anak seni ini layak untuk menerima gelaran Datuk Bagaimanapun menurut laporan HibGlam Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek ...
Rasa Layan Curry Fiesta Himpunkan Lebih 300 Pilihan Makanan Buat Para Pengunjung

Rasa Layan Curry Fiesta Himpunkan Lebih 300 Pilihan Makanan Buat Para Pengunjung

papar berkaitan - pada 27/8/2024 - jumlah : 90 hits
Buat kali pertama pihak portal majalah RASA dengan kerjasama HAVOC bakal mengadakan RASA Layan Curry Fiesta sempena sambutan Hari Malaysia Kalau dah namanya fiesta makanan tentunya terdapat pelbagai jenis makanan yang ditawarkan kepada para...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Kl Bird Park

Welfare Future Prospects Of Rescued Children Discussed Dpm

Kesatuan Guru Minta Sistem Penilaian Tahun 6 Tingkatan 3 Dikekalkan

Bola Sepak Mssm 2024

Lirik Lagu Dusta Ukays

Makanan Yang Meredakan Emosi